Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-07, 16:46   #1
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

...når dere bare lar folk på vennelistene deres lese... Inspirert av tråden under her (Blogg-tilfeldig utvalgt?) har jeg nå bestemt meg for å være 100% ærlig. Selv om dette er fryktelig vanskelig å si... Vil først sitere Nannah som turte å si omtrent det jeg mener, før jeg turte det (I før nevnte tråd)...

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

synes etterhvert att bloggen blir mer ekskluderende enn det at den skal skape et felleskap her inne. Bloggene blir jo mer og mer som en slags hemmelig klubb..noe jeg synes er dumt.

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Føles liksom liksom litt rart om noen komenterer i din blogg og du selv ikke vet noe om va den andre skriver, men dette er nå min mening bare. Tenkte bare litt på alle nye her også...lett og føle seg ekskludert.

Jeg er så enig Nannah! Jeg har bare vært her inne i halvannen måned ca., og jeg har ikke mulighet til å være her så mye. Noen dager får jeg også litt nok, og må ta noen dagers pause fra forumet. I tilegg er jeg nok ikke typen til å kommentere et innlegg hvis jeg ikke har noe konkret nytt å komme med. Derfor blir det ofte til at jeg bare surfer rundt og leser...

Alt dette er nok grunner til at jeg ikke blir så fort kjent med folk her inne og ikke har så mange "gode venner" her.

At mange andre her inne har mye tettere forhold til hverandre enn det jeg har, er ikke noe problem for meg. Jeg bruker dette forumet i den grad det er naturlig for meg, og andre som det er naturlig for dem. Og folk er alltid hyggelige og hjelpsome, så om vi er "venner" eller ikke er ikke så farlig for meg.

Det jeg ikke synes er så hyggelig er det som Nannah nevner. Folk kommenterer i bloggen min, er støttene og hyggelige, men når jeg går inn på deres blogger og ønsker å se hvordan det går med dem og være hyggelig å støttene tilbake får jeg beskjed om at der har jeg ikke adgang... Andre ganger vil jeg gjerne se på bloggene til folk jeg har snakket mye med på forumet (mye etter min målestokk da...), men får igjen beskjed om at jeg ikke har adgang fordi denne personen ikke anser meg som en venn....

Jeg må innrømme at i disse tilfeldene blir jeg litt lei meg...

Som sagt er det helt greit at jeg ikke står på vennelistene til disse personene, men er virkelig det dere skriver så hemmelig? Går det kanskje an å tenke seg om en gang til før dere stenger oss venneløse ute?

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min

Sist redigert av Chia : 09-10-07 kl 16:58. Årsak: et sitat ble til to
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-10-07, 16:52   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Dette syns jeg er et veldig, veldig bra og viktig innlegg. All grunn til å ta det med seg videre for alle som allerede blogger, og for alle som kanskje skal begynne å blogge. Altså: inkludert meg selv

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 09-10-07, 17:00   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg er en av de som har begrenset bloggen min.

Det du skriver er viktig, samtidig så kjenner jeg at det er ting jeg ikke ønsker at alle skal kunne lese. Blant annet vet jeg at min mor og flere av hennes venninner surfer rundt her inne og det er veldig begrensende for journalen min. Jeg føler at jeg ikke kan si noe som helst.

En mellomting og ett godt forslag var det noen som kom med for noen dager siden, nemlig om man kunne begrense en av underkategoriene og la resten være åpen for alle.

Min blogg kan fint skues av alle når det gjelder mat og oppskrifter, samtidig så er bloggen også privat fordi det som skjer i livet mitt nå er en del av meg og det er vanskelig å ikke skulle skrive om livet mitt i bloggen.

Vennelisten min vil helt klart bli utvidet etterhvert som jeg blir kjent med nye her inne.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 09-10-07, 17:12   #4
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Vennelisten min vil helt klart bli utvidet etterhvert som jeg blir kjent med nye her inne.

