Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-12, 11:29   #13951
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vin+Øl blir krøll
Øl+Vin blir formen fin
Vin+Sprit blir fint
Sprit+Vin blir formen fin
Sprit+Vin+Øl gir krøll
Vin+Øl+Sprit+sprit+øl gir uhyggelig mye krøll

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 11:31   #13952
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Vin+Øl blir krøll
Øl+Vin blir formen fin
Vin+Sprit blir fint
Sprit+Vin blir formen fin
Sprit+Vin+Øl gir krøll
Vin+Øl+Sprit+sprit+øl gir uhyggelig mye krøll

Ah - så for meg som ikke drikker øl blir dette ren plankekjøring... (Rett ut i horisontalen?)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-04-12, 11:33   #13953
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vellagret skotsk høyfjellsvann mine damer. Drikken for guder

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 12:07   #13954
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er vel ikke akkurat så mange av oss lavkarbere som trenger og bekymre oss for at øl skal lage trøbbel for oss.
Øl = flytende brød

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 20-04-12, 12:16   #13955
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Er vel ikke akkurat så mange av oss lavkarbere som trenger og bekymre oss for at øl skal lage trøbbel for oss.
Øl = flytende brød

Finnes ikke et brød i verden som kan konkurrere med Øl. Øl er fantastisk for å få blodsukkeret opp i skyene.

Nei, i Lavkarboland er det viktig med rene varer. Skottene lager endel av meget akseptabel industrikvalitet. Så har man jo muligheten til å lage sin drikk fra grunnen av. Slipper helt unna kunstige tilsettingsstoffer da.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 12:30   #13956
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå er det vel akkurat det og få blodsukkeret opp i skyene vi vil unngå da, tilsetningstoffer eller ikke

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 20-04-12, 12:34   #13957
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Nå er det vel akkurat det og få blodsukkeret opp i skyene vi vil unngå da, tilsetningstoffer eller ikke

Les det jeg skrev en gang til
Påstår overhode ikke at øl passer i lavkarbo.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 12:39   #13958
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har alltid lært at:
"Beer after wine, makes you feel fine, but wine after beer; you should fear!"

Og så hørte jeg på radioen her om dagen at det er kullsyren i ølet som reagerer uheldig når det etterfylles med vin! Hvis man drakk (kullsyreholdig) øl etter vinsmakingen, ville ikke komboen bli så uheldig.

Nå sa de ikke spesifikt hvilke uheldige omstendigheter som man kan oppleve - eventuellt unngå -, men det er sikkert et par andre faktorer som også spiller inn her...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 20-04-12, 12:44   #13959
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Så tilbake til:
Hvorfor blir noen mer "full" av rødvin enn av hvitvin.

Du blir like full av like mengder alkohol over lik tidsperiode.'
MEN, Rødvin innholder en hel del andre stoffer som kroppen din kan reagere på.
Kjøper du industrielt fremstilt rødvin, kan den f.eks innholde endel Glykol (kjøleveske til bil) samt andre direkte utrivelige tilsettinger.
Fuselinnholdet i rødvin er også generelt høyere enn i hvitvin.
Så får vi variabelen med i hvilken setting drikker man rød eller hvit vin.
Drikker man like raskt?
Spiser man mer eller mindre ved siden av?
osv. osv.
Ganske komplisert dette, og vil kreve en hel del forskning for å kartlegge en persons opplevelser rundt rød/hvitvin.

MEN, det som avgjør hvor full du blir, er hvor lite blod du har i alkoholomløpet ditt.
Å ta utgangspunkt i hvor mange liter av aktuelle veske du har inntatt, og dermed tenke at likt inntak i liter burde gi lik rus, er like feil som å påstå at når kroppen din kan slankes med å senke kaloriinntaket, og øke mosjonsmengden.
Termodynamikkens lover gjelder for oss også, men den gjelder bare på cellenivå.

