Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Solo super og Bonaqua med smak

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-12, 17:11   #1
Aud...
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 12
Aud... er på en erverdig vei

Solo super og Bonaqua med smak

Jeg hører til dem som ikke klarer å drikke vann til brødmat. Salater og varme måltider går det greit med isvann til.

Har snart fullført 2 uker med lavkarbo. Går egentlig ganske bra, men jeg drikker altfor mye av Meieriets Eplejuice.

Ifølge etiketten på Solo super inneholder den 0,8 karbohydrater, Bonaqua (sitron) uten kullsyre 2,1 karbohydrater og Bonaqua (skogsbær) uten kullsyre 2,1 karbohydrater.

Kan en av disse være en grei erstatning? En arbeidskollega av en venninne driver med nullkarbo og hun drikker bøttevis med Solo super.

Aud... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt ennå Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:25   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Drikker du mye eplejuice på lavkarbo?
Da er det vel ikke akkurat lavkarbo med ca 11 karber på dl?

Husk at karbe- innholdet oppgis pr dl så det blir fort MYE karber av det når man skal drikke mye!

Syns ikke noen av disse ser så bra ut. Du kan ikke drikke masse Solo super og være på 0 karber. Drikker du 2 liter pr dag er det jo 16 karber bare det, og allerede over ketolyse grensen, feks!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:04   #3
Fridaen
Nytt Medlem
 
Fridaen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 5
Fridaen er på en erverdig vei

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Hva med Farris? Finnes jo både med sitron og lime smak.

__________________


Fridaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil (LCHF)~<3 Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:11   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Drikk da heller lettbrus uten karbohydrater om du MÅ ha noe annet...

Som Kitt sier - drikker du en liter eplejuice hver dag har du 110 gram RENT sukker rett i kroppen og da er det lite poeng og spise lite kh ellers, og mye fett.. du kan risikere og legge på deg...

MÅ du drikke til brødmaten da? (Hva slags brød er det snakk om forresten?)

Synes også du kan nevne til arbeidskollegaen din at nullkarbo er ikke reelt med store mengder inntak av solo super... og om hun ikke har så bra resultater som ønsket så er det sannsynligvis brusen som er årsak

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 20:29   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Opprinnelig lagt inn av Aud..., her.

Jeg hører til dem som ikke klarer å drikke vann til brødmat. Salater og varme måltider går det greit med isvann til.

Har snart fullført 2 uker med lavkarbo. Går egentlig ganske bra, men jeg drikker altfor mye av Meieriets Eplejuice.

Ifølge etiketten på Solo super inneholder den 0,8 karbohydrater, Bonaqua (sitron) uten kullsyre 2,1 karbohydrater og Bonaqua (skogsbær) uten kullsyre 2,1 karbohydrater.

Kan en av disse være en grei erstatning? En arbeidskollega av en venninne driver med nullkarbo og hun drikker bøttevis med Solo super.

Siden brødmat egentlig ikke er nødvendig på lavkarbo (og ofte hemmer vektnedgangen) så kan du jo bare droppe begge deler?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:08   #6
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Brødmat: mener du da lavkarbo-brødmat eller vanlig brød?

Isåfall hr du ikke spist lavkarbo de siste ukene. Uansett om du har drukket juice eller ei.

Fun-light, farris, bris, pepsi max o.l kan du heller drikke da. Hvis du ikke vil drikke vann.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:41   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Brødmat: mener du da lavkarbo-brødmat eller vanlig brød?

Isåfall hr du ikke spist lavkarbo de siste ukene. Uansett om du har drukket juice eller ei.

Om man ikke spiser ketogent er det strengt tatt plass for litt brød også på lavkarbo. Bedre uten brød av Lutz snakker om 72g kh pr dag som optimalt, noe som tilsvarer 6 brødskiver - dvs om du da ikke spiser NOE annen kh ved siden av Fedon tillater også noe brødmat i sine anbefalinger.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 08:21   #8
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Hva er det troll spiser, igjen?

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 20:00   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Tror ikke dette er et troll, Macadamia. Hun har presentert seg selv i tidligere post, og sier at hun er usikker på dette. Det er lov å ikke vite alt i starten.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 00:49   #10
Aud...
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 12
Aud... er på en erverdig vei

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Hva er det troll spiser, igjen?

