Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarter-tråd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-10, 21:00   #101
LillT
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
LillT er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Tusen takk for tips angående tyggisspising! idag gikk jeg hele dagen uten tyggis og det gikk egentlig helt greit. Så da er det vel best å bare slutte med det Jeg vil ikke ha i meg mer en 15 karber daglig så da er det ikke vert de ekstra karbene for en ussel tyggis altså

Har tenkt på den boka som torkil har skrevet og tror jeg skal bestille meg en! Blir jo litt nyskjerrig når der er så mange som skryter av den

Hvordan føler dere andre her i oktoberstarternes-tråd det går så langt?

LillT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 21:07   #102
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av LillT, her.

Har tenkt på den boka som torkil har skrevet og tror jeg skal bestille meg en! Blir jo litt nyskjerrig når der er så mange som skryter av den

Hvordan føler dere andre her i oktoberstarternes-tråd det går så langt?

Anbefaler boka! Kjøpte min fra bokkilden.no, porto kostet ingenting og jeg bestilte natt til mandag og fikk den i posten idag Har nettopp lest ut hele og er veldig fornøyd!

Føler det går bra. Er bare på dag 2, og gleder meg til å bake brød, rundstykker og slikt, for jeg savner det allerede! *brødmons* Må kjøpe bakemix og soyaprotein først!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 21:50   #103
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Tissa på en pinne nå, og jeg er i ketose Fikk nest høyest utslag etter snaue 2 dager på kur!!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 22:21   #104
LillT
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 4
LillT er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Klistine: Så bra at du anbefaler boka den har jeg nemmelig nettopp bestillt! hihi. Gleder meg til å lese den! men hva står i den, egentlig? som man ikke finner her inne tenker jeg på
I morgen har jeg vert en uke på ketolysekuren og jeg gleder meg også til å bake brød osv Jeg må bare komme litt bedre igang med enne kuren før jeg begynner med testing av bakst. Er jo mye å lære

Lykke til videre

LillT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 23:45   #105
only39
Medlem
 
only39 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drøye hundre meter over havet, en drøy time fra Oslo.
Alder: 52
Innlegg: 101
only39 er på en erverdig vei
Wink

Veie og måledag i dag!

Og her er resultatet etter 9 dager på ketogen kost:

Ved start 4.oktober:
Hoftemål: 114cm
ved navel: 105cm
under byste: 100cm
Lår: 65 cm

I dag, 12.oktober:
Hoftemål: 108,5cm betyr minus 5,5
Ved navel: 100cm betyr minus 5,0
Under byste: 94,5 betyr minus 6,5
Lår: 62 .............. betyr minus 3
TOTALT 20 CM mindre!!
Vekt 4.oktober var 92,4
I dag 12.oktober .. 91,4
MINUS 1 KG..

Jeg må innrømme at jeg hadde håpet på en større vektreduksjon den første uka (9dager), men når jeg ser målene mine så er det helt greit! Jeg har ikke tenkt å gi meg! Om jeg mister 20 cm pr kg så trenger jeg ikke gå ned mer enn 6 til, bare så synd at låra mine da er 46cm i dia, det er litt lite!!
Bare tøys altså dere, for jeg vet jo at cm ikke fortsetter i samme intervaller hele veien! ...
... jeg går med glede inn i ei uke til i ketose

__________________
only39
Journalen min! Eller du kan se bilder på www.lavkarbotest.blogg.no
Start:4okt.10 92.4, 92,91,90,89,88,87,86,85,84,83,82,
81,80,79,78,77,76,75,74,73,72
only39 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysestart med lavkarboliv som mål! Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 02:00   #106
b0n
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Alta
Innlegg: 15
b0n er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av only39, her.

