Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-10, 13:11   #1
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Hva slags sjokolade spiser dere?? Jeg har sett i flere butikker her, og de som er sukkerfrie inneholder jo forts masse kh. Fant sjokolade med 90%kakao i sverige med bare 14g kh per 100g som jeg har tatt en liten bit av i ny og ne, men er tom nå og finner ikke lignende her i nærheten. Ikke det at jeg har det behovet lenger, men synes det er godt å ha noe liggende i kjøleskapet

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:19   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Hva slags sjokolade spiser dere?? Jeg har sett i flere butikker her, og de som er sukkerfrie inneholder jo forts masse kh. Fant sjokolade med 90%kakao i sverige med bare 14g kh per 100g som jeg har tatt en liten bit av i ny og ne, men er tom nå og finner ikke lignende her i nærheten. Ikke det at jeg har det behovet lenger, men synes det er godt å ha noe liggende i kjøleskapet

Sukkerfri sjokolade inneholder ikke karber. Den inneholder søtningsmiddel, hvilket er en vesentlig forskjell, men smatidig ikke. Søtningsmiddel er i forskjellige utgaver og tas opp av kroppen i varierende grad. Aspartam f.eks har GI null, men det finner du sjelden i sjokolade. Maltitol, som de fleste sukkerfrie sjokolader er laget av, har en høyere GI og en viss prosentandel av dette KAN tas opp av kroppen.

Karbohydratene man ser på de sukkerfrie sjokoladene kalles sukkeralkholer og trekkes fra totalandelen på karbene, slik at den sukkerfrie sjokoladen inneholder kanskje 1,2,3 effektive karbohydrater.

Om du syns det er godt å ha noe liggende i kjøleskapet så handler det mer om vanen din, og den kan være vanskelig å bryte, men prøv. Det går så bra så

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:34   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Og dæven døtte for en smell du kan gå på om du spsier sjokolade søtet med malitol. Det KAN gjøre at magen slår seg vrang. Hehehe. Det har jeg selv erfart ja

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 13:53   #4
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Om du syns det er godt å ha noe liggende i kjøleskapet så handler det mer om vanen din, og den kan være vanskelig å bryte, men prøv. Det går så bra så

Enten det eller at noen rett og slett synes det er GODT og HAR LYST til og kose seg med dette innimellom, betyr ikke nødvendigvis at det er en dårlig vane.. alt med måte på en måte.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:05   #5
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Kommer det snart noen luskene og skriver KOS = SJOKOLADE = FEIL

Hehe, men enig med han over her. Jeg ser ikke noe feil i å KOOSE seg med litt sjokkis engang i blandt. Er jo så godt. nam nam

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:19   #6
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hehe, men enig med han over her. Jeg ser ikke noe feil i å KOOSE seg med litt sjokkis engang i blandt. Er jo så godt. nam nam

Thank you! Thank you very much... Jeg spiser INGEN godteri eller snacks i ukedagene, så bare kom og ta fra meg helgene lissom!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:28   #7
xhegex
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Alder: 36
Innlegg: 35
xhegex er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Lindaplinda, her.

Hva slags sjokolade spiser dere?? Jeg har sett i flere butikker her, og de som er sukkerfrie inneholder jo forts masse kh. Fant sjokolade med 90%kakao i sverige med bare 14g kh per 100g som jeg har tatt en liten bit av i ny og ne, men er tom nå og finner ikke lignende her i nærheten. Ikke det at jeg har det behovet lenger, men synes det er godt å ha noe liggende i kjøleskapet


Jeg kjøpte Cloetta melkesjokolade (sukkerfri) på Rema 1000. 13 karb per 100. Og den var fantastisk. Måtte trippelsjekke at jeg hadde kjøpt riktig. Og jeg har ikke merket noe mageproblemer. Men så spiste jeg ikke hele plata heller :P

