Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-07, 01:44   #1
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Noen som har erfaring med å steke alle de ulike pannekakenerørene i vafelgjern?

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 08:21   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vafelgjern + Frokostpannekake = ??

Det er vel bare å prøve? Og å smøre jernet godt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:06   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Vafelgjern + Frokostpannekake = ??

Og del erfaringen med oss!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 12:04   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Vafelgjern + Frokostpannekake = ??

Jeg lager omtrent samme røren til pannekaker og til vafler, så jeg kan ikke se at det skal være noe problem.

(Men jeg foretrekker å holde vafler til kos, og pannekake til mat)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 22:07   #5
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Vafelgjern + Frokostpannekake = ??

Saken er at jeg ikke har et vafeljern! Vurderer å kjøpe et, men vet ikke om jeg gidder om alt jeg får brukt det til er vafler(som jeg skjeldent spiser)

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 22:09   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vafelgjern + Frokostpannekake = ??

Jeg har heller ikke. Håper noen har lyst til å være forsøkskaniner

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 09:52   #7
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Her er en link til mine erfaringer med å lage lavkarbovafler. Funker utmerket iallefall med mitt nye vaffeljern.

Ser dere litt lenger ned på linken, så har jeg lagt ut oppskrifta som jeg bruker og...

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9213

Min oppskrift er

9 stk egg
150-170 gr smelta meierismør
1 beger Cottage Cheese
75- 80 gr mel, bokhvete- eller havremel
2-3 dl rømme eller fløte (bruker oftest 2 dl. Fløte passer best når du lager pannekaker av røra...)
1 ts salt

Ha alt i en bolle, og kjør det sammen med en stavmikser. La det svelle i ca 15 minutter. Deretter er det fritt fram å nye gode, velduftende rømmevafler..


.


Sist redigert av Ziggy : 04-01-07 kl 13:42.
Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:23   #8
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

... Nå fikk jeg veldig lyst på vaffeljern...

Bra oppskrift!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 20:41   #9
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Vel, nå har jeg prøvd det ut!! Å resultatet ble knall bra
Så jeg skal kjøpe meg et vaffeljern i løpet av uka tenker jeg.
Det smakte faktisk bedre enn vanlige vaffler, åsså var de mye mektigere!!

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 21:09   #10
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Ninja: Hva slags oppskrift brukte du??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 21:29   #11
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Jeg gikk ikke etter noen oppskrift, smakte meg frem Tror det beste er å smake seg frem og ta oppi det man liker!

Dette er ingerdiensene jeg brukte:
Egg
Splenda
Cottage cheese
Kardermomme
Fløte
Smeltet smør
Siktet spelt, Hadde ikke noe annet og fant heller ikke noe bedre i butikken
Soyamel
Blandet alt med mixer

Skal skrive ned hva jeg har oppi neste gang, og blir det vellykket, så legger jeg det ut her på forumet

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 06-01-07, 21:42   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Spennende!!! Jeg fikk nemlig et lekkert vaffeljern til jul av søster og gleder meg til å bruke det

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 09:44   #13
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

I dag har jeg laget "frokostvaffel" - og det fristet til gjentagelse.

2 egg og 75 g cc + ca 1 ss natreenpulver og litt salt
- vrrrrom m stavmixer'n.
- jeg smørte med litt rapsolje og pass på - ikke stek for leng!!

Dette ble 3 vafler - sprø og lette ble de - nydelig med litt Heista sukkerfri syltetøy.

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 13:50   #14
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

I dag har jeg laget "frokostvaffel" - og det fristet til gjentagelse.

2 egg og 75 g cc + ca 1 ss natreenpulver og litt salt
- vrrrrom m stavmixer'n.
- jeg smørte med litt rapsolje og pass på - ikke stek for leng!!

Dette ble 3 vafler - sprø og lette ble de - nydelig med litt Heista sukkerfri syltetøy.

Håh! Denne skal jeg lage! Takk for tipset

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 19:59   #15
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Hm, fikk ikke til jeg! Alt hang seg fast i jernet. Putta oppi litt bokhvetemel og et par ss havregryn +noen ekstra egg, så da gikk det bedre. Men da var de plutselig ikke så gode lenger...

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 22:30   #16
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 48
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Ziggy: Du sier at røra skal svelle? Er det kanskje en ide med litt bakepulver også for å få de mer luftige?

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 12-01-07, 23:38   #17
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Hm, fikk ikke til jeg! Alt hang seg fast i jernet. Putta oppi litt bokhvetemel og et par ss havregryn +noen ekstra egg, så da gikk det bedre. Men da var de plutselig ikke så gode lenger...


