Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-11, 20:52   #1
Sara_salamander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 23
Sara_salamander er på en erverdig vei

21 kcal per kilo kroppsvekt ...

betyr det at jeg med mine 73 kg skal ha 1550 kalorier daglig? Det er jo som GR det jo, og det er jo uten fettet? Da hører jo dette plutselig litt vanskelig ut syns jeg med så lite kalorier og så mye fett vi skal ha i oss!

__________________


Sara_salamander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:07   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 21 g pr kroppsvekt i kalorier..

Dette er det dr. Torkil sier om den saken:

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg har IKKE nilest alle svarene.Men det kan være et simpelt (og plagsomt) platå, se det ann litt til og nyt alle fordelene av ketogent kosthold.
Du KAN legge inn kosten din i en nett-kalkulator og sjekke kaloriinnholdet. Ca 21 kalorier (Kcal) pr kilo kroppsvekt er passe og se om du spiser for mye. Gjør du det, skal du redusere matmengden og ikke fettinnholdet i kosten.
Litt mer mosjon kan også lønse problemet.
Spiser du for lite varierte grønnsaker og balndet salat, da bør det endres.
Lykke til
Torkil

Som regel regulerer dette seg selv og mange opplever at de egentlig ikke spiser så mye som de tror fordi fett og proteiner metter så mye bedre enn karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:08   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: 21 g pr kroppsvekt i kalorier..

Opprinnelig lagt inn av Sara_salamander, her.

betyr det at jeg med mine 73 kg skal ha 1550 kalorier daglig? Det er jo som GR det jo, og det er jo uten fettet? Da hører jo dette plutselig litt vanskelig ut syns jeg med så lite kalorier og så mye fett vi skal ha i oss!

Hvor har du lest dette?

På en annen måte, du holder deg mye lengre mett med stabilt blodsukker og fett som energikilde.

Men å telle kcal på lavkarbo skal ikke være nødvendig

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:17   #4
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 21 g pr kroppsvekt i kalorier..

Jeg har sett at det er enkelte som kommer med denslags råd til nybegynnere, og personlig synes jeg det er helt feil, telling av kalorier vil bare stresse deg, du vil nettopp som du sier føle du er på et GR-opplegg, og sjansen for å misslykkes blir mye større.

Tenk på å holde kh nede, få i deg mest mulig av kh ene fra grønnsaker, få i deg passe mengde proteiner og rikelig med fett. -Og drikk 3 l vann hver dag. Spis når du er sulten og slutt når du er passe mett. For de aller aller fleste holder det, etter hvert vil du føle mindre sult når du får i deg nok fett, og matinntaket regulerer seg naturlig til et nivå som er passe for kroppen din

Det med å telle kalorier gjelder bare for noen få personer, de som vet de har gjort alt riktig, har testet ut de vanligste partystopperene og allikevel har stillstand i vekten i mange uker.

Så fortsett slik du har begynt du, pass på at du følger alle rådene i den kostholdsfilosofien du har valgt, spis når du er sulten og spis deg passe mett - og overse det med kalorier, nyt maten din og ditt nye liv

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:22   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 g pr kroppsvekt i kalorier..

Jeg lurer på hvor Torkil har dette fra,jeg. Det er jo et lavere tall enn noe annet sted jeg har sett man skal ligge på når man ikke slanker seg. Er det et slanketall bare? Jeg må spise 300-400 kcal mer enn det jeg liksom skal ligge på, ellers er jeg sulten som bare det.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:29   #6
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 21 g pr kroppsvekt i kalorier..

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg lurer på hvor Torkil har dette fra,jeg. Det er jo et lavere tall enn noe annet sted jeg har sett man skal ligge på når man ikke slanker seg. Er det et slanketall bare? Jeg må spise 300-400 kcal mer enn det jeg liksom skal ligge på, ellers er jeg sulten som bare det.

