Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pulver på lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-12, 10:39   #1
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Pulver på lavkarbo

Dersom man ønsker å ta noen dager på pulverkur og man sverger til lavkarbo, hvilken pulverkur anbefales da

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 10:56   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Pulver på lavkarbo

Tror ikke det finnes noen lavkarbo-vennlige pulverkurer foreløpig.. jeg vet det finnes en medisinsk kur som heter ketocal som brukes til å behandle bla barn med epilepsi, men den må nok bestilles i samarbeid med behandlende lege osv.

Hva er bakgrunnen for at du kunne tenkt deg noen dager med pulverkur da? Dårlig tid? Matlei? Stress med og lage mat? Vektstagnasjon?

Da anbefaler jeg heller og kjøpe noen ferdigmåltider fra spisdegslank, da spiser du ihvertfall "ordentlig" mat, men slipper alt annet enn å hente fra frysen og evt varme om det er middagsmåltid du ønsker erstattet
Du må ikke kjøpe en ukesmeny, du kan kjøpe "enkeltprodukter". Og bor du i nærheten av en av butikkene kan du jo stikke innom der og se hva de har. De har forresten "smoothies" som er ganske gode, og etter lavkarboprinsipper - kan det være noe? Bjørnebær, bringebær og cappuchinosmak. Vær obs du kan bli hekta Oppskrift faktisk på den siste finner du her

Vet ikke om dette hjelper, jeg blir litt trist når jeg ser ønsker om pulvekur i perioder - MEN samtidig så forstår jeg deg så godt... kunne også tenkt meg i skikkelige matlei-perioder bare drukket maten - uavhengig av om jeg skulle ned i vekt eller ikke... må vel bare bite tenna sammen, for min del blir det spisdegslankmat i noen uker fra neste uke, for jeg MÅ få i gang noe vektnedgang før jeg blir GAL!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 11:57   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pulver på lavkarbo

I perioder jeg er matlei, kan det fort gå i hjemmelagede proteinshakes.

Feks:
50g frosne bringebær
2 egg
50g cottage cheese
1/2dl fløte
2ss kaldpresset rapsolje
1ts splenda
vann eller kokosmelk til passe konsistens

Pulverkurer inneholder ofte mye fruktose, lite kalorier og sjelden noe særlig fett.

Spørsmålet er hvorfor du ønsker pulverkur. Fordi man blir matlei eller vil at ting skal gå fortere( i såfall er pulverkur en skikkelig bjørnetjeneste).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:26   #4
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

Bakgrunnen for at jeg ønsker noen dager på pulver, er rett og slett den at jeg vil teste ut minimagen min litt.
Ble vektoperert for 6 år siden og synes nå jeg kan spise mer enn jeg liker.
Har hørt og lest at noen dager på pulver kan gjøre at magen igjen kan ta i mot mindre mat.
Noen få kilo ned med pulver skader ikke akkurat det heller.
Så planen min er å gå noen få dager, max 1 uke på proteinrik pulverkur for så å spise lavkarbo igjen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:33   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pulver på lavkarbo

Men lavkarbo fyller ofte ikke magen så full som høykarbo (les:brød og pasta etc.) gjør og metter bedre enn pulver. Hindrer deg i å ha det kjipt også. 100 g kjøtt, 30 g ost og en skje smør/olje og du er mye mer mett men ikke full.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:38   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Men lavkarbo fyller ofte ikke magen så full som høykarbo (les:brød og pasta etc.) gjør og metter bedre enn pulver. Hindrer deg i å ha det kjipt også. 100 g kjøtt, 30 g ost og en skje smør/olje og du er mye mer mett men ikke full.

Lavkarbo er ikke nytt for meg da, på ingen måte. Ønsker ikke å gå på lavakrbo med mye fett, mer som Fedon og da kjenner jeg behovet for å gå noen dager på pulver først

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:39   #7
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

http://www.campkilo.no/nettbutikk/ca...tart-sjokolade

Hva med disse produktene da, noen er her som har erfaring med dette ?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:44   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pulver på lavkarbo

Campkiloproduktene er som de fleste andre pulverkurer. Du kommer i ketose pga lite næring. Tror egentlig det er samma hvilken du velger, for det bittelille næringsinntaket veier liksom opp for de karbohydratene som måtte være i.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:45   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Pulver på lavkarbo

Mye sukker, selvom de kaller det ketosekur. du havner i ketose fordi det er så lite mat
Har selv prøvd det, og da kombinerte jeg camp kilo med vanlig proteinpulver.
Holdt ut et par dager, og synes ikke det var noe særlig..

Ville heller funnet et proteinpulver, ikke slankepulver. Og blandet litt fett i. (trenger ikke være mye...) men finn ett med lite sukker!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:47   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

Så da er det i grunnen ett fett hvilket pulver jeg velger?
Jeg er jo ikke på noen ketogen kur, så da kan jeg like godt velge Allevo eller Nutrilett som jo også er mye billigere også da ?

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:06   #11
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pulver på lavkarbo

I følge innholdsfortegnelsen inneholder campkilo mest fruktose. Merkelig å basere seg på fruktose i en ketosekur (som er det de reklamerer med at det er).

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 17:16   #12
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

I følge innholdsfortegnelsen inneholder campkilo mest fruktose. Merkelig å basere seg på fruktose i en ketosekur (som er det de reklamerer med at det er).