Velkommen hit! Klart du kan være med du også.
I tillegg, jeg tør å være så ærlig at når jeg ser at du skal ned til 55 kg,så vil jeg tro at du ikke er så høy, som feks meg som er 172?
Vi som er overvektige kan ofte syns at det virker rart med en så lav ønskevekt som 55kg, men det er viktig å huske på at den det gjelder uansett skal føle seg vel, og ok, så jeg mener ikke dette som noe kritikk eller noe. Men jeg er helt sikker på at jeg ikke er alene om å ha tanken...
Uansett, velkommen i oktobertråden og lykke til!!

Jeg er vel kansje ikke så høy jeg er 157 nemmelig
Ideal vekten min burde vel ligge 57, men jeg veide 55 når jeg ble gravid og tror jeg vil være mest fornøyd med meg selv om jeg lander der til syvende og sist, blir nok overlykkelig bare av og havne under 60 tallet igjen

__________________





b0n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:05   #107
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Dersom du går inn i linken som jeg la ut i post 2 så vil du finne linker til masse inspirasjonstråder vedr. frokost, lunsj etc. Husk at lavkarbo er mer enn egg, he, he… selv om omelett er en grei frokost klasikker. En ide er å slutte å tenke på frokost/lunsj/middag – middagsmat går fint til alle måltider, mange her inne som spiser middagsrester til frokost!

Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Hvorfor ikke bare kjøpe deg en proteinshake som du kan ta til frokost? Da får du i deg alle de næringsstoffer du trenger, å tilsetter du litt husk i tillegg så holder den til lunsj. Bare pass på at du kjøper en som har max 4 carb pr. 100 gram om du skal inn i ketose. Dette tipset fikk jeg fra min Ketose mentor og det fungerer meget bra ;-) Og enda bedre om du har det travelt om morgenen.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:15   #108
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Ble visst feil sitat som ble med på innlegget mitt over her, men skitt au.

Lenge sia jeg har vært innom, vært noen aktive kvelder med mye møter og da blir det ikke til at jeg gidder mer data når jeg kommer hjem.
Ketose går ikke så bra for å si det slik, men jeg tror jeg greier å holde meg sånn pass okei på lavkarbo iallefall. Jeg kjenner at jeg har ikke greid å ha fullt fokus denne gangen, slik som sist. Så ligger fristelsene der, så er det for lett å bare ta. Sist jeg var på ketose, så var jeg steinhard, beundra meg sjøl faktisk for ståpåviljen jeg hadde da. Den er ikke der nå iallefall. I går var det nystekte kanelsnurrer på jobb, og ho som lagde dem er det mest unike mennesket jeg kjenner når det gjelder gjærbakst. Så, jeg bare måtte ta en når jeg gikk fra jobb. Synd , men men....jeg gir meg ikke helt da. Var på vekta i dag, og det var ned 0,5 kg på litt over ei uke. Og jeg får være fornøyd med det da, når jeg ikke greier å ha full kontroll på meg sjøl, hehe.

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 22:31   #109
b0n
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Alta
Innlegg: 15
b0n er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

På dag 3 (eller dag 6 men startet på nytt på mandag siden jeg hadde nattevakt i helgen som var og følte ikke at jeg hadde kontroll.)
Har jeg gått ned 1 kg når jeg veier meg på morgenen og halvt kg på kveld.

Tror kansje jeg drikker litt lite vann?
Drikker mye te da jeg ikke er noen flink vann drikker desverre..

Men lurte på om noen har noen lette trenings tips?
Jeg er igrunn veldig aktiv, men pga kronisk kne lidelse må jeg beherske meg med treningen så lette trenings tips taes i mot med stor takk!

__________________





b0n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 22:39   #110
Haremamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: På bygda
Innlegg: 7
Haremamma er på en erverdig vei
Smile

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg har også akkurat startet (3. dagen min i dag) på min lavkarbovandring. Håper å ta av 10-15 kg. Er veldig spent på dette opplegget, og jeg har valgt å plukke litt fra de forskjellige kurene. Skal holde meg unna alt med sukker i, vanlige brødsorter, ris, poteter, pasta og frukt. Være restriktiv med gr.sakene som vokser under jorda. Kommer nok til å drikke litt biola og sk melk, tror jeg.

