Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hei ... igjen (sukk)

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-10, 14:04   #1
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Hei ... igjen (sukk)

Ikke for at det ikke er hyggelig å finne veien tilbake til likesinnede/ likesituerte, men det er kjipt å tenke på at jeg ikke klarte det sist da jeg var skikkelig i gang.
MEN
De sier jo at hvis man "sier det høyt" så blir det sant, så her er jeg (igjen). Og jeg leser innlegg og kjenner motivasjonen vokse og inspirasjonen til hva jeg skal spise hentes her.

Mitt første løfte til meg selv, altså delmål 1, er å logge meg på her minst 1 gang pr dag. Rett og slett for at det ikke skal gå i glemmeboken, og da holder jeg også motet oppe, takket være gode diskusjoner og villigheten til å dele erfaring og oppskrifter og å muntre opp likevektige.

Så; Hei! Jeg kaller meg for Nynne, veier 130 kg og har som langsiktig mål å gå ned 55 kg totalt. Så må jeg ikke glemme å si til meg selv at selv små skritt tross alt er skritt......

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 16:44   #2
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Hei.... igjen (sukk) :)

Hei og velkommen! Hvorfor blir du ikke med i 5 kg til 14. oktober-utfordringen? Vi har bare holdt på i noen få dager. Greit med små delmål.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:55   #3
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Hei.... igjen (sukk) :)

Takk for tips. Alltid spennende/ skremmende med utfordringer, men ok- jeg prøver Greit å pushe seg litt!

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 19:35   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hei.... igjen (sukk) :)

Heia Nynne! Dette klarer du nok! Jeg er blitt avhengig av forumet - og kjenner det hjelper å lese og engasjere seg i trådene her

Hvis det hjelper holdt jeg på med lavkarbo i et halvt år uten å gå ned et gram - ga opp og hadde århundrets karbo-fest... gulp... før jeg bestemte meg for å lese MER og fant ut at redusert kcaloriinntak også er nødvendig for meg. DA kom vektnedgangen - noe som hjelper sinnsykt på motivasjonen.
I tillegg bruker jeg MYE tid på planlegging av måltid og innkjøp (mye mer tid enn jeg bruker på å SPISE den hehe) slik at jeg alltid vet jeg har "rett" mat i kjøla

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 22:07   #5
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hei.... igjen (sukk) :)

Velkommen og lykke til! Hilsen ei som har hatt utallige forsøk og som satser for fullt etter ferien igjen, MANGE som må prøve mange ganger, til slutt blir det bra! Vi må bare ikke gi oss!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 11:34   #6
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Hei ... igjen (sukk)

Tusen takk for svar og oppmuntring alle sammen Hjelper på humøret selv om jeg innimellom føler meg litt og og Men om en stund, skal jeg være og

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 11:50   #7
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Hei ... igjen (sukk)

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Tusen takk for svar og oppmuntring alle sammen Hjelper på humøret selv om jeg innimellom føler meg litt og og Men om en stund, skal jeg være og

Hei Nynne.

Kanskje man skal se på det som at man ikke har "gitt opp" men at man prøver det man kan å gi kroppen den beste kosten sålangt man får det til. Hvis du har hatt lengre perioder med lavkarbo før har du jo allerede hjulpet på din egen helse, ikke sant?

Så kanskje fokus kunne være snudd på hodet, dvs. at lavkarbo er det normale og man jobber mot at høykarbo periodene blir kortere og kortere?

Mvh
BiggieS

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
*sukk* MorStine Ketolysekuren 4 23-05-07 23:57
Sukk! TinaF Atkins kosthold 9 12-06-05 23:39
*Sukk* *Tussi* Ketolysekuren 6 24-05-05 14:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no