Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-11, 21:01   #1
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Eg har kjøpt meg Krups iskremmaskin, og lurer litt på kordan eg kan enklast bruke den?
Eg har søkt på forumet, og finner mange tråder... der det for det meste står at det har vore posta tidligare trådar..... so no spør eg her
Eg hadde no tenkt å hive meg rundt å lage is med en gong eg.... men det skjønte eg at ikkje gikk
Det eg då lurer på er om eg kan la isbeholderen stå permanent i frysaren når den ikkje er i bruk? For ellers må en jo planlegge
24 timer før at en skal lage iskrem. Det holder med 12 timar (som eg forstår iskrembasisen må stå om den er oppvarma/kokt)

Noken som har oppskrift på iskrem som kan lages med en gong, uten opphold i kjøleskapet?
Gleder meg til å begynne å lage iskrem

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 21:30   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Jeg pleide å la min ligge i fryseren helt til jeg skulle bruke den, ikke noe problem med det.
Hvis du vil lage iskrem uten å vente på at bollen skal være klar, så må du bare finne en oppskrift du vil bruke. Så setter du (is)kremen i fryseren og tar den ut etter ca 20 min og rører i den. Dette gjentar du helt til det er blitt iskrem.
Jeg har ingen lavkarbooppskrifter til deg, men jeg regner med at du kan ta en hvilken som helst oppskrift og mer eller mindre bare erstatte sukkeret med et passende søtningsmiddel.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 21:54   #3
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Takk for svar Då blir den ståande i fysaren, so er den klar når eg er klar
Oppskriftene er jo uendelige, men eg ser at på dei fleste skal en koke opp fløten. Og då må det ei runde innom kjøleskapet. Får leite litt rundt.
Eg har laga iskrem i frysaren, men den røringa kvart 20. min er grunnen til at eg har anskaffa meg iskremmaskin

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 22:11   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Pisk eggene gir seg, pisk fløte og rør sammen og hell i maskinen,trengerikke å koke. Ellers funker det å røre den kokte blandingen kald ved å sette kjelen i kaldt vann. Også maskinen når den er helt kald.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 22:16   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Tusen takk Imse Då blir det iskrem i mårgå iallefall, og ellers når eg plutselig får lyst på.
Veldig greit når en kan lage på impuls

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 04:35   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Eg har kjøpt meg Krups iskremmaskin, og lurer litt på kordan eg kan enklast bruke den?
Eg har søkt på forumet, og finner mange tråder... der det for det meste står at det har vore posta tidligare trådar..... so no spør eg her
Eg hadde no tenkt å hive meg rundt å lage is med en gong eg.... men det skjønte eg at ikkje gikk
Det eg då lurer på er om eg kan la isbeholderen stå permanent i frysaren når den ikkje er i bruk? For ellers må en jo planlegge
24 timer før at en skal lage iskrem. Det holder med 12 timar (som eg forstår iskrembasisen må stå om den er oppvarma/kokt)

Noken som har oppskrift på iskrem som kan lages med en gong, uten opphold i kjøleskapet?
Gleder meg til å begynne å lage iskrem

Bare sånn for enkelhets skyld.....Krups selger ikke ismaskiner med bruksanvisning de?

  Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 12:13   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Bare sånn for enkelhets skyld.....Krups selger ikke ismaskiner med bruksanvisning de?

Selvsagt gjør de det og vedkommende har nok lest bruksanvisningen siden hun vet hvor lenge bollen skal fryses, men jeg også har den maskinen og den er litt difus på visse punkt

Hun lurer også på om hvordan man lager lavkarbois, for de oppskriftene som følger med er basert på massevis av sukker og melk og de skal kokes, og avkjøles lenge før man kan heller i maskinen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 12:30   #8
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Annbefaler å ta den ut 15-20 min før du skal lage isen. Hvis ikke er det lett at røren fryser seg fast i rundt bollen å blir hard og tørr.

Jeg følgte en oppskrift der du bare hev alt oppi bollen uten å røre det på forhånd. Det var ikke lurt for eggene å alt stivnet å ble stein hardt/ frosent oppi bollen å det ble ikke noe is av den da

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 18:24   #9
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Bare sånn for enkelhets skyld.....Krups selger ikke ismaskiner med bruksanvisning de?

Vist gjere dei det.... men der stod faktisk ingenting om den kunne stå i frysaren permanent Og det var mitt spørsmål.... samt, som Iset skriver; oppskrifter som ikkje trengte koking........
Du kunne ikkje svare, og då har eg lært at en lar være å svare

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 18:25   #10
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

Annbefaler å ta den ut 15-20 min før du skal lage isen. Hvis ikke er det lett at røren fryser seg fast i rundt bollen å blir hard og tørr.

Jeg følgte en oppskrift der du bare hev alt oppi bollen uten å røre det på forhånd. Det var ikke lurt for eggene å alt stivnet å ble stein hardt/ frosent oppi bollen å det ble ikke noe is av den da

Tusen takk for tips Notabella

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 19:52   #11
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

Annbefaler å ta den ut 15-20 min før du skal lage isen. Hvis ikke er det lett at røren fryser seg fast i rundt bollen å blir hard og tørr.

Jeg følgte en oppskrift der du bare hev alt oppi bollen uten å røre det på forhånd. Det var ikke lurt for eggene å alt stivnet å ble stein hardt/ frosent oppi bollen å det ble ikke noe is av den da

Smart, ja det blir ofte et hart islag ytterst ja. Lenge siden jeg ar brukt min. Men har kjøleelementet stående i fryseren

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 17:00   #12
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Krups ismaskin. Hvordan enklest bruke den?

Vi har Krups iskremmaskin, og bollen står fast i fryseren

Lager kjapp is ved å lage eggedosis (trenger ikke være veldig stiv) med egg og litt søtt (vi bruker sukrin), som blandes med lett piska fløte (ikke fullt så tykk som krem) og litt vaniljepulver. Har ikke kjølt ned røra, den er jo ganske kald... Har det i maskinen etter at den er slått på, venter ikke etter at vi har tatt ut bollen.

Mengdeberegning er ca 1 egg, 1 dl fløte, 1 ss sukrin pr pers, (pluss vaniljepulver, totalt en ts eller to???), da blir det litt store porsjoner tror jeg (lagde masse i sommer)

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan bruke aubergine? Anyone Spørsmål og svar 10 07-06-11 09:13
Makaronifrø? Hva er det og hvordan bruke det? trude.lutt Spørsmål og svar 2 19-07-10 16:25
Hvordan bruke netthandel til egen fordel? Lava Generell diskusjon 4 29-04-10 02:09
Lavkarbo generelt - hvordan enklest lære seg å unngå for mye fett hvis for mye karb? Sammy66 Lavkarbo generelt 2 05-03-10 06:25
Hvordan bruke Stevia? burberry Spørsmål og svar 4 23-01-06 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no