Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Den beste fettforbrenning?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-07, 21:26   #26
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Monix, her.

Hei alle
og tak for svarene
Er der nogle av dere som har en ide til hvordan jeg kan få den bedste forbrenning ut av 1,5 timer i motionscenteret

Monix

1) hvordan er den generelle formen?
2) hva liker du å trene med?
3) hva har du adgang til å trene med?
4) har du pulsklokke?

  Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 12:15   #27
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Her er mitt forslag:

30/45 min hard styrketrening. gjerne hst/ryp.
45/60 min jogg/gange.
Ta alltid styrketreningen først.

Drikk gjerne litt protein shake med olje mellom styrke og forbrenningstreningen.

Hvis du vil se bra ut så prioriterer du styrketrening, hvis det viktigste er hva vekta viser så prioriterer du fettforbrenning/ kondisjonstrening. Du bør også prioritere styrke i starten av kuren / vektnedgangen for desto lenger ned du kommer i fettprosent desto vanskeligere er det å legge på seg muskelmasse.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 00:17   #28
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den beste fettforbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Monix, her.

Hei

jeg er begyndt at trene i forbindelse med at jeg spiser med lindberg principper.
Lurer på hvordan jeg skal forbrenne mest . Jeg har trenet en time på løbebånd de sidste par dage. og derefter nogle mave øvelser ( det er det jeg har mest brug for da jeg er sanger ). Jeg har en ide om at det er bedst kun at træne fedtforbrenning og så vente med at trene muskler til man har fået tabt det man skal. har trenet meget hårdt før og der trenede jeg en masse muskler med hadde svert ved at tabe meg?
Er dette helt feil?
Altså bare at trene fedtforbrennig og mave muskler? Vil gjerne have mest muligt ut av trening som jeg bruker ca 1,5 time på en 3-4 gange i uken.
Er der nogle som har et forslag eller erfaring med dette?
Monika

Jeg hadde desverre ikke tid til å lese hva alle andre har svart her, men du bør definitivt trene både aerobisk og anarobisk (styrke) for å oppnå maksimal fettforbrenning uten å redusere muskler. Da vedlikeholder du muskler samtidig som du blir kvitt fett. Hvis du ikke gjør begge deler, så vil du redusere muskler samtidig som du reduserer fett, og du blir "lurt" på vekta.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 00:25   #29
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Du har nok veldig rett. Jeg personlig er redd for å trene styrke for hardt. Er livredd or at vekten skal gå opp, ettersom muskler veier mye mer enn fett. Men gå, løpe,sykle og lett styrke tror jeg er veldig bra.. ? (eller tar jeg feil)??

Som noen andre også nevner før meg i tråden her, så er muskler din venn og ikke din fiende. Muskler veier IKKE mer enn fett, 1kg fett veier like mye som 1kg muskler.

Det tar VELDIG lang tid før du vil begynne å få nye muskler, den første tiden når man trener styrke så lærer man bare kroppen å aktivere det muskelvevet vi allerede har, du kommer ikke til å få flere kilo med muskler før du har trent i mange år og veldig intensivt.

Uansett så er det hvordan kroppen din ser ut som teller, ikke hvor mye den veier.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 01:27   #30
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Som noen andre også nevner før meg i tråden her, så er muskler din venn og ikke din fiende. Muskler veier IKKE mer enn fett, 1kg fett veier like mye som 1kg muskler.

Feil.

Skillnaden mellan fett- och muskelväv i kroppen är:
0,9 gram fett motsvarar 1,1-1,2 gram i muskler
dvs ca 30% mer.


http://www.primavi.se/fragel_dietist...ctName=Muskler

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 09:55   #31
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Feil.

Skillnaden mellan fett- och muskelväv i kroppen är:
0,9 gram fett motsvarar 1,1-1,2 gram i muskler
dvs ca 30% mer.

http://www.primavi.se/fragel_dietist...ctName=Muskler

Ja, i VOLUM! En vesensforskjell.
1 kilo muskler er selvsagt like TUNGT som 1 kilo fett. Men et kilo fett opptar mere volum/plass, enn et kilo muskler!

Fyller man en melkekartong med fett, og en med muskelmasse (søkt ja, men...) så vil kartongen med muskler veie mere.
Likeledes, legger man en kilo fett på kjøkkenbordet, og en kilo muskelmasse ved siden, vil fettet dekke et mye større område enn muskelmassen.


Sist redigert av Borealis : 04-11-07 kl 15:03.
Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:15   #32
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Den beste fettforbrenning?

Hmmm, smart måte å få folk til å skjønne hva som veier/er størst.
Det hørtes litt ekkelt ut å ha fettet flytende på kjøkken benken, og da selvsagt i kroppen... må nok begynne å trene mer igjen...
takk for den

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:49   #33
Zinger
Juniormedlem
 
Zinger sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 45
Zinger er ny på veien

Sv: Den beste fettforbrenning?

