Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva skal jeg lage til jul i år?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-11, 13:44   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Hva skal jeg lage til jul i år?

Jeg pleier ofte å lage noe til slekta mi som julegaver i stede for å kjøpe alt..

Ting jeg har laget tidligere:
Trykkbilde
Tacokrydder
Rips gele
Brente mandler
Løpere/duker

Særlig mandler, taco krydderet og løperne er blitt tatt godt i mot.

Så jeg lurer veldig på hva jeg skal gjør i år.. Noen forslag? Spiselig eller ikke, tar i mot alle forslag.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:50   #2
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Her er link til en tråd med forskjellige tips!

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49473

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 13:52   #3
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Heldiggrisen familien din som får så mye fint

Du kan:
- Strikke/hekle skjerf, julekuler, luer og votter.
- Lage julepynt (eks hjertekrans av greiner, stjerner av pinner/drivved)
- Bake kjeks
- Ta et bilde av deg selv/barna dine/hunden din og sette i en fin ramme til nærmeste familie
- Bake pepperkaker (besteforeldrene mine får det hvert år. De er bitt for gamle til å lage selv, og er alltid strålende fornøyd!)
- Brikker (til å ha under fatene)
- Lappeteppe (veldig hot i år)

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 17:42   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Jeg har hatt et prosjekt med å lage hvitvinseddik og tenkte jeg skulle lage ting på glass som kunne være sammen med eddiken.
Dessverre ser det ut til at det fremdeles er mer vin enn eddik (merkelig nok..), men jeg ville likt å fått kryddeloljer, syltede grønnsaker/krydder eller spesielle eddiker, med eller uten "mat" oppi.
Synes slikt er veldig spennende.

Et år bakte jeg brød i terrakottapotter og gav vekk, det var også godt og populært.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:14   #5
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Jeg lager julesild i alle varianter, svigermor elsker det

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:18   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg lager julesild i alle varianter, svigermor elsker det

Ha, ha. Det gjør jeg også. Kjøper billige sildeglass på Europris, og knyter en rød sløyfe rundt glasset

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 18:21   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ha, ha. Det gjør jeg også. Kjøper billige sildeglass på Europris, og knyter en rød sløyfe rundt glasset

I år får hun lavkarbovarianter, men har ikke tenkt og si noe om det

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:34   #8
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Jeg tenkte og lage noen små glass/esker med bounty og afther eight sjokolade til min famile utenom de kjøpte gaver
Og kansje litt forskjellige kjeks, alt i lavkarbostilen selvklart og kansje noen glass med salte mandler

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:54   #9
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

I år får hun lavkarbovarianter, men har ikke tenkt og si noe om det

Har prøvd å lage tomatsild med både natreen pulver og sukrin. Natren gir ekkel ettersmak etter et par dager, og sukrinen løser seg ikke opp. Har du forslag her ? He, he

__________________
Den som venter på no' godt.....

Sist redigert av Dietta : 22-11-11 kl 20:05.
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:14   #10
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har prøvd å lage tomatsild med både natreen pulver og sukrin. Natren gir ekkel ettersmak etter et par dager, og sukrinen løser seg ikke opp. Har du forslag her ? He, he

Splenda? Har ikke forsøkt, men det er jo OK lavkarbo...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:17   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Splenda? Har ikke forsøkt, men det er jo OK lavkarbo...

Har både splenda og tagatose i skapet, og stevia på vei fra Iherb. Får nok prøve med noe av det, for i fjor ble det ikke tomatsild

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 21:05   #12
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Kroppskrubb
Fuktighetskrem
Leppepomade
Fet håndkrem

Male syltetøyglass eller liknende som beholder, eller kjøpe egnet beholder. Lokket kan males med hobbymaling, glasset med glass- eller porselensmaling. Kan ha serviettdecoupage på også.

