Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Snufs ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-11, 18:24   #1
Iversa31
Juniormedlem
 
Iversa31 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
Iversa31 er på en erverdig vei

Snufs ...

Hei!
Jeg falt for fristelsen i dag ... etter 6 dager der jeg har vært ekstremt dyktig med spising med absolutt ingen utskeielser, så falt jeg for fristelsen i dag og spiste en liten softis Jeg mistet litt av motivasjonen min etter dette og syns nå veldi synd i meg selv ... Lurer på hvor lang tid det kan ta før jeg kommer inn i ketose igjen?

__________________


Iversa31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Testkjører-ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:28   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Snufs..

Hold motet oppe! En liten glipp kan skje med alle. Bare glem den softisen, og fortsett på det samme som du gjorde før!

Dessuten er jeg ikke helt sikker på at du går ut av ketose pga en liten soft-is. Det er ikke SÅ mye karber i en sånn..

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:30   #3
Iversa31
Juniormedlem
 
Iversa31 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
Iversa31 er på en erverdig vei

Sv: Snufs..

Jeg krysser fingrene og starter på nytt!!

__________________


Iversa31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Testkjører-ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:31   #4
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Snufs..

Opprinnelig lagt inn av Iversa31, her.

Jeg krysser fingrene og starter på nytt!!

JA! Nettopp! Dette klarer du!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 18:46   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Snufs..

Det viktigste er jo at du ikke lar en sånn liten filleting ta fra deg motivasjonen! Gå bare videre!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:01   #6
Iversa31
Juniormedlem
 
Iversa31 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
Iversa31 er på en erverdig vei

Sv: Snufs..

Ja,jeg prøver å tenke sånn! Det som er så rart er at siden jeg spiste den isen så har jeg hatt så lyst på ALT som er søtt!! Men det seier seg jo selv ... Nei,må ta meg selv i nakken

__________________


Iversa31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Testkjører-ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:14   #7
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Snufs..

Slett ikke sikkert du går ut av ketose. Ikke tenk på det, - gå ufortrødent videre.

Var det verdt det, forresten ???

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:22   #8
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Snufs ...

Alle gjør slike ting, og alle angrer. Bare å gå videre. Søtsuget gir seg etter hvert og imorgen kommer en ny dag. Ikke la dette ødeligge for deg

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:36   #9
Iversa31
Juniormedlem
 
Iversa31 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
Iversa31 er på en erverdig vei

Sv: Snufs..

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Slett ikke sikkert du går ut av ketose. Ikke tenk på det, - gå ufortrødent videre.

Var det verdt det, forresten ???

Akkurat mens jeg slukte den i meg så var det nok det beste jeg hadde smakt på evigheter,selv om jeg kun har gått på ketolyse i en uke og det er kun en uke siden jeg spiste is sist Men nei,det var ikke verdt det!!

__________________


Iversa31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Testkjører-ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:46   #10
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Snufs ...

Nei. Akkurat. Et øyeblikks nytelse. . . Ja, det er deilig, - men ikke verdt den der ikke-mestringsfølelsen man får etterpå.

Det mentale er jo så forpult viktig her !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 19:56   #11
Iversa31
Juniormedlem
 
Iversa31 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
Iversa31 er på en erverdig vei

Sv: Snufs ...

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Nei. Akkurat. Et øyeblikks nytelse. . . Ja, det er deilig, - men ikke verdt den der ikke-mestringsfølelsen man får etterpå.

Det mentale er jo så forpult viktig her !

Du kan tro jeg har merket det mentale!! hehe For å dekke søtsuget mitt i dag har jeg spist lakerol drops og det ble mye bedre! sikkert ikke så lurt men når vann ikke funktet tenkte jeg at det var bedre enn å ty til noe enda verre!

__________________


Iversa31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Testkjører-ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 20:23   #12
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Snufs ...

Veldig, veldig bra, spør du meg. Og så litt smør, - det hjelper også !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 22:58   #13
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Snufs ...

VIKTIG! Etter en slik liten utskeielse så "starter du ikke på nytt!" Du fortsetter slik du har gjort!