Helt sikkert! Men litt av poenget mitt var jo at dette blir litt trist for oss som er nye, ikke har kapasitet til å være her inne nok til å bli så godt kjent med så mange, eller ikke klarer å finne på en kommentar til alle mulige tråder hele tiden... Hvis du skjønner...???

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-10-07, 17:37   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Chia, her.

Helt sikkert! Men litt av poenget mitt var jo at dette blir litt trist for oss som er nye, ikke har kapasitet til å være her inne nok til å bli så godt kjent med så mange, eller ikke klarer å finne på en kommentar til alle mulige tråder hele tiden... Hvis du skjønner...???

Det skjønner jeg godt ja og ser problemet Om man kunne stenge av en underkategori for spesielle saker så hadde jo det løst mye og nye ville ikke følt seg så utenfor.. Har ikke lest hva svaret ble der, det må jeg sjekke

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 09-10-07, 18:23   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Dette er en av grunnene til at jeg ønsker at journaltrådene skal opprettholdes, sånn at man kan bli kjent der
At man har både journal og blogg

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-10-07, 18:44   #7
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg har gått over til å bruke blogg, og jeg har stengt den. Det er ikke alt du snakker med alle venner og bekjente om, uten at de føler seg utestengt av den grunn. Jeg vet at enkelte vet at jeg vanker her, og har derfor et stort behov for et eget sted. Jeg har allerede fortalt ting i bloggen jeg ikke har tort å fortelle her. Jeg trenger å vite at de som leser er folk jeg kjenner og kan stole 100% på.

Jeg synes det er fint om journalene blir opprettholdt for de som vil, men la bloggene være for oss som liker dem.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 09-10-07, 18:55   #8
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg kjenner jeg er litt enig og litt uenig. Jeg skjønner at folk vil ha sitt eget sted, absolutt... Men samtidig så synes jeg på enmåte at det er feil at forumt blir brukt til det. Da er det plutselig ikke noe forum igjen.
Etter bloggene kom så har det blitt betydelig stillere på forumet, all skravlingen foregår i bloggene. Det er litt trist å ikke kunne følge de man fulgte tidligere.
For min egen del så har jeg kuttet bloggene, lesing og skriving der fordi jeg vil ikke utestenge noen og fordi jeg synes det er rotete. Og fordi jeg faktsik er utestengt fra en del av de som jeg fulgte tidligere.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-10-07, 19:01   #9
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Men nå har jo de fleste (tror jeg) gitt beskjed i journalen sin om at de kom til å gå over til blogg, og bedt de som ville være med videre si ifra.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
Gammel 09-10-07, 19:19   #10
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Ja, da er det jo artig når man sier at man gjerne vil være med, og ikke får være med likevel.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-10-07, 19:32   #11
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Men nå har jo de fleste (tror jeg) gitt beskjed i journalen sin om at de kom til å gå over til blogg, og bedt de som ville være med videre si ifra.


Jeg kommer til å fortsette med journalen min jeg!!
og vet ikke om jeg vil stenge bloggen min heller...Jeg tenker på saken...

Jeg liker aboslutt journalene best, og det er utrolig trist, at noen kan være så smålig å misbruke det man forteller hverandre her inne...

At sånne ting skal ødelegge for resten...Huff..

Jeg forstår det som blir sagt her, og jeg skjønner at det er kjipt....
Samtidig vil man jo ikke ekskludere noen....
Jeg skriver mest i journalen min enda jeg..Bloggen er kun et tillegg liksom...

Om jeg kunne fått velge, hadde jeg garantert valgt journalen min!....

