Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Auguststarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-10, 09:50   #251
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av hmmm, her.

Hei, Lille34, og velkommen til augustgjengen!

Takk, takk

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 10:51   #252
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

[quote=Muffin;925235]drikke nok vann, kanskje passe på at du ikke får i deg for mange kalorier og slikt? quote]

Må man telle kalorier også?? Tenkte dette gikk av seg selv, og ikke skal bry seg om det...

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 13:02   #253
Muffin
Juniormedlem
 
Muffin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 55
Innlegg: 26
Muffin er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

[quote=KattaG;925502]

Opprinnelig lagt inn av Muffin, her.

drikke nok vann, kanskje passe på at du ikke får i deg for mange kalorier og slikt? quote]

Må man telle kalorier også?? Tenkte dette gikk av seg selv, og ikke skal bry seg om det...

Som sagt, jeg er helt ny her, så du skal ikke høre for mye på meg, men mener å ha lest her inne at noen passer på å ikke få i seg alt for mange kalorier heller, for å se om det hjelper på vektnedgangen.

__________________


Muffin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 17:32   #254
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Ei venninne av meg går Extravaganza-kurs, og der fikk de streng beskjed om å ikke telle kalorier, så jeg holder meg til det jeg også. Så lenge vekta går nedover, har jeg null bekymring for kaloriene Selv i helga, da jeg hadde i meg masse meieriprodukter med dertil masse kalorier (opp mot 2500 på en dag), gikk jeg ned 1 kilo.

Det er vel først om vekta stopper opp, eller går feil vei, at man evt trenger å se på kalorier i tillegg.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 18:59   #255
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Åh, jeg er så lykkelig. Fikk på meg en av mine yndlingsbukser i dag
Den var litt trang så det var ikke den jeg brukte i dag, men bare det at jeg klarte å kneppe den igjen var bare helt herlig.
Kanskje den passer helt perfekt etter 2-3 kilo.

Maten går kjempe bra og alt er bare helt vidunderlig for tiden,
lever på en rosa sky
Får bare håpe det vedvarer.

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 19:38   #256
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Er jeg den eneste som kjenner søtsuget, og som synes det er tøft å gå på kuren? Jeg LIKER ikke å lage mat, savner brødet kjempemasse, savner å drikke melk osv.

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 20:38   #257
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Er jeg den eneste som kjenner søtsuget, og som synes det er tøft å gå på kuren? Jeg LIKER ikke å lage mat, savner brødet kjempemasse, savner å drikke melk osv.

Jeg lagde brødet som ligger under bakst-oppskrifter, og det var såååå godt!!! Anbefales virkelig!!! http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639

Å like å lage mat er noe som må læres... Jeg elsker å lage mat, og har jobbet som restaurantsjef i flere år. (Det er vel hovedgrunnen til at jeg sliter med overvekt også...)
Jeg anbefaler deg å følge oppskrifter du finner her inne på forumet, og i diverse slanke- og lavkarboblogger på nett. Når du får bra resultater å klarer å lage noe som virkelig er digg, tror jeg dette vil trigge deg til å eksperimentere mere. Husk å følge oppskriften, og ikke slump, det kan være alfa omega...

Noen god melkeerstatning kan jeg dessverre ikke gi deg, men jeg bruker den røde Alpro Soyamelken til matlaging, i kaffen o.l. Den inneholder kun 0,1 kh pr 100 ml.

Og jeg tror kanskje at om søtsuget river i deg, at du får i deg for lite fett og kalorier...? Tar du krom forresten...?
Jeg har holdt på i over 2 uker og har kun hatt EN dag jeg virkelig slet. Hadde sååååå lyst på noe søtt! Da lagde jeg krem av en dl fløte og hadde en god ss med natreen oppi... Dette hjalp på søtsuget fordi jeg ble kvalm! *Hehe*

STÅ PÅ!!! Dette klarer du!!!

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 20:58   #258
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Er jeg den eneste som kjenner søtsuget, og som synes det er tøft å gå på kuren? Jeg LIKER ikke å lage mat, savner brødet kjempemasse, savner å drikke melk osv.

Nei, du er ikke alene! Kan du drikke tab, pepsi max osv? Det er jo omdiskutert i forhold til søtningsmiddel, men foreløpig må jeg ha det. Hvis vekten går riktig vei, så ser ikke jeg på det som er problem foreløpig. Har ikke gått en uke enda, så får se hvordan det går Men liker du maten? Du er fornøyd med resten av kostholdet?

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:00   #259
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei
Unhappy

Kvalme!