Jeg ble tipset om dette nettstedet av en venninne tidligere i høst, og så har det ligget og modnet i litt over en måned, før jeg nå endelig bestemte meg for å gå for dette opplegget.

Det er veldig mye super kunnskap her for ferskinger, og jeg har lest side opp og side ned - til øynene ble både store og våte

Jeg er ikke så godt kjendt her inne enda, så jeg har ikke laget meg dagbok med disse fine reduksjonsrekkene folk inne her har.

Var ikke tenkt på å poste noen innlegg enda heller, men da jeg så denne oktoberstartertråden, tenkte jeg at jeg får bare hive meg på først som sist.

Ser virkelig frem til å bli bedre kjendt med forumet og menneskene her


Sist redigert av Haremamma : 13-10-10 kl 23:11.
Haremamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 22:46   #111
b0n
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Alta
Innlegg: 15
b0n er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Haremamma, her.

Jeg har også akkurat startet (3. dagen min i dag) på min lavkarbovandring. Håper å ta av 10-15 kg. Er veldig spent på dette opplegget, og jeg har valgt å plukke litt fra de forskjellige kurene.

Velkommen skal du være, trivelig med andre "ferskinger" her inne, og lykke til med og nå målet ditt!

__________________





b0n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 23:12   #112
Haremamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: På bygda
Innlegg: 7
Haremamma er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av b0n, her.

Velkommen skal du være, trivelig med andre "ferskinger" her inne, og lykke til med og nå målet ditt!


Takk, ilige måde

Haremamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:47   #113
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hei! Vet dere, jeg tror jaggu jeg slenger meg med på denne tråden jeg!

Jeg har ikke mottatt ketolysetablettene eller stixene ennå, så jeg aner ikke om jeg er i ketose. Men jeg har spist under 15 g kh om dagen siden mandagen, så jeg håper jeg nærmer meg ketosetilstanden snart

Litt dumt å¨henge seg på midt i oktober kanskje?

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 12:04   #114
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hei.... hvis du har liggi på under 15 gram karbo om dagen, så er du nok i ketose. Merker du noe til at ånden din har endra seg, eller at kroppen føles annerledes? Det er like sikre tegn som å tisse på en pinne noen ganger... og tablettene hjelper deg ikke inn i ketose, men er tilskudd av mineraler du får for lite av i kostholdet.

Hvorfor skulle du ikke henge deg på i denne tråden? Ingen regel som sier at man må starte den 1. i måneden. Hvor ellers skulle du vært med?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 12:16   #115
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Enig med fjasnissen, det er her du hører hjemme

Velkommen i gjengen!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:00   #116
Vimp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 16
Vimp er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg er helt ny og jeg starter opp på søndag.
Her skal en slankes før julebordsesongen setter inn.

Vimp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:11   #117
FrustrertFrøken
Medlem
 
FrustrertFrøken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 75
FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg er med her i stedet jeg! Jeg begynte egentlig i september, men kom ikke i gang skikkelig før nå i oktober.. (Mye sprekk de 2 første ukene)
Jeg begynte skikkelig den 4 oktober, og har ikke hatt en eneste sprekk siden da..
Jeg veier litt innimellom foresten, så jeg skriver opp når jeg er fornøyd med meg selv
Målet mitt er foresten å veie mellom 55 og 60 kg Det er ideelt for meg

Startvekt: 90,3 kg
Mandag, 11 oktober: 85,7 kg
Torsdag 14 oktober: 84,0

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:18   #118
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hei.... hvis du har liggi på under 15 gram karbo om dagen, så er du nok i ketose. Merker du noe til at ånden din har endra seg, eller at kroppen føles annerledes? Det er like sikre tegn som å tisse på en pinne noen ganger... og tablettene hjelper deg ikke inn i ketose, men er tilskudd av mineraler du får for lite av i kostholdet.

