Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Går ikke ned mer, hjelp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-10, 09:05   #1
FantasiJenta
Juniormedlem
 
FantasiJenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 40
Innlegg: 26
FantasiJenta er på en erverdig vei
Unhappy

Går ikke ned mer, hjelp!

Hei.

Alt har gått så bra, men nå er det fullstendig stopp i vektnedgangen min. Eller, jeg har ikke gått ned ett gram siden 1. januar. Og idag hadde jeg til og med gått opp 0,7. Da blir jeg frustrert. Jeg har gått ned ganske mye, men jeg hadde jo ett håp om at jeg ville gå ned mer nå fremover for det er fortsatt mye som skal vekk. Også går vi mot sommer og..

Jeg spiser 4 måltider om dagen og jeg går tur 1-1,5timer 3-4 ganger i uken.

Jeg starter dagen med eggerøre, skinke og grønnsaker.
Middagen består stort sett av rent kjøtt eller fisk og grønnsaker
Mellommåltid har vært en 0,1% youghurt og en frukt (varierer veldig det måltidet her.. ofte tatt knekkebrød også)
Og kveldsmaten består alltid av salat.
jeg har hele veien hatt to måltider med knekkebrød, jeg tenkte forrige helg at det kanskje kunne være knekkebrødet som var problemet og kuttet ut dette i uka som har gått.. jeg har vel egentlig spist minimalt med KH siste uka, men da har jeg altså gått opp, så var nok ikke knekkebrødet likevel.

Noen som har erfaring med vektstopp her som har kommet igang igjen? 1 mnd uten at vekta rører seg er bare trist syns jeg.. Jeg jobber jo virkelig for å få til dette.

Edit: Jeg så igjennom vektnedgangen i boka mi og jeg har omtrent ikke gått ned noe siden lenge før jul faktisk.. har ikke tenkt så mye over det for jeg har hele tiden vært opptatt av å ikke henge meg for mye oppi vekta, men sånn er det altså. Og saken er den at rundt de tider sluttet jeg å røyke, kan dèt ha noe med denne stoppen å gjøre? Men kroppen må da vel ha normalisert seg etter 2-3 mnd uten røyk? Fortsatt like blank...

__________________


Sist redigert av FantasiJenta : 30-01-10 kl 14:16. Årsak: La til røykeslutten ;p
FantasiJenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:08   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Synes du er tøff som ikke har gitt deg enda! Men noe hjelp kan jeg nok ikke bidra med, er helt elendig på lavkalorikosthold....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:17   #3
FantasiJenta
Juniormedlem
 
FantasiJenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 40
Innlegg: 26
FantasiJenta er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Altså.. ikke noe lavkalori her i gården, bare jeg som ikke hadde endret "Min kostholdsfilosofi".

Men tusen takk. Grunnen til at jeg ikke gir opp er at det ikke er noe å gi opp. Dette har blitt min livsstil og den er endret for godt. Og jeg trives.

__________________

FantasiJenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 14:23   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Velkommen i klubben! Det er mange av oss som opplever stagnasjon på denne måten men trøsten er at selv om nedgangen er ørliten så er det iallefall nedgang. Og plutselig så løsner det - sann mine ord.
Men det med røykeslutten - det kan så absolutt være grunnen til stagnasjonen. Kroppen din er nok superstressa etter røykeslutten og er sikkert det mer eller mindre enda.
Gratulerer med å ha klart å slutte forresten!!!!
Hold ut - det vil slippe etterhvert! Du har jo vært kjempeflink - både med å ikke gi opp og også å ha latt være å deppe / fokusere så mye på den manglende nedgangen.....
Lykke til videre....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 18:12   #5
Vic80
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 3
Vic80 er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Hei du=) prøv å kutt ut frukt i en periode også, dette er masse sukker og kan være en liten stopper for eventuellt mer vekttap, var nettopp hos min kostholds lege, og hun spurte meg om jeg spiser mye frukt, jeg sa ja, og da fortalte hun meg at dette var lurt å kutte ut nå. kanskje det hjelper deg? lykke til

Vic80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 00:05   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Knekkebrød er ett c-måltid, og su skal kun ha ett c-måltid om dagen på Fedon.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 01:06   #7
FantasiJenta
Juniormedlem
 
FantasiJenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 40
Innlegg: 26
FantasiJenta er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Jabba: Tusen takk for den fine tilbakemeldinga. Jeg tror nok også etter og ha tenkt meg om at det er røykeslutten som er problemet. Jeg skal fortsette som jeg har gjort med tanke på mat og trening så får jeg håpe det løsner igjen

Vic80: Akkurat, da skal jeg prøve å kutte ut den

Carisma: Jeg følger ikke Fedon slavisk, men har ett kosthold ala fedon. det passer meg best med to knekkebrødmåltider, derfor har jeg det. Det er ganske viktig å finne "sin greie" Så får det bare være så feil det vil. Grunnen til at jeg spurte her var maten jeg spiser generelt og ikke knekkebrødene. Har prøvd å kutte ut kornprodukter uten hell.