Er det forresten noen her som har følt seg kvalme fra tid til annen? I begynnelsen? Jeg er småkvalm innimellom, gjerne en halvtime - time etter at jeg har spist (begynte på søndag).

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:03   #260
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Kvalme!

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Er det forresten noen her som har følt seg kvalme fra tid til annen? I begynnelsen? Jeg er småkvalm innimellom, gjerne en halvtime - time etter at jeg har spist (begynte på søndag).

Jeg var kvalm dag 3 og 4... Så gikk det over!!! Tror det er ganske normalt...
Også blir jeg ikke sulten lenger, får bare vondt i mellomgulvet som går over når jeg spiser... Sært å få forandret sultfølelse!

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:09   #261
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Ok, bra, da går det nok over snart. Er forkjølet i tillegg, så føler meg ganske crap hele tiden for tiden.. :S Gleder meg til den omtale energien kommer!

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:15   #262
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av belino, her.

Er jeg den eneste som kjenner søtsuget, og som synes det er tøft å gå på kuren? Jeg LIKER ikke å lage mat, savner brødet kjempemasse, savner å drikke melk osv.

Neida, søtsuget har vært der, selv om det er bekjempet per dd. Kjenner jeg meg rett, så kommer det tilbake - gjerne hvis jeg synes noe er stressende. Beste råd for øyeblikket: les denne tråden;
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:22   #263
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg kjøpte meg ei lita flaske Pepsi Max på skolen her om dagen siden jeg var fryktelig trøtt, og det skal inneholde litt koffein. Jeg liker nemlig ikke varme drikker!

Før pleide jeg å ta Cola i stedet, føler det er litt mer effektivt enn Pepsi Max men det er nå så.. Er det noen andre lettbruser/drikker som har oppkvikkende effekt? :P

Ellers har jeg bakt lenabeatrice sin sjokoladekake, tenker å ta opp et stykke hver helg. Å kontrollere 'søtsuget' for min del funker mye bedre om jeg vet at jeg kommer til å få spise noe godt fram i tid. Dette har jeg holdt å sjakk i årevis. :P

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:23   #264
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Å, takk dere! Jeg skal klare det! Dessverre MÅ jeg har Zero. Det er virkelig gulroten i hverdagen. Dessuten har jeg spist to ruter Cloetta mørk sjokolade. Føler jeg har fått kost meg litt, og det hjelper veldig.

Takk for brødoppskrift. Den skal jeg prøve. Har laget brød etter en annen oppskrift, men det var ikke det beste jeg har prøvd.

Takk virkelig for oppmuntringen. Det hjelper SÅ på!

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:25   #265
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Snopsnoken, her.

Neida, søtsuget har vært der, selv om det er bekjempet per dd. Kjenner jeg meg rett, så kommer det tilbake - gjerne hvis jeg synes noe er stressende. Beste råd for øyeblikket: les denne tråden;
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

Begynte nesten å gråte jeg.... Fiiin tråd!

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 21:37   #266
Lillalill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rygge
Innlegg: 23
Lillalill er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Sv: September slankern
Jeg er så SULTEN. Eller, det kjennes som sult, men er nok karboabstinenser. Begynte i går ettermiddag, vært på Harryhandel i dag og kjøpt MASSe som skal gjøre dette mulig. Kjøtt, fisk, diverse frø og rødvin. Er en ølhund, så det kommer jeg til å savne. I kveld blir det to glass rødvin, og et par sigaretter. Jeg vet at det kommer til å dempe dette suget av en annen verden.

Jeg er 31 år, og 102-4 kg. Har ikke forsøkt å slanke meg før, og har lest at da er det enklere. Jeg har vært langt nede, bipolar lidelse, og med tilhørende medisinering kombinert med stillesitting resulterte dette i en vektoppgang på over 30 kg på et halvt år. Etter dette har jeg gitt opp, derfor er dette første slankeforsøk. Det er 3 år siden vektoppgang, og jeg er nå nærmest medisinfri. Hvertfall fra de typiske vektoppgangsmedisinene. Jeg kommer ikke til å ha noen veiedag med det første. Må merke at jeg kommer igang først. Planen er også å trene 3 ggr per uke ved treningsstudioet på høgskolen min.

La inn dette på september også, men det er jo enda august. Og dere er så mange.

