Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Nyest her inne (med spørsmål om Atkins Induksjonsfasen)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-08, 21:54   #1
Mørkemannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8
Mørkemannen er på en erverdig vei

Nyest her inne (med spørsmål om Atkins Induksjonsfasen)

startet etter å ha fulgt en kompis å sett at dette virker, men som alle andre her inn har eg noen spørsmål.
Hvor mye skal man spise pr dag og er cola zero og olden dråpe noe jeg kan drikke

Mørkemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:10   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: nyest her inne

Velkommen.

Hva du skal spise avhenger litt av hvor mye ned i vekt du skal og om du skal spise en ketogen diett, eller en lettere lavkarbodiett.

Cola Zero kan du nok drikke, men dersom du ikke oppnår vektnedgang, så er jo det en ting du kan tenke på at kan være partystopper. Olden dråpe er søtet med fruktose, så jeg ville heller valgt noe annet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:21   #3
Mørkemannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8
Mørkemannen er på en erverdig vei

Sv: nyest her inne

tusen takk for kjapt svar.
Hva jeg skal spise fant jeg på en annen tråd, hvor mye er vel heller mere riktig.

Mørkemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 02-04-08, 22:26   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Nyest her inne

Du har startet en tråd i Atkins-underforumet, kan jeg da gå ut i fra at du skal spise Atkins (det er litt vanskelig å svare ut i fra "mix" som du har skrevet i kostholdsboksen din, den er der for å gjøre det lettere for oss å svare riktig ut fra filosofi. )? Og er det Induksjonen du skal gå? Når det gjelder grønnsaksmengde, så finner du det også i en klistret tråd (enten her, eller under induksjon), og når det gjelder kjøtt, så er det greit å ha ca 30g i måltidet (ca 150g kjøtt/fisk, 4 egg og 120g ost). Husk på fett også. Sliter du med å bli mett, så øk opp på fettet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 09:26   #5
Mørkemannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8
Mørkemannen er på en erverdig vei

Sv: Nyest her inne

induksjon ja, spiser i dag 4 til 5 måltider
Feks. dagen i går
frokost: ett halvt kylling bryst og litt blomkål
lunsj: 2 egg og bacon på salat
middag: 2pølser blomkål brokkoli
kveld:15 kylling vinger
pluss masse vann
tror dette skulle tilsi ca10kb på alle måltider
mett blir jeg, men som du sikkert forstår er jeg litt usikker på mengden mat pr måltid?

Mørkemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 09:29   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Nyest her inne

Så lenge du er passelig mett så er det bare bra!
Det er ikke noe i veien med tre store måltider etterhvert, man blir ofte veldig ikke sulten...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 09:52   #7
Mørkemannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8
Mørkemannen er på en erverdig vei

Sv: Nyest her inne

HTML kode:
og når det gjelder kjøtt, så er det greit å ha ca 30g i måltidet (ca 150g kjøtt/fisk, 4 egg og 120g ost). Husk på fett også. Sliter du med å bli mett, så øk opp på fettet.

Hva mener du her?
er det karb du mener 30g pr måltid?
litt usikker på alt dette, mye nytt å forholde seg til.

Mørkemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 09:58   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Nyest her inne

Tror hun mener 30 gram protein pr måltid Altså ca 150 gram kjøtt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 12:23   #9
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Nyest her inne

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Tror hun mener 30 gram protein pr måltid. Altså ca 150 gram kjøtt.

Riktig.

Jeg synes du spiser ganske bra, men du har ikke oppgitt fett. Har du noe fett i måltidene dine? Det er veldig fint at du har grønnsaker til alle måltidene dine.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 13:20   #10
Mørkemannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8
Mørkemannen er på en erverdig vei

Sv: Nyest her inne

ikke helt sikker på hvor mye fett det er i de måltidene ja har spist men litt er det jo.

Forslag?

Mørkemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:00   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Nyest her inne

Poenget er å tilsette fett. Steke i masse smør, ha smør/olje på maten osv. Du kan gjerne også ta fettilskudd ala Udos Choise eller noe på skje før / midt i måltidet også for å få opp fettprosenten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 14:54   #12
Katie
Medlem
 
Katie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestlandet
Alder: 45
Innlegg: 139
Katie er på en erverdig vei

Sv: Nyest her inne

Velkommen!

Ser at du har fått mange gode råd her fra folk som er mye mer erfaring enn meg,så har ikke så mye å legge til.
Jeg bruker av og til en dæsj fløte i omeletten eller 1-1,5dl fløte sammen med kyllingen,skinkebiffen og slenger grønnsaker oppi til slutt.
Skikkelig godt!

Lykke til videre!

(jeg vet nok hvem du er)

Katie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 23:44   #13
Mørkemannen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8
Mørkemannen er på en erverdig vei
Talking

Sv: Nyest her inne (med spørsmål om Atkins Induksjonsfasen)

Tusen takk igjen for alle innspill, godt med mange støttende.
Takk for tipset. Joda, fløte funker flott. trenger sikkert flere tips om hva som er lett og grei mat. så blir det mere trening på banen når +gradene kommer.
Du kjenner vel meg bedre enn de fleste her inne vil jeg tro.


Sist redigert av Mørkemannen : 04-04-08 kl 09:00.
Mørkemannen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Atkins & Armour mam Fysisk og mental helse 20 09-02-05 17:21
Må jeg kjøpe boka / Spørsmål om induksjon Nille Induksjonen 6 16-01-05 22:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no