Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 20:47   #1
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Om 2 dager er det 4 uker siden jeg begynte på ketolyse. Jeg har gått ned 5 kg og gått inn 6 cm i midjen. Leser stadig om andre som har gått ned det dobbelte, og lurer derfor på om vektnedgangen er "normal"? Om dere skjønner Hadde håpet å gå ned 10 til i løpet av de 4 neste ukene, men det er vel litt mye forlangt?

Kan jo legge til at jeg har vært dårlig å trene, men de siste 5 dagene har jeg gått tur på 30 min hver dag og har faktisk gått ned 1 kg i løpet av disse 5 dagene.

Takker for erfaringer og svar

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 20:49   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

5 kilo på 4 uker er et kjempegodt resultat. Gratulerer.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:09   #3
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Takk Godt å få en bekreftelse/ beroligelse av andre som har litt peiling! Men da slår jeg meg til ro med det

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:14   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Jeg har gått ned 15 kg på 6 år, så ditt resultat er fantastisk sammenlignet med det!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:25   #5
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har gått ned 15 kg på 6 år, så ditt resultat er fantastisk sammenlignet med det!

Åja, der kan man se Det er sånne ting man trenger å høre da, ikke kun om de fantastiske resultatene a`la minus 10 kg på 1 mnd.....da tror man jo at man gjør noe helt galt! Takk for innspill

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:29   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av petite fleur, her.

de fantastiske resultatene a`la minus 10 kg på 1 mnd.....

De som går ned 6-7 kg på en uke o.l har som regel veldig mye vann i kroppen. Og det er jo i det minste positivt å ikke samle så mye vann Og de får seg en enda større overraskelse når det begynner å gå saktere...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 21:58   #7
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De som går ned 6-7 kg på en uke o.l har som regel veldig mye vann i kroppen. Og det er jo i det minste positivt å ikke samle så mye vann Og de får seg en enda større overraskelse når det begynner å gå saktere...

Stemmer veldig godt, men det må også sies at det å holde på fokuset, ikke "unne" seg sprekker på brus og/eller sukkerfri sjokolade, funker veldig godt Jeg går saktere ned i vekt nå enn hva jeg gjorde de første ukene; og det er jeg faktisk glad for! Jeg får verdsatt hverdagen, satt pris på hvert gram som ligger bak meg og nytt den tiden det enn tar å gå ned til målvekten. Det handler ene og alene om å ikke gi opp! Ser jeg at vekta begynner stabilisere seg (samme vekt over 3-4 dager), så koker jeg ekstra grønnsaker (min karbohydratkilde) og peiser på så jeg kommer godt over 20-25 for dagen, slik at kroppen får et lite EL-sjokk. Faller ikke ut av ketose, men det er godt for kroppen å ha de ekstra å jobbe med. Det er nesten så den får "styggingene" servert og blir motivert til å fortsette behandlingen av å ikke ha dem på laget. See my point? Selv om jeg har "rast" ned i vekt på relativt kort tid, så betyr det kun én ting og det er at jeg ikke sluntrer unna

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 22:53   #8
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Synes 5 kilo på 4 uker høres veldig bra ut jeg da ......som har brukt hele dette året på å gå ned 7 kilo

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 17:29   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Flesteparten av oss går ikke ned så voldsomt mye - men vi går jevnt og trutt ned! Bedre for både den fysiske og mentale helsen

For min del vil jeg bare kommentere at trening gjør at vektnedgang stopper opp, eller går mye saktere - men dette er individuelt. Nå går jeg ned litt under en kg i uka og er overknallfornøyd, siden jeg gikk 6 mnd på generell lavkarbo uten å gå ned et gram... (måtte redusere kcal for å få vektnedgang tilslutt)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:29   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Veldig bra vektnedgang!

De som "raser" ned i vekt i begynnelsen er som regel de som er STERKT overvektige. Selv var jeg 40 kilo overvektig da jeg startet, og gikk ned 17 kilo på de første 4 månedene. Deretter brukte jeg 1,5 år på de neste 23 kiloene.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:40   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Jeg har brukt snart fire år på drøyt tjuetre kilo ... Det er ikke noe lurt å sammenligne seg med andre. Vi har alle helt forskjellige utgangspunkt og forutsetninger som gjør at et vekttap aldri vil fortone seg likt for den enkelte.
Jeg synes du har hatt en kjempebra nedgang!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:11   #12
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

5 kilo på 4 uker er en utmerket nedgang. Du gikk sikkert ned mest den første uken som følge av vann som forsvant, men du må sannelig ha gått ned en god del per uke de 3 påfølgende også. Det er nok ikke vanlig å gå ned mye mer enn det du har gjort - i allefall ikke blant jenter.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:37   #13
petite fleur
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 97
petite fleur er på en erverdig vei

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Takk for svar alle sammen Ja, vi er jo alle forskjellige, og jeg føler meg fornøyd med det jeg har gjort hittil. Skal ikke se på andres resultater nei, men godt å vite at man er på rett vei

petite fleur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 08:49   #14
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Bare lurer - er dette "god nok" vektnedgang?

Kjempebra vektnedgang,du har holdt på like lenge som meg jeg har gått ned 6 kilo og jeg er kjempefornøyd

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar Lava Generell diskusjon 25076 17-03-15 20:31
"Fylla's" innvirkning på vektnedgang stefanvp Spørsmål og svar 2 16-07-10 08:53
Effekten av "bare" lavkarbo vs ketose lykkepillen© Ketolysekuren 11 04-05-10 00:46
Alle, ikke bare de med høy forbrenning, kan være "naturlig slanke" vil jeg påstå ada-emilie Generell diskusjon 62 23-03-10 21:31
Når fettet forbrennes, blir fettcellen borte eller "krymper" den bare? Gracella Generell ernæringsdebatt 48 19-09-08 00:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no