For meg er det der veldig viktig psykologisk og jeg tror dette innlegget bør leses av alle som føler dem "starter på nytt" hele tiden! Det er svært sjelden en føler en "starter på nytt" en i virkeligheten gjør det. Ofte bare fortsetter en og fortsettelse er enklere å forholde seg til. "Starter en på nytt" betyr det at en har gjort noe feil. Derfor er det viktig å ikke "starte på nytt" når en bare kan fortsette med det en har gjort =)

En utskeielse er noe som skjer. Det er ikke nok til å starte på nytt. Det er ikke nok til at en legger på seg. En utskeielse er ikke nok til å ødelegge, en utskeielse er ikke nok til å starte på nytt! En utskeielse betyr ikke noe annet enn at du må fortsette med det du gjorde før utskeielsen kom.

Det vil kanskje gjøre det litt vanskeligere, du ramler kanskje ut av ketolyse, du har kanskje litt mer søtsug, kanskje går du ned 100g mindre denne uka, men hva så? Det kan skje selv om en er flink 24/7-

La ikke dette ta fra deg mestringsfølelsen! Og la det ikke få deg til å føle at du må starte på nytt! Du har vært flink i 6 dager, glem isen og fortsett å vær flink. Du mestrer det her og den mestringen viser du igjennom å fortsette.

Det er først når du ikke tar deg i nakkeskinnet og du lar det skli ut at du må starte på nytt, når utskeielsene blir store, ofte og en ikke lenger takler situasjonen. Da må du ta deg i skinnet og starte på nytt. Da er det viktig å starte på nytt. Det er ikke her du er.

Det høres ut som du er i en god spiral og å fortsette, det klarer du. Kanskje går du ut av ketolyse og kanskje er morgendagen derfor litt vanskeligere enn gårsdagen, men slik er det. Du klarer det og du starter ikke på nytt. Du fortsetter det prosjektet du allerede har startet og som du er så flink til.

  Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 23:35   #14
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Snufs ...

Ikke mist motet

Neste gang klarer du å unngå soft-isen, og da blir du sterkere og får da ikke fristelsen ved å spise èn neste gang.

Jo flinkere du er å holde deg unna, jo bedre føler du deg etterpå og sterkere blir du! Men nå som du allerede har spist den, så ikke gi opp Det var kun 1 softis!

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 17:02   #15
Iversa31
Juniormedlem
 
Iversa31 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
Iversa31 er på en erverdig vei

Sv: Snufs ...

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

VIKTIG! Etter en slik liten utskeielse så "starter du ikke på nytt!" Du fortsetter slik du har gjort!

For meg er det der veldig viktig psykologisk og jeg tror dette innlegget bør leses av alle som føler dem "starter på nytt" hele tiden! Det er svært sjelden en føler en "starter på nytt" en i virkeligheten gjør det. Ofte bare fortsetter en og fortsettelse er enklere å forholde seg til. "Starter en på nytt" betyr det at en har gjort noe feil. Derfor er det viktig å ikke "starte på nytt" når en bare kan fortsette med det en har gjort =)

En utskeielse er noe som skjer. Det er ikke nok til å starte på nytt. Det er ikke nok til at en legger på seg. En utskeielse er ikke nok til å ødelegge, en utskeielse er ikke nok til å starte på nytt! En utskeielse betyr ikke noe annet enn at du må fortsette med det du gjorde før utskeielsen kom.

Det vil kanskje gjøre det litt vanskeligere, du ramler kanskje ut av ketolyse, du har kanskje litt mer søtsug, kanskje går du ned 100g mindre denne uka, men hva så? Det kan skje selv om en er flink 24/7-

La ikke dette ta fra deg mestringsfølelsen! Og la det ikke få deg til å føle at du må starte på nytt! Du har vært flink i 6 dager, glem isen og fortsett å vær flink. Du mestrer det her og den mestringen viser du igjennom å fortsette.

Det er først når du ikke tar deg i nakkeskinnet og du lar det skli ut at du må starte på nytt, når utskeielsene blir store, ofte og en ikke lenger takler situasjonen. Da må du ta deg i skinnet og starte på nytt. Da er det viktig å starte på nytt. Det er ikke her du er.

Det høres ut som du er i en god spiral og å fortsette, det klarer du. Kanskje går du ut av ketolyse og kanskje er morgendagen derfor litt vanskeligere enn gårsdagen, men slik er det. Du klarer det og du starter ikke på nytt. Du fortsetter det prosjektet du allerede har startet og som du er så flink til.

TUSEN TAKK for god motivasjonstale!! Den trengte jeg

__________________


Iversa31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Testkjører-ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 20:34   #16
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Snufs ...

Bra du fikk nytte av det =)

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Snufs-snufs Goggen Livets lyse side 1 01-02-08 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no