Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-11, 21:11   #1
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Tror dere at det kan stemme, eller innbiller jeg meg ting?

Onsdag 3. august da jeg startet med "min nye livsstil", veide jeg 63,5 kilo om morgenen,
I dag veide jeg 61,8.

Her må det sies at vekta mi pleier å svinge litt, så jeg hadde ikke blitt overrasket om vekta sa 62,5. Men nesten 2 kilo er jo ganske utrolig, eller hva? I tillegg synes jeg allerede at søtsuget er mindre.

kanskje det er vann - har merket at jeg må tisse oftere enn før (unnskyld at jeg snakker om det her...)

Frem til nå har jeg pleid å ha et ganske høykarbo-kosthold, for jeg er veldig glad i både sjokolade, chips, nudler og pasta. Så kroppen måtte vel reagere på en eller annen måte.
Hva tror dere, hvor fort merker man framgang med lavkarbo?

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:57   #2
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Det er vanlig at det forsvinner en del vann i starten, og mange går ned 2-3 kg bare de første dagene. Så altså, aldeles vanlig og fantastisk motiverende!

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 22:10   #3
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Det er vanlig at det forsvinner en del vann i starten, og mange går ned 2-3 kg bare de første dagene. Så altså, aldeles vanlig og fantastisk motiverende!

ja, lavkarbo virker helt fantastisk! er så glad for at jeg fikk vite om dette, og gadd å sette meg inn i det

takk for svar! Forresten så er det aller mest de helsemessige tingene jeg håper at vil forbedre seg. Jeg har vanskelig for å sove, har vært mye plaget av forkjølelser og generelt veldig lite energi. Så jeg håper dette vil bedre seg også, og gleder meg til å se resultater!

I dag har jeg forresten skeiet ut - men det var med baconsnacks og mørk sjokolade, så jeg har ikke så dårlig samvittighet. og nå er jo lørdagen over, så da må jeg være flink frem mot neste helg

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 22:25   #4
stormann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 143
stormann er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Du merker veldig fort på kroppen at det skjer forandringer Lykke til videre

__________________
Besøk bloggen min på http://locarb.tumblr.com!


stormann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 22:44   #5
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Slik var det for meg også !

Stå på !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 11:19   #6
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Slik var det for meg også !

Stå på !

Takk skal dere ha, alle dere!
Nå gjelder det bare å holde motivasjonen oppe, forumet her er til uvurderlig hjelp.

Jeg sover fortsatt veldig dårlig om natta, da. Håper det også vil bedre seg, men en har jo ingen garantier for at lavkarbo kan hjelpe på "alt mulig". Men håper at det vil bedre seg på sikt.

I dag veide jeg forresten enda 0,4 kilo mindre! (61,4 på vekta. Det er litt mer enn 2 kilo mindre enn siden jeg startet på onsdag!)

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 11:28   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Ad sove dårlig:
Om du spiser lavkarbo uten nøtter og frø så vil du antakelig få i deg litt lite magnesium. Her kan du slå to fluer i en smekk siden magnesium tatt på sengekanten også ofte hjelper på innsovning.

Lykke til videre!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 12:04   #8
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ad sove dårlig:
Om du spiser lavkarbo uten nøtter og frø så vil du antakelig få i deg litt lite magnesium. Her kan du slå to fluer i en smekk siden magnesium tatt på sengekanten også ofte hjelper på innsovning.

Lykke til videre!

Takk! mener du et kosttilskudd med magnesium da eller? Tips til hvilket?

Må bare nevne at søvnproblemene ikke har noe med lavkarbo å gjøre. Har strevd med dette i et par måneder nå, og har jo bare gått på lavkarbo i 5 dager nå.

Jeg bruker forresten Spis deg slank-dietten, men supplerer med litt ekstra, som egg og bacon i helgene og litt mørk sjokolade etc., synes SDS er litt vel streng siden det både er lavkalori og lavkarbo. Målet er først og fremst å gå over til lavkarbo, så jeg skeier kun ut på ting som er innenfor det

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 12:31   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Ja, jeg mener tilskudd, men jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med magnesiumtilskudd da jeg er en av dem som det ikke virker på... (Jeg tar tilskudd mot legg- og tåkramper innimellom, men kan ta det nårsomhelst på døgnet uten å bli søvning av det.)

Men om du søker på forumet finner du sikkert tips. Magnesium er oppe både titt og ofte for både søvnproblemer og leggkramper.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 19:24   #10
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sprekk! :-(

Huff. Og dette som gikk så bra, etter flotte resultater på 5. dagen, så fikk jeg i dag et enormt søtsug og "hunger" (er det ikke dette som skulle forsvinne med lavkarbo??)

