Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vond smak i munnen

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 21:41   #1
cmj
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 1
cmj er på en erverdig vei

Vond smak i munnen

Har fått en vond smak i munnen i dag etter ca 1 uke i ketose. Til og med rent vann smaker virkelig æsj!
Har hørt man får en dårlig ånde av ketose, men er det også vanlig å få en så vond smak i munnen?

Hilsen nybegynner

cmj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 21:52   #2
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Vond smak i munnen

Mener jeg hadde tendenser til det en stund, men ikke nå lenger. Var mest opptatt av at det betydde at det skjedde noe jeg da.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 22:19   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vond smak i munnen

Oh yes... venn deg til det - jeg synes det er greit nå - men i starten er det litt vemmelig. Tenk som det sies at det betyr det SKJER noe i kroppen din - noe bra noe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 02:24   #4
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Vond smak i munnen

Jeg hadde også det de første ukene men det forsviner ettervært =)

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 07:22   #5
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Vond smak i munnen

Kjøp deg Fribol på apoteket, da får du god smak i munnen, og den dårlige ånden blir borte litt

Enjoy ketosen

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 07:29   #6
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Vond smak i munnen

Hadde samme problemet de første ukene selv,det hjalp med god munnhygiene og skylling med SB12.
Å dekke over lukten med pastiller er bare kvalmt.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 08:08   #7
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Vond smak i munnen

Trur dette er eit vanleg problem! Eg får dårleg smak i munnen om eg ikkje knaskar på ein tyggis Så det går ein del tyggis og slik her i gården... men du kan trøsta deg med at det som regel avtar

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:23   #8
Sivi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 33
Sivi er på en erverdig vei

Sv: Vond smak i munnen

De siste dagene har jeg slitt voldsomt med en beisk og ekkel smak i munnen. Alt jeg spiser har smakt bittert og ekkelt.
Har vært i ketose før og vet hva ketoseånde er, men denne ekle smaken har jeg aldri opplevd før.
Jeg søkte litt rundt omkring på nettet og fant ut at pinjekjerner kan gi denne ekle smaken...og gjett hva jeg har spist?? Pinjekjerner!
Så nå skal jeg kutte ut pinjekjerner for å se om dette kan være grunnen.

__________________



Sivi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 09:33   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vond smak i munnen

Uansett hva man gjør, så er det egentlig kamuflering for smaken/ånden kommer innenfra, men det dekker jo over det verste. For jeg som ikke kan fordra menthol/peppermyntesmak, så kasta jeg meg over et tips om å tygge persille, det syntes jeg hjalp veldig, sammen med å drikke myyyyye vann, gjerne med sitron i, ettersom lukta kommer fra ketonene, så får man skyldt mer av overskuddet ut i urinen.
Den gode nyheten er at det gjerne går over, for min del etter bare så vidt to uker. Og som de over her sier, det er jo faktisk et godt tegn på at det skjer noe; Kroppen din bryter ned fett! Wohoo!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:10   #10
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Vond smak i munnen

Har fått denne forferdelige dårlige smaken i munne. Men tror ikke at ånden min lukter så fælt.. Føles som om den fæle smaken ligger i halsen, ikke i selve munnen. Greit at det kansje lukter og slikt, men det jeg ikke takler er at all maten smaker fælt. Holdt på å spy når jeg spiste avocado i dag, elsker jo egentlig det! Hjelp, dette takler jeg ikke. Går det over etter en stund? Ekkelt...

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 18:11   #11
Paine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Paine er på en erverdig vei

Sv: Vond smak i munnen

Jeg ser endel sier at den vonde smaken, eller ketoseånden, går over etter noen uker. Men gjør den egentlig det, eller blir man bare vant til den selv (slik som andre folk med dårlig ånde ikke merker noe til sin egen ånde)? Har spist lavkarbo i en uke nå, og merket den merkelige ånden bakerst i munnen og i halsen for første gang i dag.
Det er jo veldig synd om samboeren min ikke skal orke å være i nærheten av meg fordi det lukter vondt. For en periode er det selvfølgelig greit, men om det ikke er tilfelle...

__________________


Paine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 18:38   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vond smak i munnen

Etter hvert blir kroppen flinkere til å bruke ketonene som brennstoff og de vil ikke komme ut som overskudd i ånden i samme grad!
Drikk nok, så hjelper det litt i hvert fall!

Det finnes jo også drops på apoteket (fribol) og store IFA til enkelte situasjoner!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 18:40   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vond smak i munnen

Opprinnelig lagt inn av Paine, her.

Jeg ser endel sier at den vonde smaken, eller ketoseånden, går over etter noen uker. Men gjør den egentlig det, eller blir man bare vant til den selv (slik som andre folk med dårlig ånde ikke merker noe til sin egen ånde)? Har spist lavkarbo i en uke nå, og merket den merkelige ånden bakerst i munnen og i halsen for første gang i dag.
Det er jo veldig synd om samboeren min ikke skal orke å være i nærheten av meg fordi det lukter vondt. For en periode er det selvfølgelig greit, men om det ikke er tilfelle...

For min egen del så kan jeg i alle fall forsikre om at jeg ikke har noen ketoselukt, etter over tre år i ketose uten nevneverdige sprekker. Som jeg sikkert før har nevnt i denne tråden så forsvant den etter kort tid, et par uker eller noe, etter at jeg kom i ketose. Tro meg, jeg har spurt folk .
Men klart, om man har en lengre fallout, så er det jo en viss fare for at ånden kommer tilbake når man starter opp igjen på ketogent kosthold.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-10, 19:28   #14
Paine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Paine er på en erverdig vei

Sv: Vond smak i munnen

Takker så mye for info! Da slår jeg meg til ro med at det går over. Store mengder vann skal konsumeres!

__________________


Paine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vond smak i munnen Anom Ketolysekuren 18 06-03-10 16:30
Vond smak i munnen Fluke Ketolysekuren 6 08-11-09 22:05
Bitter smak i munnen Pinne Lavkarbo generelt 1 02-05-09 20:54
Stygg smak i munnen ... Næpa Ketolysekuren 12 22-01-08 10:35
vond smak i munnen... Matilde Ketolysekuren 4 30-05-05 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no