Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Munnsår?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-11, 11:55   #1
ingatoppen72
Juniormedlem
 
ingatoppen72 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 51
Innlegg: 11
ingatoppen72 er på en erverdig vei

Munnsår?

jeg lurer på om noen vet om munnsår har noe med lavkarbo å gjøre? har hatt munnsår i 3 av de 4 ukene jeg har holdt på. har ikke hatt munnsår på flere år. noen som evt vet hvorfor?

__________________



Det finnes ikke problemer, bare løsninger......
ingatoppen72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helsemeny1 Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 12:10   #2
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Munnsår?

Er det herpes munnsår du har? De kan nemlig bli utløst av stress og det og begynner på lavkarbo er jo stressende for kroppen ihvertfall de første ukene.

Mine munnsår blir typisk utløst av stressog store klimaendringer (f.eks sydentur), men jeg har faktisk nesten ikke hatt munnsår etter at jeg begynte på lavkarbo. Synes også at der mindre og leges raskere enn før. Fikk også et tips om å smøre Cocosa på for å lege de raskere og synes det er nesten like bra som det man får på apoteket.

Dersom dette vedvarer bør du jo kanskje få sjekket det hos lege

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:50   #3
Bompilula
Juniormedlem
 
Bompilula sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 12
Bompilula er på en erverdig vei

Sv: Munnsår?

Vet ikke hva slags munnsår du tenker på, men jeg har fått munnskold (after, sårblemmer i munnen), for første gang på mange år etter at jeg begynte på lavkarbo! Merkelige greier..

__________________




Min journal
Bompilula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo uten kjøtt Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:56   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Munnsår?

Enig med Lillemy! Stress i kroppen trigger herpes og munnsår.

Og folk flest har herpes liggende latent...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 13:18   #5
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Munnsår?

Jeg har faktisk ikke hatt munnsår i det hele tatt etter at jeg la om kostholdet Mista sinnsykt mye hår, og fikk trynet fullt av kviser i stedet......

Ha en flott helg

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 14:35   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Munnsår?

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Jeg har faktisk ikke hatt munnsår i det hele tatt etter at jeg la om kostholdet Mista sinnsykt mye hår, og fikk trynet fullt av kviser i stedet......

Ha en flott helg


Awwww, nussepusen, så nydelig, ble litt missunnelig jeg nå. Må bare få meg katt igjen snart kjenner jeg, men vet desverre ikke om jeg får lov av huseier

Jeg har også mista sinnsykt mye hår på lavkarbo, skyldes nok stresset av kroppen det også. Heldigvis ikke hatt noe mer problemer med huden enn vanlig, men den er heller ikke blitt noe bedre.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 14:48   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Munnsår?

Opprinnelig lagt inn av Bompilula, her.

Vet ikke hva slags munnsår du tenker på, men jeg har fått munnskold (after, sårblemmer i munnen), for første gang på mange år etter at jeg begynte på lavkarbo! Merkelige greier..

Begynte du samtidig med kunstig søtning? Jeg har selv vært plaget av det, skjønner du, og er litt usikker på årsak selv, men mistenker kunstig søtning. Hvilke produkter evnt. bruker du med kunstig søtning?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 16:37   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Munnsår?

Ta en liten sjekk av vitamin- og mineralstatus i kroppen. Lavt jern kan bla gi sprekker i munnviken og blemmer på leppene...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-04-11, 19:23   #9
eso013
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 4
eso013 er på en erverdig vei

Sv: Munnsår?

Hvis det er after ( hvite sår i slimhinnen i munnen, som svir!!) kan det hjelpe å bytte til en tannkrem uten såpestoffer, feks zendium. Bevarer beskyttende lag på slimhinnene i munnen som kan bli nedbutt/svekket enkelte andre tannkremer. Verdt å prøve!

Viktig å spise godt og variert, lite stress, for å holde immunforsvaret på topp! Immunforsvar og after/herpes henger sammen. Svekket/nedsatt = hyppigere utbrudd, hos noen.. Vanlig å få utbrudd rundt menstruasjon o.l

eso013 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sb Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 08:17   #10
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Munnsår?

Jeg har ikke fått noen sånn reaksjon. Jeg har alltid vært plaget med MUNNherpes, men det ble borte får det ikke før jeg spiser sukker igjen. hadde ingen plager ved starten av lavkarbo.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herpes-munnsår borte med lavkarbo? Rioja Fysisk og mental helse 12 31-01-11 14:54
Munnsår - solarium? en ny vår Fysisk og mental helse 6 24-07-09 05:11
Munnsår? Lava Spørsmål og svar 6 08-02-08 22:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no