Ikke jeg som kom opp med blogg....
Men siden den nå finnes, og blir brukt, og jeg har et valg....Så vil jeg vurdere det, og siden ta en avgjørelse....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-10-07, 20:04   #12
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Synes dette er vanskelig jeg, og forstår godt begge sider. Har selv stengt blogg, og når jeg skal vurdere hvem den skal være åpen for, så vurderer jeg følgende.
Enten skal personen ha bydd litt på seg selv, ha stått frem med bilde og navn, eller jeg skal føle meg sikker på at det ikke er noen jeg kjenner i virkeligheten. Har en ganske raus venneliste, for jeg ønsker jo tilbakemeldinger i bloggen min. Hvis det er noen på min egen alder, eller vi har noe annet til felles, så holder det at det står i profilen deres at de bor i en by hvor jeg ikke kjenner noen som kan forveksles med vedkommende.
Hvis man har en blogg selv, så tror jeg det er lettere å få innpass i andres. Det er dette med at om man byr litt på seg selv, så er man litt i samme båt når det gjelder dette med diskresjon.
Og så tror jeg ikke man skal være redd for å be om å komme på venneliste. Man kan jo for eksempel lage seg en venneliste selv, selv om man ikke vil stenge bloggen sin, og når man har gjort det kan man sende mail til de på vennelista med beskjed. Da skal det nok spesielle grunner til hvis dette ikke blir gjengjeldt, og på denne måten får man nok tilgang til en del av de bloggene man ønsker seg.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Gammel 09-10-07, 20:25   #13
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Synes dette er vanskelig jeg, og forstår godt begge sider. Har selv stengt blogg, og når jeg skal vurdere hvem den skal være åpen for, så vurderer jeg følgende.
Enten skal personen ha bydd litt på seg selv, ha stått frem med bilde og navn, eller jeg skal føle meg sikker på at det ikke er noen jeg kjenner i virkeligheten. Har en ganske raus venneliste, for jeg ønsker jo tilbakemeldinger i bloggen min. Hvis det er noen på min egen alder, eller vi har noe annet til felles, så holder det at det står i profilen deres at de bor i en by hvor jeg ikke kjenner noen som kan forveksles med vedkommende.
Hvis man har en blogg selv, så tror jeg det er lettere å få innpass i andres. Det er dette med at om man byr litt på seg selv, så er man litt i samme båt når det gjelder dette med diskresjon.
Og så tror jeg ikke man skal være redd for å be om å komme på venneliste. Man kan jo for eksempel lage seg en venneliste selv, selv om man ikke vil stenge bloggen sin, og når man har gjort det kan man sende mail til de på vennelista med beskjed. Da skal det nok spesielle grunner til hvis dette ikke blir gjengjeldt, og på denne måten får man nok tilgang til en del av de bloggene man ønsker seg.

Så man byr ikke på seg selv ved å ha journal?

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-10-07, 20:42   #14
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Min blogg kan fint skues av alle når det gjelder mat og oppskrifter

Vet ikke med andre, men det er ikke akkurat det jeg synes er interessant med bloggene, for å få oppskrifter eller finne ut hva folk har spist liksom... Det som er spennende er jo å få vite hvordan det går med menneskene. Å lære av andres tabber og oppturer, og få lov til å være samme typen støtte som jeg selv ønsker...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Om man kunne stenge av en underkategori for spesielle saker så hadde jo det løst mye og nye ville ikke følt seg så utenfor.. Har ikke lest hva svaret ble der, det må jeg sjekke

Synes det var en god ide! Men leser i slutten av den andre tråden at det ikke går.... Jeg ingen behov for å skrive ned de mest personlige tingene om meg selv her, så for meg er det ikke noe problem...

Men hva om dere som vil skrive ned hemmelige ting har to blogger da???

Og at den offentlige bloggen ikke bare inneholder mat og oppskrifter, men også den vanlige "dagbokskrivinga"...
Også kan hemmelighetene står i en hemmelig-blogg?? (Hehe, nå følte jeg at jeg var tilbake på ungdomskolen)

Så kan dere heller skrive noe sånt som "For vennene mine: detaljer i hemmelig-dagboken" i de vanlige blogginlegga. Også link kanskje...

Noen som skjønte det eller? Jeg synes det var en så vannvittig god ide at jeg tror jeg må utheve det gitt!!!