Det var utrolig godt forklart, Borealis!

Zinger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo light Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 15:05   #34
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Den beste fettforbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Zinger, her.

Det var utrolig godt forklart, Borealis!

Takk...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:39   #35
Lellefant
Nytt Medlem
 
Lellefant sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bolleland
Innlegg: 4
Lellefant er på en erverdig vei

Sv: Den beste fettforbrenning?

Har holdt på med toppidrett i snart ti år, og skal ned noen kilo nå pga fødsel. (derfor jeg er her)... Og pga min bakgrunn har jeg ingen tro på varig vektnedgang uten trening av musklene. Hvis man ikke trener styrke og får opp muskelmassen i kroppen, kommer man til å gå rimelig fort opp i vekt igjen når man har kommet ned i den vekten man skal og skal begynne med et normalt liv igjen. For det er vel det som er målet til de aller fleste her inne? Leve et normalt liv uten å være på konstant slankekur?

Begyn alltid en treningsøkt med å varme opp. Helst i 10 - 15 min. Da er tredemølle et godt alternativ. Så er det viktig å trene styrke. Da pleier jeg å trene styrke i ca 1 time. Da varierer jeg med å trene overkroppen en dag og underkroppen neste dag. Mage og rygg hver dag. Etter styrkeøkta avslutter jeg med 35-40 min jogging/stepping/spinning. Noen dager har jeg bare langkjøring med løping eller sykling, og noen dager kjører jeg intervaller. Faktisk så er intervaller noe av det mest effektive man kan kjøre for å gå ned i vekt. Enkleste måten er ved å delta på spinning eller intervalltrening i aerobic. De færreste av oss er vel strukturert nok til å klare å kjøre intervaller alene... Jeg klarer ikke.

Husk å spise et knekkebrød eller noe annet fiberholding rett etter trening sånn at kroppen har noe å forbrenne. Og drikk masse vann før og under trening.

PS: Det er veldig bra å trene mage, men ikke glem ryggen samtidig... Veldig viktig

__________________
Skal ned 10 kilo etter fødsel. Og jeg starter NUH med ketolyse... wish me good luck
Lellefant er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:10   #36
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Det finnes KUN fordeler ved å trene styrke. Er noen gram opp et problem så kast vekta og finn fram målebåndet!

Jo større muskelmasse man har jo mer forbrenner man, så en person som er veltrent kan i praksis spise mer enn en som ikke er det, men som likevel veie det samme.
Jeg vil uansett heller ha en fast og tung kropp enn liten og dvask. Det er ingen andre enn jeg som trenger vite vekta mi. Det er heller ingen som faktisk tror at jeg er 90kg nå som jeg faktisk kommer inn i str 42, noe som er litt gøy i seg selv faktisk. Det tyder bare på en ting og det er at jeg har mye muskler noe mange faktisk misunner meg. (Er overvektig fordet så det er sagt).

Tempoet når man trener kondisjon alfa og omega når det kommer til fettforbrenning. Man skal IKKE trene hardt, men enten gå så fort man klarer (så pulsen øker) eller jogge sånn at man klarer snakke samtidig.

Hiv ut badevekta og ut på tur!!

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:24   #37
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Jeg vil uansett heller ha en fast og tung kropp enn liten og dvask. Det er ingen andre enn jeg som trenger vite vekta mi. Det er heller ingen som faktisk tror at jeg er 90kg nå som jeg faktisk kommer inn i str 42, noe som er litt gøy i seg selv faktisk. Det tyder bare på en ting og det er at jeg har mye muskler noe mange faktisk misunner meg. (Er overvektig fordet så det er sagt).

Veldig bra sagt, og bra jobba! Har samme erfaring selv, kommet ned på 90 kg, da jeg starta i aug var jeg str 54, nå 18 kg mindre og altså str 42. Folk tror jeg har gått ned adskillig mer Hard trening og jobbing, men kry av meg sjøl!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:28   #38
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Veldig bra sagt, og bra jobba! Har samme erfaring selv, kommet ned på 90 kg, da jeg starta i aug var jeg str 54, nå 18 kg mindre og altså str 42. Folk tror jeg har gått ned adskillig mer Hard trening og jobbing, men kry av meg sjøl!

Ikke gi meg så mye kreditt. Jeg er tyngre enn noen gang.
Men jeg har vært ganske god form hele tiden og jeg har nok gener for å bygge muskler.
Har du gått ned 18kg på 3 mnd????
Du kan jo være stolt!!

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 23:08   #39
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Den beste fettforbrenning?

