Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Din hverdag

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-06, 17:58   #1
wasabi
Juniormedlem
 
wasabi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 27
wasabi er på en erverdig vei

Din hverdag

Er veldig interessert i å høre hva som fungerer best for dere,og hvorfor.

*Hva spiser du i løpet av en vanlig dag?(eksempelvis)
*Hvilken diett/ernæringsretning følger du/hva fungerer best?
*Er det noe som absolutt ikke har fungert for deg?
*Mosjonerer du (evt hva/hvor mye)?

På forhånd takk!

wasabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 18:10   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Din hverdag

Jeg har ikke vært så flink med maten i det siste, jobber med med psyken enn med maten for tiden (spiseforstyrrelse), men den menyen jeg fulgte da jeg følte meg mer vel enn jeg har gjort i hele mitt liv var omtrent slik:

Frokost: smoothie med rå egg, mandler, bær, litt banan, yoghurt naturell, udos choice, optigreen-pulver.

Lunsj: mock danish (pannekake av philadelphia, vaniljeproteinpulver, egg, litt splenda og frosne blåbær/bringebær) med meierismør på. Min datter på 2,5 elsker denne.

Middag: kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og saus. Gikk endel i taco uten lefse/skjell, gratinerte retter, salater med fete dressinger osv.

Kvelds/kos: en eggerett, eller om jeg var mett - et stykke lavkarbokake eller dessert (feks. Iset-fromasjen). Evt. nøtter, Macadamia er favoritten.

Prøver å spise omtrent sånn nå også, men gidder ikke ha dårlig samvittighet om jeg ikke klarer det for øyeblikket. Har så mye psykisk arbeid foran meg.

Det som IKKE fungerer for meg er vel egentlig å ha et kosthold ala Grete Roede og kalle det en livsstil. For min kropp fungerer ikke optimalt på så mange karber. Jeg har fått på GR-kurs, og jeg gikk saakte ned i vekt og følte meg som et dass hele tiden! Jeg føler meg ikke sunn med alle de unaturlige lettproduktene og dermed funker det bare ikke for meg. Jeg gjør lavkarbo for HELSENS skyld, og spiser faktisk mettet fett for HELSENS skyld. Ville jeg kun hatt en slankekur hadde jeg valgt Grete Roede eller lignende, fordi jeg jo går ned i vekt (sakte men sikkert) og kan velge mye mer mat som føles "normal", iallefall når jeg spiser ute osv. Men siden jeg mener lavkarbo-høyfett er mye mer helsegunstig for min kropp, så prøver jeg å holde meg til det.

Jeg trener lite. Har jo en aktiv jente på snart 3 år, så jeg lever jo ikke akkruat et komplett stillesittende liv, men trener ikke aktivt. Har lyst å begynne med det, har bare ikke kommet så langt enda. Tror jeg skal begynne å svømme.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 21:19   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Din hverdag

Jeg kopierer inn svaret jeg har gitt Pernille i en annen tråd:

Heisann!
Jeg spiser fettrik kost, flesk, rømme, creme freshe, bacon og annet fett snadder. Også fløte. Men jeg ble litt urolig i magen av fløte, så den har jeg nærmest kuttet ut. Men for vektnedgang så det ikke ut som det gjorde noe. Rømme på salat. Taco(uten wraps eller skjell) med rømme går fint. Jeg har spist fett, feit mat og trives med det. Pusten er vesentlig bedre etter at jeg kuttet karbohydrater. Den generelle formen er vesentlig forbedret. Muskulaturen er intakt, og utholdenheten med tungt arbeid er veldig bra. Men det viktigste er kanskje at blodsukkersvingningene jeg har slitt med gjennom år er forduftet 100%. Når jeg forsøkte å spise som ernæringsrådet sier ble jeg syk. Voldsomme skjelvinger på hendene og hele kroppen ble slapp og hodet tomt. Og ikke fant de spor av sukkersyke heller.

Men til ditt egentlige spørsmål. Begrens antall matvarer til å begynne med. Hvis du går ned i vekt i passe tempo, kan du ta inn nye matvarer. Slik har jeg holdt på i et halvt år og nå spiser jeg grønnsaker, salat, dressinger, mye ost osv. Jeg har forsøkt vanlig pizza, men ble uvel av det. Oppblåst i magen og det var ikke verdt det. Jeg kan drikke vin/øl fortrinnsvis rødvin/lavkarbo-øl, men har også drukket vanlig øl uten at det virket særlig inn.