Jeg vet ikke hva du mener med att jeg er ett troll??

Som noen av dere (og ikke andre) har forstått så er jeg helt ny på dette. Jeg går på ett kosthold som er lagt opp av en ernæringsterapaut. Det skal ikke inneholde ris, poteter, pasta og sukker. For å finne oppskrifter til dette, som for meg meg var ett helt nytt kosthold, havnet jeg derfor på dette forumet hvor jeg kunne få litt tips.

Jeg startet dietten 2 januar med null peiling på hva jeg holdt på med. Spiste mye Lindberg brød de første dagene fordi jeg ikke ante helt hva jeg kunne spise ellers. Det har heldigvis bedret seg. Spiser nå stort sett bare brød til frokost og det var til denne jeg ønsket ett forslag til hva jeg kunne drikke. Drikker ikke te eller kaffi og drikker kun isvann til de andre måltidene. Den første uken min tok jeg ikke av noe... tvertimot la jeg på meg de første dagene. Mens den andre uken gikk jeg ned til tross for eplejuicen...

Aud... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt ennå Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 19:36   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Solo super og Bonaqua med smak

Opprinnelig lagt inn av Aud..., her.

Jeg vet ikke hva du mener med att jeg er ett troll??

Bare overse kommentaren, den tror jeg var litt feilplassert i dette tilfellet

Sitat:

Som noen av dere (og ikke andre) har forstått så er jeg helt ny på dette. Jeg går på ett kosthold som er lagt opp av en ernæringsterapaut. Det skal ikke inneholde ris, poteter, pasta og sukker. For å finne oppskrifter til dette, som for meg meg var ett helt nytt kosthold, havnet jeg derfor på dette forumet hvor jeg kunne få litt tips.

Jeg startet dietten 2 januar med null peiling på hva jeg holdt på med. Spiste mye Lindberg brød de første dagene fordi jeg ikke ante helt hva jeg kunne spise ellers. Det har heldigvis bedret seg. Spiser nå stort sett bare brød til frokost og det var til denne jeg ønsket ett forslag til hva jeg kunne drikke. Drikker ikke te eller kaffi og drikker kun isvann til de andre måltidene. Den første uken min tok jeg ikke av noe... tvertimot la jeg på meg de første dagene. Mens den andre uken gikk jeg ned til tross for eplejuicen...

Siden du sier du er fersk og ukjent med kostholdet, kan jeg virkelig anbefale en av de beste bøkene om lavkarbokostholdet. Den forklarer i detalj godt hvordan det fungerer, og feks hva som skjer i kroppen din om du spiser lavkarbo ellers OG drikker eplejuice Boka heter "Bedre uten brød" av Lutz, og du får bla lånt den på flere biblioteker.

Grunnen til at du går ned "til tross for" eplejuicen er nok at du ligger på et matinntak godt under forbruket. Dessverre kan det økte blodsukkeret som kommer med inntak av eplejuice (og med det økt insulinutskillelse) kunne være til hinder for fettforbrenning, da det i liten grad kan skje om insulinnivået ofte er høyt. (Insulin er et fettlagrende hormon). Med lavere insulinutskillelse, kan hormonet glukagon være aktivt, og det er dette hormonet som "hjelper" fettet ut av fettcellene.

Etter min mening og erfaring altså: Velger du og fortsette og drikke en del eplejuice og spise lavkarbo og samtidig mindre energi enn kroppen forbruker, vil kroppen i større grad tære på muskler i tillegg til fett. Spiser du rent lavkarbo vil kroppen få større tilgjengelighet til fettreservene og du bevarer i større grad muskelmassen

Kunnskap er makt! Sjekk også ut nybegynnertråden jeg linker til i signaturen min om du er fysen på mer kunnskap om lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
bonaque, drikke, solo super


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bonaqua Raspberry scartz Spørsmål og svar 0 06-03-11 00:58
Farris, Bonaqua, vann osv. Panterpia Ketolysekuren 16 18-11-09 11:09
BonAqua og Farris Bris girl Lavkarbo generelt 2 19-06-09 07:49
De **** BonAqua-flaskene! Bee Ketolysekuren 7 16-05-07 20:59
Bonaqua og läkerol. hildabakk South Beach 3 12-05-06 15:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no