Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Basiske matvarer

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 18:55   #1
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Basiske matvarer

Jeg har latt meg fortelle at kroppen blir svært 'sur' av lavkarbokosthold. Og det er jo ikke bra, etter sigende.

Hva gjør dere for å forhindre dette ? Kosttilskudd ? Utvalgte matvarer ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:07   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Basiske matvarer

Hei,
Her har du i alle fall 3 tråder vedrørende temaet:
Syre-base-balanse tips

Ketose – surt blod?

PH mirakelet av Robert O. Young

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:09   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Jeg har latt meg fortelle at kroppen blir svært 'sur' av lavkarbokosthold. Og det er jo ikke bra, etter sigende.

Hva gjør dere for å forhindre dette ? Kosttilskudd ? Utvalgte matvarer ?

Sur?? Overhodet ikke! Det spørs jo hva du spiser. Selv er jeg gira på å spise mest mulig basedannende mat og har lykkes langt med det. Jeg begynner dagen med et stort glass eplecidereddik. Sitron er også ok.

Det er nok mest storfe og svinekjøtt man bør holde seg unna. Jeg spiser fisk og kylling.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:11   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Sitert HP

Sitat:

Basedannende matvarer er:
Lime og sitron (de er sure, men blir basiske i kroppen)
Hvitløk, løk, tomat - egentlig
Alle grønnsaker utenom sopp og mais.
Soyaprodukter (pass på at de ikke inneholder gjær!)
Olivenolje, linfrøolje, rapsolje
Melk av mandler, kokosmelk, soyamelk og rismelk.
Spirer
Frø (feks linfrø, sesamfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner)
Soyaost (Tofu)
Tahini (smørepålegg av sesamfrø)
Speltkjeks, speltbrød
Urteteer/ urter
Bønner (feks limabønner, kidneybønner)
Linser
Fullkornspasta eller speltpasta
Tomat
Nøtter (ikke peanøtter)
Buljong uten gjær.
Oliven
Kikerter og pinjekjerner
Som søtningsmiddel kan man bruke stevia som fåes på helsekost.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:13   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Men snakk med Fedonisten, jeg mener hun kan dette.
Og HER står noe.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:32   #6
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Hjerrrrrtelig takk !

Herreguuuud ! Skulle jo søkt i forumet først ! Beklager ! Iveren tok overhånd !

Jeeeez !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:37   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Hjerrrrrtelig takk !

Herreguuuud ! Skulle jo søkt i forumet først ! Beklager ! Iveren tok overhånd !

Jeeeez !

Fortell hva du kommer frem til etterhvert! Hvis du ikke på død og liv skal være på lavkarbo finnes denen side som heter basiskmat.com. Flott side, men den er vegansk. Jeg plukker endel derifra.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 20:07   #8
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Takk nok en gang, Kanutten ! Jeg har jo da skjønt at grønnsaker er bra, - jo grønnere, jo bedre. Og syre/base kan jo også være et tveegget sverd. Ikke så lett å finne ut hva som er best for en selv. Først får jeg få vekta dit jeg vil (med mest mulig baisk mat) og så fokusere litt mer. Men i og med at karbokjøret er over, så er de verste matvarene allerede kuttet ut !

Juhuuuu !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:34   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Jeg takker for "basisk mat"-linken jeg også, Kanutten! Prøver å spise mer basisk. Men den lista du siterer HP på tror jeg ikke er helt riktig, så vidt jeg vet er alt korn syredannende i likhet med kjøtt og fisk.

Men poenget er vel å få en best mulig balanse, ikke nødvendigvis å bare spise basedannende

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 17:40   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Jeg skal kjøpe boka ph-mirakelet for å lese meg litt opp på syre/base.

Sitat:

Produktinformasjon:

Har du som mål å gå ned i vekt, forebygge sykdom eller gjenvinne helsen? Glem måling av kolesterol, telling av kalorier og fett og måling av blodtrykk, blodsukker og hormonnivåer. Det som teller er syre-basebalansen i blodet ditt, forklarer den fremstående mikrobiologen og ernæringsspesialisten Robert O. Young. I pH-mirakelet presenterer han sitt revolusjonerende og effektive kostholdsprogram for å balansere kroppskjemien.

  • Normaliser fordøyelsen og forbrenningen med flytende føde som avgifter
  • Bli kvitt skadelige bakterier som trives i kroppen: gjærsopper og muggsopper
  • Forstå hvorfor vann er den avgjørende drikken for optimal helse
  • Bli klar over betydningen av å ha et basisk miljø i cellene



    Ta farvel med lavt energinivå, dårlig fordøyelse, overvekt, smerter og sykdom, og hils i stedet fornyet livskraft, mental klarhet, bedre allmenntilstand og en slank og kropp velkommen!

