Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

15 karber daglig ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-08, 09:43   #1
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei
Question

15 karber daglig ...

Hei!

Mener å ha lest at man skal ha 15 karber daglig.

I går spiste jeg et kyllinglår til frokost med litt lavkarbobrød: 0,5 g
Lunch: salat med paprika, purre, ost og bacon : 4,28 g
Middag: 130 g svinekottelett med kremfløte, cf, : 2,25 g
30 g blomkål og 40 g brokkoli : 1,53 g
Meierismør til steking : 0,1 g
Kvelds: 1 skive lavkarbobrød med fårepølse og majones : 1,25 g

Totalt antall karber i går ble: 9,91 etter mine beregninger.
Er dette for lite og hva kan effekten bli hvis jeg får i meg for lite karber? Jeg var kanskje overforsiktig i går siden det var min første dag på dietten. Jeg skrev kun opp hva jeg spiste og regnet ut og la sammen i dag. Jeg drakk kun masse vann og 4 kopper grønn te i går.

Ettersom jeg har sett fra matvaretabbeller så er det 0 karber i kyllinglår, bacon, svinekotteletter og det er også det i fårepølse leste jeg på pakken. Jeg leste i Ketolyseboken og trodde det var under 1 karbohydrat i alt av kjøtt og fjærkre, derfor bommet jeg litt når jeg tok den endelige utregningen i dag.

Et siste spørsmål: Hvor mange dager er det vanlig at det tar før man kommer i KETOSE? Lurer på når jeg bør sjekke det med sticksen?

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:50   #2
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: 15 karber daglig...

Hei!

Man skal visst være litt nøye med å få i seg nok karber også, noen kan visst stoppe opp i vektnedgangen hvis det blir for lite karber. Er ikke så flink til å få nok bestandig jeg heller..

Det kan ta et par-tre dager før du kommer i ketose. Lykke til videre!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 09:58   #3
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: 15 karber daglig...

Opprinnelig lagt inn av emma1, her.

Ettersom jeg har sett fra matvaretabbeller så er det 0 karber i kyllinglår, bacon, svinekotteletter og det er også det i fårepølse leste jeg på pakken. Jeg leste i Ketolyseboken og trodde det var under 1 karbohydrat i alt av kjøtt og fjærkre, derfor bommet jeg litt når jeg tok den endelige utregningen i dag.

Rent kjøtt er det ikke karber i, men egg har 0,9 g karb, og de befinner seg i eggehvitten.

Synes du hadde et fint matinntak, men for å få opp karbene litt kan du øke grønnsakene til middagen litt.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 12:24   #4
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: 15 karber daglig...

God ide å øke grønnsakene.
Hvordan får du lagt inn en slik "vektkurve" som jeg ser du har og som også mange andre her på sidene benytter i forskjellige varianter?

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 15:22   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: 15 karber daglig...

Hvis du ser rett over vektkurvene, så er det en web-adresse der. Klikk deg innpå, velg "ticker" og følg bruksanvisningen. Til sist limer du den inn i signaturen din.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 14:11   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 15 karber daglig ...

Opprinnelig lagt inn av emma1, her.

Hei!

Mener å ha lest at man skal ha 15 karber daglig.
Det stemmer omtrent det, mellom 15 og 20, helst ikke under femten. Det skal da i hovedsak være fra grønnsaker som vokser over jorden, men man kan også spise litt løk.

Det meste av dette står det om i boken! Les den fra perm til perm, g gjør den til din lille "bibel"

I går spiste jeg et kyllinglår til frokost med litt lavkarbobrød: 0,5 g
Lunch: salat med paprika, purre, ost og bacon : 4,28 g
Middag: 130 g svinekottelett med kremfløte, cf, : 2,25 g
30 g blomkål og 40 g brokkoli : 1,53 g
Meierismør til steking : 0,1 g
Kvelds: 1 skive lavkarbobrød med fårepølse og majones : 1,25 g
Ser ganske bra ut ellers den maten din Hva slags brød har du laget?
Det KAN være litt karbs i marinerte og ferdiggrillede matvarer som f.eks kyllingvinger, men det står på pakken. Jeg tenker at man må regne en halv karb uansett, for å være på den sikre siden, da produsentene ikke er pliktig til å opplyse dersom det er under det.
Og, ja, mer grønnsaker! Pøs på


Totalt antall karber i går ble: 9,91 etter mine beregninger.
Er dette for lite og hva kan effekten bli hvis jeg får i meg for lite karber? Jeg var kanskje overforsiktig i går siden det var min første dag på dietten. Jeg skrev kun opp hva jeg spiste og regnet ut og la sammen i dag. Jeg drakk kun masse vann og 4 kopper grønn te i går.
Grunnen til at man skal ha minst femten, er fordi man trenger det andre man får fra grønnsaker, ikke nødvendigvis sånn at det bare handler om karbohydrater, men også vitaminer, mineraler og fiber!
Og så er det jo litt mer delikat også
Enkelte går ikke ned om de spiser for lite karbs.
Om jeg får i meg minst 20 om dagen (jeg går på Atkins, og der er grensen litt høyere), så føler jeg meg bedre også!