Jeg klarte virkelig ikke å la være å spise 2 hveteboller med sjokolade - shame on me! I tillegg til en ekstra Atkins-sjokoladebar (altså, 2 barer og 2 boller)

Og dette som egentlig gikk så fint... Kanskje dette er kroppens måte å reagere på, når en mister 2 kilo etter bare noen dager? Har vært mye sliten i det siste pga. søvnmangel, kanskje det er en grunn også..

Nå blir jeg nesten fristet til å gi opp, og tenke at lavkarbo ikke er noe for meg... Men skal prøve å ikke gi opp!

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:16   #11
nypålavkarb
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 93
nypålavkarb er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Ikke gi opp, jeg gikk også ned 5 kg på første uken, men så skeiet jeg ut akkurat som deg mot slutten, etter det stoppet vekten opp litt og jeg skeiet ut enda mer fordi jeg ble fortvilet.
Men da går man jo bare opp igjen!

Så ikke gå i samme fella, fortsett slik du gjore og prøv å holde mote oppe...
Er vist vanlig og få søtsug etter noen dager (tror ejg)

nypålavkarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 23:57   #12
idontknow
Juniormedlem
 
idontknow sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 48
idontknow er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Hadde samme problem selv. Følte at gikk strålende den første uka, men falt nedi kjellern etterhvert, noe som gjorde at jeg "ga opp" alt for lett. Nå er jeg på'n igjen, og denne gangen skal jeg klare det. Jeg skal tollerere meg selv noe mer karber enn før, slik at litt brød må kunne være akseptabelt, men til gjengjeld prøve å trene 3 - 4 ganger i uka.

idontknow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkrabo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:51   #13
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Tusen takk for svar. Hvordan går det med dere nå, da? Har søtsuget gått over?
Lurer på en ting. Dere som går på lavkarbo, hvordan klarer dere dere uten melkesjokolade, chips og annet snop?

jeg er virkelig glad i dette, og synes det er vanskelig å bare holde seg til bare mørk sjokolade, etc.
Er det virkelig sant at søtsuget forsvinner helt etter en stund, og at man ikke får lyst på disse tingene?

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 09:59   #14
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Er det virkelig sant at søtsuget forsvinner helt etter en stund, og at man ikke får lyst på disse tingene?

Ja, det er virkelig sant. En må være standhaftig og holde ut den første tiden. De to første ukene med krum nakke og det meste er gjort.

Jeg har holdt på i ca 8 uker nå og eier ikke søtsug eller hunger etter noe som helst. Er slettes ikke sulten heller. En fantastisk deilig befriende følelse etter å ha levd i mange mange år med en neve i sukkerskålen.

Hold ut er mitt beste råd. Gjør alt riktig den første tiden. Stå på. Vil nok!

Masse lykke til!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 17:48   #15
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Ja, det er virkelig sant. En må være standhaftig og holde ut den første tiden. De to første ukene med krum nakke og det meste er gjort.

Jeg har holdt på i ca 8 uker nå og eier ikke søtsug eller hunger etter noe som helst. Er slettes ikke sulten heller. En fantastisk deilig befriende følelse etter å ha levd i mange mange år med en neve i sukkerskålen.

Hold ut er mitt beste råd. Gjør alt riktig den første tiden. Stå på. Vil nok!

Masse lykke til!

Så herlig. Jeg håper det blir sånn for meg også! Savner du ikke engang sjokolade altså?

Leste et sted at sukker og karbohydrater kan være like avhengighetsskapende som heroin. Det tror jeg på! Får nesten daglige abstinenser etter sjokolade, jeg

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:34   #16
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Så herlig. Jeg håper det blir sånn for meg også! Savner du ikke engang sjokolade altså?

Leste et sted at sukker og karbohydrater kan være like avhengighetsskapende som heroin. Det tror jeg på! Får nesten daglige abstinenser etter sjokolade, jeg

Nei, jeg savner ikke sjokoladen. Dette sagt med hånden på hjerte. Det er rett og slett ikke i fokus. Jeg har forstått noe jeg ikke tidligere skjønte helt virkelig var gjeldende for også meg...hehe... nemlig at det er blodsukkeret som styrer. Så lenge jeg ikke trigger søtbehovet med et svingende blodsukker, så kommer det overhode ikke. Mitt søtbehov ble ofte stagget av sjokolade. Nå er ikke behovet der. Det er veldig befriende!

At sukkeravhengighet er noe som virkelig er reelt er jeg absolutt ikke i tvil om at stemmer. Den fysiologiske forklaringen er jo også lett å forstå. Den mentale biten følger også tett på. Jeg har flere enn en gang sagt at jeg ikke kan leve uten sjokolade.....

