Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Ja og nei mat

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-10, 21:17   #1
tulla123
Nytt Medlem
 
tulla123 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nord =)
Alder: 41
Innlegg: 9
tulla123 er på en erverdig vei

Ja og nei mat

Hei er ny her
Har prøvd og søkt etter tråder men finner ikke det jeg lurte på

Finnes det en enkel ja-nei liste over hva man kan spise og hva som er "bra" karber?
Noen som kan gi noen tips til en nybegynner?

tulla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:20   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ja og nei mat

Egen liste over det for ketolysekuren er det ikke.

Men det er å tenke reint kjøtt, fisk, fugl osv
grønnsaker som vokser over jorda.

Er du usikker så anbefaler jeg deg å følge menyen i boka i starten, det står også en del tips der

Ellers så ligger det masse oppskrifter i forumet.
Og jeg har oppskrifter (lenke i signaturen min) som er ketose-vennlige

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:28   #3
tulla123
Nytt Medlem
 
tulla123 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nord =)
Alder: 41
Innlegg: 9
tulla123 er på en erverdig vei

Sv: Ja og nei mat

Takk
Er litt bekymret for alt fettet, selv om jeg vet hvorfor jeg må spise det
Har gått ned ca 9 kg på sunt kosthold (ikke lav-karbo) Og er redd for og "ødelegge" det

tulla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:29   #4
tulla123
Nytt Medlem
 
tulla123 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nord =)
Alder: 41
Innlegg: 9
tulla123 er på en erverdig vei

Sv: Ja og nei mat

Hvilken fett bør man forresten spise? Rømme? majones? Og ikke lett alternativene antar jeg?
Hva mer?

tulla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:31   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ja og nei mat

Her finner du nok det du leter etter: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:32   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ja og nei mat

Om du tåler meieriprodukter: Smør, rømme, creme fraiche, fløte, de fleste fete oster. Majones, kaldpressede oljer, fet fisk, fett kjøtt (ribbe, nakkekoteletter, bacon), nøtter (men sjekk karbo-nivå på disse). Avocado er også rik på fett.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:32   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ja og nei mat

Opprinnelig lagt inn av tulla123, her.

Takk
Er litt bekymret for alt fettet, selv om jeg vet hvorfor jeg må spise det
Har gått ned ca 9 kg på sunt kosthold (ikke lav-karbo) Og er redd for og "ødelegge" det

Lavkarbo er sunt Det er ikke allt sukker og stivelse.

Opprinnelig lagt inn av tulla123, her.

Hvilken fett bør man forresten spise? Rømme? majones? Og ikke lett alternativene antar jeg?
Hva mer?

Nei ikke lettvarianter.

Men du, det står ketolyse i filosofiboksen din. Da går jeg ut fra det er den du følger? Og da har du boka?
For der står det allt du trenger, masse info, lærdom og kurens prinsipper.

Og så står det en del info her: www.ketolyse.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:33   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ja og nei mat

LCHF på 3 minutter er en grei "start- veiledning" med litt sånn ja/nei- mat!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:34   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ja og nei mat

Hei,
Signerer Gerd jeg og i tillegg så vil jeg nevne at mange på ketolyse ikke bruker matvarer som innholder mer enn 5 kg pr 100 g vare. Noen unntak da, som ting som man bruker lite av som for eksempel hvitløk.. Når du snakker om bra kh tenker du da på GI, her finner du en liste, det finnes flere ute på nettet, bare å google, http://www.matoppskrift.no/sider/Glykemiskindex.asp
Er du derimot usikker på næringsinnholdet i ulike matvarer så kan du slå opp her, www.matvareguiden.no.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:38   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ja og nei mat

Snakker om å snakke i munnen på hverandre!

Ingen kan komme å si at de nye ikke får svar på spørsmålene sine her, i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 21:42   #11
tulla123
Nytt Medlem
 
tulla123 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Nord =)
Alder: 41
Innlegg: 9
tulla123 er på en erverdig vei

Sv: Ja og nei mat

Både raske og flotte svar
Tusen takk folkens

tulla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no