Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Nilleuka?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-06, 11:19   #1
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Nilleuka?

Har søkt og lett her en halvtimes tid for å finne ut hva Nilleuke er for no! Noen som kan hjelpe meg til en tråd der det står forklart, kanskje?

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 11:20   #2
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Nilleuka?

Tror du kan tolke det som atkins induksjon.
-Icerus-

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 11:41   #3
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Nilleuka?

Stemmer nok det, men tar jeg ikke helt feil, er det Nilles egen variant, som er någet mer ekstrem enn vanlig Atkins.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 11:54   #4
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Nilleuka?

Kunne tenkt meg å titte på den, så setter pris på om noen vet hvor de er, at de legger den på her

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 12:39   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Nilleuka?

Egentlig er den ikke så veldig mye mer ekstrem, den er bare helt etter reglene til Atkins

se her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9265

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 12:44   #6
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Nilleuka?

TUUUUUUSEN TAKK! Har egentlig bestemt meg for det FØR jeg visste hva det er, men er så frøktli nysjerrig bare

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 12:52   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nilleuka?

Opprinnelig lagt inn av jankph

Stemmer nok det, men tar jeg ikke helt feil, er det Nilles egen variant, som er någet mer ekstrem enn vanlig Atkins.

Nei det er ikke MIN variant. Det ER Atkins Induksjon, hvor man følger reglene til pu kt og prikke m.h.t. søtstoff og melkeprodukter. (Atkins har nemlig satt noen grenser der). Da valgte de å kalle det for Nille-uka.... ikke MIN feil altså !

...også er det visst noen som har valgt å kutte ut alt søtstoff og kaller det fremdeles Nille-uka..... fremdeles ikke min feil !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 13:29   #8
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Nilleuka?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Nei det er ikke MIN variant. Det ER Atkins Induksjon, hvor man følger reglene til pu kt og prikke m.h.t. søtstoff og melkeprodukter. (Atkins har nemlig satt noen grenser der). Da valgte de å kalle det for Nille-uka.... ikke MIN feil altså !

...også er det visst noen som har valgt å kutte ut alt søtstoff og kaller det fremdeles Nille-uka..... fremdeles ikke min feil !

Takktakk for oppklaringen...det var bare så logisk å slutte seg til at Nille-uka hadde med brukernavnet ditt å gjøre...men det gjør meg bare enda mer nysjerrig på hvorfor 'Nille'-uka??

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 13:33   #9
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Nilleuka?

Fordi nille nok er den i norge som følger Atkins mest "by-the-book" og som sikkert også kan mest om Atkins i norge

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-06, 18:26   #10
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Nilleuka?

Oppsummerer jeg :

Opprinnelig lagt inn av Melania

JEg er vel en av de som har vært med på å løfte begrepet ta en Nille fram, for når alt stopper opp kommer Nille med følgende råd:
- Ikke kunstigesøtsoffer
- Kutte mest mulig ned på melkeprodukter
- Ikke kaffe
- Masse vann ca 2,5l pr dag

Da jeg hadde stått stille (sller det vil si frem og tilbake) i 4 uker var jeg superfrustert, Nille kom med overstående råd. Og etter en uke (med mensen også) raste jeg ned. Tror masse vann kom ut, og det hele føltes litt ut som en renselses kur.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-06, 04:07   #11
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Nilleuka?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Nei det er ikke MIN variant. Det ER Atkins Induksjon, hvor man følger reglene til pu kt og prikke m.h.t. søtstoff og melkeprodukter. (Atkins har nemlig satt noen grenser der). Da valgte de å kalle det for Nille-uka.... ikke MIN feil altså !

...også er det visst noen som har valgt å kutte ut alt søtstoff og kaller det fremdeles Nille-uka..... fremdeles ikke min feil !

Nei, ikke din feil - fordi det ikke er feil! Det er kjemperiktig!

Så hurra for deg - og for Nille-uka! Skal ha meg en sånn snart jeg.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 12:19   #12
Dippsey
Juniormedlem
 
Dippsey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 39
Innlegg: 45
Dippsey er ny på veien

Sv: Nilleuka?

Ok...vekta mi står også stille...spiser ikke søtstoff, men spiser en del ost, ca 70 gr om dagen...Kan dette være grunnen???

__________________




Jeg håper så inderlig at jeg klarer det denne gangen...
Dippsey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no