Hvordan går det med deg?

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 15:39   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

5 dager er enda litt lite for at kroppen din har kommet godt i gang med fettforbrenningen Hold ut litt til - evt finn deg noe "lovlig" som kan avhjelpe bedre enn boller

En av mine favoritter er bær og fløte med litt kunstig søtningstoff i, evt en skikkelig bærsmoothie. SDS vet jeg har flere typer av disse, så kanskje bestille opp et par ekstra du kan ta i nødstilfelle?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 18:43   #18
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Nei, jeg savner ikke sjokoladen. Dette sagt med hånden på hjerte. Det er rett og slett ikke i fokus. Jeg har forstått noe jeg ikke tidligere skjønte helt virkelig var gjeldende for også meg...hehe... nemlig at det er blodsukkeret som styrer. Så lenge jeg ikke trigger søtbehovet med et svingende blodsukker, så kommer det overhode ikke. Mitt søtbehov ble ofte stagget av sjokolade. Nå er ikke behovet der. Det er veldig befriende!

At sukkeravhengighet er noe som virkelig er reelt er jeg absolutt ikke i tvil om at stemmer. Den fysiologiske forklaringen er jo også lett å forstå. Den mentale biten følger også tett på. Jeg har flere enn en gang sagt at jeg ikke kan leve uten sjokolade.....

Hvordan går det med deg?

Så bra, da er du heldig. Rart med det - smaken og følelsen av sjokolade er jo en så kortvarig glede. Så jeg gleder meg til å bli kvitt sukkeravhengigheten

Etter at jeg fikk den sprekken, så la jeg vel lavkarbo helt på hylla for noen dager og tenkte at jeg ikke fiksa det. Men, så leste jeg boka til Andreas Eenfeldt, Matrevolusjonen - helt fantastisk. Da ble jeg overbevist om at jeg måtte prøve. Blant annet skriver han at lavkarbo har vist seg å ha svært positive effekter på epilepsi (og siden jeg har det + søvnproblemer) så tenkte jeg at kostomlegging nok er tingen.

Så jeg har nå gått på igjen med ny giv
Men prøver nå å gardere meg mot det jeg gjorde feil forrige gang, slik at sjansen for å sprekke er mindre.
I tillegg er jeg ikke like streng som forrige gang. Middagene fra SDS skal jeg bare ha i bakhånd og spise en gang i blant - men jeg bruker brødet og frokostblandingen deres. Men ellers skal jeg lage mer av maten selv, for man blir ganske lei av mikromaten derfra

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

5 dager er enda litt lite for at kroppen din har kommet godt i gang med fettforbrenningen Hold ut litt til - evt finn deg noe "lovlig" som kan avhjelpe bedre enn boller

En av mine favoritter er bær og fløte med litt kunstig søtningstoff i, evt en skikkelig bærsmoothie. SDS vet jeg har flere typer av disse, så kanskje bestille opp et par ekstra du kan ta i nødstilfelle?

Tusen takk for svar, begge to.

Nå har jeg en god del "lovlig" snacks i huset, som mørk sjokolade, bacon crisp og Atkins-barer. Har også kjøpt inn et par desserter fra Spis deg slank, brownies og jordbærsyltetøy. For hvis jeg skulle sprekke, er det vel bedre å sprekke på disse tingene enn på høykarbo..

Morsomt at du nevner det, for jeg lagde meg smoothie i går med jordbær og fløte! (brukte i tillegg litt vann + vaniljeyoghurt). Egentlig var det vel ikke optimalt lavkarbo, for jeg brukte en halv kurv jordbær til bare meg, pluss at det var light-yoghurt. Men det var uansett forbedring!
En vanlig helg for meg kunne ofte inneholde både en 200 grams melkesjokolade, cookies, lakris og potetgull. Nå ble det istedet baconcrisp, mørk sjokolade og smoothie på snacksfronten

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:10   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.



Nå har jeg en god del "lovlig" snacks i huset, som mørk sjokolade, bacon crisp og Atkins-barer. Har også kjøpt inn et par desserter fra Spis deg slank, brownies og jordbærsyltetøy. For hvis jeg skulle sprekke, er det vel bedre å sprekke på disse tingene enn på høykarbo..

