Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Lei lavkarbomat...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-11, 22:27   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Lei lavkarbomat...

Jeg mener ikke å spre negative tanker, men føler behov til å lufte noen tanker med dere. Håper det er rom for dette også her...

Jeg har nå spist ketogen mat i 8 uker, og gått ned 13,3 kg. Jeg er superfornøyd med dette, men er skikkelig lei av lavkarbo mat. I det siste har jeg ikke orket spise mer enn 2 måltider om dagen, og da presser jeg meg litt til å spise pga gammel tankegang om å spise. Jeg er ikke akkurat sulten, men kjenner at enerigen er ikke på topp. Jeg syns maten smaker for mye, og at den er så fet. (Om jeg spiser lettere mat som bare salat lissom, så er jeg jo mer sulten og vil spise mer...) Jeg savner mildere smaker, og lettere mat.

Jeg spiser variert av ren mat.

Jeg tenker også slik: I det siste har jeg gått ned raskere enn til å begynne med, og tror det er fordi jeg spiser lite hver dag. Jeg spiser derfor lite kalorier og karbohydrater. Derfor går jeg ned. Jeg tenker at jeg bare lurer meg selv, for når matlysten går opp igjen, så vil jeg spise mer, og derfor gå opp i vekt igjen. (Noe jeg er redd for...)

Noen som kjenner seg igjen i disse tankene?

__________________

Sist redigert av Marella77 : 04-12-11 kl 22:33.
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:31   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lav Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg mener ikke å spre negative tanker, men føler behov til å lufte noen tanker med dere. Håper det er rom for dette også her...

Jeg har nå spist ketogen mat i 8 uker, og gått ned 13,3 kg. Jeg er superfornøyd med dette, men er skikkelig lei av lavkarbo mat. I det siste har jeg ikke orket spise mer enn 2 måltider om dagen, og da presser jeg meg litt til å spise pga gammel tankegang om å spise. Jeg er ikke akkurat sulten, men kjenner at enerigen er ikke på topp. Jeg syns maten smaker for mye, og at den er så fet. (Om jeg spiser lettere mat som bare salat lissom, så er jeg jo mer sulten og vil spise mer...) Jeg savner mildere smaker, og lettere mat.

Jeg spiser variert av ren mat.

Jeg tenker også slik: I det siste har jeg gått ned raskere enn til å begynne med, og tror det er fordi jeg spiser lite hver dag. Jeg spiser derfor lite kalorier og karbohydrater. Derfor går jeg ned. Jeg tenker at jeg bare lurer meg selv, for når matlysten går opp igjen, så vil jeg spise mer, og derfor gå opp i vekt igjen. (Noe jeg er redd for...)

Noen som kjenner seg igjen i disse tankene?

Spiser du når du er sulten, og til du er passe mett?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:34   #3
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lav Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Spiser du når du er sulten, og til du er passe mett?

Jeg spiser kun til jeg blir passe mett, og spiser når jeg føler meg sulten, men da byr det meg litt i mot. Jeg bare kjenner at jeg må ha mat. Er ikke skrubbsulten akkurat...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:50   #4
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

MÅ du spise ketogent? Kan du tenke deg å øke det daglig kH-inntaket litt, slik at du får mer mat å variere med?

Og HVA er det du savner? Hva er det som gjør at lavkarbomaten blir ensformig og kjedelig? Savner du poteter, ris, pasta, brød?

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:02   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Det er helt vanlig å bli lei etter et par mnd. Og å spise veldig lite... Men faktisk vil det ha motsatt effekt av det du tror, etter en tid med mindre og mindre mat stopper vekta ofte opp fordi kroppen lærer å spare.
Forøvrig forsvinner den vanlige sultfølelsen etterhvert, så man må lære seg kroppens nye signaler (og ikke vente til man blir kvalm som jeg for ofte gjør )

Prøv noe asiatisk, det er mye lettere i smaken. Dessuten kan man hive oppi masse krydder som skjuler fettsmaken.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:07   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

MÅ du spise ketogent? Kan du tenke deg å øke det daglig kH-inntaket litt, slik at du får mer mat å variere med?

