Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gir opp hvert øyeblikk!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-11, 18:03   #1
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Gir opp hvert øyeblikk!

Er nå i uke 4, og har ikke gått ned noe som helst. Gått ned 2 kg, og opp igjen 2. Og spist veldig strengt.
Har også mensen som har pågått i 1 uke, så stoppet det også påannigjen denne uka (1 uke etterpå). hvordan er dette mulig? Dette gjør meg drittlei og vil gå tilbake til mitt gamle kosthold. liker ikke det som skjer med kroppen min og at det ikke funker. Føler jeg må stappe i meg karber nå, for mensen som aldri tar slutt gjør meg frusrert. Går heller ikke ned så hva i alle dager er vitsen lenger. Trenger motivasjon. Skal ned til 52 kg. Veier nå 61 kg.

kan lavkarbo kostholdet mitt ha noe med mensen som aldri tar slutt å gjøre?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:16   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Hvor høy er du?

Hvor nøye teller du karbene?

Spiser du mye søtning?

Skriv gjerne noen dagsmenyer, ofte er det noen råd som skal til før det løsner.

Og når det er sagt så kan det ta opp til 8 uker før fettforbrenningen er ordentlig i gang, og særlig om man har jojoslanket seg mye tidligere.

Mensenproblemene kan være at hormonene dine må på plass og dette er gjerne bare en overgang, ikke et ukjent problem til å begynne med.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:19   #3
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Er 166 cm høy. Er på rundt 2% karber noen dager, men andre dager er det 8%. Holder meg rundt 5% som man skal. Den ene dagen er jeg opp 1700 kalorier,d en andre 2000 og en på rundt 4000. jeez kroppen min er forvirra. hva skal man ligge på?

Har spist litt sukkefrie produkter ja, ikke bra? jeg tenker jeg kanskje skal prøve å holde ut 1 mnd til da, men kjedelig at det skal ta så lang tid...

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:23   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Du har en BMI på 22, ketolyse er beregnet på folk med 15 kilo overvekt eller mer i utgangspunktet.

Lavkarbo er vektregulerende og det er ikke sikkert kroppen din og du er enig om hva som er riktig vekt for deg.

Har du lest boka?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:32   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Er 166 cm høy. Er på rundt 2% karber noen dager, men andre dager er det 8%. Holder meg rundt 5% som man skal. Den ene dagen er jeg opp 1700 kalorier,d en andre 2000 og en på rundt 4000. jeez kroppen min er forvirra. hva skal man ligge på?

Har spist litt sukkefrie produkter ja, ikke bra? jeg tenker jeg kanskje skal prøve å holde ut 1 mnd til da, men kjedelig at det skal ta så lang tid...

Du er normalvektig - jeg ville ikke forventet særlig vektnedgang når du spiser opptil 4000 kalorier på en dag...
Hold deg til et karbohydratnivå du er komfortabel med - opptil 70 gram hver dag (Lutz). Hold deg rundt 16-1700 kalorier hver dag og riktig fordeling av næringsstoffer.

Jeg lurer litt på hvilke forventninger du hadde i utgangspunktet? Som det sies er ketolyse anbefalt for de med mer enn 10 kg overvekt - og med din BMI HAR du strengt tatt ikke overvekt - selv om du selv mener det.
Spis lavkarbo - men bruk trening for å stramme opp i tillegg.

Det er vanlig å få menstruasjonsforstyrrelser i starten på lavkarbo (søk opp, det finnes mange tråder ). Lavkarbo vil normalisere hormonnivåene i kroppen din og dette kan ta litt tid.
Gjør lavkarbo til ditt kosthold - ikke bruk det bare som en "slankekur". Har du tenkt å gå tilbake og spise slik du gjorde før vil du bare stresse kroppen - men til syvende og sist er det viktigst for deg å finne et kosthold du faktisk kan leve med

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 18:34   #6
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Du er med din høyde/vekt å anse som "normalvektig". Derfor vil du ikke oppleve å rase ned i vekt, noe man gjerne tror vil skjer når man leser om lavkarbo. "Alle" raser jo ned. Det er nok første feil... De som har 30+ kilo for mye kan oppleve det (...merk: KAN..selv om man har mye for mye er det ikke gitt at man raser ned i starten). At du gjerne vil veie mindre, enn det kroppen din er "programmert for" å veie, er ikke noe du umiddelbart kan bare bestemme deg for.

Lavkarbo er ikke slankende. Det er vektregulerende. Er du normalvektig er det ikke sikkert du vil gå ned noe som helst med lavkarbo - i det minste ikke uten å eventuelt telle kalorier i tillegg.

