Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det vanlig å få litt karboangst og bli usikker uten grunn?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-10, 21:02   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Er det vanlig å få litt karboangst og bli usikker uten grunn?

Heisann.

Jeg føler jeg har veldig god kontroll på KH inntaket mitt pr dag. Men plutselig får jeg litt angst følelser og blir veldig usikker på om jeg har telt riktig eller om jeg har missforstått noe

Vet jeg egentlig har full kontroll da alt jeg har spist av kh kommer fra grønnsaker som vokser over jorda som jeg også har sjekka flere ganger

Men er det flere som egentlig har litt kontroll som enda føler det samme?

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 08:35   #2
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Er det vanlig å få litt karbo angst og bli usikker uten grunn?

Jeg kan fort bli usikker og tenke ånei! Glemte jeg å telle det og det til lunch f.eks. Men det bunner mest i at jeg er redd for å dette ut av ketose.. Ikke for at det er verdens undergang, men da mister jeg plutselig den dagens vekttap pluss at jeg må bruke neste dag på å hente meg inn igjen. Tror det er normalt å bli litt usikker iblant, og vi er helt sikkert ikke alene

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 08:49   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det vanlig å få litt karbo angst og bli usikker uten grunn?

Det skal faktisk litt til for å ramle ut av ketose. Noen er i (målbar) ketose ved inntak av 50 g karber, andre tåler mindre.
Tenk på hvor mye du spiser i løpet av dagen på ketolyse. Du kan enda spise dobbelt så mye og fremdeles være i ketose... (altså ha inntatt under 40 g) Det som skjer da, er kanskje at vekten stopper opp... og at man ville vært usannsynlig mett .

Hvis du holder deg til lovlig mat, så er det stort sett bare å slappe av og la naturen gå sin gang. Fettforbrenningen stopper ikke opp hvis du har fått i deg en 5-10 g (langsomme) ekstra karber en dag

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 11:01   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det vanlig å få litt karbo angst og bli usikker uten grunn?

Det heter tilvenning. Eller abstinens. Eller tilpassing en ny livsstil.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt usikker... MadamMim Mer enn 30 kg overvekt 4 06-04-10 15:38
Usikker og litt uvel NinaOp Ketolysekuren 3 13-02-09 21:02
Lavkarbobrød som er tilnærmet vanlig brød uten så mye fancy greier i? screwball Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 12-01-09 11:23
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13
Ble litt usikker - ostekake ... leyla73 Lavkarbo generelt 7 18-04-08 14:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no