Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trening på lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-09, 14:01   #1
andee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 18
andee er på en erverdig vei
Question

Trening på lavkarbo?

Heihei!

Jeg har nå gått på lavkarbo i litt over 3 uker ( Mistet 10 kg allerede ) og jeg bestemte meg nå for å investere i en sykkel. Men jeg merket at jeg blir utrolig fort sliten, ikke på pust og sånn, men det virker som om musklene mine ikke har noe energi. Blir så utrolig fort sliten i lårene, mye fortere enn jeg vanligvis blir.. Noen som har noen erfaring? Mener å ha hørt at det tar tid før musklene lærer seg å bruke fett som energi, noen som vet hvor lang tid??

andee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp, Så lite karber som mulig :) Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:17   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Trening på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av andee, her.

Heihei!

Jeg har nå gått på lavkarbo i litt over 3 uker ( Mistet 10 kg allerede ) og jeg bestemte meg nå for å investere i en sykkel. Men jeg merket at jeg blir utrolig fort sliten, ikke på pust og sånn, men det virker som om musklene mine ikke har noe energi. Blir så utrolig fort sliten i lårene, mye fortere enn jeg vanligvis blir.. Noen som har noen erfaring? Mener å ha hørt at det tar tid før musklene lærer seg å bruke fett som energi, noen som vet hvor lang tid??

Hei :-) samboeren min spiser lavkarbo, og akkurat nå faktisk er han ute og løper 2 mil !!
Jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person hvordan man takler lavkarbo og trening, og det handler også mye om hvor godt trent fettforbrening man har.
Men hvis du trener og spiser lavkarbo så bli i hvertfall fettforbrenningen godt trimmet, det er et som er sikkert.
Så får det vel bli en avveiningssak om man vil avvente og se om det går bedre og bedre, eller om man ev. skal tilføre litt mere kakrbo.
Det blir litt hva man har lyst til...
Men tre uker er ikke lang tid, så hvis jeg var deg ville jeg nok ventet en god stund til før jeg gjorde noen forandringer :-)

Spiser du nok fett?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 19:07   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening på lavkarbo?

Hei,
Kan hende du finner noen interessante tråder i treningsdelen av forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 22:58   #4
andee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 18
andee er på en erverdig vei

Sv: Trening på lavkarbo?

Jeg lette litt, og jeg fant noen tråder ja At jeg spiser nok fett, er det iallefall ikke noen tvil om. hehe. Men jeg prøver noen uker til, så får jeg heller da vurdere å spise litt ekstra karbo de dagene jeg skal sykle, hvis det ikke er blitt bedre til da

andee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomp, Så lite karber som mulig :) Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 08:33   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Trening på lavkarbo?

Jeg var helt i svime de første tre fire ukene på ketolyse. Treningen var vannvittig tung og alt var et ork! Men det gikk over og etterpå var treningen en lek, he, he. Nå blir man ikke tom for energi hverken under eller etter trening. Nå er det "vanlig" trening jeg holder på med: lett styrketrening, aerob trening, pilates...
Jeg kan enda merke at jeg er tung i beina når jeg f.eks skal gå opp mange trapper - men det går fort over og utholdenheten min er så bra nå!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og lavkarbo Frida Lavkarbo generelt 9 12-06-09 23:35
Trening og lavkarbo Charl8 Trening 1 26-05-09 22:59
Trening på lavkarbo nellie Trening 6 30-01-08 08:39
Trening og lavkarbo... Tidligere bruker Trening 35 25-03-07 20:40
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no