Ang. mensen og vektsvingninger: Vekten kan varier med 1-2 kg i forb. med kvinners månedllige syklus - det tror jeg så godt som alle her inne (som er kvinner vel og merke..) kan skrive under på. At du derfor har gått ned 2 kg, så opp igjen 2 (og nå har mensen, eller mensenlignende greier) er derfor ikke det minste rart. At syklusen din nå driver og tuller litt rundt hadde jeg tatt ganske med ro - da mange opplever en bedret hormonbalanse på et karbohydratkontrollert kosthold. Systemet "hikker" litt, før det justere seg inn etter det kostholdet du nå følger.

Gi det tid. I den store sammenhengen er 4 uker ingenting. Men vær litt klar over at det kan hende at du må tenke kalorimengde sammen med karbtelling, når du i utgangspunktet er å anse som normalvektig.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:00   #7
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Du er normalvektig - jeg ville ikke forventet særlig vektnedgang når du spiser opptil 4000 kalorier på en dag...
Hold deg til et karbohydratnivå du er komfortabel med - opptil 70 gram hver dag (Lutz). Hold deg rundt 16-1700 kalorier hver dag og riktig fordeling av næringsstoffer.

Jeg lurer litt på hvilke forventninger du hadde i utgangspunktet? Som det sies er ketolyse anbefalt for de med mer enn 10 kg overvekt - og med din BMI HAR du strengt tatt ikke overvekt - selv om du selv mener det.
Spis lavkarbo - men bruk trening for å stramme opp i tillegg.

Det er vanlig å få menstruasjonsforstyrrelser i starten på lavkarbo (søk opp, det finnes mange tråder ). Lavkarbo vil normalisere hormonnivåene i kroppen din og dette kan ta litt tid.
Gjør lavkarbo til ditt kosthold - ikke bruk det bare som en "slankekur". Har du tenkt å gå tilbake og spise slik du gjorde før vil du bare stresse kroppen - men til syvende og sist er det viktigst for deg å finne et kosthold du faktisk kan leve med

Forventningene var store siden jeg har kuttet ut så masse karber. Har da muligens krympet i cm. Men kan jeg spise en skål med havregryn og bær til frokost? ingen karber resten av dagen. har lyst å spise sunt slik som før. og hva er verst av frukt og fullkornsprodukter/korn vil nå dere si? vil spise lavkarbo, men tilpasse det til mer matvarer og karber.

legger jeg på meg hvis jeg spiser slik south beach dietten er forklart i fase 3? (man kan ha naturell youghurt, 2 frukter om dagen, fullkornsris, store havregryn, knekkebrød osv) jeg går ivertfall ikke ned med mer karber skal man si men mener dere jeg heller ikke går ned hvis jeg fortsatt er normalvektig og er mer tålmodig med ketolyse? denne dietten er jo ikke tilpassa meg.

jeg synes å telle karber å kalorier er altfor stress. heller spise mer karber og holde meg på 1500 kalorier? eller spise ketogent med 17oo kalroier? hjelp nå er jeg jaggu forvirra.

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:47   #8
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Forventningene var store siden jeg har kuttet ut så masse karber. Har da muligens krympet i cm. Men kan jeg spise en skål med havregryn og bær til frokost? ingen karber resten av dagen. har lyst å spise sunt slik som før. og hva er verst av frukt og fullkornsprodukter/korn vil nå dere si? vil spise lavkarbo, men tilpasse det til mer matvarer og karber.

legger jeg på meg hvis jeg spiser slik south beach dietten er forklart i fase 3? (man kan ha naturell youghurt, 2 frukter om dagen, fullkornsris, store havregryn, knekkebrød osv) jeg går ivertfall ikke ned med mer karber skal man si men mener dere jeg heller ikke går ned hvis jeg fortsatt er normalvektig og er mer tålmodig med ketolyse? denne dietten er jo ikke tilpassa meg.

jeg synes å telle karber å kalorier er altfor stress. heller spise mer karber og holde meg på 1500 kalorier? eller spise ketogent med 17oo kalroier? hjelp nå er jeg jaggu forvirra.

