Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-11, 18:00   #1
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Har dessverre bare lysst på tørr mat som hveteboller og kjeks...men kan jo ikke det( Må være noe enkelt...tips takk

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 18:10   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Omgangsyken..blæh!! Hva skal jeg spise?

Væske er aller viktigst under omgangssyken, føler du at du bør spise litt synes jeg du bare skal spise noen tørre kjeks, men hveteboller er vel litt tungt til magen under omgangssyken? Dessuten spiser man ofte så lite disse dagene så spis det du føler for, og kom deg back in business når du er på beina igjen

God bedring!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 18:11   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Omgangsyken..blæh!! Hva skal jeg spise?

Huff da. Stakkars deg. Kan du ikke spise fiberrik med solsikkefrø? Eller nøtter? Ostechips? Uansett viktig at du får i deg noe da. Husk godt med drikke.
God bedring

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 18:44   #4
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken..blæh!! Hva skal jeg spise?

Tusen takk, håper det går FORT over!!

Har fått i meg 2 fiberik i dag...så det e nå någe..) Har jaffal ikkje problemer med å holda meg onna 15 karber i dag...hehe..

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 18:49   #5
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omgangsyken..blæh!! Hva skal jeg spise?

Omgangssyke er noe dritt, altså! Jeg ville heller fokusert på å få i meg mat - uansett hva det skulle være, og heller ta et nytt tak når energien og allmenntilstanden tilsier grønt lys. Spis det som frister er mitt råd.
Når jeg er kvalm hjelper det i alle fall ikke med fettrik mat.

God bedring!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 18:54   #6
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken..blæh!! Hva skal jeg spise?

Det samme føler jeg...har absolutt IKKJE lysst på fettrike mat, men heller karbomat....off( Syns det kjipt å gå ut av ketose og hvis eg proppe i meg någe aent enn det som e låv...

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 19:02   #7
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omgangsyken..blæh!! Hva skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente*, her.

Det samme føler jeg...har absolutt IKKJE lysst på fettrike mat, men heller karbomat....off( Syns det kjipt å gå ut av ketose og hvis eg proppe i meg någe aent enn det som e låv...

Se det an litt Jeg har en fin plan om at hvis jeg får omgangssyke (som er høyst sannsynlig i og med at jeg jobber på legekontor), så skal jeg gafle i meg loff med banan - det er det eneste jeg liker når jeg er kvalm :P

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 19:23   #8
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Ja det e jo FANTASTISK godt!! får se ka eg gjør...det e någe med den samvittigheten og...( Det einaste positiva med heila spysygå e at der gjerna forsvinne någen extra gram på kroppen..håpe det!! .

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 19:29   #9
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente*, her.

Ja det e jo FANTASTISK godt!! får se ka eg gjør...det e någe med den samvittigheten og...( Det einaste positiva med heila spysygå e at der gjerna forsvinne någen extra gram på kroppen..håpe det!! .

Nja, det kommer an på hva du har spist de dagene du har vært syk og om kroppen er redd det er sultestreik på gang

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:05   #10
karodukken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 16
karodukken er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Hva med å lage deg noen deilige lapper? Av mandelmel eller kokosmel? Lett å få ned og lavt i karbo! Det ble min redning når jeg hadde omgangsyken. http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...avkarbolapper/ De her for eks? :-) Ser jo kjempe godt og lett ut!
Tenker kanskje du blir enda dårligere enn du er i utgangspunktet om du karber i en omgangsyke! Hehe

karodukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Skaldeman"esk" er i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:24   #11
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

OMG!! di lappene såg jo kjempegoe ut!! Men har kje dette melet i hus...kjøpa i mårå...det ska eg faktisk laga))
Blir sikkert mye værre av å trykka i seg karber ja...

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:41   #12
karodukken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 16
karodukken er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente*, her.

OMG!! di lappene såg jo kjempegoe ut!! Men har kje dette melet i hus...kjøpa i mårå...det ska eg faktisk laga))
Blir sikkert mye værre av å trykka i seg karber ja...

Hehe Ja de ser heeelt sinnsykt god ut! Kjøp deg kokosmel! Anbefales Jeg har byttet det ut med mandelmel og soyaprotein! Mye bedre smak og konsistens, sånn at det faktisk går an å lage ting som ikke smaker svamp! Hehe
Masse god bedring! Omgangsyke sucks!

karodukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Skaldeman"esk" er i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 20:51   #13
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av karodukken, her.

Hva med å lage deg noen deilige lapper? Av mandelmel eller kokosmel? Lett å få ned og lavt i karbo! Det ble min redning når jeg hadde omgangsyken. http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...avkarbolapper/ De her for eks? :-) Ser jo kjempe godt og lett ut!
Tenker kanskje du blir enda dårligere enn du er i utgangspunktet om du karber i en omgangsyke! Hehe

Åå, dette hadde jeg planlagt å lage til middag. Dro innom helsekosten for å kjøpe kokosmel, men kom hjem med "#€%&%€# mandelmel. Jeg tåler det ikke. Men i mårra!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:21   #14
karodukken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 16
karodukken er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Åå, dette hadde jeg planlagt å lage til middag. Dro innom helsekosten for å kjøpe kokosmel, men kom hjem med "#€%&%€# mandelmel. Jeg tåler det ikke. Men i mårra!

Neeeeeeei så kjedelig! Du kan lage lapper med mandelmel også Men,
Huff, jeg syns alt jeg lager med mandelmel smaker marsipan Hehe Det forbeholder jeg jul og påske!

Rettelse: siden du ikke tåler det, får du lage marsipan å gi i gave til noen! Haha

karodukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Skaldeman"esk" er i ketose. Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:39   #15
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

fiber eller frø er vel ikke godt for magen nå? Tror heller på vann, farris og noen salte kjeks mens det verste står på...

God Bedring, håper det går fort over

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:41   #16
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Sier det samme som alle her inne sa til meg når jeg var syk: Spis det du har lyst på og orker, fokuser på å bli frisk! Så kan du ta slankinga når du er bra igjen

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:48   #17
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Tusen takk for mangen tips og gode råd og ikkje MINST "god bedring" hilsener Nå e det snart leggetid og krysser fingrene for en MYE bedre dag i måren....zzzzzzzzzzzzzzz

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:05   #18
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Go'natta til alle vi flotte superkvinner
Og håper morgendagen blir spyfri og kvalmfri

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 23:10   #19
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

God bedring.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 17:17   #20
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Omgangsyken ... blæh! Hva skal jeg spise?

Takketakk!! Nattå og dagen i dag har vært bedre enn på "lenge" HERLIGT!! Matlyssten e virkeligt på vei oppøve-HURRA!!

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blæh! Kvalm av cocosa! Joshy Spørsmål og svar 11 05-05-11 23:07
Blæh! vimseguri Mer enn 30 kg overvekt 4 10-11-10 18:00
skal jeg spise alt det der!? tullann Ketolysekuren 3 08-08-07 10:46
Atkins-shake, blæh! nøtte Atkins kosthold 29 13-06-07 20:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no