I tillegg kan jeg nevne at vektnegangen ligger på 1 kilo i uka. Så langt har jeg tatt av ca 23 kilo.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 21:39   #4
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Din hverdag

Hva spiser du i løpet av en vanlig dag?(eksempelvis)
Eurodiettprodukt,
salat og eurodiettprodukt,
kylling, fisk og grønnsaker
Eurodiettprodukt

Det er vel det jeg får til
*Hvilken diett/ernæringsretning følger du/hva fungerer best? Fedon og eurodietten
*Er det noe som absolutt ikke har fungert for deg? Spis litt av hva du vil greier ikke jeg særlig bra. Er litt sånn alt eller ingen ting og da nytter det ikke å forsyne seg med en flis av et kakestykke og være fornøyd med det. Da er det bedre å la være
*Mosjonerer du (evt hva/hvor mye)? Går veldig mye

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 23:31   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Din hverdag

legger inn en typisk jeef-dag her jeg også

Frokost: to fiberrik med forskjellig pålegg... gjerne ost, eller egg viss jeg har en god dag eller makrell i tomat, leverpostei el lign
lunsj: samme som frokost men med et eple eller annen frukt til. grønn banan eller nå er det melontid
middag: helst kylling, kalkun eller fisk, prøver å holde meg til rødt kjøtt max to ggr pr uke.. salat eller grønsaker til (blomkålris feks)
mellom: frukt, cola light, eller en russel stower viss jeg er veldg snopesyk.
kvelds: samme som frokost, eller en low GI bar

jeg kan også bytte ut fiberriken med naturellyoughurt med fibrex og kruskakli i

og masse drikke så klart(vann)
jeg holder på å lese "the F2-plan diet" av Audrey Eyton, som går på lav fett, høyt på fiber, men mat med lav GI. I tilegg er jo dette mat som er bra for å unngå bla tarmkreft.

av trening så er jeg ganske aktiv. Jeg sykler en halv time til/fra jobb, og i tilegg trener jeg litt på treningsstudio, prøver å få til tre ganger pr uke, og da trener jeg helst step. er ellers aktiv, har en jobb som krever litt også (sykepleier) bådefysisk og psykisk

tar metformin pga blodsukker/insulinressistens i tilegg...

__________________
.
frosketelling:14

Sist redigert av jeef-micro : 12-07-06 kl 23:44.
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 23:41   #6
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Din hverdag

Frokost: egg, bacon, cherrytomater og agurk. Av og til litt ost.
Lunsj: salat med eks. fetaost.
Middag: laks/kjøtt med brokkoli, og evt. løk og champignon.
Kos: valnøtter og hasselnøtter, eller baconsvor.
Kvelds: varierer ettersom hvor sulten jeg er.

* Jeg synes atkins/ lavkarbo fungerer best.

* Kutte ned på for mye kalorier fungerer ikke på meg.

* Jeg går turer på ca 1 time og 20 min rundt 3 ganger i uka. Enten i bratt skogsterreng, eller varierende terreng. Trente mye i treningsstudio før, helt til kortet mitt gikk ut i vår, og jeg tror ikke at jeg har kommet til å bruke et nytt kort om sommeren. Det er jo da det er fint å mosjonere ute. Ellers har jeg en ergometersykkel og fitnessball, samt videoer som brukes av og til.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 00:00   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Din hverdag

Jeg spiser også mye men riktig fett, lite karbohydrater og nok protein. Stripen under er fra en vanlig dag. Ikke alle dager er like, og ikke alle dager er perfekte, men de fleste blir omtrent slik.

Average Caloriessourcegramscals%totalTotal: 2403 Fat:205 1845 77% Sat:83 744 31% Poly:19 174 7% Mono:89 802 34%Carbs:36 123 5% Fiber:5 0 0%Protein:105 421 18%Alcohol:0 0 0%

Jeg spiser


Målet er daglig ca 70 % fett,
25 % protein og
5 % karbo

kaloriene teller jeg ikke, men ser at jeg ligger ofte på 2200 - 2800 kalorier.

Har det veldig fint med dette og går nedover i vekt.