I forbindelse med en annen diskusjon tidligere i dag om nettopp dette sjekket jeg om jeg hadde missforstått noe, og jeg gikk jeg inn både i boka, og også inn på ketolyse.no og kikket på de svarene Torkil gir personlig. Alle steder sier han: NORMALT skal man IKKE telle kalorier på ketolysekuren. Dersom man har stått stille i mange uker, kan man imidlertid prøve å redusere kaloriinntaket. Tallet med 21kalorier pr kg vekt står kun på nettsidene hans, ikke i boka.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:33   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 g pr kroppsvekt i kalorier..

Ja, jeg vet det. Men det er likefullt et utsagn fra han.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 21:46   #8
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: 21 g pr kroppsvekt i kalorier..

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ja, jeg vet det. Men det er likefullt et utsagn fra han.

Det han sier er at om man står veldig lenge stille, så er det lett å miste motivasjonen og falle tilbake til gamle vaner, så dette er vel et råd for å hjelpe de som sliter veldig og er på vei å gi opp. -Og for de få kan det kanskje være et råd som får det til å løsne. Om han har noe vitenskaplig basis for akkurat det tallet har jeg ikke greid å finne noe sted..... -Men derifra til å begynne å gi det rådet til nybegynnere som fortviler over såkaldt "stillstand" i en uke, slik noen har gjort, synes jeg blir litt feil

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 22:08   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 21 g pr kroppsvekt i kalorier..

Som et lite apropo: Dette med 21 kcal per kilo kroppsvekt ble nevnt på "Legene" her om dagen, så han tar det nok ikke rett fra lufta, og jeg vil tippe at det er et generelt anbefalt kalorinivå å legge seg på for et forsvarlig vekttap (uavhengig av hva slags type kosthold man har). Fant dette på et kjapt googlesøk:

Sitat:

En kjapp metode er å multiplisere din nåværende vekt med følgende tall: Vekten avtar hvis du inntar 27 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo
Stabil vekt: 34 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo
Økende vekt: 40 kalorier (kcal) multiplisert med vekten i kilo
Eksempel Du veier 70 kilo. Vekten vil da være stabil hvis du inntar 34 x 70 = 2380 kalorier (kcal) pr. dag. Denne metoden tar ikke hensyn til kjønn, alder og aktivitetsnivået og er derfor lite presis.

Forøvrig er jeg helt enig med Bente her. Ikke tenk kalorier, fokuser heller på å lære deg å lese sult- og metthetssignaler og spis deretter. Da bruker det stort sett å regulere seg selv etterhvert.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 22:32   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sara_salamander, her.

betyr det at jeg med mine 73 kg skal ha 1550 kalorier daglig? Det er jo som GR det jo, og det er jo uten fettet? Da hører jo dette plutselig litt vanskelig ut syns jeg med så lite kalorier og så mye fett vi skal ha i oss!

Jeg er enige i de som sier at du ikke skal tenke kalorier på lavkarbo. Det du sier tror jeg beror litt på at en del nybegynnere leser ALT de kommer over på forumet, og blir forvirret! Ikke alt innhold på dette forumet vil gjelde for alle! Sjekk TS sin kostholdsretning og historie i tråder som bla omhandler kaloriinntak - ligner ikke dette din situasjon vil sannsynligvis mange av rådene heller ikke være relatert til din situasjon

En DEL har problemer med vektnedgang på lavkarbo, da snakker jeg om at man har holdt på i månedsvis uten vekttap selv om man har gjort alt. Flere av disse får seg aha-opplevelser når de sjekker kaloriinntaket, ikke bare at de spiser enormt MYE - men mange spiser også ALTFOR lite

Lavkarbo er ikke noe hokuspokus - følger man lavkarbo på 3 minutter ER det faktisk så enkelt som den lille pdf'en sier. Alternativt kan man følge en retning - og holde seg til de "reglene" som gjelder for retningen. Da er det viktig og ikke dra inn andre retninger eller råd for erfarne som har holdt på en stund når man er nybegynner, da blir man lett forvirret.

