Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Første skritt

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-10, 09:47   #1
lazyme
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 14
lazyme er på en erverdig vei

Første skritt

Hei alle sammen!

Nytt medlem her....det vil si....når jeg skulle registrere meg så fikk jeg opp at jeg allerede var registrert....så jeg har vært innom her før og sneket i kulissene

Men dette er første innlegget mitt og NÅ føler jeg tiden virkelig er inne for å gi meg selv ett spark bak. Noe drastisk må gjøres, føler meg uvel med den kroppen jeg har og man blir (visstnok!) ikke yngre med årene heller, har lyst å leve så lenge som jeg kan og med best mulig helse.

Blir skikkelig inspirert av alle historiene her inne og håper at det er min historie en kan lese om en dag.

Ellers, kan jo nevne at jeg er 34 år, mor til 3 og har stort sett vært overvektig hele mitt voksne liv. Prøvde meg en gang på Grete Roede kurs, og gikk ned ca 12 kilo, men de kom på igjen sakte men sikkert. Har lagt veldig på meg i alle svangerskapene og aldri klart (eller gått skikkelig inn for ) å komme tilbake til utgangspunktet igjen. Per dags dato vet jeg faktisk ikke hva jeg veier engang, er ett stort steg for meg bare å gå på vekten, men tipper jeg veier rundt 110. Jeg er 175 høy, så jeg aner ikke hva jeg bør ligge på? Fikk målt skjelettet når jeg gikk på GR, der sa de jeg hadde kraftig skjelett/benbygning, mener idealvekten skulle ligge på 75??

Vel vel....nå er det som sagt på høy tid å gjøre noe med det, målet er å komme meg på vekten og ta div mål av meg selv. Tenkte meg ketose-dietten, har boka klar her og gleder meg til å ta fatt....

So long

lazyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 11:29   #2
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Første skritt

Velkommen, her får du inspirasjon og motivasjon til å legge om til en livsstil / kosthold, som vil gi resultater. Og jeg har bare positive erfaringer med å følge ketolysekuren.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 12:04   #3
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Første skritt

Velkommen og lykke til

Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 13:24   #4
Ivett
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Alder: 42
Innlegg: 112
Ivett er ny på veien

Sv: Første skritt

Velkommen til deg

__________________
Ketolyse start - 7 januar 2010
Første delmål, -25,5 kg i boks 31/07/10

Ny MÅL:
Ivett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 18:35   #5
Tulipa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sør-Troms
Innlegg: 18
Tulipa er på en erverdig vei

Sv: Første skritt

Hei!

Jeg er også ny her, og har omtrent samme BMI som deg. Er 1,75 høy og veier 105 kg. Jeg VIL gjøre noe med dette!

Hvor lenge har du holdt på nå?

Klem til deg- LYKKE TIL!

Tulipa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten- deretter lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:35   #6
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Første skritt

Velkommen!
Jeg er også fersking... 1,73 m høy og veier ca. 104 kg. Jeg har også kraftig benbygning (*klisje-fnis*) og min drømmevekt er 79 kg! Så 75 kg høres supert ut for deg.

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:48   #7
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Første skritt

Hei hei og velkommen hit Lazyme. Håper du vil trives og masse lykke til.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 01:33   #8
susemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Larvik
Alder: 43
Innlegg: 4
susemor er på en erverdig vei

Sv: Første skritt

Hei.
Jeg er nok også en ny en med samme som dere over her.
1,72 og 103 kg.
har 2 barn som jeg har lagt på meg tilsammen 30 kg med + at jeg har fått på meg litt til. før jeg ble gravid med eldste veide jeg 67 kg... har heller ikke hatt motivasjon til og gjøre så mye med det. er så utrolig glad i mat... :/

før jeg fikk barna kunne jeg spise alt jeg ville uten å legge på meg. nå legger jeg på meg bare jeg ser på maten tror jeg... uff, har virkelig et ønske om å få skikkelig motivasjon til og gjennomføre vektreduksjon på en eller annen måte. føler meg absolutt ikke vel i denne tunge kroppen..

Lykke til alle sammen

susemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 01:46   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Første skritt

Opprinnelig lagt inn av susemor, her.

Hei.
har heller ikke hatt motivasjon til og gjøre så mye med det. er så utrolig glad i mat... :/


…åååååååååååååh, men vi spiser da masse god mat på lavkarbo som gjør at vi får stabilt blodsukker; slipper vi å gå sultne og for ikke å snakke om søtsuget som forsvinner!
Går du inn her: Til alle nybegynnere på lavkarbo… , så finner du bl.a. linker til tråder med inspirasjon til frokost, lunsj, middag i tillegg til en tråd der du finner et dokument med en samling av lavkarbo oppsrifter.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:02   #10
susemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Larvik
Alder: 43
Innlegg: 4
susemor er på en erverdig vei

Sv: Første skritt

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

…åååååååååååååh, men vi spiser da masse god mat på lavkarbo som gjør at vi får stabilt blodsukker; slipper vi å gå sultne og for ikke å snakke om søtsuget som forsvinner!
Går du inn her: Til alle nybegynnere på lavkarbo… , så finner du bl.a. linker til tråder med inspirasjon til frokost, lunsj, middag i tillegg til en tråd der du finner et dokument med en samling av lavkarbo oppsrifter.



Det skal jeg sjekke ut. Takk for tips

susemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:10   #11
lazyme
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 14
lazyme er på en erverdig vei

Sv: Første skritt

Hei igjen og takk for varm velkomst

Så har jeg kommet til dag 1 i resten av mitt liv :drama:
Har kommet meg på vekten og ble nesten skuffet når jeg så at jeg "bare" veide 105 (mistenker vekten for å være litt upålitelig)
Hehe....jaja, altfor mye er det uansett men så lenge jeg bruker den samme vekten så går det vel bra...

Frokost er inntatt og nå bærer det snart til butikken for å handle inn ingredienser til knekkebrød som jeg tenkte å bake.

Lykke til alle sammen!

lazyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 11:41   #12
susemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Larvik
Alder: 43
Innlegg: 4
susemor er på en erverdig vei

Sv: Første skritt

Lage knekkebrød hørtes spennende ut. kanskje noe jeg skal prøve også

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjW5PtC/]
susemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:39   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Første skritt

Opprinnelig lagt inn av lazyme, her.

Har kommet meg på vekten og ble nesten skuffet når jeg så at jeg "bare" veide 105 (mistenker vekten for å være litt upålitelig)

Hei,
Mange drar også fram målbåndet, i perioder hvor man kanskje ikke går så mye ned i vekt så opplever mange at cm forsvinner allikevel.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
10 000 skritt gir ikke så god helsegevinst allikevel mofe Trening 18 22-09-09 14:37
Skritt for skritt, dag for dag, uke for uke! Merete A Trening 32 02-10-06 16:25
Hvor mange skritt? Summer Trening 8 06-07-06 14:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no