__________________

FantasiJenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 11:14   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Opprinnelig lagt inn av FantasiJenta, her.

Carisma: Jeg følger ikke Fedon slavisk, men har ett kosthold ala fedon. det passer meg best med to knekkebrødmåltider, derfor har jeg det. Det er ganske viktig å finne "sin greie" Så får det bare være så feil det vil. Grunnen til at jeg spurte her var maten jeg spiser generelt og ikke knekkebrødene. Har prøvd å kutte ut kornprodukter uten hell.

Men det kan jo være en grunn til at Fedon bare anbefaler et c-måltid om dagen Kostholdsfilosofier har ikke regler bare for gøy!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her

Sist redigert av Areola : 31-01-10 kl 11:21.
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 11:18   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Men det kan jo være en grunn til at Fedon bare anbefaller et c-måltid om dagen Kostholdsfilosofier har ikke regler bare for gøy!

Veldig enig med deg! Går man ikke ned ved å "egenkomponere" er det greit å følge en retning slavisk. De som står bak de ulike kostholdsfilosofiene har en GRUNN til å anbefale som de gjør.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 11:50   #10
lionesse
Medlem
 
lionesse sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Spania
Innlegg: 315
lionesse har en fantastisk aura rundt seglionesse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Jeg sluttet også å røyke før jul. I slutten av november. Da gikk jeg opp og opp og har ligget og vaket på +/- 1 kg fra startvekten min i oktober.

Tenker, som deg, at dette er en livsstilsendring, men det skulle jo egentlig ha innebært vektnedgang å snakke om også.

Er spent på blodprøver jeg tok for vel en uke siden. De får jeg svar på til uka. Viser de gode verdier, er jeg på riktig spor!

lionesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egekomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 15:03   #11
FantasiJenta
Juniormedlem
 
FantasiJenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 40
Innlegg: 26
FantasiJenta er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Jeg har gått ned 34kg med 2 knekkebrødmåltider hver dag

lionesse: ganske så lik situasjon skjønner jeg. Da spørs det nok om røykeslutten er problemet. Vi får tro det løsner igjen. Vi har iallefall blitt kvitt røyken og det er jo fantastisk, ikke sant?

__________________

FantasiJenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 17:23   #12
karbolille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 4
karbolille er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Håper at noen kan hjelpe meg! Jeg har normal BMI, men har et par hofteputer som mååå bort!
Er det sånn at det ikke er mulig å gå ned på lavkarbo hvis det ikke er mye fett å ta av? Vi har diskutert dette her hjemme, og min mann mener at jeg som ikke er tjukk, ikke skal spise så mye fett! jeg gir snart opp, og går tilbake på salatblader og vann! Jeg trenger virkelig hjelp for å skjønne hva jeg kal spise!

karbolille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:37   #13
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

prøv Fedon

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 12:24   #14
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Sitat:

Og saken er den at rundt de tider sluttet jeg å røyke, kan dèt ha noe med denne stoppen å gjøre? Men kroppen må da vel ha normalisert seg etter 2-3 mnd uten røyk? Fortsatt like blank...

I følge både min lege og min mors lege så tar det ca et års tid før kroppen har normalisert seg etter røykeslutt hva gjelder forbrenning og vekt, så man må nok desverre passe litt ekstra på hele det første røykfrie året. Men kroppen har det jo så mye bedre uten røyk uansett, så det er det verdt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:50   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

I følge både min lege og min mors lege så tar det ca et års tid før kroppen har normalisert seg etter røykeslutt hva gjelder forbrenning og vekt, så man må nok desverre passe litt ekstra på hele det første røykfrie året. Men kroppen har det jo så mye bedre uten røyk uansett, så det er det verdt

ET ÅR???

Jeg kommer til å veie 200kg før det har gått et år!!!

