Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-11, 14:17   #101
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

ooo spennende!
Hvordan oppbevarer man det? ser for meg at det blir helt stivt i fryseren? softis skal jo være litt mykt. eller er det sånn som må spises med en gang?

Hell det rett i en skål og spis med en gang, den smelter fort. Om du setter den i fryseren blir den knallhard.

Jeg pisker aldri fløten til krem slik noen gjør, synes ikke det blir noen forskjell, annet enn mere jobb og mere oppvask.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:26   #102
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

ah ok. Men da blir det jo ikke så kaldt som is da?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:35   #103
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

ah ok. Men da blir det jo ikke så kaldt som is da?

Jo, det blir kaldt nok, de frosne bærene som moses gjør at det blir is av fløta og egget. Dette er virkelig god is som MÅ prøves!
Jeg lager min i miksebollen til stavmikseren(den lille til hakking av løk osv).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 17:24   #104
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

ah selvfølgelig! Dette skal jeg prøve Den boksen til stavmikseren er den eneste delen jeg har igjen av mikseren min, så det passet bra! resten forsvant for lenge side under flytting

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 17:52   #105
Ellekaramelle
Medlem
 
Ellekaramelle sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 52
Ellekaramelle er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Jepp...Jeg anbefaler alle å prøve den softisvarianten.. Det er en sikker vinner her i huset...)

Ellekaramelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav-karbo Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 17:53   #106
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Er såpass fersk på dette (ca. 5 uker) at jeg ikke tør prøve meg på noe særlig høykarbo enda, så det blir vel som vanlig denne dagen som ellers. Lavkarbo til meg, og høykarbo på resten av familien. Har blitt flink til å motstå fristelser, men jeg tror jeg kommer til å savne softisen litt akkurat den dagen.


lavkarbo her og men eg må bare spør.. ser på tickeren din. har du gått ned 8,5 kg på 5 uker??

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 09:40   #107
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Det blir lavkarbo. Det blir vel grilling utpå dagen, og da er det jo plenty å velge mellom. Kaker er det jo heller ikke vanskelig å finne oppskrifter på, og is kan man lage sjøl.

Man jo ikke ete is og pølser på 17. mai...

Forøvrig har jeg merka at en dag med høykarbomat utgjør flere dagers stagnasjon på vekta, så det er ikke verdt det.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:22   #108
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Tar det som det kommer Skal spise på resturant, så vet ikke hva jeg skal velge enda.

Jeg spiser det jeg vil, når jeg vil Som oftest er det lavkarbo, men hvis jeg har lyst på en potet til middag en sjelden gang så spiser jeg det, og hvis jeg til og med har lyst på en loffskive til reker så spiser jeg det også

Jeg stortrives med LCHF og som sagt går det i det til hverdags, men har ikke noe problem med å spise eller drikke noe som ikke er "tillatt" innimellom. For meg er ingenting forbudt.

Men jeg reagerer heller ikke negativt på å få i meg litt mer karber innimellom, men hadde jeg hatt behov for å gå ned i vekt, eller måtte holdt noen sykdommer eller andre plager i sjakk måtte jeg nok levd noe strengere, så forstår godt de som må holde seg innenfor "grensene" også på slike dager.

Det viktigste er å ha et kosthold man trives med, og kan leve med Jeg hadde det fint også med vanlig norsk kosthold, men har trua på at et generelt LCHF er det beste for helsa på sikt I tillegg til at man kan unne seg såå mye god mat


Sist redigert av knh : 13-05-11 kl 10:40.
knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:27   #109
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Tar det som det kommer Skal spise på resturant, så vet ikke hva jeg skal velge enda.

Jeg spiser det jeg vil, når jeg vil Som oftest er det lavkarbo, men hvis jeg har lyst på en potet til middag en sjelden gang så spiser jeg det, og hvis jeg til og med har lyst på en loffskive til reker så spiser jeg det også

Jeg stortrives med LCHF og som sagt går det i det til hverdags, men har ikke noe problem med å spise eller drikke noe som ikke er "tillatt" innimellom. For meg er ingenting forbudt.

Men jeg reagerer heller ikke negativt på å få i meg litt mer karber innimellom, men hadde hatt behov for å gå ned i vekt, eller måtte holdt noen sykdommer eller andre plager i sjakk måtte jeg nok levd noe strengere, så forstår godt de som må holde seg innenfor "grensene" også på slike dager.

Det viktigste er å ha et kosthold man trives med, og kan leve med Jeg hadde det fint også med vanlig norsk kosthold, men har trua på at et generelt LCHF er det beste for helsa på sikt I tillegg til at man kan unne seg såå mye god mat

Ah god holdning og kjempefint å se at fler tenker som meg! Jeg også tar det som det kommer på sånne dager, det er trivsel som er viktigst.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 10:55   #110
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Lavkarbo - selvfølgelig Fordi jeg fortjener det



Lavkarbo, ja!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:14   #111
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Tar det som det kommer Skal spise på resturant, så vet ikke hva jeg skal velge enda.

Jeg spiser det jeg vil, når jeg vil Som oftest er det lavkarbo, men hvis jeg har lyst på en potet til middag en sjelden gang så spiser jeg det, og hvis jeg til og med har lyst på en loffskive til reker så spiser jeg det også

Jeg stortrives med LCHF og som sagt går det i det til hverdags, men har ikke noe problem med å spise eller drikke noe som ikke er "tillatt" innimellom. For meg er ingenting forbudt.

Men jeg reagerer heller ikke negativt på å få i meg litt mer karber innimellom, men hadde jeg hatt behov for å gå ned i vekt, eller måtte holdt noen sykdommer eller andre plager i sjakk måtte jeg nok levd noe strengere, så forstår godt de som må holde seg innenfor "grensene" også på slike dager.