Og HVA er det du savner? Hva er det som gjør at lavkarbomaten blir ensformig og kjedelig? Savner du poteter, ris, pasta, brød?

hehe, jeg MÅ ikke spise ketogent, men jeg er så redd for å sprekke om jeg gir meg selv lillefingeren... Jeg er et sort/hvitt menneske, som sliter med gråsoner. Enten full rulle, eller ingenting om du skjønner... Derfor har jeg blitt full rulle, hehe

Jeg savner indisk mat, tai-mat, mexikansk mat med ris, lefser og søte suser. Jeg savner pizza, pasta og knekkebrød. (Har prøvd noen lavkarbo-frø/knekkebrød, men de faller ikke i smak). Savner også loff, hehe.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:09   #7
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er helt vanlig å bli lei etter et par mnd. Og å spise veldig lite... Men faktisk vil det ha motsatt effekt av det du tror, etter en tid med mindre og mindre mat stopper vekta ofte opp fordi kroppen lærer å spare.
Forøvrig forsvinner den vanlige sultfølelsen etterhvert, så man må lære seg kroppens nye signaler (og ikke vente til man blir kvalm som jeg for ofte gjør )

Prøv noe asiatisk, det er mye lettere i smaken. Dessuten kan man hive oppi masse krydder som skjuler fettsmaken.

Så du sier at det er lurt å spise mer likevel om jeg ikke har lyst på det? (Jeg kjenner meg igjen ang det å vente til jeg blir kvalm...). Jeg er iallefall lei av fløte og smør-smak! Elsker asiatisk mat, men vet ikke om noen sauser som er lave på karbo. Og så er risen viktig for meg når det gjelder asiatisk mat...

Ps, kjenner matlysten økte bare jeg leste asiatisk mat... Takk <3

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:19   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Woksauser: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28579

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:31   #9
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Woksauser: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28579

Tusen takk Men er så dårlig på å oppspore invandrerbutikker, bor et stykke i fra slike Skulle ønske vanlig matvarebutikker hadde alt av lavkarbo-mat.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 23:32   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Det meste av ingrediensene finnes i velassorterte dagligvarebutikker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 00:08   #11
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

hehe, jeg MÅ ikke spise ketogent, men jeg er så redd for å sprekke om jeg gir meg selv lillefingeren... Jeg er et sort/hvitt menneske, som sliter med gråsoner. Enten full rulle, eller ingenting om du skjønner... Derfor har jeg blitt full rulle, hehe

Jeg savner indisk mat, tai-mat, mexikansk mat med ris, lefser og søte suser. Jeg savner pizza, pasta og knekkebrød. (Har prøvd noen lavkarbo-frø/knekkebrød, men de faller ikke i smak). Savner også loff, hehe.

Både indisk mat og meksikansk mat, vil tro sursøte sauser også, kan man lage med veldig lite karbo altså! Gjelder bare å finne kryddermikser uten sukker og evt. noe å jevne med som ikke inneholder karbo, så går det så bra så. Risen blir det kanskje verre med da, hvis det er et must.. Går jo an å prøve "brokkoliris"?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 00:49   #12
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det meste av ingrediensene finnes i velassorterte dagligvarebutikker.

Jeg får lete litt mer da

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Både indisk mat og meksikansk mat, vil tro sursøte sauser også, kan man lage med veldig lite karbo altså! Gjelder bare å finne kryddermikser uten sukker og evt. noe å jevne med som ikke inneholder karbo, så går det så bra så. Risen blir det kanskje verre med da, hvis det er et must.. Går jo an å prøve "brokkoliris"?

Det har jeg ikke hørt om, bare blomkål ris... (har blitt veldig lei av blomkål...)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 10:23   #13
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Lei lavkarbomat...

Du sprer ikke negative tanker, dette forumet er jo til nettopp for å støtte og hjelpe.

Jeg har ikke så mange råd å komme med - men jeg skjønner hvordan du har det. Jeg er fremdeles ikke middagslei, men egg til frokost har begynt å gjøre meg fryktelig kvalm. Jeg savner brødskiva med pålegg, men i likhet med deg er jeg litt "enten eller" - så jeg tør ikke teste lavkarbobrød heller. Da ender jeg nok opp med å spise skiver til alle måltider.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:40   #14
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lei lavkarbomat...