__________________
Startdato på lavkarbo: 20.09.2010 - 110 kg



xhegex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, skal holde meg under 20g karbo om dagen. Ketolyse er målet Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:30   #8
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Det er en hel haug med tips i en av de trådene som er "sticky" på forumet for lavkarbo generelt. Handler om mørk sjokolade, men det er som oftest de som er "lov" for oss, grunnet høy andel kakao.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:31   #9
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Den som har aller minst karbo er vel den mørke til Sukkerfritt, den har 2 el 3 gram på hele mener jeg, men jeg vet at det er mange som syns at de fra Sukkerfritt er pyton og gir vondt i magen.. jeg derimot syns de er helt ok! God den de har med mandler feks.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:34   #10
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Jeg blir kjempeurven av sukkerfri sjokolade, får hodepine og en ekkel smak i munnen. Men det er jo forskjell på folk. Hvis jeg får lyst på sjokolade kjøper jeg heller en veldig mørk en med 'vanlig' sukker. Jeg har heller ikke sett 90% noe sted her i Norge, men på helsekostbutikker og velassorterte dagligvarebutikker finner du ofte sjokolade med 86% kakao. Eller så lager jeg meg varm sjokolade av bakekakao, litt vann, fløte og sukrin (eller stevia). Det er så mektig at etter en halv kopp har jeg stilt sjokoladesuget i mange dager framover

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:59   #11
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Den som har aller minst karbo er vel den mørke til Sukkerfritt, den har 2 el 3 gram på hele mener jeg, men jeg vet at det er mange som syns at de fra Sukkerfritt er pyton og gir vondt i magen.. jeg derimot syns de er helt ok! God den de har med mandler feks.

Eg tykkjer sukkerfritt sin mørke er best faktisk! Men finner den ikkje lengre. No har dei berre den ekle Cloetta på Rema.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 14:59   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Spiser Cloetta og innimellom Cavalier

Synes sukkerfritt sin smaker papp..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 15:00   #13
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Eg tykkjer sukkerfritt sin mørke er best faktisk! Men finner den ikkje lengre. No har dei berre den ekle Cloetta på Rema.

Her finner vi den på Rema og Meny, så ta en sjekk om du har Meny kanskje? Husker de før hadde på Rimi også, men det tror jeg ikke de har lenger..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 15:02   #14
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

jeg spiser atkins "sjokolade" som jeg kjøper på rema 1000 eller kiwi. 2-3 karbs på hele sjokoladen. den er ganske god også også spiser jeg confekta ananas gele 0 karbs ungene liker den også

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 15:07   #15
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Her finner vi den på Rema og Meny, så ta en sjekk om du har Meny kanskje? Husker de før hadde på Rimi også, men det tror jeg ikke de har lenger..

Dei har hatt den på Rema lenge, men meiner å ha høyrt at dei skulle slutte å selge for ei stund sidan. Har i allefall ikkje sett den der no i det siste. Skal sjekke Meny, takk for tips.

Men sånn ellers, så har eg kjøpt litt sukkerfritt smågodis og sjokolade på ebay til ein rimelig penge. Er lenge sidan no så eg har ikkje heilt oversikt over kva som er der akkurat no altså, men kanskje eg skal planlegge litt innkjøp til jul.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 16:28   #16
Indiana
Medlem
 
Indiana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 91
Indiana er ny på veien

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Jeg kjøper som regel Cavalier sin! Den synes jeg smaker best.
Den mørke har minst karber i.

Kjøpte meg en idag, og den har 2 net karbs pr bar.
Og den er veldig god! Kjøpt på vanlig matbutikk

Men hvis du ikke har spist mye kunstig søtning før, så ikke hiv i deg en hel sjokolade.. du kan få utrolige magesmerter. Så ta en bit eller to og så

__________________



Igang med runde 2 av vektnedgang
Bloggen min
Indiana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf - ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:38   #17
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Enten det eller at noen rett og slett synes det er GODT og HAR LYST til og kose seg med dette innimellom, betyr ikke nødvendigvis at det er en dårlig vane.. alt med måte på en måte.

