Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bønner.

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-10, 14:39   #1
Gus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Gus er på en erverdig vei

Bønner.

Jeg har lest veldig mye nå men er fortsatt veldig usikker på hvor brune bønner, brekk bønner ja generelt hvor ligger bønner på karbo, listen.

Er dette noe jeg kan spise istedenfor poteter, ris, pasta???

Gus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:42   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Bønner.

Opprinnelig lagt inn av Gus, her.

Jeg har lest veldig mye nå men er fortsatt veldig usikker på hvor brune bønner, brekk bønner ja generelt hvor ligger bønner på karbo, listen.

Er dette noe jeg kan spise istedenfor poteter, ris, pasta???

Har du sett i matvaretabellen? Evt Mat på Data?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:48   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bønner.

Her, http://www.matvareguiden.no/sokemask...type=produkter, finner du oversikt over en del bønner i allefall

Om du høvler strimler av squash feks har du en pastaerstatning eller så blir det å fylle opp med grønnsaker. Det med ris, poteter og pasta er bare en vanesak, tar ikke veldig lang tid å venne seg til å bruke andre ting

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:54   #4
Gus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Gus er på en erverdig vei

Sv: Bønner.

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Her, http://www.matvareguiden.no/sokemask...type=produkter, finner du oversikt over en del bønner i allefall

Om du høvler strimler av squash feks har du en pastaerstatning eller så blir det å fylle opp med grønnsaker. Det med ris, poteter og pasta er bare en vanesak, tar ikke veldig lang tid å venne seg til å bruke andre ting

Tusen takk men etter den er brune bønner egentlig fy eller leser jeg totalt feil.

jeg har to ting jeg ikke klarer å spise, og jeg har virkelig prøvd og det er sopp og squash (og jeg er egentlig ikke kresen, har feks spist tørket larver) jeg brekker meg

Gus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 14:57   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bønner.

Opprinnelig lagt inn av Gus, her.

Tusen takk men etter den er brune bønner egentlig fy eller leser jeg totalt feil.

jeg har to ting jeg ikke klarer å spise, og jeg har virkelig prøvd og det er sopp og squash (og jeg er egentlig ikke kresen, har feks spist tørket larver) jeg brekker meg

Hvor høyt har du tenkt å ligge på karber?

Edit: Kikerter ligger lavere på karber, kan det være et alternativ? http://www.matvareguiden.no/sokemask...type=produkter

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 18:21   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Bønner.

Bønner, erter og linser er mer Fedon Lindberg-kosthold og er ikke noe bra hvis du skal være i ketose.
De har imidlertid lav GI/GB og påvirker ikke blodsukkeret så mye.

Ellers er det fint lite du er nødt til å spise på lavkarbo. Liker du ikke sopp og squash, vel, da spiser du ikke det . Det er nok av grønnsaker man kan spise.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bønner Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 23 28-12-08 12:42
Bønner MissPhun Ketolysekuren 10 30-10-07 18:57
Bønner og lignende Photobscura Spørsmål og svar 5 04-11-06 10:09
bønner kate Blodtypedietten 4 01-06-06 18:51
Bønner og linser Albertine Lavkarbo generelt 5 06-08-05 00:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no