Mitt tips til deg er faktisk å begynne å lese om de ulike retningene her. Kan godt skjønne du blir forvirret, så dermed er tingen å få seg mer kunnskap.
Les f eks om Fedon Lindberg sitt kosthold, han legger seg nærmt det kostholdet du skisserer her oppe.
men ett tips skal jeg gi deg. Hvis du tenker å spise karbohydrater til kun ette måltid, så ikke spis det til frokost. Egg m smør og tomat og agurk er f eks ok til frokost.
Men les deg opp, få mer kunnskap, så faller brikkene mer på plass.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:50   #9
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Mitt tips til deg er faktisk å begynne å lese om de ulike retningene her. Kan godt skjønne du blir forvirret, så dermed er tingen å få seg mer kunnskap.
Les f eks om Fedon Lindberg sitt kosthold, han legger seg nærmt det kostholdet du skisserer her oppe.
men ett tips skal jeg gi deg. Hvis du tenker å spise karbohydrater til kun ette måltid, så ikke spis det til frokost. Egg m smør og tomat og agurk er f eks ok til frokost.
Men les deg opp, få mer kunnskap, så faller brikkene mer på plass.

jamen for meg er det stress å lage egg og slik til frokost. har dårlig tid. men det er vel bedre å ta en skive grovbrød med kremost og en frukt fremfor havregryn? brød inneholder 41 g karber og havregryn 61 g. hvor mye er det i en brødskive? spiser også fiberrik nå, det er kun 20 spiser litt mer karber, men moderat. 1 frukt til dagen. 1-2 brødskiver. men hvilke fullkornsvarer bør jeg holde meg unna? spiser aldri ris, poteter og pasta til middagen. tar heller en skive til frokost. er ikke det ok da?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:53   #10
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

jamen for meg er det stress å lage egg og slik til frokost. har dårlig tid. men det er vel bedre å ta en skive grovbrød med kremost og en frukt fremfor havregryn? brød inneholder 41 g karber og havregryn 61 g. hvor mye er det i en brødskive? spiser også fiberrik nå, det er kun 20 spiser litt mer karber, men moderat. 1 frukt til dagen. 1-2 brødskiver. men hvilke fullkornsvarer bør jeg holde meg unna? spiser aldri ris, poteter og pasta til middagen. tar heller en skive til frokost. er ikke det ok da?

Er det stress å koke to egg til frokost?...jaja. Ville nå bare dele noe nyttig informasjon til deg.
Men altså, siden du har så mange spørsmål, LES deg opp!
Og gi det hele god TID så du blir kjent med en retning og hva kroppen din liker.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:55   #11
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Er det stress å koke to egg til frokost?...jaja. Ville nå bare dele noe nyttig informasjon til deg.
Men altså, siden du har så mange spørsmål, LES deg opp!
Og gi det hele god TID så du blir kjent med en retning og hva kroppen din liker.

sier meg enig med vibeke-67! kunnskap er makt, så det er lurt og lese seg opp!

btw - egg kan du gjerne koke dagen før, så har du de klart i kjøleskapet på morgningen

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:57   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Jeg støtter deg, synes du burde gi opp . Du virker ikke motivert for et lavkarbokosthold og da er det egentlig liten vits i. Motivasjon er ENORMT viktig!

Og som andre påpeker, du er normalvektig, så det er slett ikke sikkert du vil kunne gå ned i vekt. Og jeg vil ikke anbefale NOEN å prøve å slanke seg når de er normalvektige, hverken ved å manipulere med kaloriinntak eller spise minimalt med karbohydrater.

Men når det er sagt kan lavkarbokosthold være positivt for mange andre ting. Hvis du er interessert i det, så anbefaler jeg deg å sette deg bedre inn i det før du evt fortsetter. Folk her kan hjelpe deg, men de kan ikke gjøre det for deg. Du må i det minste være motivert og sette deg inn i grunnprinsippene selv.


Sist redigert av Huldr : 20-03-11 kl 20:19.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:58   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Det er ikke noe mer stress å koke et par egg på morgenen enn å koke havregrøt. Det gjør seg jo helt selv.
Vil også anbefale deg, som Vibeke, å lese deg opp på Fedon Lindberg. Det virker som et kosthold som du vil kunne trives med. Den siste utgaven hans av "Frisk og Slank med kost i balanse" er svært lettlest med forslag til 9 ukesmenyer. Da slipper du å tenke så mye

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:59   #14
Specialized
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 10
Specialized er på en erverdig vei

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Nå er ikke jeg noen ekspert på ketolyse enda akkurat, men går iallfall ned en del, og min første tanke med alt du sier du putter i deg er at du spiser altfor mye karber... jeg spiser INGENTING brød, INGENTING knekkebrød, fiberrik, havregryn, frukt.