Hvorfor skulle du ikke henge deg på i denne tråden? Ingen regel som sier at man må starte den 1. i måneden. Hvor ellers skulle du vært med?

Ja, ånden er litt rar ja. Og jeg som var avhengig av tyggis før, sliter litt Kanskje jeg skal kjøpe meg et sånt "to-go-tannbørste-og-tannkrem".....

Hehe, trodde kanskje det var en regel, at man måtte starte i begynnelsen av hver måned

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 16:00   #119
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Ja, ånden er litt rar ja. Og jeg som var avhengig av tyggis før, sliter litt Kanskje jeg skal kjøpe meg et sånt "to-go-tannbørste-og-tannkrem".....

Hehe, trodde kanskje det var en regel, at man måtte starte i begynnelsen av hver måned

Neida..... ingen høytidelighet i når man begynner

Kan anbefale store IFA (de i pose) eller Fribol drops fra apoteket. Begge er lovlige og ganske så gode. Hjelper nok litt på ånden også (som betyr at du er i ketose - gratulerer)

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 17:06   #120
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Har veiedag imorgen, men låner naboen sin vekt og får besøk imorgen! Så da måtte det bli idag! Meget fornøyd!!

Startet på mandag, 4,5 dag siden ca. og ned 2,4 kg *juble*

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 17:58   #121
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Så bra Klistine!

Heia heia!

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 17:59   #122
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Neida..... ingen høytidelighet i når man begynner

Kan anbefale store IFA (de i pose) eller Fribol drops fra apoteket. Begge er lovlige og ganske så gode. Hjelper nok litt på ånden også (som betyr at du er i ketose - gratulerer)

Åh! Jeg elsker store IFA Men jeg trodde det var sukker i dem jeg... Nå ble jeg gledelig overrasket

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:43   #123
only39
Medlem
 
only39 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drøye hundre meter over havet, en drøy time fra Oslo.
Alder: 52
Innlegg: 101
only39 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Åh! Jeg elsker store IFA Men jeg trodde det var sukker i dem jeg... Nå ble jeg gledelig overrasket

Det er jo 15kh i EN POSE, kan ikke skjønne at dette er lovlig da??
Cirka 22 drops i en pose, det blir 0,67 karb i EN drops, sånn cirka..
.. dumt å få karber av IFA da.. og det er vanskelig å stoppe etter bare en...

__________________
only39
Journalen min! Eller du kan se bilder på www.lavkarbotest.blogg.no
Start:4okt.10 92.4, 92,91,90,89,88,87,86,85,84,83,82,
81,80,79,78,77,76,75,74,73,72
only39 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysestart med lavkarboliv som mål! Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:49   #124
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av only39, her.

Det er jo 15kh i EN POSE, kan ikke skjønne at dette er lovlig da??
Cirka 22 drops i en pose, det blir 0,67 karb i EN drops, sånn cirka..
.. dumt å få karber av IFA da.. og det er vanskelig å stoppe etter bare en...

Ååh... Nå ble jeg ikke så glad allikevel.

Umulig å stoppe etter bare en

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:49   #125
only39
Medlem
 
only39 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drøye hundre meter over havet, en drøy time fra Oslo.
Alder: 52
Innlegg: 101
only39 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av b0n, her.

Jeg er vel kansje ikke så høy jeg er 157 nemmelig
Ideal vekten min burde vel ligge 57, men jeg veide 55 når jeg ble gravid og tror jeg vil være mest fornøyd med meg selv om jeg lander der til syvende og sist, blir nok overlykkelig bare av og havne under 60 tallet igjen

Stå på! Du klarer det!!

__________________
only39
Journalen min! Eller du kan se bilder på www.lavkarbotest.blogg.no
Start:4okt.10 92.4, 92,91,90,89,88,87,86,85,84,83,82,
81,80,79,78,77,76,75,74,73,72
only39 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysestart med lavkarboliv som mål! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no