Rune

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 12:50   #13960
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kan iallfall love at for min del forsvinner hvitvin raskere ut av glasset enn rødvina gjør... Rødvin går som regel til mat, sjelden ellers. Hvitt kan jeg ha i glasset uten selskap av mat...
Holder en knapp på fusel-teorien...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-04-12, 12:50   #13961
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En annen pussighet, er at jeg drikker hvitvinen mye raskere enn jeg drikker rødvinen. det burde jo tilsi at jeg burde bli fortere påvirket??

Er alkoholprosenten i hvitvin generelt svakere enn i rødvin f.eks??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 20-04-12, 12:54   #13962
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hehe, nå ble jeg litt fandenivolsk og tenkte jeg skulle si at jeg er ikke noe særlig beruset hvis jeg drikker en flaske hvitvin. Men når jeg fyller på med en flaske rødvin etterpå, så er jeg temmelig påseilet. Så, joda, jeg blir myyyye fullere av rødvin







(Nei, jeg drikker ikke to flasker vin i slengen!!! )

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 20-04-12, 13:28   #13963
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg kan iallfall love at for min del forsvinner hvitvin raskere ut av glasset enn rødvina gjør... Rødvin går som regel til mat, sjelden ellers. Hvitt kan jeg ha i glasset uten selskap av mat...
Holder en knapp på fusel-teorien...

Fuseloljer blir man dårlig av. (Dagen derpå)

Når det gjelder mengde ved inntak: I utgangspunktet er dette ikke nøyaktig nok, men om du drikker 0,75 l av alkoholholdig drikk med 7vol % alkohol, og du drikker like mye med 14vol % alkohol, så forutsatt alt annet likt, blir du en smule mer beruset av drikken med høyest vol % alkohol.

Så hvis problemet fremkommer fordi man drikker hvitvin med 7 vol % alkohol, og rødvin med 14 vol % alkohol, så sier det seg selv at man bør tåle mindre av rødvinen enn av hvitvinen.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 13:33   #13964
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg så på "Du er hva du spiser" en gang og der sa de at lyse væsker som vodka og hvitvin forbrennes lettere enn mørke som rødvin og wiskey.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 20-04-12, 14:00   #13965
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er helt motsatt. Kan drikke en flaske rødvin og bare bli litt varm i kinnene, men hvitvin blir jeg snøvlete av et par glass. Musserende skal vi ikke nevne engang....

Er det forresten slemt av meg å godte meg litt over at junior er mye lenger i utviklinga enn den jevnglame sønnen til ei som er spesialpedagog? Siden jeg ikke har snøring på hva jeg driver med?.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-04-12, 14:19   #13966
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hehe, nå ble jeg litt fandenivolsk og tenkte jeg skulle si at jeg er ikke noe særlig beruset hvis jeg drikker en flaske hvitvin. Men når jeg fyller på med en flaske rødvin etterpå, så er jeg temmelig påseilet. Så, joda, jeg blir myyyye fullere av rødvin







(Nei, jeg drikker ikke to flasker vin i slengen!!! )

Jeg trenger bare et glass vin for å bli på en snurr; det siste.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-04-12, 14:38   #13967
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Er det forresten slemt av meg å godte meg litt over at junior er mye lenger i utviklinga enn den jevnglame sønnen til ei som er spesialpedagog? Siden jeg ikke har snøring på hva jeg driver med?.....


Bjørkvold ( Søk etter det musiske mennesket) åpnet et svært foredrag jeg var å¨med flg. utsagn "Ingen har gjort så mye galt i den norske skolen som spesialpedagogene"

Spes. Ped er slettes ikke noe bra utgangspunkt til å oppdra egne barn.
Noen pedagogiske prinsipper er aldeles udmerkede, og kan brukes, men man må ikke teoretisere dette ihjel. "SuperNanny" har satt oppdragelse i system. Hun følger faktisk sunne pedagogiske prinsipper, uten å påberope seg spes.ped.