Specialized er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 20:02   #15
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

jamen for meg er det stress å lage egg og slik til frokost. har dårlig tid. men det er vel bedre å ta en skive grovbrød med kremost og en frukt fremfor havregryn? brød inneholder 41 g karber og havregryn 61 g. hvor mye er det i en brødskive? spiser også fiberrik nå, det er kun 20 spiser litt mer karber, men moderat. 1 frukt til dagen. 1-2 brødskiver. men hvilke fullkornsvarer bør jeg holde meg unna? spiser aldri ris, poteter og pasta til middagen. tar heller en skive til frokost. er ikke det ok da?

Nå har ikke jeg holdt på mer enn to mnd., men jeg er litt forvirret av det du spør om. Dersom du skal være på ketolyse/i ketose, er vel både frukt og fullkornsprodukter helt uakseptable ? Jeg tror neppe det går an å ha et høykaromåltid pr. dag, eller har jeg misforstått helt ? Tror du må være mer strikt dersom du skal oppnå vektnedgang. Lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 20:05   #16
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Specialized, her.

Nå er ikke jeg noen ekspert på ketolyse enda akkurat, men går iallfall ned en del, og min første tanke med alt du sier du putter i deg er at du spiser altfor mye karber... jeg spiser INGENTING brød, INGENTING knekkebrød, fiberrik, havregryn, frukt.

jeg vil frem til her at jeg også har spist INGENTING av det du nevnte over her i 4 uker. hjalp meg overhode ikke, har ikke gått ned. derfor velger jeg å egenkomponere kostholdet mitt å spise slik jeg vil selv. går nå til 70 g karber om dagen om ikke mindre. har heller mye lavere daglig kalorinnntak. funker det dårlig går jeg tilbake til ketolyse. men det blir for mye kalorier på denne dietten her for min kropp. man må jo prøve seg frem. har aldri vært overvektig eller blitt det da jeg spiste sunt lavkarbo aktig ala lindberg før

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:16   #17
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Jeg følger dr.Hexeberg (og elsker kokeboka hennes også). Jeg ligger mellom 50 og 70 karber til dagen.
Gubben min har fulgt meg i dette. Vår døgnryme gjør at B-mennesket meg alltid står opp senere enn han. Han vil ha frokosten enkel, og det er jo greitt.
Jeg baker proteinbrødet som du finner oppskrift ¨på her inne. Han tar 3 tynne slike brødskiver og dynger på med f.eks. hardkokte egg (passer på å alltid ha ferdigkokte egg i kjøleskapet), majones (lager den selv) fårepølse, baconost, kjøttpålegg, tomatfisk, reker eller hva han har lyst på.
Resten av dagen spiser han det jeg gjør. At det er kjedelig eller noe tap å gå på lavkarbo i stedet for norsk sikringskost, er jeg helt uenig i.
Fikk faktisk en kjempekompliment fra minsten min i dag. Han spiser ingen grønnsaker pga allergiske reaksjoner, men maten min uten grønnsaker spiser han. På jobb i dag hadde han innrømmet at han var heldig som har ei mor som har diabetes, "for da lager hun så mye god og spennende mat"
Jeg er heller ikke overvektig. Var 54 kg og er 1,60 høy da jeg startet for to uker siden. Nå er jeg 51 kilo, men jeg går også tur i kjapt tempo daglig i 45-90 minutt med bikkja.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 20-03-11 kl 21:24. Årsak: skrivefeil
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:27   #18
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg følger dr.Hexeberg (og elsker kokeboka hennes også). Jeg ligger mellom 50 og 70 karber til dagen.
Gubben min har fulgt meg i dette. Vår døgnryme gjør at B-mennesket meg alltid står opp senere enn han. Han vil ha frokosten enkel, og det er jo greitt.
Jeg baker proteinbrødet som du finner oppskrift ¨på her inne. Han tar 3 tynne slike brødskiver og dynger på med f.eks. hardkokte egg (passer på å alltid ha ferdigkokte egg i kjøleskapet), majones (lager den selv) fårepølse, baconost, kjøttpålegg, tomatfisk, reker eller hva han har lyst på.
Resten av dagen spiser han det jeg gjør. At det er kjedelig eller noe tap å gå på lavkarbo i stedet for norsk sikringskost, er jeg helt uenig i.
Fikk faktisk en kjempekompliment fra minsten min i dag. Han spiser ingen grønnsaker pga allergiske reaksjoner, men maten min uten grønnsaker spiser han. På jobb i dag hadde han innrømmet at han var heldig som har ei mor som har diabetes, "for da lager hun så mye god og spennende mat"
Jeg er heller ikke overvektig. Var 54 kg og er 1,60 høy da jeg startet for to uker siden. Nå er jeg 51 kilo, men jeg går også tur i kjapt tempo daglig i 45-90 minutt med bikkja.