Ettersom jeg har sett fra matvaretabbeller så er det 0 karber i kyllinglår, bacon, svinekotteletter og det er også det i fårepølse leste jeg på pakken. Jeg leste i Ketolyseboken og trodde det var under 1 karbohydrat i alt av kjøtt og fjærkre, derfor bommet jeg litt når jeg tok den endelige utregningen i dag.

Et siste spørsmål: Hvor mange dager er det vanlig at det tar før man kommer i KETOSE? Lurer på når jeg bør sjekke det med sticksen?
Det er veldig individuelt! Og enkelte får ikke utslag i det hele tatt, selv om de er i ketose og tar av. Ikke heng deg for mye opp i hva ketostiksen viser, og kjenne heller på hva som skjer i kroppen!
Du kan oppleve ubehag i noen grad de første dagene, men dette går over når kroppen har vent seg til det nye kostholdet og forbrenningen!

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 15:08   #7
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: 15 karber daglig ...

Takker for svar! Skal forsøke å komme opp i 15 karber pr dag. Jeg kjøpte kyllinglår og kyllingvinger i varm-matdisken på mey så der står det ikke noe varedeklarasjon. Regner hermed 0,5 karb pr lår eller...?

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 15:10   #8
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: 15 karber daglig ...

Forresten brødet har jeg bakt selv etter oppskrift på bakemixboksen som jeg fikk tilsendt i forbindelse med Ketolysekuren. Ca 1 karbe pr skive.

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 15:45   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 15 karber daglig ...

Da er det ikke sikkert kyllingen er marinert, men bare grilla (Men det kan man jo spørre om)

Har ikke bakt det brødet, men det er masse utrolig gode brødoppskrifter her på forumet! Selv elsker jeg lollypopbrød!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 16:15   #10
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: 15 karber daglig...

Opprinnelig lagt inn av Belseblubb, her.

egg har 0,9 g karb, og de befinner seg i eggehvitten.

Oi er det sant? Jeg har alltid regnet 1,4 karb per egg jeg - i alle oppskrifter. Vet ikke hvor jeg har det fra... men står i oppskriftboken min som jeg har ført selv fra den tiden jeg samlet karbinnhold på mye mat. Rart da.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 16:38   #11
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: 15 karber daglig ...

Nå fikk jeg det til, tror jeg da... Ticker altså...

I dag spiste jeg kyllinglår til frokost Skulle i møte så måtte kaste i meg maten...)
Kyllingsalat med salat, purre, rød paprika, norsk græddeost (0 karber som jeg fant på Coop i går) og egenkomponert rømmedressing til lunch (enda det var bestilt lunch til oss som var på møtet - stolt )
Eggerøre laget av 2 egg med en ss kremfløte, 4 røkelaksskiver og 100 g salathode og rød paprika til middag.

Til kvelds vet jeg ikke hva jeg skal ta enda.



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 17:05   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 15 karber daglig ...

Opprinnelig lagt inn av emma1, her.

Til kvelds vet jeg ikke hva jeg skal ta enda.

Masse grønnsaker

Du må gå inn på kontrollpanel, og lime inn den bb-koden i signaturen. Ikke i innleggene, kan bli litt slitsomt å lime inn de for hver gang

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 20:28   #13
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: 15 karber daglig ...

Takk for det.
Jeg er stappmett enda, så det eneste jeg har orket nå til kvelds er reker uten noe til som min mann hadde kjøpt til kveldskos.

Ellers har jeg bakt muffins til ungene og laget sjokolademoussen fra ketolyseboken. Mulig det er derfor jeg er så mett siden jeg har holdt på med det hele ettermiddagen... Jeg har ikke slikket bollen e.l. Helt ærlig!

I morgen blir det grillmat (selvom det regner) med potetsalat laget på blomkål (spent på hvordan den smaker...) og vanlig salat til. Og desserten da så klart. Litt sjokolademousse gleder jeg meg til!

Ha en fortreffelig 17.mai!

__________________



emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 17-05-08, 02:30   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 15 karber daglig ...

Angående blomkålssalaten, så kommer du ikke til å merke særlig forskjell, det er jo ikke potetene som gjør salaten, men alt det andre, synes jeg

Det regner ikke i morgen, så! Det har jeg bestemt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For få karb'er? karbolia Ketolysekuren 13 29-04-08 10:32
Kan noen av dere eksperter kommentere menyen min denne uka? Tette80 Ketolysekuren 7 03-05-07 15:11
Fett - Karber sammenheng Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 19 13-08-06 12:52
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 23-12-04 23:14
SPØRSMÅL OM INDUKSJON Huldr Induksjonen 14 03-12-04 01:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no