Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Psmf

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-10, 09:48   #1
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel
Smile

Psmf

Nå har jeg begynt på psmf kuren,skal prøve en uke,for å få en kickstart.For vekta har stått ganske stille på ketolysekuren.Har telt kcal siste uka på den, og gikk ned et halvt kg.Etter psmf kuren tror jeg at jeg skal prøve retning Lindberg.Litt pga at jeg da kan spise mere karbohydrater.Noe jeg tror blir bedre i forhold til treningen min.Jeg springer mye ,så jeg får lite energi til dette på ketolysekuren med så få karbohydrater.Så et kosthold med litt mere karb.og mindre fett,med kaloritelling tror jeg blir bedre for min del.Tror også at det er for di som er over 10 kg overvektig at ketolysekuren virker best,jeg kan ikke spise så mye fett uten å stå stille på vekta eller legge på meg.Gleder meg til å få mere energi når jeg løper igjen,og at jeg kan springe fort uten å bli så sliten pga lite karbs.Er det noen som har di samme erfaringene om dette som meg?,vil jeg gjerne høre.En lærer mye av andres erfaringer også.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:04   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Jeg synes trening med karbohydrater er fantastisk! Uten.. not so much.
Anbefaler Lindberg, men ikke Psmf egentlig.. Hvertfall ikke når du skal over på Lindberg.. Skulle du over på Ketolyse så kanskje..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:15   #3
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg synes trening med karbohydrater er fantastisk! Uten.. not so much.
Anbefaler Lindberg, men ikke Psmf egentlig.. Hvertfall ikke når du skal over på Lindberg.. Skulle du over på Ketolyse så kanskje..

Tenkte å gå litt sakte over til Lindberg,etter jeg er ferdig på psmf.Vil prøve psmf for å se om jeg får en kickstart.Psmf er en hard kur syns jeg.Så akkurat bra for kroppen tror jeg ikke den er nei.Men prøver litt og ser hva som skjer

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 18:24   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Psmf

jeg prøvde psmf en uke og gikk ned 3 kg.. gikk opp igjen 1 kg etterpå og nå har jeg gått den ned igjen.. så totalt gikk jeg ned 2 kg på en uke... Det varveldig hardt igrunn, er vanskelig å holde seg på såå lite gram fett.. blir veldig tørt.. ikke noe smør eller saus eller noe.. .så etter en uke var jeg lei.. men om jeg kjenner at vekta stopper opp så blir det psmf med engang igjen for å få fart på systemet

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 21:36   #5
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

jeg prøvde psmf en uke og gikk ned 3 kg.. gikk opp igjen 1 kg etterpå og nå har jeg gått den ned igjen.. så totalt gikk jeg ned 2 kg på en uke... Det varveldig hardt igrunn, er vanskelig å holde seg på såå lite gram fett.. blir veldig tørt.. ikke noe smør eller saus eller noe.. .så etter en uke var jeg lei.. men om jeg kjenner at vekta stopper opp så blir det psmf med engang igjen for å få fart på systemet

Ja maten blir veldig tørr og kjedelig,blir bare en uke på meg å ja.Men grei kur når vekta stopper opp ja

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 22:03   #6
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psmf

Hva er Psmf?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 22:09   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Psmf

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1043

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 07:55   #8
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

.Etter psmf kuren tror jeg at jeg skal prøve retning Lindberg.Litt pga at jeg da kan spise mere karbohydrater.Noe jeg tror blir bedre i forhold til treningen min.Jeg springer mye ,så jeg får lite energi til dette på ketolysekuren med så få karbohydrater.Så et kosthold med litt mere karb.og mindre fett,med kaloritelling tror jeg blir bedre for min del.

Spennende at vi har så ulike erfaringer. Jeg har masse overskudd til trening selv nå som jeg lever med 0 gr karbo. Så for meg er ikke karbo nødvendig for å trene. Er spinninginstruktør så det er ikke intensiteten som mangler for å si det sånn, hehe .

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 09:03   #9
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Matglad, her.

Spennende at vi har så ulike erfaringer. Jeg har masse overskudd til trening selv nå som jeg lever med 0 gr karbo. Så for meg er ikke karbo nødvendig for å trene. Er spinninginstruktør så det er ikke intensiteten som mangler for å si det sånn, hehe .