Huff så trasig. Når jeg har hatt slike dager så har jeg bare tatt en karbo dag. Spist litt av det jeg har hatt lyst på og lysten har gitt seg veldig fort. Men det er kanskje ikke en god ide hvis man ikke klarer å gå over på lavkarbo igjen.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:53   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lei lavkarbomat...

Lag deg lettere mat da vel? Har nettopp kost meg med en kopp Egg Drop Soup. Smaker godt, er lett og med så lite fett du føler for selv.

Å kutte ned litt på fettet til matlysten kommer tilbake er helt okei, blir du skikkelig sulten igjen kan du heller øke litt på fettet igjen da

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:26   #16
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lei lavkarbomat...

Dersom man ser i tråden Hva spiste du i dag, så ser man at du spiser mye det samme. Man blir fort matlei om man spiser samme maten hele tiden. Hva med å variere litt? Kok en høne og lag suppe, foreksempel. Det finnes mye annet en kotelleter og ostechips

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:44   #17
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei lavkarbomat...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Dersom man ser i tråden Hva spiste du i dag, så ser man at du spiser mye det samme. Man blir fort matlei om man spiser samme maten hele tiden. Hva med å variere litt? Kok en høne og lag suppe, foreksempel. Det finnes mye annet en kotelleter og ostechips

Hei Peppa Gris Ja, jeg spiser til tider litt ensformig. Men koteletter har jeg spist bare en dag, men ostechips har vært 1-2 av mine måltid i det siste. Enkelt å lage. Jeg har spist mye blomkålsuppe, noe jeg har mistet heeeelt lysten på.
Prøvde ny vri til frokost i dag da. Eggerøre med laks. Det var godt til jeg kom halvveis, da ble jeg kvalm av det! Tåler ikke så mye før jeg syns maten er forferdelig.

Jeg er ikke så flink til å prøve ut helt nye retter, men skal prøve å utvide litt...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:45   #18
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei lavkarbomat...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Lag deg lettere mat da vel? Har nettopp kost meg med en kopp Egg Drop Soup. Smaker godt, er lett og med så lite fett du føler for selv.

Å kutte ned litt på fettet til matlysten kommer tilbake er helt okei, blir du skikkelig sulten igjen kan du heller øke litt på fettet igjen da

Jeg bare tenkte at kroppen må ha fett for å forbrenne fett, og for å fungere optimalt... Når man kutter ut kh.

Hva er Egg Drop Soup?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:48   #19
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei lavkarbomat...

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Du sprer ikke negative tanker, dette forumet er jo til nettopp for å støtte og hjelpe.

Jeg har ikke så mange råd å komme med - men jeg skjønner hvordan du har det. Jeg er fremdeles ikke middagslei, men egg til frokost har begynt å gjøre meg fryktelig kvalm. Jeg savner brødskiva med pålegg, men i likhet med deg er jeg litt "enten eller" - så jeg tør ikke teste lavkarbobrød heller. Da ender jeg nok opp med å spise skiver til alle måltider.

Takk for omtanken Ps, er du veldig glad i Brokkoli? hehe... Ja, egg ja... de smaker ikke som før...

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Huff så trasig. Når jeg har hatt slike dager så har jeg bare tatt en karbo dag. Spist litt av det jeg har hatt lyst på og lysten har gitt seg veldig fort. Men det er kanskje ikke en god ide hvis man ikke klarer å gå over på lavkarbo igjen.

Heldig du som kan være så sterk! Å veksle sånn... Ps, er du trønder? Er ikke trasig et trønderord?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:50   #20
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lei lavkarbomat...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg bare tenkte at kroppen må ha fett for å forbrenne fett, og for å fungere optimalt... Når man kutter ut kh.

Hva er Egg Drop Soup?

I dag lagde jeg den ca slik:

5 dl vann,
Ca 1/2 buljongterning
Litt fersk revet ingefær
Litt fersk chilli
1 ts soyasaus
1 ts oystersauce
Tørket gressløk
1-2 ts (eller så mye/lite du ønsker) meierismør

Koker opp dette, rører sammen 2 egg i en skål og tømmer det i sausen under omrøring.
Hadde også en stekt kyllingfilèt jeg rev i strimler og hadde i, sammen med litt grønne grønnsaker jeg hadde i fryseren (Eldorados festblanding)

Hadde litt revet ost i suppeskåla, tømte varme suppe over og koste meg

Frister ikke osten så dropper du den til du får mer matlyst igjen

Det er så mye smak i suppa, så jeg kan love deg at du ikke merker noe til smøret!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 12:54   #21
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei lavkarbomat...

