Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg gir snart opp ... hjelp

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-10, 11:59   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Reagerer du på fett fra andre ting enn meieriprodukter? Det du beskriver høres nemlig ut som meg når jeg spiser meieriprodukter, særlig fløte ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 15:50   #27
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

Ok, er det brød du får kjøpt i pose som man baker selv? hvor mye koster dette?

Jeg kjøper det ferdiglaget. Tror ikke de har brødmix av den typen til salgs, men er ikke helt sikker. Ferdiglaget brød koster 59,- per stykk. Synes også at Soft Gourmet smakte ok. Jeg likte ikke Soft basic, som minner om Karins brød (hvis jeg husker riktig) og det synes jeg heller ikke er godt.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 18:12   #28
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

Ok, er det brød du får kjøpt i pose som man baker selv? hvor mye koster dette?

Du kan lage selv fra bakemix eller kjøpe ferdig brød

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:38   #29
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

etter flere dager med mageknip og diare må jeg innse at jeg har ikke sjans til å spise så fett..
sa det til legen min også.. hun mente at uansett ikke så noen forskjell på kolestrol prøvene til pasientene som gikk over på lavkarbo..

Jeg tror ikke det er direkte farlig å spise karbohydrater i form av brød ol.. men enkelte reagerer mer på det enn andre. Slik som meg med det enormet søtsuget..

OG jeg tror også det er mer riktig å spise slik vi gjorde før korn og hvete kom. Mer jegerkost..

Så hun Lillian Muller på tv igår. Hun ser fantastisk flott ut og har vært veganer i tyve år ca..

Enkelte er middagsspisere. Andre er mer brød og salat mennesker.. Jeg spiser nå fisk tre ganger ca i uka. Kjøtt de andre dagene til middag med potet. Så spiser jeg ca fire brødskiver fordelt utover dagen. OG da sjokolade som jeg småspiser gjennom hele dagen pga svingende blodsukker tror jeg..

Ikke alle mennesker passer inn i en kategori.. det gjeder å finne en balanse i kostholdet som er tilpasset den enkelte utifra allergi, hva man liker, sukkerbehov, vektprobl... UTEN å føle at man er på diett. bare noen tanker fra meg..

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:41   #30
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Reagerer du på fett fra andre ting enn meieriprodukter? Det du beskriver høres nemlig ut som meg når jeg spiser meieriprodukter, særlig fløte ...

Det har jeg ikke tenkt på.. kanskje det er det jeg reagerer på.. mange som er Gastric Bypass opererte utvikler melkeintoleranse.. så det er mulig jah..

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:43   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Opprinnelig lagt inn av bjørnemor, her.

Det har jeg ikke tenkt på.. kanskje det er det jeg reagerer på.. mange som er Gastric Bypass opererte utvikler melkeintoleranse.. så det er mulig jah..

Hva med å teste en uke uten meieriprodukter som fløte, rømme og ost? (Smør kan de aller aller fleste spise).
Det kan virke kjedelig, men det er en vanesak, som alt annet . Jeg klarer meg i hvert fall finfint! Lager mye gode dressinger med base i majones, olje, sennep, og annet, og bruker en del kokosmelk i mat, f.eks. Det er verdt et forsøk!
Om jeg spiser mye meieriprodukter, og da særlig fløte, så får jeg mageknip, diaré og luftsmerter, dessverre ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 23:59   #32
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva med å teste en uke uten meieriprodukter som fløte, rømme og ost? (Smør kan de aller aller fleste spise).
Det kan virke kjedelig, men det er en vanesak, som alt annet . Jeg klarer meg i hvert fall finfint! Lager mye gode dressinger med base i majones, olje, sennep, og annet, og bruker en del kokosmelk i mat, f.eks. Det er verdt et forsøk!
Om jeg spiser mye meieriprodukter, og da særlig fløte, så får jeg mageknip, diaré og luftsmerter, dessverre ... .

Takk for et godt råd

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 14:48   #33
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Ikke gi opp - det tar alltid litt tid før man finner "sin" måte å gjøre dette på

Spis brødet ditt du - og reduser heller karbo andre steder der du kan. Ikke tenk MYE fett - tenk heller sunt og litt fett til hvert måltid. Oppgrader karbo-nivået ditt pr dag - du kan jo spise opptil 72 g pr dag uten å redusere fettmengden (Bedre uten brød).

Noen nevnte tidligere også at dette er ikke en Diett - men en livsstil. I starten må man bruke mye tid på å prøve ut ting og retninger for å finne sin vei (slik jeg måtte). Etterhvert - for meg nå over et halvt år etterpå - er tankegangen inne og jeg synes det er enklere. Har funnet såpass mange alternativer til det jeg ikke kan spise lengre at jeg ser at dette vil jeg fortsette medresten av livet. Det hjelper selvfølgelig på motivasjonen for lavkarbo at jeg blir ganske dårlig i magen av karbomat også

Dette tar TID! Jeg gikk uten å gå ned i vekt i laaaang tid - før jeg fant ut at jeg måtte gå ned i kcalorier for å gå ned i vekt. Mye frustrasjon - men jeg lærte at endring av vaner tar lang tid! Les så mye du kan om lavkarbo-retningene, og planlegg godt så går dette fint som fy!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:26   #34
bjørnemor
Medlem
 
bjørnemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 66
bjørnemor er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Takk for fine ord
Nå sitter jeg å spiser Karins lavkarbobrød.. og vet dere hva det smaker brød jeg er helt i fyr og flamme over endelig å ha funnet noe som ikke smaker sursøt deig, kake eller egg..

Jeg tror ikke jeg klarer å telle karbohydrater..
Men hvis jeg spiser fire brødskiver av dette brødet med 1 karber og en middag så burde det ordne seg..?

__________________
Min store inspirasjon digger bloggen hennes http://lavkarbotips.blogg.no/
bjørnemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 17:25   #35
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Jeg gir snart opp ... hjelp

Vet du, jeg er elendig på å telle karber selv. Bruker å passe på at maten har lavt innhold av karber (helst under 5 g kh per 100 g vare). Men totalt antall karber per dag, det vet jeg ikke, og orker ikke forholde meg til. Veie maten og regne ut sånn i detalj, det passer bare ikke for meg. Og så sjekker jeg ganske ofte med ketostiks at jeg er i ketose. Kjenner det også godt om jeg faller ut av ketose, pga søtsug og blodsukkersvingninger. Og det er pyton, så det holder meg på matta, sånn at jeg spiser det jeg skal. Pass bare på å spise nok, og ha lavkarbo-alternativer i bakhånd om du må ha noe (jeg har ofte en pose av "gammeldags baconsvor" i bilen/veska/hjemme, sånn om jeg bare må ha noe, og ikke får tak i "lovlig" mat der og da.

Det funker for meg, jeg går i alle fall ned igjen nå (etter en altfor lang pause fra lavkarbo).

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gir snart opp ... julianne Spørsmål og svar 17 02-02-10 20:06
Nå gir jeg snart opp Hengebuksvinet Ketolysekuren 63 14-09-09 18:44
Hjelp! Dreper snart for et glass appelsinjuice Kakeåndsen Ketolysekuren 10 24-04-09 10:47
Snart i mål meksiko Spørsmål og svar 13 15-03-09 17:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no