Morsomt at du nevner det, for jeg lagde meg smoothie i går med jordbær og fløte! (brukte i tillegg litt vann + vaniljeyoghurt). Egentlig var det vel ikke optimalt lavkarbo, for jeg brukte en halv kurv jordbær til bare meg, pluss at det var light-yoghurt. Men det var uansett forbedring!
En vanlig helg for meg kunne ofte inneholde både en 200 grams melkesjokolade, cookies, lakris og potetgull. Nå ble det istedet baconcrisp, mørk sjokolade og smoothie på snacksfronten

Det er en god start, du lærer triksene etterhvert, men det ser jo ut til at du allerede har begynt og utvide horisonten og finne alternativer du faktisk KAN såkalt "skeie" ut med på lavkarbo! Ingen er utlært i starten, man lærer underveis - nyt maten og bruk fantasien i matveien

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:20   #20
Kristin81
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 233
Kristin81 er på en erverdig vei

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er en god start, du lærer triksene etterhvert, men det ser jo ut til at du allerede har begynt og utvide horisonten og finne alternativer du faktisk KAN såkalt "skeie" ut med på lavkarbo! Ingen er utlært i starten, man lærer underveis - nyt maten og bruk fantasien i matveien

Ja, ikke sant ser nå at det finnes utrolig mye god mat i lavkarbo-verdenen også.
Nå som jeg leser Eenfeldt, ser jeg at han fraråder "fake" godteri som Atkins-barer etc. Hva tror dere om det? For min egen del er jeg litt avhengig av å ha alternativer, blir altfor vanskelig å si helt farvel til sjokolade etc. I hvertfall nå i starten er disse barene gode å ha

__________________




Min journal
Kristin81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 21:37   #21
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

Opprinnelig lagt inn av Kristin81, her.

Ja, ikke sant ser nå at det finnes utrolig mye god mat i lavkarbo-verdenen også.
Nå som jeg leser Eenfeldt, ser jeg at han fraråder "fake" godteri som Atkins-barer etc. Hva tror dere om det? For min egen del er jeg litt avhengig av å ha alternativer, blir altfor vanskelig å si helt farvel til sjokolade etc. I hvertfall nå i starten er disse barene gode å ha

Det første året ville jeg sagt at man må kunne bruke "fake" erstatninger hvis dette gjør det enklere og holde seg til kostholdet. Ettersom jeg har problemer med og gå ned på lavkarbo - og kjennskap til min egen kropp, vil jeg si:

Vurder og tenk gjennom og kutt all søtt fake eller ikke den første mnd. Dette vil være uvurderlig når det gjelder og ikke opprettholde søtsug senere, og for min del - er jeg konstant mett og det er dermed lettere og få i seg feks smoothies med kunstig søtt enn ordentlig mat og det er ikkje bra

Samtidig er det noen som har fått mye hjelp i starten ved og ha slike alternativer, så da kan løsningen være og bruke de med måte - men samtidig prøve og tenke gjennom at man en dag kanskje kan kutte de helt.

Dette tenker jeg gjelder spesielt de som skal ned en del i vekt. Kommer man dithen at vekten skal opprettholdes og målet er nådd, kan man velge og spise lavkarbo-søtt innimellom, men være veldig oppmerksom på hvordan kroppen reagerer på det - får man MER søtsug bør man kanskje vurdere og bare spise det i spesielle situasjoner og ikke hver helg feks.

Mine tanker om temaet - holder på å manne meg opp til å kutte alt søtt i et par uker i håp om å få i meg mer ordentlig mat

(Ta med at jeg har vært syk/utmattet lenge og orker egentlig ikke spise i det hele tatt... bedre mat gir kanskje LITT bedre form også )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 22:19   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: 4. dagen på lavkarbo og jeg merker forskjell!

I blueprintverdenen er det en del som sverger til "ja, du kan spise sjokolade (eller skumgodt, eller etc) dersom du lager den selv så godt fra bunnen som mulig.

Så om du vil ha sjokolade så lager du den selv etter de råvarer du finner - og velger da selvfølgelig å lage den så lavkarbo som mulig - og spiser litt med god samvittighet. Poenget er at noe av dette er så arbeidskrevende hjemme på kjøkkenbenken at det naturlig begrenser seg. Og at de man lager selv som regel er renere og sunnere også.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lang tid tar det før man merker forskjell ved kutt av eventuelle partystoppere? MinMort Ketolysekuren 15 20-09-10 15:40
Forskjell på ketolyse-kur og lavkarbo? jente20 Spørsmål og svar 15 12-02-10 15:06
Er 100 karb om dagen lavkarbo Frostpinn1 Lavkarbo generelt 1 29-01-10 19:17
Hva spiser dere på generell lavkarbo i løpet av dagen? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 5 11-06-09 12:34
Er det noe forskjell på hvor mange karbo i løpet av dagen? tattoogl Ketolysekuren 1 07-04-09 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no