Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

1 uke ferie, tips til mat som kan taes med?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-06-11, 21:02   #1
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

1 uke ferie, tips til mat som kan taes med?

Skal snart på en uke ferie med familien min. Er kun jeg som går på ketolyse, så de spiser all annen vanlig mat. Noen forslag til ting jeg skal ta med? Jeg har planer om å ha med en pose med bollerundstykker, både søte og usøtet. En pose lavkarbobrød og knekkebrød. Hva med noe annet? Når de andre spiser tilbehør, som poteter, ris, pommes frites, pasta, hva skal jeg spise da?

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 21:04   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 1 uker ferie, tips til mat som kan tas med?

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Skal snart på en uke ferie med familien min. Er kun jeg som går på ketolyse, så de spiser all annen vanlig mat. Noen forslag til ting jeg skal ta med? Jeg har planer om å ha med en pose med bollerundstykker, både søte og usøtet. En pose lavkarbobrød og knekkebrød. Hva med noe annet? Når de andre spiser tilbehør, som poteter, ris, pommes frites, pasta, hva skal jeg spise da?

Grønnsaker! Eller salat!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 21:35   #3
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: 1 uker ferie, tips til mat som kan tas med?

Blir jo så mye grønnsaker da. Blir så mye at de andre ikke får noe da.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 21:49   #4
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: 1 uker ferie, tips til mat som kan tas med?

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Blir jo så mye grønnsaker da. Blir så mye at de andre ikke får noe da.

Da lager man bare MER grønnsaker kan du skjønne.
Når Mor spør "Hvor mange poteter skal du ha?" så svarer du "Ingen, men dobbelt porsjon grønnsaker".

Et annet alternativ er å ta ansvar for matlaginga sjøl, og lage mat som alle kan spise. -For ketolysemat er nemlig akkurat det: Helt vanlig mat uten sukker, mel og stivelse. Slå til med en kjøttmiddag med fløtesaus, bearneaise elelr lignende, og lag en stor porsjon blomkålmos i tillegg til poteter. Alle jeg har servert blomkålmos til har likt den veldig godt, og de ber meg ofte om å lage "sånn god pure som vi fikk sist".

Mosen blir borte, og potetene ligger igjen. Mora mi har faktisk slutta å koke poteter når jeg spiser hos dem, for alle velger mos uansett.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 10:06   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: 1 uker ferie, tips til mat som kan tas med?

Steker ofte sellerirotstaver til sambo, han synes det gir "potetfølelse" og er et knall, mettende, tilbehør til det meste

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:41   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 1 uker ferie, tips til mat som kan tas med?

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.


Et annet alternativ er å ta ansvar for matlaginga sjøl, og lage mat som alle kan spise.

Det gjorde jeg i ferien med mor og søs, jeg laget frokost (og lunsj de dagene vi spiste i leiligheten). Eggesalat, spekeskinke, fersk skinke, omeletter, kokte egg, stekte egg, bacon, salater, oster i fleng... svært populært kan man si

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger tips til karbofri frokost på ferie Maja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 23-02-10 10:27
Tips til å opprettholde kosthold på ferie! Kuredu Ketolysekuren 2 09-10-09 17:32
Hvordan trene? Gode tips taes imot med takk:) dani Trening 4 05-08-09 14:55
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no