Noe som ikke har fungert for meg:

Har i lange perioder spist veldig lite fett, ca 10 - 20 %, i tillegg gikk jeg lange turer på 1 1/2 time hver dag. Hvis jeg gikk ned noe overhode, kanskje 2 kg på 6 mnd, kom de raskt på igjen hvis jeg spiste såkalt normalt igjen og rundt 30 % fett. Kaloriinntaket vet jeg ikke helt, men det var sikkert 1000 - 1200. Kan vel ikke ha overlevd på noe særlig mindre, siden jeg mosjonerte såpass mye i slike perioder.
Det hører også med til historien at jeg naturlig nok ble litt større for hver gang jeg hadde vært "flink"

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 00:09   #8
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Din hverdag

En typisk dag - kan godt hende at jeg blander litt, slik at middagsretten kommer til frokost, eller lunsje til kvelds osv.

Frokost:
1 Nakkekotelett el 2 laksekiver, el 100g sideflesk
stekt i meierismør el surret i rømme med et brokkolihode til
Lunsj:
3-4 Hardkokte egg med majones
100 g ridderost
Cottage cheese
Middag:
Blandet salat med 1 boks sardiner i olje
el ferdiggrillet kylling (spiser skinnet og gnager av beina, kjøttet tas av og stekes til frokost neste dag, noe brukes til lunsj
Kvelds:
100-200g fete oster, cottage cheese
2 kvelder i uken blir det et rent karbemåltid uten fett til kvelds, f.eks. ris, pasta, frukt, el. Fedonbrød med honning eller søte 'utskeielser' som iskrem eller andre sukkerbomber


Trening:
Sykler 3-4 ganger/uken (hvis været tillater) 50-60km, 2-2,5 timer
Stryketrening de andre dagene
(Spiser mer protein og mindre fett de dagene jeg trener styrke)


Vektnedgang:
5kg på lavkalori okt-des i fjor (uten trening av noe slag)
9kg på lavkarbo jan-jun i år (med trening) - etter kalorimengden å dømme skulle jeg nok heller lagt PÅ meg de ni kiloene, ikke tatt AV...

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-06, 00:18   #9
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Din hverdag

En vanlig feriedag (i dag):
"Frokost": 2 hakkebøff, paprika/smakstomat/agurk/Oliven med rikelig rapsolje.
Middag: Blomkålstappe (med bacon, ingefær, vitløk og chili) og 1 hakkebøff
Kveldsmat: Omelett med bacon/paprika/sjampinjong og svart trøffel og resten av blomkålstappa.

Sykla tre mil på 85% av makspuls, klatra 400 høydemeter, nesten 2000kcal forbrent. (på en typisk dag sykler jeg nok litt kortere enn 3 mil, men HAR man ferie, så har man

Noen andre her som skal sykle Grenserittet forresten?

  Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 18:43   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Din hverdag

Har kommet hjem fra ferie og forfallet må stanses ! Store mengder med tex-mex mat (inkl. tortillas etc - ikke lavkarbo sådanne), frozen margeritas, Long Island og Texas Icetea, pasta og noen desserter setter sine spor. En uke eller to med Induksjonregler for opprensing tenker jeg det blir.

Frokost:
Første 14 dager - 1 fiber rik med kremost om jeg skal jobbe morgenvakt + en grønnsaks del og et kokt egg eller to. Eller Mock Danish pannekaka mi. Alt. ved kveldsvakt: 2 egg (1ss fløte) omelett med baconbiter/salami, vårløk, ost. Etterpå i tillegg også nøttebrød med diverse pålegg....


Lunch:
På jobb: Salater med variasjon. Grunnsalat med blandet grønt, ruccola, agurk, paprika, vårløk, selleri, mangetouts, avocado, med enten kylling eller krepsehaler/reker + pesto eller oljedressing.

Hjemme: eggeretter (røre med røkelaks, omelett, mock danish (pannekake laget av philadelphia, egg og proteinpulver) eller wraps med variert innhold som skinke/ost/salat/rekesalat/kylling/røkelaks etc. (til wraps bruker jeg lavkarbo tortilla importert fra USA)

Middag:
På jobb bli det som jobb meny ovenfor. Hjemme blir det rent kjøtt, fugl eller fisk med tilbehør av forskjellige grønnsaker som broccoli, blomkål, rosenkål, ratatoui, neper, sopp, løk. Gjerne fløtesaus, creme fraiche eller rømmesaus.

Mellommåltider:
Cherrytomater, tomater, selleri med kremost, neper i skiver, Babybel. Etterpå også solsikkekjerner, macadamianøtter, valnøtter, mandler.

