Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva koster det å gå på lavkarbo?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-11, 13:25   #1
Janeymaleney
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: :: Bergen ::
Alder: 41
Innlegg: 141
Janeymaleney er på en erverdig vei

Hva koster det å gå på lavkarbo?

Ja det lurer jeg på i dag.

Hva bruker dere i mnd på enten bare deg selv eller hele familien?

Vet ikke helt hva vi bruker i mnd på 3 stk + baby på heøykarbo,men vet at vi bruker rundt 1000.- på snop... helt carzy!

Derfor kommer det nok ikke til å blir mye dyrere når jeg går over på LCHF tror jeg. Snopet blir jo kuttet helt ut.

Janeymaleney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 13:46   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva koster det å gå på lavkarbo?

I tillegg er det lettere å spise rester (synes jeg) når man ikke har halvfabrikata, så jeg vil påstå at jeg kaster mye mindre mat nå enn det jeg gjorde før.
Når man også "kan" spise middagrester til frokost og/eller lunch, så tar man gjerne vare på det som er igjen fra middagen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:13   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva koster det å gå på lavkarbo?

Enig med Gracella - det er uhyre sjeldent det kastes matrester etter mine lavkarboretter! Det er jo så godt, selv som oppvarmet dagen etter, at det da blir frokost eller lunsj.

Jeg synes ikke det er noe dyrere å spise lavkarbo, men det er vel litt hva man gjør det til også. Om man synes man MÅ ha mange spesialprodukter fra helsekosten så fyker jo kronene fort, men det trenger man jo egentlig ikke - ikke vi som spiser "bare" karboredusert og ikke er i ketose i alle fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:17   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hva koster det å gå på lavkarbo?

Vi bruker omtrent like mye - MEN kaster mindre og får "mer" for pengene. Dvs - vi spiser mye egg, kjøtt, fisk og grønnsaker, men siden vi ikke kjøper halvfabrikata lenger så blir det mer mat av det.

Bruker litt mer spesielle produkter som kokosmel og råvarer for å mekke sjokolade selv, men dette er nå kosemat/"snop" så det blir lite i totalen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:26   #5
Aisen
Juniormedlem
 
Aisen sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Aisen er på en erverdig vei

Sv: Hva koster det å gå på lavkarbo?

Jeg har ikke finregnet, men bruker ihvertfall ikke noe mer. Etter jeg ble mer opptatt av ren mat har jeg funnet meg en liten fruktoggrøntsjappe med enestående grønnsaker (går heller noen meter ekstra) som er mye billigere og bedre enn grønnsaker i de vanlige butikkene, så her har jeg nok spart. Blitt mer opptatt av at råvarene (kjøtt og fisk) skal være av god kvalitet, så dette koster meg nok litt mer enn før, men ikke i nærheten av hva jeg brukte på snop og takeaway .

Jeg handler en del "fuglefrø" for å kunne bake knekkebrød og spiser vitaminpiller som vanlig, men skal du kjøpe inn cocosa, udos, div melerstatninger og allverdens fra nettbutikker og helsekost kan det sikkert dra på litt......

__________________



Aisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF <40 gram Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 16:31   #6
Chalos
Medlem
 
Chalos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trodheim
Innlegg: 141
Chalos er på en erverdig vei

Sv: Hva koster det å gå på lavkarbo?

Jeg føler det er mye billiger. Og jeg trenger ikke like masse mat som før. Ikke spiser jeg snop. hender seg at jeg kjøper en pose BaconSnacks til helgen og innimellom noen nøtter Har også nesten sluttet med brus (PepsiMax) da jeg ikke føler søtsuget lengre

Men va det koster sånn akkurat i KR. aner jeg ikke, men jeg merker det er mye mye billigere

__________________



.:Ting Tar Tid - Håper Og Nå Målet:.
Chalos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 16:46   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva koster det å gå på lavkarbo?

Ja hva koster det...... kommer jo helt ann på hva mat du spiser og hvor du handler. Du kan handle inn på Rema og ta de spesial greiene de ikke har der i den btk. de har det og holde deg til kun det når du går inn døra. Cocosa, fiberhusk etc,etc.... fra helsekosten kan kjøpes fra Iherb.com til en mye billligere penge. Jeg er stooorkunde på iherb. Bacon får du billig i fra frysedisken på Rema, (tullip) samme med fryst kjøttdeig, kjøp fryst laks med skinn på den ene siden men benfri, nesten halvpris av den uten skinn. Egg kan kjøpes billigere på gård om du har tillgang på dette. Kjøper du lactose fri kremfløte så har den faktisk mye lenger holdbarhet enn den vanlige fløten. Ingen smakforskjell. Prøv å spis ned fryseboksen av og til, utrolig hva en har liggende i den boksen. Gå på "jakt" i egne skap og prøv å holde deg til handling en gang pr uke. Tenk nytt når det gjelder matlaging og hva som passer sammen. Her i huset bruker vi nå ca 6000,-kr pr mnd. på mat og andre ting jeg handler på matbutikken. Vi er for tiden kun 2 voksne, men tror det sånt ca det vi bruker. Brukte ikke mer om vi var 3 eller 4 som bodde her. Vet ikke hvorfor, kanskje vi har mer besøk nå som får masse god lavkarbo mat Så sum,sum sumarum så er ikke lavkarbokosthold dyrere enn høykarbo og halvfabrikat mat.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva koster ketosticks? Smile Ketolysekuren 11 27-05-07 22:11
Hva koster soyaprotein marchus Atkins kosthold 7 28-07-06 21:08
Koster dette? line_84 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 7 11-06-06 19:23
Hva koster dette??? Nayeli Eurodiett 6 17-11-04 16:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no