Hørtes spennende ut... Klarer ikke helt å forestille meg smaken, har aldri før hør om dette... Men fikk litt lyst til å prøve det... Tusen takk

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:14   #22
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lei lavkarbomat...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hørtes spennende ut... Klarer ikke helt å forestille meg smaken, har aldri før hør om dette... Men fikk litt lyst til å prøve det... Tusen takk

Minner veldig om nudelsuppe
Her får du i deg både egg, grønt, proteiner og fett via smøret

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:57   #23
Siljenh
Juniormedlem
 
Siljenh sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 37
Innlegg: 27
Siljenh er på en erverdig vei
Smile

Sv: Lei Lavkarbo-mat...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg savner indisk mat, tai-mat, mexikansk mat med ris, lefser og søte suser. Jeg savner pizza, pasta og knekkebrød. (Har prøvd noen lavkarbo-frø/knekkebrød, men de faller ikke i smak). Savner også loff, hehe.

Søte sauser kan du kanskje lage selv ved bruk av kunstig søtning? Knekkebrød finnes det mange oppskrifter på forumet, så har du prøvd noen er det bare å utførske videre. For pizza vil jeg anbefale denne bunnen: http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...pizzabunn.html Jeg og samboeren lagde den forrige helg og vi synes den var kjempegod. Ikke det at du skal finne erstatninger for alt, men noen erstatninger kan være greit å ha slik at det blir lettere å gå videre. Når det gjelder loff så kan jeg for min egen del i hvertfall si dette: Prøv å skei ut med en eller to loffskiver, og når magen viser hva den synes om loffen så vil du aldri ha lyst på det igjen... Jeg prøvde pizza fra peppes for en stund siden og det var terror for magen

Du sier blant annet at du savner indisk mat. Det er jo mye gode indiske oppskrifter her på forumet hvis du leter. Indisk mat har jo kanskje en del ris, men å erstatte ris med blomkål- og brokkoliris synes jeg er godt, i hvertfall hvis jeg har saus til. Å fløtesauser må du jo ikke spise heller bestandig.

Denne oppskriften er nydelig: http://lilalife.no/wips/754299265/b/...dagens-middag/ Og du kan selv velge om du vil lage crispy blomkål eller om du vil har blomkålris til. Jeg lager en del woker og gryter med kokosmelk, og da synes jeg fett-smaken er mindre og konsistensen er tynnere enn i en fløterett. Å hvis du kryddrer masse så får du også mindre fett-følelse av maten.

Jeg er selv litt lei fløtesauser, og skal prøve å kutte ut fløten i noen uker for å se om matlysten bedrer seg. Har nylig oppdaget indisk mat og gleder meg til å se om det kan være veien for meg i en periode Ønsker deg lykke til videre!

__________________



Siljenh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, men prøver å ha fordelingen 5-20-75 Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:59   #24
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Lei lavkarbomat...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for omtanken Ps, er du veldig glad i Brokkoli? hehe... Ja, egg ja... de smaker ikke som før...



Heldig du som kan være så sterk! Å veksle sånn... Ps, er du trønder? Er ikke trasig et trønderord?


Hehe er det virkelig et trønder ord? Vi sier mye ordet 'trasig' her og jeg er fra Sunnmøre

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:55   #25
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Lei lavkarbomat...

Jeg har heller ikke merka noe til at trasig er et trønderord. Kjenner mange som bruker det, og ingen er trøndere ;-)

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Svar

Emneord
lei av lavkarbomat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kviser av lavkarbomat? Susanne87 Spørsmål og svar 15 13-08-09 23:03
Nettsider til lavkarbomat? Camz Spørsmål og svar 0 25-02-09 13:00
Lavkarbomat i micro? meeg Oppskrifter 16 06-02-09 14:39
Lavkarbomat på jobben Silvandar Lavkarbo generelt 4 14-06-04 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no