    God helse krever et basisk miljø i kroppen, og det skaper du ved å spise mat som tomater, avokado og grønne grønnsaker kombinert med mindre porsjoner av lett syreholdige matvarer som fisk, kornprodukter og enkelte frukter. Klarer du å oppnå den optimale balansen på 80/20 mellom base og syre, kan resultatet bli sterk vektreduksjon, fornyet utholdenhet og jernhelse.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 18:35   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Basiske matvarer

Hvis dere tenker dere hva slags pH det er i magesekken, så er det rart å tenke på at det vi spiser skal kunne påvirke pH-balansen i kroppen noe nevneverdig...

Robert Young er blitt tatt i juks og bør ikke brukes som en referanse til noe.
At folk kan bli frisk(ere) av å spise etter hans råd, er nok mer det at man spiser sunnere, på lik linje med en del andre dietter hvor man kutter ut/reduserer sukker og halvfabrikata og spiser renere mat.

Lege Pernille Nylehn skriver:
1. "Gradene" som "doktor" Young har er fra utdanningsinstitusjoner som ikke er anerkjent av andre enn seg selv. Han er for øvrig IKKE lege.
2. Han har - såvidt jeg har klart å finne ut - ikke skrevet en eneste vitenskapelig artikkel i noe medisinsk tidsskrift.
3. "New biology" er et Trademark. Altså ikke en vitenskap men et varemerke.
4. "Doktor" Young er dømt for kvakksalveri i USA. http://www.aftenbladet.no/innenriks/...uo_snakke.html

Kilde:http://skepsis.no/forum/index.php/to....html#msg17855

Om syre-base balansen i kroppen vår (som kroppen regulerer helt fint, helt på egen hånd):
http://en.wikipedia.org/wiki/Acid-base_homeostasis
Jeg har ikke lest alt på denne siden (og det er nok litt på siden av det som diskuteres her, men, men), men den sier litt om kroppens (og blodets) evne til å regulere seg selv:
http://www.chemistry.wustl.edu/~edud...er/Buffer.html

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 18:43   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hvis dere tenker dere hva slags pH det er i magesekken, så er det rart å tenke på at det vi spiser skal kunne påvirke pH-balansen i kroppen noe nevneverdig...

Robert Young er blitt tatt i juks og bør ikke brukes som en referanse til noe.
At folk kan bli frisk(ere) av å spise etter hans råd, er nok mer det at man spiser sunnere, på lik linje med en del andre dietter hvor man kutter ut/reduserer sukker og halvfabrikata og spiser renere mat.

Lege Pernille Nylehn skriver:
1. "Gradene" som "doktor" Young har er fra utdanningsinstitusjoner som ikke er anerkjent av andre enn seg selv. Han er for øvrig IKKE lege.
2. Han har - såvidt jeg har klart å finne ut - ikke skrevet en eneste vitenskapelig artikkel i noe medisinsk tidsskrift.
3. "New biology" er et Trademark. Altså ikke en vitenskap men et varemerke.
4. "Doktor" Young er dømt for kvakksalveri i USA. http://www.aftenbladet.no/innenriks/...uo_snakke.html

Kilde:http://skepsis.no/forum/index.php/to....html#msg17855

Om syre-base balansen i kroppen vår (som kroppen regulerer helt fint, helt på egen hånd):
http://en.wikipedia.org/wiki/Acid-base_homeostasis
Jeg har ikke lest alt på denne siden (og det er nok litt på siden av det som diskuteres her, men, men), men den sier litt om kroppens (og blodets) evne til å regulere seg selv:
http://www.chemistry.wustl.edu/~edudev/LabTutorials/Buffer/Buffer.html

Da kjøper ikke jeg DEN boka, det finnes så mange andre bøker om det samme emnet.

Jeg har fått påvist at kroppen min er sur. Dvs melkesyre i musklene på grunn av for lite oksygen i blodet. Derfor spiser jeg kamutgress og andre ymse grønne saker. Derfor jeg også får sjekket elektrolyttene mine jevnt og trutt.

JEg har tro på det selv om karen er tatt for svindel og bedrag. Rawfood har mye syre/basemat i seg og det er vel oppegående??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 18:52   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Basiske matvarer

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da kjøper ikke jeg DEN boka, det finnes så mange andre bøker om det samme emnet.

Jeg har fått påvist at kroppen min er sur. Dvs melkesyre i musklene på grunn av for lite oksygen i blodet. Derfor spiser jeg kamutgress og andre ymse grønne saker. Derfor jeg også får sjekket elektrolyttene mine jevnt og trutt.

JEg har tro på det selv om karen er tatt for svindel og bedrag. Rawfood har mye syre/basemat i seg og det er vel oppegående??

