Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Margarin på retur i Sverige

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-10, 07:36   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Margarin på retur i Sverige

Her hjemme har Hjerte- og Lungeforeningen omfavnet Vita hjertego (tilsvarende Becel i Sverige). I Sverige skjer det stikk motsatte - Hjerte- og lungeforeningen dumper margarinen, med henvisning til usikkerheten om helsegevinsten av å spise den slags kjemikalier.

http://www.kostdoktorn.se/hjart-lungfonden-dumpar-becel


(Kostdoktorn.se er en utmerket helseblogg, anbefales på det varmeste!)

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 08:29   #2
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Margarin på retur i Sverige

Sverige

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:22   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Margarin på retur i Sverige

Kjempeflott! Har sittet og lest litt inne på kostdoktoren nå og funnet masse nyttige lenker

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:05   #4
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Margarin på retur i Sverige

Flott.
Det er nesten utrolig at mange "eksperter" mener at kjemikalier o.l. er sunnere å spise enn helt naturlige råvarer.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 16:48   #5
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Margarin på retur i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Flott.
Det er nesten utrolig at mange "eksperter" mener at kjemikalier o.l. er sunnere å spise enn helt naturlige råvarer.

Har du ikke sett hvordan margarinfabrikantene vil innbille oss at margarin blir laget? Sjekk denne.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 17:01   #6
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Margarin på retur i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Har du ikke sett hvordan margarinfabrikantene vil innbille oss at margarin blir laget? Sjekk denne.

Håpløst.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 17:09   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Margarin på retur i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Håpløst.

Hehe, har du ikke laget margarin hjemme på kjøkkenet ditt? Det er jo så lett!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 17:11   #8
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Margarin på retur i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Hehe, har du ikke laget margarin hjemme på kjøkkenet ditt? Det er jo så lett!

Nei har aldri likt smaken jeg. Har alltid spist smør og før trodde jeg at jeg begikk en stor synd.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 10:59   #9
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Margarin på retur i Sverige

Jeg er ingen ekspert på margarin, men jeg trodde det måtte varmes opp før det kjøles?

Hvor mye skiller videoen seg fra virkeligheten? (Linker - nysgjerrig)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:30   #10
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Margarin på retur i Sverige

Ikkje heilt den same "margarinen"... men Andreas Viestad slår eit slag for margarin i Magasinet... Og sjølv om det han lager der er ... ok nok... så syns eg det er trist at det avskyelege margarinet får namnet sitt ut der på ein slik måte. Usj!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 18:26   #11
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Margarin på retur i Sverige

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg er ingen ekspert på margarin, men jeg trodde det måtte varmes opp før det kjøles?

Hvor mye skiller videoen seg fra virkeligheten? (Linker - nysgjerrig)

Les denne.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 21:55   #12
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Margarin på retur i Sverige

Takkar

Men, som Zillah linker til, så kaller Magasinet det de har laget for Margarin - og det har de jo laget på kjøkkenet? (Syntes forøvrig oppskriften bare var en eggeplomme fra å være majones, men men)

Eller var issuen at Unilever prøver å gi inntrykk av at videoen viser akkurat hvordan de lager margarinen sin?

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 23:52   #13
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Margarin på retur i Sverige

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Eller var issuen at Unilever prøver å gi inntrykk av at videoen viser akkurat hvordan de lager margarinen sin?

Dama forteller at de er i prøvekjøkkenet til Unilever og de skal vise hvordan de lager margarin, hvilke råvarer de bruker og hvordan den blir produsert.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 09:12   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Margarin på retur i Sverige

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Dama forteller at de er i prøvekjøkkenet til Unilever og de skal vise hvordan de lager margarin, hvilke råvarer de bruker og hvordan den blir produsert.

Fail! Da er det er jo like nøyaktig som den reklamen med hundrevis av nynnende gamle damer med forkle som fyller syletøyglass; men der innrømmer de jo iallefall at det kanskje ikke er HEELT slik de lager syltetøy på slutten

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 10:36   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Margarin på retur i Sverige

Selv om de lager margarin på den måten, så sier de lite om hvordan oljen er framstilt, hvor mye den er varmet opp etc. Må ikke oljen hydrolyseres først, f.eks?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:27   #16
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Margarin på retur i Sverige

Hehe...Denne debatten minnet meg på om hva jeg pleide å bruke margarin til da jeg var yngre. I 12-årsalderen var jeg helt grusomt plaget av migrene og kunne ha opptil flere anfall i uka. Da måtte jeg pent legge meg i et mørkt og kaldt rom og ha det vondt i mange timer, inntil jeg ble så kvalm at jeg kastet opp. Av en eller annen grunn ble jeg bestandig frisk etter å ha kastet opp, så etter hvert begynte jeg å pønske ut hvordan jeg kunne kaste opp uten å måtte ligge i senga i flere timer først; jeg ville med andre ord ha fortgang i hele migreneanfallet. Jeg fant ut at å ta en spiseskje margarin var løsningen; jeg rakk knapt å svelge margarinen før jeg lå tvekroket over toalettskålen. Men, det måtte være margarin. Smør hadde ingen effekt overhodet, det var kun margarin som utløste kvalmen. Så ja, margarin er kvalme greier

PS: Kanskje det er feil av meg å skrive om hvordan jeg framprovoserte oppkast, kanskje noen oppfatter det som om jeg oppfordrer folk til å kaste opp maten? Jeg føler at jeg er farlig nær emnet bulimi når jeg forteller dette, så la meg få gjøre det klart at dette var noe jeg gjorde for å bli kvitt migrenen. Det var langt fra en ideell løsning, men på den tiden var det dårlig stelt med effektive medisiner for migrene, spesielt for barn. Jeg var en aktiv tolvåring som bare ville bli ferdig med anfallet slik at jeg kunne komme meg ut og leke med vennene mine. Heldigvis vokste jeg av meg migrenen i tenårene.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Margarin/smør sommerblomt Ketolysekuren 34 14-11-09 13:06
Margarin sunt! Jonblund Generell diskusjon 3 20-05-09 10:28
Margarin meksiko Spørsmål og svar 10 20-04-09 11:09
Steke mat - I margarin? Chumpsy Lavkarbo generelt 12 05-10-05 18:29
Utskrift via nettet, retur i posten? HP Generell diskusjon 0 26-06-05 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no