Hjemmelagede drops kan lages sukkerfrie med maltitol, er ikke sikker på om det er lett eller hvordan de blir.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 00:29   #13
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har prøvd å lage tomatsild med både natreen pulver og sukrin. Natren gir ekkel ettersmak etter et par dager, og sukrinen løser seg ikke opp. Har du forslag her ? He, he

Eventuelt sukrinmelis..

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 05:34   #14
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Er det bare jeg som synes det er like rart å gi lavkarbogaver til folk som ikke er på lavkarbo, som å få høykarbosnacks fra folk som vet jeg går på lavkarbo? Folk burde jo ta det valget selv.


I alle fall sånt som krever erstatningsvarer som søtstoffer, det krever jo sin tid å venne seg til. Kanskje i noen varer der man bruker veldig lite søtt (jeg har ikke hørt at noen merker noe i tomatsauser, indiske og thailandske gryteretter) men jeg ser ikke helt nytteverdien i forhold til smak for de som uansett ikke drar nytte av et lavkarbokosthold, om man skal lage noe med vesentlig mer sukker eller søtstoff.


Sist redigert av Alynna : 24-11-11 kl 05:41.
Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 06:58   #15
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Er det bare jeg som synes det er like rart å gi lavkarbogaver til folk som ikke er på lavkarbo, som å få høykarbosnacks fra folk som vet jeg går på lavkarbo? Folk burde jo ta det valget selv.


I alle fall sånt som krever erstatningsvarer som søtstoffer, det krever jo sin tid å venne seg til. Kanskje i noen varer der man bruker veldig lite søtt (jeg har ikke hørt at noen merker noe i tomatsauser, indiske og thailandske gryteretter) men jeg ser ikke helt nytteverdien i forhold til smak for de som uansett ikke drar nytte av et lavkarbokosthold, om man skal lage noe med vesentlig mer sukker eller søtstoff.

Jg ga mangler med sukrin i fjor fordi jeg vet at de liker mandler men jeg syns ikke det er noe greit å gi de masse sukker. Derfor ga jeg med sukrin slik at de kan se at det finnea dnre søtstoffer også

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 23:00   #16
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Vet ikke om en eneste person som ikke mener sukker er usunt..

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 23:30   #17
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Jeg skal lage, og gi bort, lavkarbo-snop i år. Litt fordi jeg synes det er gøy å vise alt det gode snopet som finnes som lavkarbo, og ellers fordi jeg ikke tror sukrin skader noen (i motsetning til sukker). Hvorfor gi bort sukkerholdig snop når det finnes jevngode alternativer uten? Jeg vil mine venner godt, og ser ingen grunn til å være med på å dynge dem ned i sukker. Skulle de absolutt ikke ville ha i seg sukrin får de bare la gavene fra meg stå til pynt, det er deres valg. Jeg kommer ikke til å dytte det ned i dem.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 06:03   #18
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Humm, jeg vil anbefale å i det minste gjøre oppmerksom på at det er sukrin som er i bruk, da - noen (jeg, blant annet) får rimelig slitsomme magereaksjoner av mye sukrin, det kan være greit å tenke over sånt om ting spises ved sosiale anledninger.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 13:36   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal jeg lage til jul i år?

Jeg strikker gaver som regel, de jeg strikker ullsokker osv til blir kjempeglade. De kan altså ikke strikke selv og her omkring bruker de fleste skikkelige ullsokker om vinteren, holder ikke med fancy tekninske ullsokker i 20 minus på tur om vinteren.

Ullsokker er noe slikt jeg strikker uten å tenke, for det er noe jeg kan og det går fort, men mottakerne er så glade for å få de!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal vi tørre å lage en bildetråd for oss som skal ned rundt 15 kg Hildemor på slanking Ketolysekuren 68 17-04-12 07:28
Har blåbær, hva skal jeg lage av dem? FrkMarge Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 17-09-11 00:25
Hva skal jeg lage til venninnekvelden? Daurama Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 19-03-11 17:23
Hva skal DU lage til jul? Idarull Lavkarbo generelt 5 11-12-10 15:20
Hjelp - skal lage bryllupskake! Veggpryd Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 14-07-08 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no