Jeg skal ikke påstå at jeg vet så mye om dette, men å spise dette eller hint, har nok lite å si på pH-verdien i blodet/kroppen.
(Jeg mener jeg har lagt ut en link eller to om dette tidligere...)
Melkesyre pga dårlig oksygenopptak ville jeg tro at kunne forbedres med trening - men som sagt; dette VET jeg lite om. Men jeg har lest nok om dette til å tro at kroppen ordner dette selv, omtrent uavhengig hva vi spiser.

Om rawfood har noe for seg, så er det vel heller at maten er sunn og næringsrik??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 18:58   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Basiske matvarer

basiske mineraler er kalium, Magnesium, Kalsium og Natrium

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:10   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

basiske mineraler er kalium, Magnesium, Kalsium og Natrium

Akkurat Det er jo derfor Torkil ber oss spise ketolysetabelettene som inneholder akkurat det, fordi kroppen trenger det. Alternativet er jo kramper i armer og bein og tung i kroppen.

Slik JEG ser det så blir syre/basematen min å få i seg disse greiene via maten. Men også på høvelig lavkarbovis. Det ER jo mange som har måtte kutte ut melkeprodukter av andre årsaker, og egg...

Jeg gikk på en runde med kamutgress for en god tid tilbake og ble mye bedre av det. Om det var gresset eller trua spiller ingen rolle, så lenge jeg følte at kroppen fungerte bedre og så lenge blodprøver beviste det jeg følte var det nok for meg. Dessverre ramlet jeg av denne gressvogna, men er nå begynt påan igjen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:13   #16
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg skal ikke påstå at jeg vet så mye om dette, men å spise dette eller hint, har nok lite å si på pH-verdien i blodet/kroppen.
(Jeg mener jeg har lagt ut en link eller to om dette tidligere...)
Melkesyre pga dårlig oksygenopptak ville jeg tro at kunne forbedres med trening - men som sagt; dette VET jeg lite om. Men jeg har lest nok om dette til å tro at kroppen ordner dette selv, omtrent uavhengig hva vi spiser.

Om rawfood har noe for seg, så er det vel heller at maten er sunn og næringsrik??

Jeg begynte pustemaske om natta for å øke konsentrasjonen av oksygen. Jeg har dessuten gått hos en mauellterapaut i et år nå som blant annet setter nåler på hele kroppen for å få musklene til å slippe taket. Jeg har først NÅ kunne begynt å trene i det små for å prøve få musklene i form igjen. Men det tar tid og hvis syre/basemat kan hjelpe meg på veien, placebo eller ei, så tyr jeg til det.

Tusen takk for alle linkene! De skal leses. Greitt å få info om begge sider.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:16   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Svigermor er veldig opptatt av å spise basisk. Såpass mye at hun drikker noe sånne stabiliserende greier..

Der går det mest i linser, bønner, grønnsaker, fisk, kokosmelk og kokosolje.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:18   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Svigermor er veldig opptatt av å spise basisk. Såpass mye at hun drikker noe sånne stabiliserende greier..

Der går det mest i linser, bønner, grønnsaker, fisk, kokosmelk og kokosolje.

Kanskje Fedon er mer syrebase enn sånn lavkarbo lavkarbo?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 19:36   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Basiske matvarer

Aner ikke. Hun er vel litt fettskremt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 21:37   #20
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Basiske matvarer

He he, jeg hoppa på den base-bølgen en gang jeg også, kjøpte en grønn te på apoteket. En slurk av den bitre teen og jeg oppgav prosjektet

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 02:08   #21
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Basiske matvarer

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da kjøper ikke jeg DEN boka, det finnes så mange andre bøker om det samme emnet.

Jeg har fått påvist at kroppen min er sur. Dvs melkesyre i musklene på grunn av for lite oksygen i blodet. Derfor spiser jeg kamutgress og andre ymse grønne saker. Derfor jeg også får sjekket elektrolyttene mine jevnt og trutt.

JEg har tro på det selv om karen er tatt for svindel og bedrag. Rawfood har mye syre/basemat i seg og det er vel oppegående??

Hvordan måler du dette Kanutten, melkesyre og elektrolyttene hos legen? Jeg har hatt melkesyresmerter i kroppen i 1,5 år nå... Ble dårlig etter den pandemixen (som du ble jf annen tråd), begynte etterhvert å prøve å trene for å få mer energi... og ble kjempesyk og da kom disse smertene. Jeg prøver rolig-yoga nå, for å se om det kan hjelpe. Er så sliten av denne melkesyra... Gode råd mottas med takk!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matvarer med lav GI Tonje85 Dr Lindbergs 1 22-09-10 14:34
Norske matvarer Lindabtn Ketolysekuren 6 29-02-08 17:08
Skumle matvarer zarh Lavkarbo generelt 0 27-09-07 21:28
Matvarer Smurfine Ketolysekuren 9 12-09-06 13:44
Matvarer, Smurfine Lavkarbo generelt 7 09-09-06 16:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no