Til informasjon vil jeg også si at det er ikke noe problem og være mer enn mett nok på 1500 kalorier pr dag med fordelingen 5% kh - 20% protein og 75% fett... Dette gjelder for MEG. DU må finne ditt akseptable inntak, i første omgang forsøkt basert på "magefølelsen" bokstavelig talt.

Hvor mye mat pr måltid blir du mett av og holder deg mett i flere timer? Dette må du nesten finne utav selv - innenfor reglene for den retningen du har valgt og følge

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 00:33   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Vil tro at 21 kcal pr kroppsvekt er aktuelt dersom man skal vedlikeholde og stabilisere vekta ETTER vektreduksjon for å ikke gå opp igjen også.

De fleste overvektige veier jo betraktelig mer enn 73 kg og får dermed masse mer kalorier. Dette er vel en betraktning som hindrer folk på 150 kg å spise for mye.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 00:40   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Kuul info dere. Takk. Ja, da er det vel for å gå ned da, tenker jeg. 27 er et bedre tall, synes jeg personlig,da men. Jeg ligger på det og går vel egentlig fortsatt litt ned med det tallet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:35   #13
Sara_salamander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 23
Sara_salamander er på en erverdig vei

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Tusen takk for mange flotte svar! Jeg er vel som de fleste nybegynnere som sluker all info vi kan finne, og blir tilslutt helt forvirret!
Skal rett og slett roe meg litt ned og nyte livet og den fantastisk gode maten jeg lager nå. Mannen min er stor fornøyd med at jeg har begynt med lavkarbo, har aldri hatt så god mat! Aldri mer lett-produkter!
Ha en fin søndag alle sammen, nå er det kosings med nachos (uten nachos)!

__________________


Sara_salamander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:44   #14
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sara_salamander, her.

Tusen takk for mange flotte svar! Jeg er vel som de fleste nybegynnere som sluker all info vi kan finne, og blir tilslutt helt forvirret!
Skal rett og slett roe meg litt ned og nyte livet og den fantastisk gode maten jeg lager nå. Mannen min er stor fornøyd med at jeg har begynt med lavkarbo, har aldri hatt så god mat! Aldri mer lett-produkter!
Ha en fin søndag alle sammen, nå er det kosings med nachos (uten nachos)!

Akkurat her tror jeg du er inne på kjernen. Det du sier på slutten her er det beste tipse. Nyyyt maten, ta det litt rolig. Gjør det enkelt og kos deg litt. Veldig bra sagt

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:56   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Sara_salamander, her.

Tusen takk for mange flotte svar! Jeg er vel som de fleste nybegynnere som sluker all info vi kan finne, og blir tilslutt helt forvirret!
Skal rett og slett roe meg litt ned og nyte livet og den fantastisk gode maten jeg lager nå. Mannen min er stor fornøyd med at jeg har begynt med lavkarbo, har aldri hatt så god mat! Aldri mer lett-produkter!
Ha en fin søndag alle sammen, nå er det kosings med nachos (uten nachos)!

Det er lurt å lese noen bøker om emnet du stoler på før du leser en haug med "slik forstår jeg det"- utsagn. Da har du noe å sammenligne uttalelsene med.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:59   #16
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Jeg regnet ut basalindeks(?) og kom på ca 2300 kcal for å opprettholde min egen vekt mtp høyde på 176, vekt på 65 og trening tre dager i uken.

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 15:24   #17
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

hmmm 21X kroppsvekt høres helt merkelig ut...om man vil ha vedlikeholdsvekt ja, kanskje det funker. men om man vil ned i vekt syns jeg det hørtes rart ut...er vel ikke heller meningen at man skal gange 21 med "ønsket vekt" ? Om jeg veier 135kg og skal ha i meg 2835kcla daglig. det tror jeg neppe man går ned på...

