Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hvilken Atkins-bok?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-08, 13:46   #1
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei
Smile

Hvilken Atkins-bok?

Hejsan!
jag är ny här inne, tänkte prova mej på Atkins, verkar som om det ger bra resultat. Gick upp 35 kilo under graviditet som jag nu vill få bort..

Undrar över 2 saker:
1.Kan man börja följa Atkins när man fullammar? ( eventuellt nåt annat lavkarbo program )
2. Vilken Atkins bok borde jag köpa?

Hoppas nån vill svara mej :-)
Tack på förhand

Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:36   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken Atkins bok?

Opprinnelig lagt inn av Looop, her.

Hejsan!
jag är ny här inne, tänkte prova mej på Atkins, verkar som om det ger bra resultat. Gick upp 35 kilo under graviditet som jag nu vill få bort..

Undrar över 2 saker:
1.Kan man börja följa Atkins när man fullammar? ( eventuellt nåt annat lavkarbo program )
2. Vilken Atkins bok borde jag köpa?

Hoppas nån vill svara mej :-)
Tack på förhand

Nei, du bør absolutt ikke følge Atkins Induksjon eller noen annen ketogen lavkarbo dioett om du full ammer. Da bør du velge enten Atkins vedlikehold med mer enn 50 karber pr dag, eller Fedon Lindberg kosthold. Du bør IKKE være i ketose så lenge du fullammer. Det er fordi en ikke vet hva virkning ketosen har på melk/barn.

Om du velger å følge Atkins er det bare en bok som er brukenes etter min mening. Nemlig den siste utgaven av originalen. Det vil si Dr. Atkins New Diet Revolution" 2002/2003 utgaven. Den er redigert og oppdatert. Den norske utgaven er basert på Atkins 1992/1999 og er i tillegg full av oversetterfeil. Vet ikke hva versjon av Atkins den svenske er basert på. Men boka SKAL inneholde vedvarende stigen.

Vi har oversatt en del fra den siste originalutgaven her. slik at det skulle gå greitt å komme igang når du kommer så langt, men som sagt, det er kun vedlikeholdsfasen som er aktuell om du ammer.

Ellers abefales "Fedons Metode" av Dr. fedon Lindberg som et vledig godt alternativ når du ammer !


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 16:54   #3
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei

Sv: Hvilken Atkins bok?

Tusen tack för ett fantastiskt svar!!! :-)

Väntar med att börja efter att jag ammat klart, vill ju för allt i världen inte det ska gå ut över min baby!!

Men ska köpa den boken du rekommenderade och läsa.
Är alltid kul att förbereda sej! :-)

Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken bok må man ha? Tusenfryd Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 03-07-08 00:41
Hvilken edikk er best på introen til Atkins? Vigdinil Spørsmål og svar 4 18-01-06 18:45
[Atkins] Spiser dere bare kjøtt & fett på Atkins? HP Spørsmål og svar 1 04-09-05 23:20
Hvilken Atkins bok bør jeg kjøpe!? ElinGH Lavkarbobøker 10 28-11-04 14:58
Selges: Boken ATKINS FOR LIVET av Dr. Robert C. Atkins rsy Generell diskusjon 2 25-04-04 20:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no