Desserter:
Første 14 dager - ingen dessert. Etterpå friske/frosne bær med vispet krem, sukkerfri gele med krem (begrenset), hjemmelaget is, lavkarbo ostekake, 10 gram Lindt Excellence 85%. Skal ikke ha dessert hver dag altså - et par ganger i uken bare, HVIS jeg har mer karber å gå på.

Drikke:
VANN - VANN -VANN -VANN - VANN og atter vann - med sitronskiver i !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 19:22   #11
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Din hverdag

frokost: var mye egg/bacon, men har blitt lei av det. eggerøre med krydder og fenalår, eller omelett. eller rest fra middagen dagen før

Lunch:
På jobb: rest fra middag, eller kjøtt/fisk med blomkålris laget på forhånd og varmet i mikroen på jobben
hjemme: salat med kjøtt/skalldyr i med dressing eller grillmat med salat

Middag:
fisk/skalldyr/kjøtt/fjørkre med blomkålris/blomkålstappe med grønnsaker eller uten eller suppe

Mellommåltider:
Cherrytomater, ost i skiver, babybel, biter av grønnsaker, yoghurt når jeg ikke er på nille uker

Desserter:
hjemmelaga is/fromasj, bær med kremfløte eller pisket krem, sukkerfri sjokkis fra perlege eller atkins e.l.

Drikke:
vann, med ulike smattilsetninger iform av ferske krydder urter eller sitron/lime. eller bris når det er "fest".

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 19:28   #12
wasabi
Juniormedlem
 
wasabi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 27
wasabi er på en erverdig vei

Sv: Din hverdag

Dette så da ikke så ille ut.Var en stund litt bekymret for at det var mye muffins og liknende istedenfor sunne måltider.Men det står nok i stil til ditt aktivitetsnivå,så hvis dette fungerer for deg så ser jeg ingen grunn til å endre noe.

Svømming er absolutt en god form for trening.. noe av det beste du kan trene faktisk.Bra for kondisjon,helse osv og så er det ikke så belastende på ledd,skjellett og muskulatur,samtidig som du bygger opp en god fysikk.



Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg har ikke vært så flink med maten i det siste, jobber med med psyken enn med maten for tiden (spiseforstyrrelse), men den menyen jeg fulgte da jeg følte meg mer vel enn jeg har gjort i hele mitt liv var omtrent slik:

Frokost: smoothie med rå egg, mandler, bær, litt banan, yoghurt naturell, udos choice, optigreen-pulver.

Lunsj: mock danish (pannekake av philadelphia, vaniljeproteinpulver, egg, litt splenda og frosne blåbær/bringebær) med meierismør på. Min datter på 2,5 elsker denne.

Middag: kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og saus. Gikk endel i taco uten lefse/skjell, gratinerte retter, salater med fete dressinger osv.

Kvelds/kos: en eggerett, eller om jeg var mett - et stykke lavkarbokake eller dessert (feks. Iset-fromasjen). Evt. nøtter, Macadamia er favoritten.

Prøver å spise omtrent sånn nå også, men gidder ikke ha dårlig samvittighet om jeg ikke klarer det for øyeblikket. Har så mye psykisk arbeid foran meg.

Det som IKKE fungerer for meg er vel egentlig å ha et kosthold ala Grete Roede og kalle det en livsstil. For min kropp fungerer ikke optimalt på så mange karber. Jeg har fått på GR-kurs, og jeg gikk saakte ned i vekt og følte meg som et dass hele tiden! Jeg føler meg ikke sunn med alle de unaturlige lettproduktene og dermed funker det bare ikke for meg. Jeg gjør lavkarbo for HELSENS skyld, og spiser faktisk mettet fett for HELSENS skyld. Ville jeg kun hatt en slankekur hadde jeg valgt Grete Roede eller lignende, fordi jeg jo går ned i vekt (sakte men sikkert) og kan velge mye mer mat som føles "normal", iallefall når jeg spiser ute osv. Men siden jeg mener lavkarbo-høyfett er mye mer helsegunstig for min kropp, så prøver jeg å holde meg til det.