Prøvde igjenn idag jeg også - og da gikk det ikke gitt! Tror jeg tok litt mindre cc i den første gangen, skal prøve med 50 g i morgen!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 10:59   #18
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Dere må huske på å smøre jernet godt om dere har så lite i røra! Smør kan også være greit å ha i røra! Det kan være en ide å ha oppi fløte eller rømme.
De vafflene jeg lager blir akurat som vanlige Skal lage de etter på!! Gleeeeder meg

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 13:49   #19
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Opprinnelig lagt inn av Faxe83, her.

Ziggy: Du sier at røra skal svelle? Er det kanskje en ide med litt bakepulver også for å få de mer luftige?

Nope, det er bare så stivelsen fra det lille melet manbruker får løst seg litt opp, ikke for at de skal svelle så voldsomt...

Ser og at det er mange som prøve rå lage vafler uten smør i røra, og set går ikke bra... sjekk oppskrifta jeg bruker, har aldri behøvd å skrape ut ene eneste vaffel med den jeg, smurte jernet en gang når det var nytt, ellers så har de alltid løsnet sånn som normalt...

Håper da ikke at dere er redde for å bruke smør i røra da... for husk at kroppen er helt avhengig av fettsyrer for å fungere, så bruk det smøret som skal til, og nyt smaken til frokost, lunsj eller kvelds.... det gjør vaffal jeg!!!

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 13:52   #20
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Opprinnelig lagt inn av Ziggy, her.

Nope, det er bare så stivelsen fra det lille melet manbruker får løst seg litt opp, ikke for at de skal svelle så voldsomt...

Ser og at det er mange som prøve rå lage vafler uten smør i røra, og set går ikke bra... sjekk oppskrifta jeg bruker, har aldri behøvd å skrape ut ene eneste vaffel med den jeg, smurte jernet en gang når det var nytt, ellers så har de alltid løsnet sånn som normalt...

Håper da ikke at dere er redde for å bruke smør i røra da... for husk at kroppen er helt avhengig av fettsyrer for å fungere, så bruk det smøret som skal til, og nyt smaken til frokost, lunsj eller kvelds.... det gjør vaffal jeg!!!

.

Point taken
Takker, skal prøve senere!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 07:34   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

lavkarboforumet ligger et skritt foran meg! jeg har hatt litt problemer med at frokostpannekaka skvetter til alle kanter fordi kakene blir så tjukke, så jeg har tenkt veldig lenge på akkurat det med vaffel-versjoner, og så står svarene jeg leter etter her!

thank you, lavkarboforum

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 23:23   #22
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Opprinnelig lagt inn av Ninja, her.

Dere må huske på å smøre jernet godt om dere har så lite i røra! Smør kan også være greit å ha i røra! Det kan være en ide å ha oppi fløte eller rømme.
De vafflene jeg lager blir akurat som vanlige Skal lage de etter på!! Gleeeeder meg

hvilken oppskrift bruker du da?..
Send meg gjerne en PM

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 23:33   #23
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Jeg har lagd ziggy sine med stort hell, veldig gode! Gode når man har i vanilje-essens også, eller kardemomme

Oppskriften er som følger:

9 stk egg
150-170 gr smelta meierismør
1 beger Cottage Cheese
75- 80 gr mel, bokhvete- eller havremel
2-3 dl rømme eller fløte (bruker oftest 2 dl. Fløte passer best når du lager pannekaker av røra...)
1 ts salt

Ha alt i en bolle, og kjør det sammen med en stavmikser. La det svelle i ca 15 minutter. Deretter er det fritt fram å nye gode, velduftende rømmevafler..

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 08:22   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

høres herlig ut! men om man putter i kanel og vaniljeessens, så får man vel også den herlig frokostpannekakesmaken?!?!? (for et fantastisk thorbjørn egner'ish ord)

i stedet for de meltypene, kan havregryn fortsatt være en vinner?

.....karber..?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 15:56   #25
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Vaffeljern + Frokostpannekake = ??

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.


i stedet for de meltypene, kan havregryn fortsatt være en vinner?

.....karber..?

Havremel, som står i oppskriften, får du i de fleste butikker, og er jo akkurat det det er... malt havregryn...

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MHM's frokostpannekake?? Iset Lavkarbo generelt 22 06-11-05 12:18
Frokostpannekake med soyamel mofe Bakst 7 15-05-05 19:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no