Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tine klaret smør!!!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-05, 00:43   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Exclamation

Tine klaret smør!!!

Dette må vel være nytt eller? Har aldri sett det før, men de selger det vel ikke i butikkene siden det er så store spann?
Jeg har tenkt lenge på å lage det selv, men har aldri kommet så langt. Dumt at de kun selger det i så vanvittige spann da?!?

http://www.tine.no/produktsmor/4569/

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 03:41   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kjære vene....! 4 liter? Hvor lenge holder sånt seg da?

Hm.. minn meg på igjen hvorfor klarnet smør er så mye bedre, anyone?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 09:29   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofe

Kjære vene....! 4 liter? Hvor lenge holder sånt seg da?

Hm.. minn meg på igjen hvorfor klarnet smør er så mye bedre, anyone?

Ja skulle ønske de hadde mindre bøtter...

Klaret smør er bedre å steke i fordi melkedelen er fjernet, og da tåler den mye høyere temperaturer enn meierismør, faktisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 10:34   #4
Kame
Juniormedlem
 
Kame sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 51
Innlegg: 45
Kame er ny på veien

Dette er sikkert et produkt beregnet på storkjøkken - resturanter, kantiner etc.

Jeg lurer også på hvor holdbart ghee er, er det et poeng å smelte en hel pakke i slengen, eller bør man ta seg tiden det tar og gjøre det hver enkelt gang man har behov?

__________________




Kame er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 10:56   #5
gunda
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 53
Innlegg: 3
gunda er ny på veien

hei ser dere har lyst til og bruke klarnet smør men det finnes bare i 4 litere i fra tine.Dere kan jo prøve våre flotte invandrer butikker de har noe som kalles "ghi" smør tror det skrives sån.dette er indisk og brukes i mange indiske retter du kan også lage ghi selv med vanelig smør.


mvh
steinar

gunda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 11:12   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av gunda

hei ser dere har lyst til og bruke klarnet smør men det finnes bare i 4 litere i fra tine.Dere kan jo prøve våre flotte invandrer butikker de har noe som kalles "ghi" smør tror det skrives sån.dette er indisk og brukes i mange indiske retter du kan også lage ghi selv med vanelig smør.


mvh
steinar

Ja Ghee og klaret smør er akkurat det samme. Jeg har sett det i innvandrerbutikker men jeg da er det som regel laget av plantefett, og det er IKKE bra! Det må være fra smør...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 11:19   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Vi har kjøpt invandrer Ghee laget av kumelk. Men det er ikke til å komme bort i fra at den en lager selv smaker best. Når vi lager så smelter vi en pakke og oppbevarer ghee'en i en tupperwareboks i kjøleskap. Har ikke hatt no problem med holdbarhet.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 11:27   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Også er det veldig sunt i følge Ayurvedisk medisin (for dem som er opptatt av slikt).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 12:14   #9
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

En rimelig porsjon ghee skal tåle å stå på benken også, fordi holbarheten blir bedre når 'urenhetene' er fjernet.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 03-10-05, 13:03   #10
Kame
Juniormedlem
 
Kame sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 51
Innlegg: 45
Kame er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av HP

Vi har kjøpt invandrer Ghee laget av kumelk. Men det er ikke til å komme bort i fra at den en lager selv smaker best. Når vi lager så smelter vi en pakke og oppbevarer ghee'en i en tupperwareboks i kjøleskap. Har ikke hatt no problem med holdbarhet.

Jammen, da smelter vi en pakke smør og lar det stå til!

Forresten, tar dette bort litt av den intense smørsmaken? Jeg er nemlig ikke så glad i den..

Og - bruksområder?

__________________




Kame er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tine har regnet feil... HP Nyheter / media 7 04-05-05 23:06
Tine vs. Synnøve Finden Fedonisten Generell ernæringsdebatt 30 16-03-05 19:21
småkaker med smør og valnøtter Iset Bakst 4 01-09-04 17:14
Lavkarbomat fra Tine Anne Generell diskusjon 11 02-07-04 19:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no