Det viktigste er å ha et kosthold man trives med, og kan leve med Jeg hadde det fint også med vanlig norsk kosthold, men har trua på at et generelt LCHF er det beste for helsa på sikt I tillegg til at man kan unne seg såå mye god mat

Dette syns jeg var et fint innlegg!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 17:46   #112
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Null problem med å stå over kakene i dag men det ble en porsjon med sodd, uten potet da

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:57   #113
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

I dag har jeg spist eggerøre,røkelaks,majoren,styrke og spekeskinke til frokost. En feit hamburger til lunsj med salat. Uten brød self. En atkins sjokoladebar og litt salte mandler til kos. Er superfornøyd. Gått ned 25,5 kilo nå,og siste to ukene gått ned fem kilo,så føler meg i siget. Kjenner at kroppen og hjernen ikke ønsker noe annet enn lavkarbo om dagen,og det er så deilig. God 17.mai alle sammen.

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 21:41   #114
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Og lavkarbo ble det.
Hannahs knekkebrød og bløtkokt egg til frokost.
Koldtbordmat uten brød til lunsj ( eggerøre, fenalår, rosastbiff og salat.
Også har jeg spist lavkarbo bløtekake

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 22:17   #115
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

og lavkarbo ble det her også. koldtbord med oster, salat, kjøttpålegg, eggerøre, seterrømme til frokost. Grillkotelett, gresk salat og en nydelig coleslaw til middag. Lavkarbo-kake :-)
stappmett. høykarbo er ikke i tankene en gang.

De andre spiste foccacia, "vanlige" kaker, is, potetsalat etc.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 22:39   #116
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Det ble planlagt høykarbo dag på meg, første dag på en mnd siden oppstart ast jeg har spist mer en 15 gram karbohydrater på en dag.spiste liten soft is, en pølse, et glass med brus og et kakestykke. Har ikke dårlig samvittighet ettersom det var vel fortjent og det var planlagt. Er ikke i ketose nå, så blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg er tilbake i rett spor igjen. , det som var moro var at jeg ikke syntes det var så fantastisk godt, sjokolade kaka var altfor søt, brusen var sukkersøl. Men isen var god, men mektig

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 22:57   #117
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Begynte kjempefint med lavkarbo, men endte opp med høykarbo utpå kvelden...
Men NØT maten og har egentlig ikke dårlig samvittighet. Fortsetter selvsagt med lavkarbo i morgen

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 23:13   #118
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Har ikke holdt meg til ketolyse-mat, men likevel ikke en høy-høy karbodag. Stort sett spist lavkarbo, men unnet meg en halv is (omtrent 6 karber) og en pølse, uten lompe eller brød (4 karber tror jeg.) Og litt ekstra av Gerds ostekake. Herlig. Synes ikke det var så ille jeg...

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 23:58   #119
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Lavkarbo-fleskepannekake, lavkarbo-snickerskake, og kebabmiddag (rent kjøtt, salat, saus). Litt utenfor rammene, men på ingen måte galt. Hurra for matgleden!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 00:03   #120
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Det ble vel veldig lavkarbo faktisk Røykalaks og eggerøre til frokost, cappuchinosmoothie til lunsj og kamskjell/scampi/blåskjell med fetaostkrem og salat til middag, og lavkarbo-tiramisu til dessert

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 01:39   #121
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det ble vel veldig lavkarbo faktisk Røykalaks og eggerøre til frokost, cappuchinosmoothie til lunsj og kamskjell/scampi/blåskjell med fetaostkrem og salat til middag, og lavkarbo-tiramisu til dessert

Lavkarbo-tiramisu, sa du???
Kremen er grei, men hva bruker du i stedet for savoiardi?
Evt har du oppskrift på lavkarbo-savoiardi?

Nå kommer jeg ikke til å få sove.... Tira mi suuuuu

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 06:12   #122
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Her ble det lavkarbo

Ikke tid til frokost så det ble en pølse når vi var hjemme ca 12:30 Den pølsen ble veldig svidd...

Så hadde jeg et stykke med lavkarbo suksesskake

Så reiste vi til Farmor som hadde koldtbord og jeg spiste egg, røkelaks og en skinke

til kvelden ble det et kakestykke til og bacon

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 10:44   #123
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Ble en høykarbo dag, da jeg fortsatte fra helgen. Men nå er det full stopp igjen.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 11:31   #124
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Her ble det nesten bare lavkarbo. Frokost ble stekte baconostepølser med grønnsaker, lunch ble taco hos mamma med salatblad i steden for sjell og lavkarbo muffins med krem søtet med stevia + nøttetopper med 1 ts sukker i hele røra. "Middag" hos svigers ble spekemat, salat, røkelaks og reker påfulgt av en lavkarbomuffins med krem uten sukker og en bitteliten sukkerfri vannbakkels. Som kos på kvelden ble det to kransekakebiter og to biter sjokolade, men bortsette fra den siste kosen ble det en gjennomføre lavkarbodag!

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:36   #125
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo eller høykarbo på 17.mai?

Oj oj TigerTove, der las eg at du hadde ete påfugl.



::: pusser brillene og gnir seg i auga:::

ok... reker påfulgt av en lavkarbomuffins... Sånn ja. Det var betre

Men eg trur nok at tigrar sikkert liker å mumse påfugl i ny og ne, sånn der i Nepals jungel ein stad.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i hverdagen, høykarbo til ritt raskall Trening 3 12-04-11 20:27
Samboer spiser høykarbo erruslank Generell ernæringsdebatt 6 25-09-10 09:28
Andpusten av høykarbo? JenJen Fysisk og mental helse 5 06-11-09 03:56
Freaka ut i går, på høykarbo LenaBeatrice Generell diskusjon 10 27-09-09 18:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no