Jeg trener lite. Har jo en aktiv jente på snart 3 år, så jeg lever jo ikke akkruat et komplett stillesittende liv, men trener ikke aktivt. Har lyst å begynne med det, har bare ikke kommet så langt enda. Tror jeg skal begynne å svømme.

wasabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-07-06, 19:38   #13
wasabi
Juniormedlem
 
wasabi sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 27
wasabi er på en erverdig vei

Sv: Din hverdag

Dette hørtes jo luksusriøst ut,til å skulle være positivt for vekta. En "gammeldags" ernæringsfysiolog hadde nok dratt seg i håret av dette kostholdet.Står stikk i strid med dagens prinsipper.Men om dette fungerer for deg-og da også for andre er jo dette faktisk revolusjonerende på ernæringsfronten.
Veldig interessant å lese de ulike kostholdene som folk har i dag.Så man burde vel kanskje åpne øyene i ernæringsvitenskapen også.... og ikke stå fast i fortiden hvor brød er super føde...
Tror at veldig mange (som meg selv) kan si at har man forsøkt et kosthold uten slike karbohydrater,så har man også fått bedre livskvalitet.



Opprinnelig lagt inn av jankph

En typisk dag - kan godt hende at jeg blander litt, slik at middagsretten kommer til frokost, eller lunsje til kvelds osv.

Frokost:
1 Nakkekotelett el 2 laksekiver, el 100g sideflesk
stekt i meierismør el surret i rømme med et brokkolihode til
Lunsj:
3-4 Hardkokte egg med majones
100 g ridderost
Cottage cheese
Middag:
Blandet salat med 1 boks sardiner i olje
el ferdiggrillet kylling (spiser skinnet og gnager av beina, kjøttet tas av og stekes til frokost neste dag, noe brukes til lunsj
Kvelds:
100-200g fete oster, cottage cheese
2 kvelder i uken blir det et rent karbemåltid uten fett til kvelds, f.eks. ris, pasta, frukt, el. Fedonbrød med honning eller søte 'utskeielser' som iskrem eller andre sukkerbomber


Trening:
Sykler 3-4 ganger/uken (hvis været tillater) 50-60km, 2-2,5 timer
Stryketrening de andre dagene
(Spiser mer protein og mindre fett de dagene jeg trener styrke)


Vektnedgang:
5kg på lavkalori okt-des i fjor (uten trening av noe slag)
9kg på lavkarbo jan-jun i år (med trening) - etter kalorimengden å dømme skulle jeg nok heller lagt PÅ meg de ni kiloene, ikke tatt AV...

wasabi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 13:27   #14
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Din hverdag

Opprinnelig lagt inn av wasabi

Dette hørtes jo luksusriøst ut,til å skulle være positivt for vekta. En "gammeldags" ernæringsfysiolog hadde nok dratt seg i håret av dette kostholdet.Står stikk i strid med dagens prinsipper.

Tar ikke faget "ernæring" hensyn til det mennesker faktisk spiste før i tiden? Før hjertesykdom, overvekt osv.? Hva er det eg. som har utviklet seg i dette faget?

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 13:42   #15
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Din hverdag

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner

Tar ikke faget "ernæring" hensyn til det mennesker faktisk spiste før i tiden? Før hjertesykdom, overvekt osv.? Hva er det eg. som har utviklet seg i dette faget?

Utviklingen har vel gått mer og mer ned på mikronivå...da mister man helheten og ser ikke den store sammenhengen. Det er lett å avfeie det våre forfedre hadde av nedarvet kosthold, for det er jo ikke vitenskaplig optimalt, men om de ikke alltid visste så mye om hvorfor og hvordan i gamle dager, så visste de hva kroppen trenger og hva den ikke trenger.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 13:47   #16
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Din hverdag

Ja, det er jo fint med detaljkunnskap om vitaminer, mineraler osv. osv., men det hjelper jo ikke så mye hvis folk dør av hjertesykdom og overvekt.

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-06, 13:48   #17
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Din hverdag

Opprinnelig lagt inn av wasabi

En "gammeldags" ernæringsfysiolog hadde nok dratt seg i håret av dette kostholdet.Står stikk i strid med dagens prinsipper.Men om dette fungerer for deg-og da også for andre er jo dette faktisk revolusjonerende på ernæringsfronten.

Lavkarbo-bølgen kommer den...bare vent. Etter å ha vært på lavkarbo en stund blir jeg mer og mer overbevist om at ernæringsvitenskapen er kjøpt og betalt av sukkerindustrien, og de er like lite interessert i lavkarbomat som bilindustrien er interessert i miljøvennlige og alternative drivstoffer....

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor smart er din høyre fot Mum 4 2 Livets lyse side 9 09-10-05 15:28
Hva er din belønning når du når ditt mål? Bamseline Lavkarbo generelt 19 03-03-05 10:12
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31
Blodtypedietten – spis riktig for din blodtype Summer Blodtypedietten 0 28-02-04 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no