Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål til Atkins`ere, og eventuelt andre lavkarboere

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-10, 18:17   #1
Hannach
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 36
Hannach er på en erverdig vei

Spørsmål til Atkins`ere, og eventuelt andre lavkarboere

Hei hei.
Har nettopp begynt på lavkarbo for andre gang. Sist holdt jeg på i 2 måneder, merka ingen forskjeller på vekta, men trente mye og merka noen kroppslige forandringer som strammere kropp. Fikk også bedre fordøyelse, og mindre vondt i magen etter bare et par dager.

Nå har jeg startet på lavkarbo igjen, pga. mye ,magevondt og råd fra legen pga en sykdom jeg har, fikk også beskjed om å prøve å ta av meg noen kilo. Jeg er forholdsvis normalvektig, veier 76 kilo, er 173 høy. En BMI på ca 25. Har nå holdt på en uke med lavkarbo. Foreløpig merker jeg ingenting, men så har jeg lagt på rundt 60 gram karber hver dag også, det kan jo ha en sammenheng. For mye!!

Spørsmålet mitt er egentlig. Vil jeg kunne gå ned noe i vekt ved hjelp av lavkarbo? Jeg spiser faktisk mer når jeg spiser lavkarbo, blir fort sulten selvom jeg spiser mye fett. ca 70-75% dagen. Ender ofte opp på rundt 2000 kcal dagen. Selvfølgelig er jeg lenger mett etter måltidene, men spiser alikevel mye kalorier.
Vil jeg kunne gå ned i vekt ved hjelp av ATKINS, eller er jeg for nærme idealvekt? Folk har alltid sett på meg som kraftig, ikke feit. Tenkte jeg skulle gå ned på, og prøve å holde meg på ca 20 gram karber DAGEN.

Hannach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo for øyeblikket! Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:31   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Spørsmål til Atkins`ere, og eventuelt andre lavkarboere

Sitat:

Spørsmålet mitt er egentlig. Vil jeg kunne gå ned noe i vekt ved hjelp av lavkarbo?

Du sier du spiser 60g karbo pr dag - hvis du virkelig ønsker å gå ned med lavkarbo må du gå litt mer "vitenskapelig" til verks tror jeg. Det er jo ikke mye du skal ned, men du kan gjøre det på denne måten:
Orienter deg om retningene. Velg en og hold deg til denne i noen uker - sjekk resultat. Juster vha tips fra forumet om nødvendig. Hvis ikke fungerer, velg annen retning til du oppnår resultat.

jeg har vært innom atkins (gikk opp i løpet av kurset), skaldemans (vekt sto stille), ketolyse (tja... gikk ikke ned ihvertfall) og nå tilslutt spis-deg-slank som bare er lavkarbo OG lavkcalori. Når går jeg ned ca 1 kg i uka. Jeg tror det er flere her på forumet som har måttet prøve seg fram før de fant "sin" måte å gjøre dette på.

Kunnskap først - deretter test ut i praksis.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gratulerer - til alle oss lavkarboere! neelam Lavkarbo generelt 2 16-06-10 15:32
Hvilke prøver er det jeg eventuelt ber legen om å ta? wollafruen Lavkarbo generelt 1 25-02-10 10:51
Karber i frø og mange andre spørsmål? JoAnna Lavkarbo generelt 2 24-07-09 14:09
Spørsmål til Torkil og andre som har litt peiling QueenConnie Ketolysekuren 5 08-01-09 20:06
Spørsmål og reaksjoner fra andre? Valeriana Lavkarbo generelt 3 25-08-07 13:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no