Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

ADHD og lavkarbo/ketolyse

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-11-10, 11:39   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys
Question

ADHD og lavkarbo/ketolyse

Jeg er utreda med ADHD. Slet veldig mye med perioder med depresjoner, hyperaktivitet, svære humørsvinginger osv.

Når jeg begynte på kuren forsvant en hel del av disse symptomene, depresjonene var så godt som borte, humøret stabiliserte seg, jeg ble mer rolig, alt ble så mye bedre! Men, nå i det siste har symptomene kommet tilbake i full effekt, er deprimert, fly forbanna på alt og alle, gråter mye og masse mer.

Hvorfor i all verden kommer disse symptomene tilbake nå? Jeg spiser jo akkuratt det samme som jeg gjorde tidligere i kuren?

Var dette bare ett midlertidig paradis?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:25   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

Jeg aner ikke, men må bare spørre, du tar magniesium? Og har du evt. startet på noen prevensjon?
Jeg spør fordi jeg vet selv at jeg blir stressa, urolig( mark i mere enn bare beina), blir sinna og rett og slett hele tiden har ustabilt humør om jeg ikke tar magniesium.

Og jeg blir skikkelig humørsjuk av hormonprevensjon.. Slike greier kan gi uante bivirkninger.. Det var så ille i vår at vi kutta det ut helt til i høst( men vi taklet ikke å leve uten, vi er nå faktisk er par med barn og kos må det bli når vi har tid, det kan ikke planlegges ).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 17:39   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

Enig - sjekk at du tar vitaminene dine! I tillegg vil jeg nevnt at du ER 17 år... og at du ikke er ferdig utviklet på alle områder enda Jeg var ekstremt ustabil i flere år fra jeg var 14 - bare fortsett med kostholdet ditt, ta vitaminene dine og prøv å hold deg i aktivitet litt hver dag - for det hjelper ihvertfall på humøret

(Skulle ønske jeg visste om lavkarbo da jeg var tenåring - da hadde jeg og mamma sluppet mye ehm - TULL kan man vel si! )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 17:47   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

Har du vurdert melkefri lavkarbo kosthold?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:03   #5
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Enig - sjekk at du tar vitaminene dine! I tillegg vil jeg nevnt at du ER 17 år... og at du ikke er ferdig utviklet på alle områder enda Jeg var ekstremt ustabil i flere år fra jeg var 14 - bare fortsett med kostholdet ditt, ta vitaminene dine og prøv å hold deg i aktivitet litt hver dag - for det hjelper ihvertfall på humøret

(Skulle ønske jeg visste om lavkarbo da jeg var tenåring - da hadde jeg og mamma sluppet mye ehm - TULL kan man vel si! )

Nei, det er jo sannt HAr blitt flinkere til å ta vitaminene nå, så det tror jeg skal hjelpe.

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 18:04   #6
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Har du vurdert melkefri lavkarbo kosthold?

Kan det hjelpe?

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 20:14   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Kan det hjelpe?

Vist du ikke bryter ned kasein så kan det hende du har protein intoleranse. Er veldig vanlig ved ADHD

http://www.alternativ.no/Nyheter/urolige_barn_melk.html

http://www.helsenett.no/index.php?op...d=1&Itemid=388

Min adhd blir mye mye verre av melk og gluten

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:41   #8
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

Har du lest boka kjernesunn familie? Der kurerer de både autisme og ADHD. Den er litt ekstrem, men en MÅ ikke kjøpe alt økologisk, men det dreier seg om gluten, sukker og melkefri kost. Jeg har en sønn med ADD, altså ikke hyperaktiv, han er "bare" 8 år, men skolen hans merka uuutrooolig forskjell på han etter kun 2 uker på dette kostholdet, og jeg merker det her hjemme. Han sover mye bedre, er mye mer oppmerksom, våken og blid Før kunne han være deppa i perioder(som jeg syns er ekstremt for en 8 åring), ikke snakke i det hele tatt og fikk ikke sove på kvelden.

Men nå er han en helt forandra gutt. Han har til og med flere ganger rekt opp hånda i timen, noe han ikke har gjort siden han begynte på skolen, han leste til og med høyt for hele klassen på eget initiativ

Jeg kan ikke si hvor mye dette forandrer han på en helt utrolig måte!! Har fått en helt ny gutt !! Sååå glad!!

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 08:34   #9
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

Åå, så morro!

Kanskje jeg burde lese den ja, er jo verd ett forsøk

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 08:50   #10
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: ADHD og lavkarbo/ketolyse

B vitaminer og magnesium er veldig viktig for psykisk helse, og det er også viktig med et balansert inntak av kalsium og magnesium. Bortsett fra det så kan også den mørke årstiden være vanskelig for den som har lett for å bli deprimert

Pass på å få i deg tilskudd og kom deg ut en tur hver dag i dagslys

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ADHD/ADD og lavkarbo Minni1 Lavkarbo generelt 33 25-02-11 21:12
ADHD hos voksne aslaug Generell diskusjon 52 30-09-10 13:56
ADHD og redusering av karbohydrater? millaza Barns kosthold 30 13-06-09 22:37
Adhd mofe Fysisk og mental helse 28 25-03-06 21:39
Barn med ADHD og dyr? Calla Generell diskusjon 1 28-07-05 11:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no