Lillalill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:24   #267
juli82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Nord Trøndelag
Innlegg: 39
juli82 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Hei!

hiver meg på her jeg også:-)
i siste liten
begynte sist fredag, da viste vekta 77 kg,
skal ned 17 kg

jeg er 28 år, jobber på sykehjem nå og da, ikke i fast arbeid, samboer og er mamma til 4. 3 jenter og en gutt.
eldste jenta mi ble bare 7 år, jente nr 2 ble litt over 1 år.
så har jeg en gutt på 3 og lille jenta er 10 mnder

Grunnen til mine vekt problemer er at jeg trøstespiser....
fra desember til juli!

nå er det nok, lei av å være små feit og ha problemer med å finne klær som passer!!

så nå skal jeg spise meg slank på god mat og ha det trivelig her inne sammen med dere

juli82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:36   #268
Lillalill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rygge
Innlegg: 23
Lillalill er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Å, nei. Det hørtes grusomt ut. .

Glemte å fortelle om meg selv at jeg også er mor til en gutt på seks. Og studerer statsvitenskap. Dette er en del av "nye meg". Ut av huset, operasjon slankere, og operasjon klokere.

Lillalill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 06:57   #269
juli82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Nord Trøndelag
Innlegg: 39
juli82 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Kan jeg ta vanlige multivitaminer eller må jeg kjøpe ketolyse vitaminene??

juli82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 14:34   #270
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 43
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Akutt sug etter noe med karbohydrater. Så sterkt sug at jeg ikke klarer å jobbe, men sitter heller å "har lyst på". Fader det er slitsomt.

Hva gjør dere i disse situasjoene? Spiser dere noe, eller pines til det er over?

*lyst på bakeverk, hamburger, ships og smågodt*

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:12   #271
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Tulla 81, her.

Akutt sug etter noe med karbohydrater. Så sterkt sug at jeg ikke klarer å jobbe, men sitter heller å "har lyst på". Fader det er slitsomt.

Hva gjør dere i disse situasjoene? Spiser dere noe, eller pines til det er over?

*lyst på bakeverk, hamburger, ships og smågodt*

Jeg spiser noe uten kh så jeg blir skikkelig mett... Da fyser jeg ikke mere!

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:53   #272
IdaMarie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 35
IdaMarie er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg er så utrolig fornøyd med meg selv i dag. Var på besøk hos ei venninne, som satte fram kaker og lapper til kaffien, og jeg smakte ikke. Jeg var ikke så veldig fristet heller, og siden ingen spurte meg direkte om jeg ville ha, så var det lett å la være å forsyne seg også.

IdaMarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Redusere karber i hverdagen Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 16:06   #273
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av IdaMarie, her.

Jeg er så utrolig fornøyd med meg selv i dag. Var på besøk hos ei venninne, som satte fram kaker og lapper til kaffien, og jeg smakte ikke. Jeg var ikke så veldig fristet heller, og siden ingen spurte meg direkte om jeg ville ha, så var det lett å la være å forsyne seg også.

*klappklapp*

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:11   #274
Sushi86
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 37
Innlegg: 1
Sushi86 er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Hei alle sammen!

Hiver meg med her jeg også, siden jeg har holdt på i 20 dager nå Er helt ny på forumet, og har lest litt rundt omkring her inne

Jeg er 15 kg overvektig, og håper et lavkarbokosthold vil hjelpe meg med dette. Har hatt utslag på ketosestixene alle dagene, men har ikke gått ned i vekt enda. Har veiedag på lørdager, av alle dager Kanskje jeg bør forskyve den til mandagene istedet På tross av at jeg ikke har hatt vekttap enda, ser jeg flere fordeler med å være i ketose. Har ikke fæle blodsukkersvingninger og er heller ikke så oppblåst i magen lengere. Ei heller har magen vært så ustabil som den er på mitt vanlige kosthold.

Vil bare si LYKKE TIL og STÅ PÅ til alle dere august-startere - Dette klarer vi

Sushi86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 20:20   #275
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Ett hjertesukk fra meg !!
Har gått på LCHF i 3 uker og hatt et fantastisk resultat. 5 kg ned. Merker at jeg mister litt fokus. Har hatt 2 små sprekker og en stor på under en uke.
I dag var jeg i en jobb setting hvor det var en oppsatt meny. Har fulgt enkelte råd på forumet om å prøve å tilpasse kuren men det ble ikke servert noe annet enn brød og pasta. Gikk på vekta da jeg kom hjem og hadde gått 1.5 kg opp(sikkert mye vann men demotiverende ). Lurer på hvor lang tid det tar før jeg er tilbake på sporet.
Har enda ikke sagt det på jobben. Bør jeg ???? Vil det bli enklere om jeg gjør det ? Hva synes dere, noen erfaringer ?

Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Julekake-tråd? Sepia Ketolysekuren 14 04-11-08 18:17
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no