Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Overvektig...jupp. Thats me.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-06, 12:21   #26
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Overvektig...jupp. Thats me.

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Ja, det tenker jeg og egentlig, men jeg blir liksom litt bekymret når jeg leser igjen og igjen at man aldri må finne på å gå under 15 karber..
Selv om formen er topp, lusker det fremdeles rundt litt bekymrede tanker oppi toppen..
Ellers spiser jeg jo grønnsaker hver dag da, bare ikke så mange forskjellige. Men jeg tar ikke-syntetiske tilskudd, organiske - er det det heter?
Ja, ja, takk for svar ihvertfall

Hmmm, kanskje noe rett og slett ikke tåler karber kombinert med lavkarbo Kanskje jeg også er en av dem. Jeg kutter og kutter på karbene, men går jo ikke ned.
Hvis du er blitt kurert for migrene kan jeg ikke skjønne at ikke dette skal være bra for deg Men kanskje de som følger Skaldemann har litt bedre svar å komme med.

Hvordan er Skaldeman sammenlignet med de andre kurene da? Skjønner ikke åssen du klarer deg uten karber i det hele tatt jeg...

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 14:03   #27
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig...jupp. Thats me.

Ja, alle er forskjellige, og det er vel sånn at de flest burde få i seg nok grønt til å fylle 15-20 karber, men om man må gå lenger ned for å gå ned i vekt og føle seg bra, så er ikke det farlig, tror jeg

Noen må langt over 20 karber også, de blir dårlige av for lite karber

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 16:12   #28
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig...jupp. Thats me.

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Hmmm, kanskje noe rett og slett ikke tåler karber kombinert med lavkarbo Kanskje jeg også er en av dem. Jeg kutter og kutter på karbene, men går jo ikke ned.
Hvis du er blitt kurert for migrene kan jeg ikke skjønne at ikke dette skal være bra for deg Men kanskje de som følger Skaldemann har litt bedre svar å komme med.

Hvordan er Skaldeman sammenlignet med de andre kurene da? Skjønner ikke åssen du klarer deg uten karber i det hele tatt jeg...

Skaldeman er mer opptatt av fett og mindre opptatt av grønnsaker..
Han poengterer veldig viktigheten av å få i seg nok fett, og sier at man minst bør få i seg like mye fett som proteiner og karbohydrater tilsammen.
Han sier ikke nei til grønnsaker, men at de for noen hindrer vekttap. Som de tydeligvis gjør for meg.. Jeg fulgte ketolysekuren i nesten to måneder uten å ta av så mye som ett gram. Prøvde å kutte karbene, og øke karbene, kuttet ut melkeprodukter og kaffe.. Uten resultat.
Så leste jeg skaldemanboka om igjen, og bestemte meg for en streng skaldemansk kost. Jeg spiser (foreløpig) kun kjøtt, fett, sopp og rapidsalat. Kjøttet er det vel knapt karber i, det samme med fettet og soppen og rapidsalaten har bare 0,3 per 100 gram, så det blir ikke mye.. Da ender jeg gjerne opp med 1-3 g. karbo om dagen.
Etter at jeg byttet til skaldeman har jeg gått ned 3 kg, jeg har ikke hatt ett eneste migreneanfall (og DET er sensasjonelt til meg å være..), og jeg er mye mindre sulten og svimmel.. Så ja, det funker nok for meg.

Håper du også finner en kostsammensetning du føler deg vel med og som får kiloene til å løsne!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 23:10   #29
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Overvektig...jupp. Thats me.

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Skaldeman er mer opptatt av fett og mindre opptatt av grønnsaker..
Han poengterer veldig viktigheten av å få i seg nok fett, og sier at man minst bør få i seg like mye fett som proteiner og karbohydrater tilsammen.
Han sier ikke nei til grønnsaker, men at de for noen hindrer vekttap. Som de tydeligvis gjør for meg.. Jeg fulgte ketolysekuren i nesten to måneder uten å ta av så mye som ett gram. Prøvde å kutte karbene, og øke karbene, kuttet ut melkeprodukter og kaffe.. Uten resultat.
Så leste jeg skaldemanboka om igjen, og bestemte meg for en streng skaldemansk kost. Jeg spiser (foreløpig) kun kjøtt, fett, sopp og rapidsalat. Kjøttet er det vel knapt karber i, det samme med fettet og soppen og rapidsalaten har bare 0,3 per 100 gram, så det blir ikke mye.. Da ender jeg gjerne opp med 1-3 g. karbo om dagen.
Etter at jeg byttet til skaldeman har jeg gått ned 3 kg, jeg har ikke hatt ett eneste migreneanfall (og DET er sensasjonelt til meg å være..), og jeg er mye mindre sulten og svimmel.. Så ja, det funker nok for meg.

Håper du også finner en kostsammensetning du føler deg vel med og som får kiloene til å løsne!

Tusen takk for svar Så flott at du har funnet ut av det! Jeg får prøve meg litt til på Ketolyse, hvis ikke får jeg bare kutte enda litt til på karbene da

Du kan ikke spise frokostpannekake, noe med bakemiks eller noe du da?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 12:32   #30
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Overvektig...jupp. Thats me.

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.


Du kan ikke spise frokostpannekake, noe med bakemiks eller noe du da?

Nei, det kan jeg ikke. Det går helt fint, men jeg ser ikke bort ifra at jeg kunne ønske noe mer variasjon etterhvert... Men det blir ikke på en stund enda ihvertfall, nå holder jeg meg til det jeg har funnet ut at jeg kan spise, ingen grunn til å forandre på det foreløpig

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 17:45   #31
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Overvektig...jupp. Thats me.

Hei til deg og masse lykke til.......

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins var jo overvektig da han døde... Iset Atkins kosthold 5 12-03-05 02:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no