Generelt vil der være stor varians i utviklingen av små barn, også innenfor en gruppe med rimelig like forhold. Hormoner etc. spiller en ganske stor rolle i å trigge utviklinga.
Modenhet for utvikling+riktig stimulans=utvikling.

For et lite barn, er det å få lov å utforske verden, uten paniske foreldre, gull verd.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 14:52   #13968
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Eller kanskje vaniljesukker

Det funka!!! Til tross for at vaniljesukkeret gikk ut på dato for tre år siden til og med Gned på en halv boks omtrent, lot det ligge hele kvelden og vasket den vanlig. Nå er lukta nesten borte (glemte å gni foret, men den er så svak at man må trykke nesa inni).
Det var selvfølgelig den dyreste, og beste, selebuksa som ble traninfisert, så nå er jeg superhappy!

Men, om det er vanilinen som tar lukta burde man jo kunne legge det i vann med vaniljeessens? *Notetoself: teste!*

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-04-12, 15:11   #13969
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det funka!!! Til tross for at vaniljesukkeret gikk ut på dato for tre år siden til og med Gned på en halv boks omtrent, lot det ligge hele kvelden og vasket den vanlig. Nå er lukta nesten borte (glemte å gni foret, men den er så svak at man må trykke nesa inni).
Det var selvfølgelig den dyreste, og beste, selebuksa som ble traninfisert, så nå er jeg superhappy!

Men, om det er vanilinen som tar lukta burde man jo kunne legge det i vann med vaniljeessens? *Notetoself: teste!*

Så flott da Carisma Ja, der kan du se. Vaniljesukker kan brukes til alt unntagen å putte i munnen
Det er så typisk at det er de beste plaggene som blir ødelagt av spy, tran/fett etc. Nå skal jeg i hvert fall ikke kaste vaniljesukkeret selv om det går av dato, det er helt sikkert.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 20-04-12, 15:57   #13970
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Fuseloljer blir man dårlig av. (Dagen derpå)

Når det gjelder mengde ved inntak: I utgangspunktet er dette ikke nøyaktig nok, men om du drikker 0,75 l av alkoholholdig drikk med 7vol % alkohol, og du drikker like mye med 14vol % alkohol, så forutsatt alt annet likt, blir du en smule mer beruset av drikken med høyest vol % alkohol.

Så hvis problemet fremkommer fordi man drikker hvitvin med 7 vol % alkohol, og rødvin med 14 vol % alkohol, så sier det seg selv at man bør tåle mindre av rødvinen enn av hvitvinen.

Seff. Men mine hvitviner ligger som regel på 9-11 %... Så i verste fall burde halvannen flaske hvitvin være mer befyllende enn en helflaske rødvin.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-04-12, 16:49   #13971
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lukt og flekker:

Amerikanere og Canadiere tyr stort sett til "Bacing Soda" til flekkfjerning og luktfjerning.

Bacing soda er enten Natron eller bakepulver.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 17:03   #13972
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Bacing soda er enten Natron eller bakepulver.

Baking soda er vel et eget produkt? Jeg har kjøpt det på Ultra, og det er ikke det samme som hverken natron eller bakepulver.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-04-12, 17:10   #13973
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Baking Soda har et hovedinnhold av Natriumbikarbonat.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 20-04-12, 17:13   #13974
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Stiller meg bak denne, jeg. Huh?

Signerer , HUH

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-04-12, 18:32   #13975
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har da aldri påstått at jeg ikke har gått ordentlig på snørra. Jeg bare oppfordrer dere damer til å omgås vin med litt mere stil. Er det fyll som er tingen, så velg heller renere alkoholer. Vodka av høy kvalitet blir man snurrig av, Skotsk høyfjellsvann er til for rolig nytelse.
Franskmennene lager jo også mye rart av druer. Druer=glucose=lavkarbouvennlig.



Så moralen er, stammer tilblivelsen eller metoden fra Frankrike, så styr unna. Man blir pusken av det.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no