Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ok, hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-09, 00:03   #1
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Ok, hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst ...

...hva med mannen min?
Han er ikke slank han heller, har veldig "kulemage/ølvom", og er generelt tjukk i pverkroppen.

Men har han utbytte av denne kuren når han ikke er insulinresistent?
Jeg kjenner jeg er skeptisk til å gi han noe med masse fløte og sånn der....masse fett og fløte, og slikt som jeg i utgangspungtet ikke serverer.....

hmmm

Men hvordan kommer jeg i gang?
..

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 00:10   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

Hvis han følger kuren som deg, kan han trygt ha fløte og smør og fett.
men han bør ikke spise den maten, hvis han skal fortsette å spise brød
og annet mask ved siden av

Se om du får kjøpt boken, om ketolyse, og les i den, kan bestilles raskt på
nett: ketolyse.no, der får du også vitaminer ol. Du kan kjøpe startpakken,
som inneholder alt du trenger.
Ellers i bokhandel og bibliotek.

Anbefaler å lese trådene som er laget spesielt med tanke på de nye,
sjekk ut alle oppskriftene her, og les i journaler, så ser du hva andre spiser
osv.

Lykke til!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 00:13   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

Og, det er ikke bare folk med insulinres som går på ketolyse,
så er det også sagt

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 00:20   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

Hei,
Lavkarbo kosthold er ikke bare for insulinresistente, det er et sunt kosthold for alle.
Ser at du har lagt forespørselen under ketolyse men filosofien din sier egenkomponert.
Egenkomponert: du er eksperten og du bestemmer hva du skal spise og hvor mange kh du kan spise. Vanskelig for oss andre å gi råd og tips.
Ketolyse: skaff deg boka, den kan lånes på biblioteket. www.ketolyse.no. Suppler med info fra forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110
Dersom mann din vil legge om kostholdet sitt han også så er jo ikke ”masse fett og fløte” noe problem. …men husk at fett og masse kh ikke er en god kombinasjon.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 09:10   #5
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

leste nettop en tråd her på forumet at en ikke kan "pumpe jern" når en har insulin rens, pga. produksjonen av mysolin (husker jeg riktig,tro?) som sender energi fra muskulaturen for og bli brukt som energi.

søk i trådene så finner du den, husker ikke akuratt..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 09:33   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

...hva med mannen min?
Han er ikke slank han heller, har veldig "kulemage/ølvom", og er generelt tjukk i pverkroppen.

Men har han utbytte av denne kuren når han ikke er insulinresistent?
Jeg kjenner jeg er skeptisk til å gi han noe med masse fløte og sånn der....masse fett og fløte, og slikt som jeg i utgangspungtet ikke serverer.....

hmmm

Men hvordan kommer jeg i gang?
..

Som andre her har skrevet, lavkarbokosthold er ikke bare for folk med spesielle tilstander, som insulinresistens.
Morten, samboeren min har skiftet over til lavkarbokosthold, enda han er en slank person, uten spesielle behov andre enn at han vil leve sunnere.
Han trener også mye, løper flere lange turer i uka, og løp halvmaraton i sommer.
Sjefen min og familien hans har også begynt med lavkarbo for å leve sunnere, og de har to barn i huset som er 2 og 4 år gamle.
Som sjefen sa: jeg føler meg ikke så mye trøtt lenger! Merker at jeg er mye piggere.
Hvor strenge de er med kosten vet jeg ikke, men de har i stor grad kuttet ut brød, ris, pasta og poteter.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 11:34   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

Her er en tråd om hvorfor fett og ketose ikke er farlig: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23656

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 20:27   #8
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Ser at du har lagt forespørselen under ketolyse men filosofien din sier egenkomponert.

Eh vet ikke heilt hvorfor det står der jeg..... finner ikke ut hva jeg gjorde for at det skulle stå "egenkomponert" der..... det bare sto der lissom..... Hvor forandrer jeg det?

Vel, da satser jeg på å kjøpe startpakken, så får vi se hva som skjer.----------

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 00:44   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Eh vet ikke heilt hvorfor det står der jeg..... finner ikke ut hva jeg gjorde for at det skulle stå "egenkomponert" der..... det bare sto der lissom..... Hvor forandrer jeg det?

Vel, da satser jeg på å kjøpe startpakken, så får vi se hva som skjer.----------

Trykk kontrollpanel, se på panelet til venstre, der er det et valg som heter "endre dine detaljer", der inne kan du endre kostholdsfilosofien din

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 11:22   #10
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Ok, m hva trenger jeg, hvordan starter jeg, og ikke minst.....

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Trykk kontrollpanel, se på panelet til venstre, der er det et valg som heter "endre dine detaljer", der inne kan du endre kostholdsfilosofien din

TAKK

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frustrert, lei, stresset og ikke minst i ferd med å gi opp hele Ketolyse ... martine Generell diskusjon 20 16-06-09 21:15
Trenger hjelp. Hvordan regne ut kh innholdet i maten man spiser? mamita30 Ketolysekuren 2 30-01-09 11:42
Nybegynner i ketolyse, hvordan starter jeg? kristindama Ketolysekuren 4 02-01-08 16:39
Kr 69 i bokklubbene - Jeg fatter ikke hvordan hun får det til Marianne Andre bøker 1 10-01-05 07:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no