Interessant hvilke pålegg bruker du på proteinbrødet da til frokost?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 21:35   #19
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Interessant hvilke pålegg bruker du på proteinbrødet da til frokost?

Som jeg skrev, så dynger han ned med f.eks. reker, hardkokt egg ( har alltid noen kokte i kjøleskapet), diverse kjøttpålegg, baconost, etc. Alle slags påleggvarianter mad null eller lite karbo. Det er masse å velge i

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 00:08   #20
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

jamen for meg er det stress å lage egg og slik til frokost. har dårlig tid. men det er vel bedre å ta en skive grovbrød med kremost og en frukt fremfor havregryn?

Stikkordet er planlegging. De dagene jeg har dårlig tid, planlegger jeg frokosten dagen i forveien, blant annet ved å koke egg på kvelden og legge det i kjøleskapet. Du kan også bake lavkarbo brød som blant annet finnes i oppskriftsboken til Hexeberg.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 08:01   #21
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Det er helt åpenbart at du har urealistiske forventinger og antakelig ett issue med kroppen din, men det har vi alle her inne da.

Du har gått opp fordi du har mensen. Du kommer ikke til å gå ned noe med det beskrevne kostholdet rett og slett fordi du allerede er undervektig. Jeg er 7 cm lavere enn deg, og veier 16-17 kg mer enn deg og jeg ikke så veldig spesielt overvektig, selv om jeg er "a curvy girl" for å si det pent.

Du har mensen fordi kroppen din holder på rydde opp i klusset som karbohydratene i det såkalte "sunne kostholdet ditt", med en stor bestanddel av brød og frukt har gjort.

Du kommer ikke til å gå ned noe nevneverdig siden du ikke er feit. Bottom line. Og du kommer værtfall ikke til å ta av deg 9 kg på en måned. Det kan ta ett år selv med trening. Hvorfor i all verden vil du veie 52 kg? Høres ut som en effektiv stopper for mensen værtfall. Og påbygning for beinskjørhet. Syns det er meget trist å vite at det ikke er nok å være tynn, men lykken ligger i ekstra tynn.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:21   #22
Hund
Juniormedlem
 
Hund sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 41
Innlegg: 33
Hund er på en erverdig vei

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Synes ikke man skal se så veldig på BMI, jeg. Min ligger på 18 (170, 53kg), og jeg har mye fett på kroppen som skal vekk. Vi er alle forskjellige!

Hund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:25   #23
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Hund, her.

Synes ikke man skal se så veldig på BMI, jeg. Min ligger på 18 (170, 53kg), og jeg har mye fett på kroppen som skal vekk. Vi er alle forskjellige!

Jeg klarer virkelig ikke å se hvordan de to tingene kan henge sammen...

Jeg er 162 cm og veier det samme... og jeg ser skrapa ut.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:30   #24
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av Hund, her.

Synes ikke man skal se så veldig på BMI, jeg. Min ligger på 18 (170, 53kg), og jeg har mye fett på kroppen som skal vekk. Vi er alle forskjellige!

Jeg kan ikke skjønne at du har mye fett på kroppen, jeg er 1.74 og veier 62 kilo og jeg har ikke mye fett på kroppen. Har en bmi på 22. Enig i at en ikke skal se seg blind på bmi, men når en er 53 kg og 1.70 høy kan en ikke ha mye fett på kroppen nei.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:31   #25
Hund
Juniormedlem
 
Hund sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 41
Innlegg: 33
Hund er på en erverdig vei

Sv: Gir opp hvert øyeblikk!

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg klarer virkelig ikke å se hvordan de to tingene kan henge sammen...

Jeg er 162 cm og veier det samme... og jeg ser skrapa ut.

Jeg tenker det er fordi vi kun kan ta utgangspunkt i oss selv. Jeg er f.eks. slettes ikke "ekstra tynn". Hvor mange kilo med fett jeg drasser på vet jeg ærlig talt ikke, men at det ligger noe der som skal vekk, det er helt sikkert.

Hund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt av hvert :) Diwa Mer enn 30 kg overvekt 1 17-03-11 22:53
Ketolysetabletter til hvert måltid ..? moochie Ketolysekuren 5 14-02-10 17:19
Hvor mye av hvert? Supernova Ketolysekuren 4 24-02-09 23:08
Litt av hvert fra meg Feline Spørsmål og svar 3 07-02-06 00:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no