Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Woksauser

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-09, 11:45   #1
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Woksauser

Trenger tips til woksauser.
Før jeg begynte med et lavkarboliv brukte vi endel av disse posene med Blue Dragon flytende stir-fry/woksauser. Men de er jo stinne av sukker så det er det slutt på.

I dag skal vi ha kylling og grønnsaker - gjerne i wok. Håper derfor at noen kreative sjeler her inne kan hjelpe meg.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:50   #2
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: Woksauser

Henger meg på jeg også.
Vi spiser mye wok og jeg har vært så glad i de ferdig-sausene, så nå er jeg spent....

__________________


trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:17   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Woksauser

Jeg bruker denne endel: Søt chili-saus

(Og ikke prøv å bytt ut jbkm med fiberhusk, det blir nemlig en stor geleklump )

Ellers har jeg laget denne noen ganger: Ribbe Hoi Sin, bare byttet ut sukkeret med søtning. Den funker fint til både and og kylling også Lager litt ekstra marinade og bruker som saus på grønnsakene.

For mer indisk vri: Tikka Masala

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 15:56   #4
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Sv: Woksauser

Den hoi sin må jeg prøve og tikka masala (elsker tikka masala)

__________________




Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 12:23   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Woksauser

En liten mengde oystersaus, eller soyasoys er ikke så galt, men disse inneholder sikkert både sukker og hvetemel, men du trenger ikke mye. Ellers får du også kjøpt noe i pulverform, de inneholder typisk rundt 50 gram karbohydrat pr 100 gram pulver, men igjen bruker man kanskje bare 20 gram på en hel wok. Spice det hele opp med litt skikkelig chili, og andre ønskelige krydder.

Eventuelt kan du lage scampiwok, du får veldig mye god kraft når du woker scampiene, og det holder å krydre med finhakket chili, finhakket løk/sjarlottløk, finhakket paprika og finhakket hvitløk. Det blir enda bedre om du tilsetter litt fin hvitfisk.

Et annet tips er å lage kraft av rekeskall. Neste gang du spiser reker, frys ned skallene. Neste gang du skal woke, koker du kraft på skallene og koker kraften ned til ønsket konsentrasjon og krydrer med denne.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 20:18   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Woksauser

Dagens enkleste:
1 boks kokkosmelk, 2ss currypaste. Blandes og helles over f.eks stekt kyllingkjøttdeig og varmes opp. Server med squashnudler.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 14:24   #7
asdf
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6
asdf er på en erverdig vei

Sv: Woksauser

Eneste som gjelder hos meg: stek kjøttet og grønnsakene. Tilsett pepper og salt. Når dette er ferdig, så hiver du på kremfløte. Smaker himmelsk. Enklere blir det ikke.

asdf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 10:46   #8
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Woksauser

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dagens enkleste:
1 boks kokkosmelk, 2ss currypaste. Blandes og helles over f.eks stekt kyllingkjøttdeig og varmes opp. Server med squashnudler.

Skal definitivt testes - men hva er squashnudler?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 18:29   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Woksauser

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

hva er squashnudler?

Del en squash i 4, og skrap vekk frøene. Rasp i lange remser med f.eks en ostehøvel. Fres i panna et par minutter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 12:24   #10
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Woksauser

En ting som er kjempe godt er at du tar litt soyasaus som du blander litt splenda i og heller over. Da blir det nesten glasert og det blir suuuuuuper godt. Spiste det nettopp til lunsj nå. nam nam

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 12:38   #11
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Woksauser

Opprinnelig lagt inn av Elizabeth, her.

En ting som er kjempe godt er at du tar litt soyasaus som du blander litt splenda i og heller over. Da blir det nesten glasert og det blir suuuuuuper godt. Spiste det nettopp til lunsj nå. nam nam

Det hørtes utrolig godt ut! Det skal testes!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar

Emneord
wok


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no