Hvordan kan 18 kg bare bli til 6 str mindre ? Min erfaring er att en str er 10 kg ca..jeg har gått ned 24 kg og snart 3 strl...forvirra

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 14:14   #40
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Den bedste fedt forbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Ikke gi meg så mye kreditt. Jeg er tyngre enn noen gang.
Men jeg har vært ganske god form hele tiden og jeg har nok gener for å bygge muskler.
Har du gått ned 18kg på 3 mnd????
Du kan jo være stolt!!

Da er vi kanskje ganske like, jeg har alltid likt å trene, uavhengig av vekten, selv om det jo er mye enklere nå! Og jeg skal også ned omtrent 20 kg til! Og er veldig stolt!

Nannah: Jeg aner ikke om det går an å si at en størrelse er så og så mange kilo, for min del har jeg nok minka mer i størrelse enn forventet pga av fire-fem knallharde treningsøkter i uken, som betyr mer muskler og mindre kropp!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 16:34   #41
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Den beste fettforbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Lellefant, her.

Husk å spise et knekkebrød eller noe annet fiberholding rett etter trening sånn at kroppen har noe å forbrenne.


Hm.....dette vil jeg gjerne be om ei forklaring på....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 23:33   #42
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den beste fettforbrenning?

Enig med Lellefant at kombinasjonen styrke og kondisjon er tingen.
Trener selv 5 dager i uken, 2x45 min. spinning og 3x1-1,5 timer med stryke.
Ettersom jeg går på Atkins og kroppen er i ketose trenger man vel ikke påfyll av karber/fiber/proteiner (rett etter trening) slik en "normal" person ville ha behov for?

Grunnen at jeg nevner alle tre (karber/fiber/proteiner) er at jeg har hørt mange forskjellige løsninger her og som Borealis skriver hadde det vært fint med litt oppklaring rundt dette.

  Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 08:55   #43
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Den beste fettforbrenning?

Man trenger slett ikke fiber eller karbs etter trening, men karbs gjør mindre "skade " rett etter trening enn ellers.

Det man trenger er ca 20-30 gram protein og fett.

En grei løsning er en proteinshake med olje eller fløte.
Drikk litt av shaken en halvtime før trening og resten etter trening.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 05:53   #44
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Den beste fettforbrenning?

Endelig noe jeg kan noe om.

Slik ville jeg fordelt 1,5 timer i treningssenter.
Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet.
Styrketrening 1 time
Så, en hurtigøkt på sykkel, 5 minutter full fart.

Du skriver ikke hvor mange ganger/uke du vil trene i studio.

Et styrkeforslag på 4 dager:
dag 1
Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet.
Dype knebøy med vekt 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec)
Situpchrunch 10-max x 3
Beinhev for nedre mavemuskler 10-max x 3
Rask sykkel/tredemølle 5 min

Dag 2
Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet.
Benkpress
Hantelpress eller pec dec (styrker brystmuskler)
Rask sykkel/tredemølle 5 min

Dag 3
HVILE
Du kan ta en gåtur eller anna form for lavintensiv morsjon.

Dag 4
Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet.
Markløft 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec)
Situpchrunch 10-max x 3
Beinhev for nedre mavemuskler 10-max x 3
Rask sykkel/tredemølle 5 min

Dag 5
Oppvarming: 20 min sykkel/tredemølle med moderat intensitet.
Skulderpress 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec)
Stående roing med stang 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec)
Hantlecurl 10-12x3 pause mellom settene (minst 30sec)

Rask sykkel/tredemølle 5 min

Dag 6 og 7
HVILE
Dvs. ta deg en sykkeltur eller spasertur i moderat tempo.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 17:29   #45
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Den beste fettforbrenning?

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.


Som noen andre også nevner før meg i tråden her, så er muskler din venn og ikke din fiende. Muskler veier IKKE mer enn fett, 1kg fett veier like mye som 1kg muskler.

Feil.

Skillnaden mellan fett- och muskelväv i kroppen är:
0,9 gram fett motsvarar 1,1-1,2 gram i muskler
dvs ca 30% mer.


He, he, den der minner meg om en "gåte" som de voksne ertet oss med når vi var barn:
"Hva er tyngst av 1 kg jern og 1 kg fjær?"

1 kg fett veier like mye som 1 kg muskler, eller 1 kg av hva som helst for den saks skyld ...
Men 1 kg fett har nok et større volum enn 1 kg muskler... i størrelsesorden som du nevner.


(Og en dag skal jeg lære meg å lese gjennom hele tråden før jeg svarer på innlegg... Ser ikke at tråden går over flere sider før etterpå :-D)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 21-08-08 kl 17:35. Årsak: La til en kommentar
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den beste sukkerfrie sjokoladen er...? Fjonken Oppskrifter 38 29-08-06 18:51
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Bilen og føreren HP Livets lyse side 1 13-05-04 22:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no