Det er forskjell på å spise en gang iblant fordi man har lyst på og faktisk vil det og det å syns det er godt å ha det liggende i kjøleskapet. Å ha noe liggende i kjøleskapet handler om å ha ett sikkerhetsnett, og da er jo veien mye lettere til å få lyst til å spise det. Men for all del, legestanden anbefaler 30gr mørk sjokkis hver dag fordi det er hjertevennlig. Kjør på.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:52   #18
Tilila
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 16
Tilila er ny på veien

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Atkins, Cloetta, Cavalier, Galler, Guylian, Sukkerfritt, Sjokoladeprinsen


Sist redigert av Tilila : 29-10-10 kl 18:33.
Tilila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:07   #19
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Jeg har sluttet å spise det men spiste en halv atkinsbar,den mørke,tidligere. En hel på samme dag tålte jeg ikke selv om det var timer mellom de to halvdelene(30g+30g).Jeg ble alltid så frista til å ta siste halvdel senere på dagen at jeg måtte kutte det ut pga magens motstand.Om du klarer å holde deg til 30 gram vil du trolig ikke få problemer. Nå spiser jeg ost istedet og savner det ikke mer nå, etter noen uker uten.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 18:57   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg har sluttet å spise det men spiste en halv atkinsbar,den mørke,tidligere. En hel på samme dag tålte jeg ikke selv om det var timer mellom de to halvdelene(30g+30g).Jeg ble alltid så frista til å ta siste halvdel senere på dagen at jeg måtte kutte det ut pga magens motstand.Om du klarer å holde deg til 30 gram vil du trolig ikke få problemer. Nå spiser jeg ost istedet og savner det ikke mer nå, etter noen uker uten.

spiser kun atkins-barer, og bare de to største med hazelnut crunch og chocolate decadense. Den lille og andre sjokolader med maltitol får jeg annet å gjøre enn å kose meg kan du si *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 22:33   #21
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Hmm.. konklusjonen min blir at jeg holder meg til sjokoladen fra Sverige, og kan heller glede meg til at jeg får meg en plate derfra selv om det kan bli en stund til

Jeg mååå ikke ha sjokolade, men jeg får et veldig søtsug hvis det går for lenge fra jeg er sulten til at jeg får spist.. er ikke så lett å være alltid føre var når man har en energisk liten pjokk på 18 mnd Men da er det bare snakk om å ta en liiiiten bit. Også er det godt å ta seg en liten bit innimellom for nytelsen og kosen sin skyld... ikke av vane eller noe. Sier jo litt når jeg hadde den ene sjokoladeplata fra sverige på 100 g i 4 uker

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 23:23   #22
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Sjokoladeprinsen sin sjokolade er best synes jeg. Den er ikke så kornete som andre.

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 23:38   #23
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Sjokoladeprinsen sin sjokolade er best synes jeg. Den er ikke så kornete som andre.

er ikke den j**** dyr??? 21kr for bittelitt??? Eller har jeg sett på feil sjokolade???

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 00:11   #24
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Jeg spiser Cavalier sin, fås på Sunkost de fleste steder Jeg spiser den lyseste som har litt høyere karbinnhold enn de mørke, men det er fordi jeg liker lys sjokolade best.

Får dog seriøøøøøøst magasjau av den :P men hva gjør ikke en kvinne for sjokoladen sin!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 03:15   #25
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Jorkla, her.

er ikke den j**** dyr??? 21kr for bittelitt??? Eller har jeg sett på feil sjokolade???

Heeelt rett, den er grisedyr! Men helt enig, god er den. Den er mest som vanlig "ikke-sukkerfri-sjokolade"

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfri sjokolade ..? Manne85 Ketolysekuren 11 04-03-11 17:27
Ang sukkerfri sjokolade Poca Spørsmål og svar 5 06-02-10 11:02
Sukkerfri sjokolade mih Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 21-01-10 15:40
Sukkerfri sjokolade Shadow Spørsmål og svar 2 06-04-09 18:36
Sukkerfri sjokolade cariell Ketolysekuren 18 06-04-07 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no