Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-10, 23:14   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

http://iform.nu/trening/styrketrenin...utm_source=VDD

Denne versjonene har jeg aldri sett eller hørt om, men det kan jo være at den er effektiv. Ser ut til å være noe man kan gjøre i ledige stunder på jobb uten å vekke FOR mye oppmerksomhet, hehe

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 23:32   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Digg!
En god mageøvelse som ikke tar livet av verken ryggen eller nakken min!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 23:35   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Den må prøves!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 23:49   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Kjenner jo at den faktisk tar!!
Her kan man sitte og se på tv, surfe, drikke rødvin og trene magemusklene på en gang!
Rene kinderegget

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 00:30   #5
sigridm
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 1
sigridm er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Endelig en øvelse som ikke trenger noe utstyr men fremdeles ikke tar knekken på deg!

sigridm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 02:07   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Ha ha, det er noe jeg pleide å gjøre når jeg kjedet meg på skolen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 11:34   #7
sjoslor
Juniormedlem
 
sjoslor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: i nord
Alder: 64
Innlegg: 33
sjoslor er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Jeg fikk kapsulitt( betent væskepose) i skulderen etter min eksperimentering med denne øvelsen gjorde den kanskje ikke rett, men vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes. Har planer om å forsøke igjen, det er jo veldig kjekt med en øvelse hvor du bare trenger deg selv og en stol

sjoslor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann i hovedsak Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 13:14   #8
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Er jo verdt et forsøk!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 16:53   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Oi, denne var jo slitsom! Jeg klarer ikke ett helt minutt... Skal absolutt gjøre denne øvelsen i blant!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 17:06   #10
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Oi, denne var jo slitsom! Jeg klarer ikke ett helt minutt... Skal absolutt gjøre denne øvelsen i blant!

Haha, jeg løy! Denne glemte jeg bort! Prøve på nytt... Nå med post-it på skjermen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 08:17   #11
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Denne funker sikkert vel og bra, men håndleddene mine får for stort press når jeg gjør denne.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 09:03   #12
Mamma90
Nytt Medlem
 
Mamma90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Mamma90 er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Denne øvelsen har jeg gjort liggende noen ganger Mye mer slitsom en den ser ut til å være ;p

Mamma90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:22   #13
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Den er ikke verdens beste, men de fleste finner den hard, fordi den tar på noen muskler som hos de fleste er dårlig trent.
Skal du få en flat mage så vit at du kan godt ta tusen av denne øvelse og 4000 sit ups, men fortsatt ha en bulk der. Jeg hadde det. Grunnen var at korsryggsmusklene mine var totalt råtne. Et år med markløft (virkelig en av de beste øvelsene for magen) og rygghev så var bulken foran borte.
Den hardeste øvelsen jeg har vært borte i, utføres imdlertidig sånn:
Føttene under et lavt skap eller noe, hovedsaken er at føttene sitter fast. Ligg ned på rygg, rumpa skal være så nærme hælen som mulig. Hendene kneppes på pannen. Løft kroppen sakte opp så langt du kommer, stopp i topp posisjonen mens du teller sakte til 5, senk sakte ned. Gjenta 5-10 ganger. Hvil i 5 minutter- total hvile, og gjenta samme øvelse. Gjøres 3-5 sett. For bedre effekt, vris kroppen mot høyre og venstre annenhver rep. Når man blir sterkere, legger man ikke til flere reps, men holder topposisjonen lenger og lenger. Den blir delvis isometrisk, som gjør den effektiv for magen.
Skal man trene musklene på siden av magen effektivt, må det andre øvelse til.
Magemusklenes fremst oppgave er å stabilisere kroppen, ikke å tøye å bøye, derfor er tuuuunge markløft og knebøy en av de øvelsene som trener magen på den riktigste måten. Men de øvelsene krever jo oftest et studio og en noen uker for å læres riktig utførelse. Sit ups kan gjøres hvor som helst.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 12:29   #14
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Når de lager en slik artikkel kunne de i det minste ha lagt ved en korrekt illustrasjon, synes jeg!

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:20   #15
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Synes uansett av visse pilates-øvelser er verdens beste mageøvelser jeg.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:21   #16
helsefreak
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 85
helsefreak er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Den er ikke verdens beste, men de fleste finner den hard, fordi den tar på noen muskler som hos de fleste er dårlig trent.
Skal du få en flat mage så vit at du kan godt ta tusen av denne øvelse og 4000 sit ups, men fortsatt ha en bulk der. Jeg hadde det. Grunnen var at korsryggsmusklene mine var totalt råtne. Et år med markløft (virkelig en av de beste øvelsene for magen) og rygghev så var bulken foran borte.
Den hardeste øvelsen jeg har vært borte i, utføres imdlertidig sånn:
Føttene under et lavt skap eller noe, hovedsaken er at føttene sitter fast. Ligg ned på rygg, rumpa skal være så nærme hælen som mulig. Hendene kneppes på pannen. Løft kroppen sakte opp så langt du kommer, stopp i topp posisjonen mens du teller sakte til 5, senk sakte ned. Gjenta 5-10 ganger. Hvil i 5 minutter- total hvile, og gjenta samme øvelse. Gjøres 3-5 sett. For bedre effekt, vris kroppen mot høyre og venstre annenhver rep. Når man blir sterkere, legger man ikke til flere reps, men holder topposisjonen lenger og lenger. Den blir delvis isometrisk, som gjør den effektiv for magen.
Skal man trene musklene på siden av magen effektivt, må det andre øvelse til.
Magemusklenes fremst oppgave er å stabilisere kroppen, ikke å tøye å bøye, derfor er tuuuunge markløft og knebøy en av de øvelsene som trener magen på den riktigste måten. Men de øvelsene krever jo oftest et studio og en noen uker for å læres riktig utførelse. Sit ups kan gjøres hvor som helst.

Oj, denne må jeg prøve! Takk for super forklaring! :-)

Jeg har tatt en del timer med personlig trener på Spenst i det siste, og han sverger til planken og en annen øvelse som jeg ikke aner hva heter.. (man sitter litt tilbakelent på gulvet, løfter beina litt opp, holder en 5-kilos vekt med begge hendene og svinger denne fra side til side i 1 minutt.) Jeg merker virkelig at dette tar!
Den samme treneren sier at vi kan ta situps til vi spyr, men det er mye mer effektivt å bruke tyngre øvelser som en ikke klarer å holde på så lenge med.

helsefreak er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Fedon :-) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 13:36   #17
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Verdens beste mageøvelse er kåret - aldri hørt om den!

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Skal du få en flat mage så vit at du kan godt ta tusen av denne øvelse og 4000 sit ups, men fortsatt ha en bulk der. Jeg hadde det. Grunnen var at korsryggsmusklene mine var totalt råtne. Et år med markløft (virkelig en av de beste øvelsene for magen) og rygghev så var bulken foran borte.

Flat mage/abs kommer stort sett fra diett. For å få flat mage MÅ man ned i fettprosent. Hvis man har trengt abs og coremuskulatur vil man derimot få litt mer definisjon når fettprosenten går ned.

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Verdens beste hvitløksdressing Bee Annen mat 11 07-10-11 19:14
Verdens beste Nannah Kake/dessert og snacks 36 18-08-11 08:20
Verdens beste guacamole! marry-78 Annen mat 8 19-02-10 14:02
Verdens beste slankekur novise Ketolysekuren 19 16-10-09 19:36
Verdens beste lunsj! Iset Lunsj 5 27-10-05 18:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no