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Etter bloggene kom så har det blitt betydelig stillere på forumet, all skravlingen foregår i bloggene. Det er litt trist å ikke kunne følge de man fulgte tidligere.

Helt enig! Hvis det fortsetter på denne måte, at det er så stille i forumene og jeg bare kommer inn på noen ganske få blogger kommer jeg ikke til å gidde å henge her mer. Da registrerer jeg meg heller på et annet, generelt slanke-forum. Men det hadde jo vært synd da, for det er jo såååå mange flinke lavkarbo-folk her inne!

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Hvis man har en blogg selv, så tror jeg det er lettere å få innpass i andres.

Tror du??? Det gjør ikke jeg. Flertallet av de som kommenterer i bloggen min (som jeg synes det er veldig koselig at de gjør!!!) slipper ikke meg inn til seg... Men jeg setter veldig stor pris på at jeg får lese din blogg, Nalana!

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Og så tror jeg ikke man skal være redd for å be om å komme på venneliste. Man kan jo for eksempel lage seg en venneliste selv, selv om man ikke vil stenge bloggen sin, og når man har gjort det kan man sende mail til de på vennelista med beskjed. Da skal det nok spesielle grunner til hvis dette ikke blir gjengjeldt, og på denne måten får man nok tilgang til en del av de bloggene man ønsker seg.

Det tørr jeg iallefall ikke!!! Jeg måtte jo samle alt motet jeg hadde for å tørre å skrive hovedinnlegget i denne tråden!!!

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-10-07, 21:24   #15
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Tøft å tørre å røre litt her inne!
Flott at noen bryr seg så mye at de gidder legge inn kommentarer som dette, og så føle de opp!!!

Har lest hos noen tidligere at dette er et solskinnsforum. Godt være med et sted der jeg blir dillet litt med og får støtte, og hjelp/korreks når det trengs!
Så jeg er enig i at dette er et solskinnsforum, men har også lest litt "tempererte" innlegg her!

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo
Gammel 09-10-07, 21:56   #16
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Har lyst til å lime inn et innlegg av meg selv her jeg

Poenget er vel ikke nytt, men dette er så viktig fpor meg: Å stenge bloggen handler ikke om å stenge noen ute, men om å invitere noen inn slik jeg ser det. Det kan være mange grunner til at vi ønsker "privacy" - noen vet kanskje at arbeidsgiver, kolleger, familie eller venner leser her inne og ønsker en mulighet til å kunne ta opp ting uten å risikere å måtte forholde seg til dette IRL.


Jeg er fortsatt inne i bloggen min, og ser at det er lavere aktivitet der, det er synd, men jeg prøver å svare alle som komme rinnom på besøk. Pga sinnsykt travle tider 8reiser 2-4 dager i uka pga jobben) klarer jeg ikke i samme grad som før å besøke folk i deres journaler, men jeg prøver

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

....Det er nok ikke interessant for de som ikke kommer inn å vite det men det er viktig for meg å få sagt dette en gang til og utdype det litt mer:

Det var en tung beslutning å stenge bloggen, jeg er generelt for åpenhet. Samtidig er det jo ikke slik at jeg deler alt med alle venner og bekjentskaper jeg har. Jeg velger hva jeg tar opp med hvem ut fra de erfaringene jeg har med den enkelte. Samtidig riskikerer jeg jo ved å gjøre nettopp det at noen som bare har venta på en anledning for å vise noen flere sider av seg selv som kan finne gjenklang hos meg blir stående uten denne muligheten. Synd men sånn er det, både her og IRL.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg har ingen uvenner her, bare venner. Noen har jeg imidlertid valgt å invitere til å kommunisere med meg om det innerste av de tinnerste, det jeg ikke deler med noen andre. Alle de andre håper jeg å få lov til å kommuniseremed i egen journal, deres journaler og blogger.

Beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-10-07, 21:58   #17
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Godt innlegg.
Jeg forstår godt at noen ønsker private blogger, men jeg synes vel kanskje ikke dette forumet er riktig arena.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-10-07, 23:45   #18
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Godt innlegg.
Jeg forstår godt at noen ønsker private blogger, men jeg synes vel kanskje ikke dette forumet er riktig arena.

Helt enig! Hvorfor kan de ikke heller lage seg hemmelige klubber på et annet sted? Det finnes nok av steder de kan opprette en blogg.

Jeg tror ikke at de skjønner hvor eksluderende denne oppførselen virker. Det ødelegger hele nettstedet etter min mening. Jeg har i alle fall mistet lysten til å være her, og de kan bare glemme noen evt. forlengelse av mitt støttemedlemskap.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 09-10-07, 23:58   #19
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Hm...jeg har vært litt lite aktiv her inne i det siste..så jeg skal vel ikke ha så bastante meninger nå...

Men, er ikke dette PRIMÆRT et lavkarbo-forum?

Tror faktisk jeg er litt enig i at disse bloggene kanskje hører hjemme et annet sted enn på lavkarbo-forum....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
Gammel 10-10-07, 00:30   #20
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Chia, her.

...når dere bare lar folk på vennelistene deres lese... Inspirert av tråden under her (Blogg-tilfeldig utvalgt?) har jeg nå bestemt meg for å være 100% ærlig. Selv om dette er fryktelig vanskelig å si... Vil først sitere Nannah som turte å si omtrent det jeg mener, før jeg turte det (I før nevnte tråd)...

[color=black]

Jeg er så enig Nannah! Jeg har bare vært her inne i halvannen måned ca., og jeg har ikke mulighet til å være her så mye. Noen dager får jeg også litt nok, og må ta noen dagers pause fra forumet. I tilegg er jeg nok ikke typen til å kommentere et innlegg hvis jeg ikke har noe konkret nytt å komme med. Derfor blir det ofte til at jeg bare surfer rundt og leser...

Alt dette er nok grunner til at jeg ikke blir så fort kjent med folk her inne og ikke har så mange "gode venner" her.

At mange andre her inne har mye tettere forhold til hverandre enn det jeg har, er ikke noe problem for meg. Jeg bruker dette forumet i den grad det er naturlig for meg, og andre som det er naturlig for dem. Og folk er alltid hyggelige og hjelpsome, så om vi er "venner" eller ikke er ikke så farlig for meg.

Det jeg ikke synes er så hyggelig er det som Nannah nevner. Folk kommenterer i bloggen min, er støttene og hyggelige, men når jeg går inn på deres blogger og ønsker å se hvordan det går med dem og være hyggelig å støttene tilbake får jeg beskjed om at der har jeg ikke adgang... Andre ganger vil jeg gjerne se på bloggene til folk jeg har snakket mye med på forumet (mye etter min målestokk da...), men får igjen beskjed om at jeg ikke har adgang fordi denne personen ikke anser meg som en venn....

Jeg må innrømme at i disse tilfeldene blir jeg litt lei meg...

Som sagt er det helt greit at jeg ikke står på vennelistene til disse personene, men er virkelig det dere skriver så hemmelig? Går det kanskje an å tenke seg om en gang til før dere stenger oss venneløse ute?

Må si meg enig med Chia her, uten at jeg har lest resten av tråden ennå.
Nå har ikke jeg blogg, kun journal, men syns det er litt trist å bli eksludert fra de som har stengt bloggene sine.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-10-07, 00:41   #21
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Jeg for min del, har fortsatt journal (vel, en ganske ny en), og den skal jeg bli flinkere til å bruke igjen. Men jeg kommer til å ta med i betrakningen hva jeg poster der, da det er er en litt ubehagelig tanke at man ikke har kontroll på hvem som leser. Det ga meg en vekker, det at flere har vært utsatt for uheldige episoder. Skremmende, faktisk.