Da er du heldigHåpet at jeg skulle få mere energi under trening i ketose,men nei.Føttene kjennes ut som bly når jeg løper fort ,og jeg får hjertebank og høy puls.Veldig ubehagelig

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 09:56   #10
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Nå har jeg begynt på psmf kuren,skal prøve en uke,for å få en kickstart.For vekta har stått ganske stille på ketolysekuren.Har telt kcal siste uka på den, og gikk ned et halvt kg.Etter psmf kuren tror jeg at jeg skal prøve retning Lindberg.Litt pga at jeg da kan spise mere karbohydrater.Noe jeg tror blir bedre i forhold til treningen min.Jeg springer mye ,så jeg får lite energi til dette på ketolysekuren med så få karbohydrater.Så et kosthold med litt mere karb.og mindre fett,med kaloritelling tror jeg blir bedre for min del.Tror også at det er for di som er over 10 kg overvektig at ketolysekuren virker best,jeg kan ikke spise så mye fett uten å stå stille på vekta eller legge på meg.Gleder meg til å få mere energi når jeg løper igjen,og at jeg kan springe fort uten å bli så sliten pga lite karbs.Er det noen som har di samme erfaringene om dette som meg?,vil jeg gjerne høre.En lærer mye av andres erfaringer også.

Dersom du begynte i oktober så har du jo ikke akkurat holdt på så lenge da? Du skal kanskje ikke ned så mye heller.... Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg ikke skal begynne på en sånn ekstremdiett. Tenker med skrekk og gru alle de gangene jeg har prøvd noe sånt, syns det er gruuusomt å gå sulten.
Du får ha lykke til, du klarer det nok

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:04   #11
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psmf

prøvde også PSMF for å få fortgang, gikk ned 3 kg på 2 uker men så gikk vekta sakte og sikkert opp 7 kg! Nå sliter jeg virkelig å komme meg ned igjen!

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 16:59   #12
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Dersom du begynte i oktober så har du jo ikke akkurat holdt på så lenge da? Du skal kanskje ikke ned så mye heller.... Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg ikke skal begynne på en sånn ekstremdiett. Tenker med skrekk og gru alle de gangene jeg har prøvd noe sånt, syns det er gruuusomt å gå sulten.
Du får ha lykke til, du klarer det nok

Skal ned ca 8 kg.Det er en hard og kjedelig diett ja,maten blir veldig tørr.Takk

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 18:47   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Dersom du begynte i oktober så har du jo ikke akkurat holdt på så lenge da? Du skal kanskje ikke ned så mye heller.... Jeg kjenner at jeg er glad for at jeg ikke skal begynne på en sånn ekstremdiett. Tenker med skrekk og gru alle de gangene jeg har prøvd noe sånt, syns det er gruuusomt å gå sulten.
Du får ha lykke til, du klarer det nok

Akkurat det jeg tenkte også - du har nok ikke holdt på lenge nok til å fått kommet ordentlig i gang med fettforbrenning. Jeg har holdt på over et år - og har ikke sånn oversprudlende energi - mer jevnt og fin - men er mye mer utholdende og sterkere i forhold til både styrketrening og kondisjonstrening enn noengang tidligere i mitt liv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 19:29   #14
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Akkurat det jeg tenkte også - du har nok ikke holdt på lenge nok til å fått kommet ordentlig i gang med fettforbrenning. Jeg har holdt på over et år - og har ikke sånn oversprudlende energi - mer jevnt og fin - men er mye mer utholdende og sterkere i forhold til både styrketrening og kondisjonstrening enn noengang tidligere i mitt liv

Det er mulig det ja.Har holdt på ca 1 mnd. Når jeg er ferdig med psmf kuren,skal jeg gi det en sjanse til.Skal gå på ketylosekuren en stund til da.Men etterhvert går jeg nok over på Fedon Lindberg.Syns det er flere matvalg muligheter der i lengdenVil prøve å leve på et lavkarbokosthold etter slankingen også,derfor føler jeg Fedon er riktig for meg.Der er det litt mere karbo.og en er ikke i ketose,å da blir utvalget av mat større.Kan vel spise over 100 karber der.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 17:22   #15
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Psmf

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det er mulig det ja.Har holdt på ca 1 mnd. Når jeg er ferdig med psmf kuren,skal jeg gi det en sjanse til.Skal gå på ketylosekuren en stund til da.Men etterhvert går jeg nok over på Fedon Lindberg.Syns det er flere matvalg muligheter der i lengdenVil prøve å leve på et lavkarbokosthold etter slankingen også,derfor føler jeg Fedon er riktig for meg.Der er det litt mere karbo.og en er ikke i ketose,å da blir utvalget av mat større.Kan vel spise over 100 karber der.


Hvordan gikk det med psmf uken Kari Marita ?Jeg skal i gang med en uke med psmf i dag...

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 21:03
Noen av dere som har erfaring med psmf metoden? Kari Marita Spørsmål og svar 1 08-11-10 16:43
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 16:39
fra PSMF til Ketolyse whynn Lavkarbo generelt 0 28-09-10 17:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no