Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forandring

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 11:52   #1
Trindy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
Trindy er på en erverdig vei

Forandring

Hvilken forandring har vært den største for deg etter at du begynte på lavkarbo?(sånn bortsett fra vekt)

Trindy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:07   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forandring

Å oppdage hvor bihuleproblemene, ødemene og klemte nerver kom fra...
Å lære pånytt å spise god mat og ikke krympe meg over kaloriene i fett og smør, men bare glede meg over smaken.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:08   #3
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Forandring

Jeg får sove godt! Nå sovner jeg på sekunder, før kunne jeg ligge opptil to timer og slite med å få sove. Forskjellen er helt klart relatert til lavkarbo (kanskje fravær av korn).

Dessuten hadde jeg veldig tørr hud før, og brukte nok noen tusen i året på fuktighetskremer.

Ooooog mer energi! Jevn energi og slipper å bli supersulten få timer etter et måltid.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:22   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Forandring

Jeg er ikke en slave av blodsukkersvingninger og søtsug lenger - det er en ganske drastisk endring i hverdagen, virkelig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:19   #5
Solli
Juniormedlem
 
Solli sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 17
Solli er på en erverdig vei
Talking

Sv: Forandring

Nå skal det sies at jeg er nettop begynnt påan igjen da men.,Gikk ned 26kg i 09/10 Så det jeg merket da, og som jeg savner nå

  • Humøret mitt- ble en mye mer fornøyd jente.
  • Selvtilliten var til bake.
  • Energien jeg fikk Var lange perioder etter mitt første svangerskap at jeg var såååå utrolig sliten, daff og lat
  • Hårbunnen min var rett og slett som en "barnerompe" Hihi, har slitt med litt flass og tørrhodebunn.

__________________


Nystart, 11.Nov 14
Første delmål:85 kg Endeligmål; 65kg
(Første veiing- 108kg,01.Okt-14)
Solli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:11   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Forandring

Aldri sulten, ingen humørsvingninger, og symptomfri fra chrons

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:18   #7
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Forandring

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg er ikke en slave av blodsukkersvingninger og søtsug lenger - det er en ganske drastisk endring i hverdagen, virkelig.

Samme her. Livet mitt ble styrt av mat rett og slett. Måtte hele tiden vokte blodsukkeret som en hauk og fylle på med proteiner minst hver 3-4 time om jeg ikke skulle blir skjelven og få sukkerhunger.
Nå kan jeg gå opptil 10 (!) timer uten mat etter et godt måltid og blir normalt sulten, ikke utarmet som jeg ble før etter bare et par timer.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:50   #8
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Forandring

Daglige doturer

Ikke så utrolig fysen hele tiden.

Mer energi.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 17:10   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forandring

Blodsukkersvingningene forsvant sammen med tilhørende svakhet ("shaky"), humørforandringer, ofte sulten og de dertil tilbakevendende tankende om mat og den fysiske uro pga bilogisk sult. Med det nye kostholdet begynte jeg å ta magnesiumtilskudd, og det gjorde meg roligere det også. Jeg ble roligere av å endelig vite hva som funker for min kropp også, for før skjønte jeg ikke hvorfor jeg ikke ble tynnere når jeg spiste så "sunt", og det bekymret meg. Jeg lurte hele tiden på hva jeg spiste galt uten å skjønne hva. At det var frukten som var synderen var det siste jeg kunne gjettet. Det var jo så "lett" (stønn) Jeg kom borti dette først da jeg hørte en tipse om proteinbesparende faste som funket for å skrape av det siste lille fettet , og så leste jeg hva de tynne hollywoodstjernene spiste for å gå ned til undervektighet, og så kom jeg borti lavkarbo. Det jeg så gikk igjen disse tre steder var grønnsaker og protein, noe jeg hadde vært forsiktig med til da og kun inntatt 1 gang om dagen. Det fikk meg til å tørre å hoppe inn i kjøtt og grønnsaksverdenen og eksperimentere med mer fett og velge det som energikilde og droppe frukten med et lettelsens sukk. Mensen har forsvunnet og ikke kommet tilbake, og det er en lettelse det også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 18:31   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forandring

I det store og hele:
- Mindre stresset og jevnere humør
- Mindre leddsmerter
- Magen fungerer uten vondt og diarè.
- Lever ikke i en tåke mere.

Helt sikkert mye mere som kan nenves..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 23:09   #11
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Forandring

- magen fungerer
- mer energi
- stålvilje
- selvtilliten har økt pga troen på meg selv.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 00:09   #12
Laelli
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Forandring

- Finere hud
- Sliter ikke med å sovne lenger
- Ingen oppblåst mage
- Kvitt mange symptom fra UC
- Null sukkersug/godtesug
- Mer energi
- Gladere!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forandring i menstruasjonen Lindemor Spørsmål og svar 18 12-09-11 09:03
Klar for forandring ... jente20 Lavkarbo generelt 7 03-09-11 12:33
Forandring fryder ninagronn Livets lyse side 3 26-10-10 16:43
Helse og forandring Marianne Fysisk og mental helse 3 27-10-06 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no