Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Pilates på ketolyse?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-09, 01:01   #1
janne87
Juniormedlem
 
janne87 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: arendal
Innlegg: 17
janne87 er på en erverdig vei

Pilates på ketolyse?

heisann

jeg har gått på ketolyse i 2 mnd nå. men jeg har ikke vært noe flink til å trene.
jeg lurte litt på å prøve pilates.

noen som har erfaringer med pilates på ketolyse??

__________________


janne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 11:21   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Pilates, ketolyse

Pilates er fin-fin trening uansett .

(Det kommer jo også an på hva du ønsker å oppnå med treningen din...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 11:54   #3
janne87
Juniormedlem
 
janne87 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: arendal
Innlegg: 17
janne87 er på en erverdig vei

Sv: Pilates, ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Pilates er fin-fin trening uansett .

(Det kommer jo også an på hva du ønsker å oppnå med treningen din...)


jeg ønsker å få strammet opp litt her og der
har en datter på 7 mnd, så ho har sotte tydelige spor på mammas kropp

__________________


janne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 12:36   #4
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Pilates, ketolyse

Pilates trener mest støttemusklaturen og bevegeligheten, slik jeg har forstått det. Vil du "stramme opp" kroppen bør du trene styrketrening (altså ordentlig styrketrening, ikke bare litt smånapping i fancy apparater ;p ), samtidig som du sørger for at fettprosenten din synker - noe du jo allerede er i gang med.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-09, 15:24   #5
janne87
Juniormedlem
 
janne87 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: arendal
Innlegg: 17
janne87 er på en erverdig vei

Sv: Pilates, ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Pilates trener mest støttemusklaturen og bevegeligheten, slik jeg har forstått det. Vil du "stramme opp" kroppen bør du trene styrketrening (altså ordentlig styrketrening, ikke bare litt smånapping i fancy apparater ;p ), samtidig som du sørger for at fettprosenten din synker - noe du jo allerede er i gang med.

takk for tips=) må stramme opp føler jeg.. hehe.. har ikke apparater, så blir nok gulv trening hehe...

__________________


janne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 23:20   #6
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Pilates på ketolyse?

Har ikke erfaring med ketolyse, men med pilates. Pilates gjorde at jeg fikk flatere mage og bedre holdning, så mye slankere ut på kort tid. Driver å prøver igjen nå etter 2 tette svangerskap og håper på gode resultater igjen

  Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 09:20   #7
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

Pilates er sikkert helt fantastisk - er ikke i tvil... jeg har ennå til gode å delta på en time. men man må jo også kombinere denne formen for trening med noe kondisjon - kondisjon er jo fettforbrenning, gå i oppoverbakker, få pulsen opp - i kombinasjon med Pilates som styrketrening.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 12:55   #8
janne87
Juniormedlem
 
janne87 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: arendal
Innlegg: 17
janne87 er på en erverdig vei

Sv: Pilates på ketolyse?

tusen takk for respons=) blir nok ut å trille vogn i tillegg
er ikke ute etter lette utveier, er ute etter resultater

__________________


janne87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 12:58   #9
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

herregud... du skulle møtt min PT du, der heller er det ikke snakk om lette utveier, men RESUTLAT! hehe

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 01:16   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

Jeg var strammere i kroppen og hadde mindre mage OG strammere lår da jeg trente pilates 3 ganger pr uke enn nå når jeg trener pilates en gang pr uke og kombinerer med kondisjon (1x) og styrke (1x) .... bare som en observasjon..... Jeg må nok vurdere å gå tilbake til mer pilates for å få magen flatere, det er det som funker best for meg. Det er PT enig i når det gjelder meg.

Men alle reagerer forskjellig på forskjellig type trening. Synd det tar sånn tid å finne ut hva som er best !


Jeg anbefaler gjerne pilates som hovedtreningsform, og om du bruker ball eller "the magic circle" får du styrketrening attåt.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:00   #11
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

jeg sverger til Yoga jeg da men pilates er slettes ikke dumt

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:38   #12
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

men når man ønsker å Begynne med pilates/yoga - litt usikker på hvem av de, - å ikke har ønske om å begynne rett på en time på Elixia, sorry - men de timene vil jeg ikke... er det noe dere kan anbefalle - kurs, bøker, dvd... Windsor etc.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:42   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av martine, her.

ikke har ønske om å begynne rett på en time på Elixia, sorry - men de timene vil jeg ikke...

Hvorfor ikke? Elixia har veldig gode time-trenere stort sett. Og hvis det er pga at man føler andre ser hvor dum/dårlig man er så trøst deg med at alle er mer enn nok opptatt med å få til ting sjøl og lure på om noen ser på de
På timene får man god forklaring og veiledning, hjemme får jeg bare til ting halvveis.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:47   #14
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

Først og fremst fordi jeg føler meg som en idiot - jeg finnes ikke myk, å føler meg som en hval foran disse speilene. - men man kan ikke forvente å være mester ved første saltime. men Elixia skal ha kurs utover Høsten som er Pilates, Yoga - Magedans, basert på en helg intensivt, fordelt på 2 dager. er veldig nysgjerrig på akkurat dette.