Jeg reagerte også på at det står fruktose i pulveret, men jeg vet jo at bla Fedon går god for fruktose.
Tenker jeg satser på et billigere produkt jeg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 18:40   #13
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Pulver på lavkarbo

Fruktose er fruktsukker, og fedon anbefaler vel ikke mer enn to ts pr dag? Han har også uttalt (mener jeg å huske) at det ikke var så bra som han trodde. Campkilo vil vel først og fremst tjene penger

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:03   #14
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

Når jeg er matlei eller trenger et lite mellommåltid lager jeg enkel proteinshake av dette http://www.iherb.com/MRM-Low-Carb-Pr...0-g/15244?at=0 , fett i form av kremfløte, udo eller cocosa og eventuelt litt bær. Ca. 200kcal og like enkelt som en pulverkur. Blir kanskje mindre vitaminer o.l. men de kan du jo for en så kort periode erstatte med tilskudd, er vel velså bra som de i ferdige shaker skulle jeg tro.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 22:02   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pulver på lavkarbo

God ide, VSB. Tenker da på trollkremoppskriften her inne av tyttebær ,sukrin og stivpiska eggehvitter. Det er jo mye mer smakfullt nn ekle pulverdrikker. Man kan age seg milk-shake på lavkarbo-vis, og det er en lang tråd med forslag på gode næringsdrikker her inne, kalt ett eller annet på s. De er gjerne med egg, bær og yoghurt, men annet også.Tilsatt sunne oljer, frø/nøttepasta etc. Mye bedre. Gir livskraft som ikke finnes i pulver.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:09   #16
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pulver på lavkarbo

jeg bruker denne http://www.iherb.com/HealthSmart-Foo...8-g/29968?at=0 hvis jeg ikke orker frokost og skal på jobb, men jeg har ikke prøvd å bytte ut all mat med pulver noen gang. denne er veldig god på smak og jeg har egentlig kjøpt den til baking. jeg har bare den med vanilje og den med sjokolade, men det finnes flere

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 21:29   #17
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

Det ble så jeg valgte Allevo Kickstart pulver.
Dag 2 på pulver i dag, gå helt strålende. Finnes ikke sulten

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 12:54   #18
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

Vektnedgang på Allevo første uke ble 5,3 kilo.
Fortsetter med pulver denne uka også går jeg vel gradvis over på generell lavkarbo igjen

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:37   #19
Fridaen
Nytt Medlem
 
Fridaen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 5
Fridaen er på en erverdig vei

Sv: Pulver på lavkarbo

Det kommer noe som heter "Easy diet" til Life butikkene nå snart, som er lavkarbo pulverkur. Det finnes ihvertfall noen supper og shaker (som man kan lage til både mousse og pudding om man vil det...shakene da altså ;>)

__________________


Fridaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil (LCHF)~<3 Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 15:50   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Pulver på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fridaen, her.

Det kommer noe som heter "Easy diet" til Life butikkene nå snart, som er lavkarbo pulverkur. Det finnes ihvertfall noen supper og shaker (som man kan lage til både mousse og pudding om man vil det...shakene da altså ;>)

Det hørtes interessant ut - selv om jeg vet av erfaring at jeg bør SPISE maten min og ikke drikke den!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-01-12, 17:01   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Pulver på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det hørtes interessant ut - selv om jeg vet av erfaring at jeg bør SPISE maten min og ikke drikke den!

Ja, jeg har tenkt nesten det samme idag; at proteinpulver etc, all unaturlig mat, bør unngåes fordi vi trenger alt vi kan få av nyttige næringsstoffer for å bevare helsa. Siden maten er så skrapa for de små nyttige stoffene fra før pga skrapa jord er det viktig at den mengden vi får i oss er så næringstett som mulig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:28   #22
Fridaen
Nytt Medlem
 
Fridaen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 5
Fridaen er på en erverdig vei

Sv: Pulver på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det hørtes interessant ut - selv om jeg vet av erfaring at jeg bør SPISE maten min og ikke drikke den!

Haha, der er jeg personlig helt enig. Dessuten er det nok søtningstoff i shakene, og det vil ikke magen min ha noe av :S

Men kan vel kanskje være snedig "nød mat" en gang i blant?

__________________


Fridaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil (LCHF)~<3 Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 07:25   #23
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Pulver på lavkarbo

Klart at man helst bør spise mat og ikke drikke den,men her ville jeg har bort noen kjappe kilo og det fungerte jo. Avsluttet pulverkuren etter 19 dager og vekta holder seg nede pga jeg jobber med det ved å spise riktig mat for meg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-02-12, 21:43   #24
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Pulver på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Klart at man helst bør spise mat og ikke drikke den,men her ville jeg har bort noen kjappe kilo og det fungerte jo. Avsluttet pulverkuren etter 19 dager og vekta holder seg nede pga jeg jobber med det ved å spise riktig mat for meg


Hvor mye gikk du ned på 19 dagers pulverkur da?? Allevo hele veien?

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 09:40   #25
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Pulver på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Klart at man helst bør spise mat og ikke drikke den,men her ville jeg har bort noen kjappe kilo og det fungerte jo. Avsluttet pulverkuren etter 19 dager og vekta holder seg nede pga jeg jobber med det ved å spise riktig mat for meg


Hvor mye gikk du ned på 19 dagers pulverkur?

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Over på lavkarbo kombinert med pulver? cecmur Spørsmål og svar 14 10-08-11 22:27
Lavkarbo shake pulver? Stilken Kosttilskudd 3 23-03-11 20:42
Pulver-eggerøre timich Lavkarbo generelt 18 05-05-10 15:25
Pulver? Joika Ketolysekuren 0 12-05-08 14:30
Maltitol-pulver? stinasol Spørsmål og svar 0 21-03-07 14:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no