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:42   #18
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Hei
21 gram pr kilo AKTUELL kroppsvekt er ikke tatt ut av luften: Det kan lages en meget innfløkt formel for kaloribehov som tar høyde for basalforbrenning, mat man spiser, mosjon, BMI og mye mer. Tallet 21 er således en pekepinn og bør benyttes når man ikke klarer å bryte et platå i flere uker og representerer en nedre verdi. Går man under kan stoffskiftet reduseres og da er man like langt. MANGE tåler å ligge høyere enn 21. Trener man mye kan man plusse på noen gram og har man høy forbrenning et par gram til.

De 21 gram er ikke hellige, men en pekepinn som er basert på flere antakelser og gjennomsnittsverdier.

Min erfaring er at mange som går godt ned i vekt på ketogen diett, blir overrasket over hvor mange kalorier man faktisk kan spise og likevel gå ned i vekt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:44   #19
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

hmmm 21X kroppsvekt høres helt merkelig ut...om man vil ha vedlikeholdsvekt ja, kanskje det funker. men om man vil ned i vekt syns jeg det hørtes rart ut...er vel ikke heller meningen at man skal gange 21 med "ønsket vekt" ? Om jeg veier 135kg og skal ha i meg 2835kcla daglig. det tror jeg neppe man går ned på...

Hei.
Vel på ketogen diett med den anbefalte mosjon går du antakelig ned. Det kreves mye energi bare for å "holde 135 kilo kropp i gang".
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:46   #20
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei.
Vel på ketogen diett med den anbefalte mosjon går du antakelig ned. Det kreves mye energi bare for å "holde 135 kilo kropp i gang".
Vennlig Hilsen
Torkil

Hva er anbefalt mosjon da? Det forandrer jo fort en del. Fleste som er så overvektige har fryktelig lite mosjon.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:53   #21
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
21 gram pr kilo AKTUELL kroppsvekt er ikke tatt ut av luften: Det kan lages en meget innfløkt formel for kaloribehov som tar høyde for basalforbrenning, mat man spiser, mosjon, BMI og mye mer. Tallet 21 er således en pekepinn og bør benyttes når man ikke klarer å bryte et platå i flere uker og representerer en nedre verdi. Går man under kan stoffskiftet reduseres og da er man like langt. MANGE tåler å ligge høyere enn 21. Trener man mye kan man plusse på noen gram og har man høy forbrenning et par gram til.

De 21 gram er ikke hellige, men en pekepinn som er basert på flere antakelser og gjennomsnittsverdier.

Min erfaring er at mange som går godt ned i vekt på ketogen diett, blir overrasket over hvor mange kalorier man faktisk kan spise og likevel gå ned i vekt.

Vennlig Hilsen
Torkil

Er det 21 gram pr. kg kroppsvekt eller 21 gram pr kg kroppsvekt uten fett?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:56   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

21 pr kilo kroppsvekt uten fett ville vel blitt ganske alvorlig lavt?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:57   #23
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
21 gram pr kilo AKTUELL kroppsvekt er ikke tatt ut av luften

Vennlig Hilsen
Torkil

21 gram hva da? Er det ikke kalorier du mener?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:59   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

21 gram hva da? Er det ikke kalorier du mener?

Tråden heter "21 kcal pr kilo kroppsvekt", så er nok det han mener

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 17:00   #25
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: 21 kcal per kilo kroppsvekt ...

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Hva er anbefalt mosjon da? Det forandrer jo fort en del. Fleste som er så overvektige har fryktelig lite mosjon.

30 minutter lett mosjon per dag, f.eks. en halvtimes gåtur

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kcal inn vs kcal ut Kanutten Generell diskusjon 34 17-04-12 13:22
Kh og kcal pr dag? Tufso86 Lavkarbo generelt 6 26-05-11 22:04
Kan det bli for lite kcal? Peppa Gris Ketolysekuren 13 01-05-11 18:16
Kcal på lavkarbo? smia Trening 20 18-10-09 12:52
Kcal vs karber Miegull Mer enn 30 kg overvekt 3 20-01-09 12:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no