Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til variasjoner med koteletter?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-11, 10:57   #1
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Tips til variasjoner med koteletter?

Her går det mye i koteletter av alle slag. Billig, godt og proteinrik mat. Steker de ofte i ovnen / steikepanne med blomkål/brokkoli til. Blir litt kjedelig i lengden. Trenger tips der det totale måltidet ligger på max 7 kbh.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:14   #2
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Tips til variasjoner?

Ja, jeg har en til deg:

Sheikens delight

Det er min mors gamle oppskrift fra da jeg var liten, og jeg husker vi elsket den.
Lagt inn på oppskriftssidene nå.


Sist redigert av Bravo : 22-05-11 kl 11:27.
Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:36   #3
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Tips til variasjoner med koteletter?

Ta ost på den og la den stå i ovnen litt.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:47   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips til variasjoner med koteletter?

2 timer i ovnen på 180g dekket med folie og masse god oksebuljong

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:02   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tips til variasjoner med koteletter?

Jeg hadde kotelett i går. La den i varm panne med smør, hadde på litt salt og godt med pepper og grillkrydder + en neve finkuttet purreløk. Lot den få fin stekeskorpe på begge sider og skrudde så ned varmen nesten helt og la på lokk. Lot den surre på svak varme i en drøy halvtime, snudde den 2-3 ganger underveis.
Etterpå lot jeg den hvile på fatet mens jeg slengte en neve kikerter (neppe kompatibelt med ketose) og en neve finkuttet squash (her kan du jo bruke det du liker!) i sjyet etter koteletten. Lagde en salat mens dette surret en stund, skrudde opp varmen litt da. Hadde så i en god slant med rømme og rørte godt. Til slutt en dæsj bbc-saus og litt chilipasta. NAM! Det ble knallgodt!

Og heldig for meg så har de salg på koteletter fra Farmen (ukjent produsent for meg) på Ica her til 15,- for 4 stk! Har 10 i fryseren og en i kjøleskapet som skal bli middag i dag. (koteletten altså, ikke kjøleskapet)

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:10   #6
pippilotta:)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: trondheim
Innlegg: 2
pippilotta:) er på en erverdig vei

Sv: Tips til variasjoner med koteletter?

jeg begynte med en type lavkarbo her for 14 dager siden. kutta ut ris,poteter,brød å pasta.
spist masse grønnsaker, brokkili, blomkål, gulerot å kalrot. laga med kokt eller stekt egg. omelett. spist avokado og nøtter. å ren mat! gikk ned 7 kg den på første uka.
så kom uke nr 2, fulgte fortsatt dette "strenge" regime, vekta rører seg ikke.......
hva gjør jeg galt???

pippilotta:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja........ Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:44   #7
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tips til variasjoner med koteletter?

Takk for gode tips Pippilotta: Husk at det du går ned første uka er mest vann. Du kan ikke vente en slik vektnedgang hver uke. 0,5- 1 kilo i uka er vel det optimale på sikt. Gulerøtter og kålrot er en del karber i. Tommelfingerregelen er at de grønnsakene som vekser under jorda skal man vere litt forsiktig med. Hadde jeg vert deg, så hadde jeg villa kutta ned på det. Sjekk denne tråden som har mange gode tips og informasjon om du er ny i gamet, eller bare trenger litt inspirasjon Lykke til videre!!

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 13:51   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips til variasjoner med koteletter?

Brun kottisene på panna. Legg dem i en ildfast form, gjerne litt sånn oppå hverandre. Ha på salt, pepper, estragon og hvitløk. Hell over fløte så det nesten dekker. Stekes i ovn til kjøttet løsner fra benene. Server med bakt tomat og stekt sellerirot.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:28   #9
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Tips til variasjoner med koteletter?

Nå står det ett brett med koteletter i steikovnen. Marinert med olje, sitronsaft, chilli, salt og pepper + litt soyasaus. Sakl lage en brokkolipurre til.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 17:32   #10
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Tips til variasjoner med koteletter?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Brun kottisene på panna. Legg dem i en ildfast form, gjerne litt sånn oppå hverandre. Ha på salt, pepper, estragon og hvitløk. Hell over fløte så det nesten dekker. Stekes i ovn til kjøttet løsner fra benene. Server med bakt tomat og stekt sellerirot.


Ååå. Nam. Det hørtes godt ut! Med en gang du nevner fløte så er jeg solgt. Hehe! Blir middagen en dag i uken!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar

Emneord
må ha litt hjelp her jeg!


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ED - pasta. Tips til variasjoner? Bindy Eurodiett 6 06-01-14 18:01
Koteletter Enid Middag 2 29-09-11 19:20
Koteletter juli82 Spørsmål og svar 8 08-09-10 04:01
Veldige variasjoner i vektnedgangen her ... Jannicke Ketolysekuren 20 01-09-09 23:14
Koteletter i cola Hell´s Chicken Middag 6 27-01-09 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no