å jeg er helt enig i at man får en mye grundigere innføring i hva dette dreier seg om - men da vil jeg på en innføringstime type..

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:50   #15
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

jeg kjøpte windsorpilates dvd påt vshop fornoen år siden,og de funket egentlig helt greit for meg i en periode da jeg ikke ville gåpå noen kurs
men nå har jeg gått på noen yogakurs... og er veldig glad for det.. treffer man på rette teneren,så er det ingen som føler seg teit..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 20:56   #16
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

den første saltimen jeg var på var Corebar - det var utrolig morsomt! å jeg tror det er det samme sjarmeredende og ikke minst dyktige instruktøren som har pilates timene. så kanskje jeg bare får komme meg på en time. rett og slett.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 21:11   #17
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

der jeg trener yoga (i Tromsø) har de ikke speil

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 21:20   #18
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

Det er speil overalt! 3 av 4 vegger - å stiller jeg meg bakerest - kan jeg plutselig være i første rekke... blir helt apatisk... men det finnes en som har yoga kurs her hjemme - som har det privat, dvs at lokalene man bruker er mer et klasserom el annet møtelokale, lurer på om jeg skal sjekke det ut også.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 21:44   #19
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

ikkeså dumt å sjekke det ut Martine!!
i yoga er det ikkeså viktig å se seg i speiletmens man trener..

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 21:55   #20
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

Pilates blir jo en treningsform - men jeg har sett på Yoga tidligere, det at det er en avspenningsform som fokuserer på ro, pust og energi tiltaler meg veldig, det å finne roen når det stormer som mest, å kunne sette av tid til seg selv og sin egen sinnsro.

det er spennende.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 22:08   #21
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

yoga finnes i mange former.. Madonna trener ikkeannet enn yoga.. sier hun

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 22:49   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av matvraket, her.

Madonna trener ikkeannet enn yoga.. sier hun

Leste for litt siden at hun trente masse stavgang, så da er hun ikke helt konsekvent....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 22:55   #23
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

hehe.. ja,de stjernene,de stjernene..

men jeg har venninner som har strammet opp både her og der med kun yoga..
mange av øvelsene blir man ( jeg ) faktisk svett og anpusten av..

det jeg syns er bra med yoga sammenlignet med pilates.. er avspenninga både før og etter timen.. det er så digg!!og det er en utrolig fin måte å hente ny energi på..når man (jeg igjen ) er helt tom for energi..
og så er Yoga over 5000 år gammel da.. og det er hvertfall noe som appelerer til meg

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 11:30   #24
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pilates på ketolyse?

Kan absolutt anbefale Winsor Pilates som kan kjøpes på nett.
Ellers er det noe som heter "Body Balance" som er en kombinasjon av tai-chi, yoga og pilates. Kjempebra. Trenes i gruppetime, sal.... og helt ærlig, det er ingen på slike timer som bryr seg om hvordan alle andre ser ut. Speilet er hjelp til å se at man gjør øvelsene riktig. Har prøvd flere av slike "body balance" timer og jeg liker best Les Mills sine. Se http://www.lesmills.com/nordic/nn/me...s-locator.aspx
for å se hvem som tilbyr den typen trening nær deg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 16:21   #25
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Pilates på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av martine, her.

Først og fremst fordi jeg føler meg som en idiot - jeg finnes ikke myk, å føler meg som en hval foran disse speilene. - men man kan ikke forvente å være mester ved første saltime. men Elixia skal ha kurs utover Høsten som er Pilates, Yoga - Magedans, basert på en helg intensivt, fordelt på 2 dager. er veldig nysgjerrig på akkurat dette.

å jeg er helt enig i at man får en mye grundigere innføring i hva dette dreier seg om - men da vil jeg på en innføringstime type..

Jeg trener pilates på Elixia, og er slett ikke myk. Det er en viktig grunn til at jeg faktisk går på disse timene. Jeg har prøvd å trene hjemme, men det er vanskeligere å gjøre øvelsene riktig fra en bok eller en dvd enn når du ser deg selv i speilet og får rettledning av instruktøren. Pilates er en treningsform der du må konsentrere deg og fokusere veldig på din egen pust og utførelse av øvelsene, så det er ingen som tenker over hvordan andre ser ut eller hva de gjør. Jeg liker denne formen for trening nettopp fordi det gir meg en sjanse til å fokusere på meg selv og min egen avslapping mens jeg trener. Jeg trener step og aerobic også, uten å ha koordinasjon , og i de timene syns jeg det er vanskeligere å ikke sammenligne meg med andre, fordi man ikke er så innadvendt mens man holder på.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pilates - dvd Kakeåndsen Trening 5 09-05-09 19:48
Pilates Fredrikke Trening 14 30-05-07 21:30
Pilates Daizy Trening 96 03-06-06 15:02
Pilates Hege_ Trening 2 17-04-06 18:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no