Dessuten, kanskje mange, mange bare leser uten noen gang å gi seg til kjenne? Jeg vil ikke være til underholdning, jeg vil gjerne ha litt tilbake på det jeg gir. Vi skriver om mye her, både følelser og privatliv, og selv om jeg aldri utleverer mer enn jeg kan stå for, så føles det ikke komfortabelt at noen skal bare følge med meg, uten å ville 'snakke' med meg.

Det er klart at vennelisten min til stadighet vil bli endret, for man blir jo kjent med flere etterhvert, gjennom journalen min.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg
Gammel 10-10-07, 00:49   #22
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Oisann...her må jeg si att jeg rørte litt rundt i gryta

Jeg synes også at dette skal være et forum om lavkarbokosthold og alt som hører med til det. Gode venner som jeg vill dele mine aller innerste tanker med prater jeg med på msn.

En blogg skal etter min mening være att verktøy for å dele opplevelser med andre...det finns blogger i alle mulige slags foraer...denne børe handle om lavcarbo først og fremst synes jeg.

Tror også mange her inne har kjent seg ekskludert litt for ofte gjenom et langt liv som overvektige...att det nå kjennes som om lavcarbo.no ekskluderer også kan nok virke tungt for mange..

Så jeg lar ialf min blogg forbli åpen..og der er alle hjertelig velkommne...også til å være uenige med meg

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF...
Gammel 10-10-07, 00:50   #23
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Jeg for min del, har fortsatt journal (vel, en ganske ny en), og den skal jeg bli flinkere til å bruke igjen. Men jeg kommer til å ta med i betrakningen hva jeg poster der, da det er er en litt ubehagelig tanke at man ikke har kontroll på hvem som leser. Det ga meg en vekker, det at flere har vært utsatt for uheldige episoder. Skremmende, faktisk.

Dessuten, kanskje mange, mange bare leser uten noen gang å gi seg til kjenne? Jeg vil ikke være til underholdning, jeg vil gjerne ha litt tilbake på det jeg gir. Vi skriver om mye her, både følelser og privatliv, og selv om jeg aldri utleverer mer enn jeg kan stå for, så føles det ikke komfortabelt at noen skal bare følge med meg, uten å ville 'snakke' med meg.

Det er klart at vennelisten min til stadighet vil bli endret, for man blir jo kjent med flere etterhvert, gjennom journalen min.

Jeg skjønner hva du sier, og at det er slik mange her tenker.

Men som jeg sa, -bør dette være på et Lavkarbo-forum?
Ser at behovet for slike personlige og avgrensede journaler er der, men...huff....Jeg føler at disse bloggene forringer lavkarbo.no
Jeg ser stor forskjell på LK for noen måneder siden, og nå...
Er det bare meg?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
Gammel 10-10-07, 01:02   #24
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Jeg skjønner hva du sier, og at det er slik mange her tenker.

Men som jeg sa, -bør dette være på et Lavkarbo-forum?
Ser at behovet for slike personlige og avgrensede journaler er der, men...huff....Jeg føler at disse bloggene forringer lavkarbo.no
Jeg ser stor forskjell på LK for noen måneder siden, og nå...
Er det bare meg?

Men hvorfor kan det ikke være på et lavkarbo-forum? Så fremt at man har journal, og bruker den, så skjønner jeg ikke hva det har å si? Vil man bli kjent med meg, så bli kjent med meg gjennom journalen min, i første omgang.

Overvekt handler om så mye mer enn maten vi spiser, som i dette tilfellet er forskjellige varianter av lavkarbo. Det hele er mye mer sammensatt enn bare kosten.
Og en vektnedgangsprosess innebærer så utrolig mye.

Må tilføye at jeg synes det hadde vært aller best om man bare kunne lukke et rom, og ikke hele bloggen.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg
Gammel 10-10-07, 01:03   #25
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Er det bare meg?

Å nei, og det er ikke bare vi to heller. Bare se, det er flere her som er enige med oss.

Hvem er dette stedet for? Og hvem er det som bestemmer? Tenk om de kunne reagere før stedet var ødelagt.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no