Og jeg som syns det går bra etter en måned.......

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 13:59   #16
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Forbrenningen reduseres med 10 % den første tiden, noe som tilsvarer 140-210 kcal. Undersøkelser viser at det er de tre første månedene det er lettest å legge på seg, før kroppen innstiller seg på normal forbrenning.
Klippet herfra : http://www.slutta.no/servlets/dispat...NodeId=1030782

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 14:07   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Ok, ca tre måneder kan jeg til nød leve med!

Vet du hva det verste er?
Har liksom hørt/lært at man ganske så umiddelbart vil merke at det er sååååå bra å slutte å røyke!
Men altså, jeg har lagt på meg drøyt 6 kg, kondisen er ikke noe bedre og jeg merker ingen verdens ting annet!!!
Ikke noe har blitt bedre i det hele tatt!
Skikkelig kjipt!

Men torsdag skal jeg tilbake i ketolyse, så det så!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:10   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Et år var noe legene våre påsto da (og da var det for min del snakk om vanskeligheter med å gå ned i vekt, ikke vektoppgang). Syns selv det virker lenge, og ikke spesielt motiverende når man både skal slutte å røyke og slanke seg For min del, den første gangen jeg sluttet, så merket jeg at det var en kamp å ikke gå opp i vekt de 3-4 første månedene, og så gikk det relativt greit. Gikk ikke ned i vekt, men heller ikke opp (men så begynte jeg å røyke igjen etter enda et par-tre måneder ). Min mor derimot sleit skikkelig, og gikk opp hele 18 kilo i løpet av et drøyt år på tross av et rigid og strikt kosthold. Men så dabbet det av, og nå har hun begynt å gå ned i vekt. Kanskje alderen spiller inn også for alt jeg vet.

Sitat:

Vet du hva det verste er?
Har liksom hørt/lært at man ganske så umiddelbart vil merke at det er sååååå bra å slutte å røyke!
Men altså, jeg har lagt på meg drøyt 6 kg, kondisen er ikke noe bedre og jeg merker ingen verdens ting annet!!!
Ikke noe har blitt bedre i det hele tatt!
Skikkelig kjipt!

Som å høre min mor Kan det ha noe med alderen å gjøre kanskje? Da jeg sluttet å røyke første gang (var vel rundt 23 år tenker jeg, og hadde røyket i 10 år), merket jeg rask forbedring bare etter noen få uker. Men for å ta mora mi som eksempel, det tok sin tid før hun merket noen helsemessige forbedringer, men nå merker hun dem (Hun hadde røyket i ca 35 år da hun slutta)


Sist redigert av Cyan : 01-02-10 kl 15:15.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:35   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Klart både alder og hvor lenge man har røkt spiller inn, men et helt år syns jeg var nesten uoverkommelig!

Men, om jeg legger på meg 18kg, kan jeg få GBP!

__________________

Sist redigert av Kitt : 16-03-10 kl 22:44.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:41   #20
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Et helt år er sikkert bare i verste fall Ta også i betrakning at mora mi var tynn som ei flis og levde på 1000-1200 kcal i utgangspunktet fordi hun har fucka opp hele systemet ved å leve på eksistensminimum de siste 30 år, og gikk inn i overgangsalderen omtrent samtidig som hun slutta å røyke. Hun er et ekstremtilfelle Jeg som sagt, at jeg sleit med å holde vekta i 3-4 måneder, og så stabiliserte det seg mer eller mindre. Jeg gikk ikke opp noe i vekt, men jeg sleit fælt med å gå ned i vekt, og begynte derfor å røyke igjen (som ikke hjalp nevneverdig egentlig)

Nå har jeg forøvrig vært røykfri i over 4 måneder, og jeg hadde inntil for 3 uker siden ikke gått opp i vekt, selv med bolla i magen. Men jeg kan ikke si at jeg kjenner store forskjellen på formen min, men det kan vel sikkert være bolla sin skyld det også

Huff, jeg føler jeg bare driver med demotivering til røykeslutting nå Det er ikke meningen. Å være røykfri er en kjempegod ting, uansett

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 15:46   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Ta det helt med ro, Cyan, jeg har jo alt sluttet!

ER bare litt på jakt etter andres erfaringer så jeg vet litt hva jeg har med å gjøre!
Vil jo så gjerne klare det denne gangen!
(Har bare prøvd sånn halvhjertet et par ganger før, og det har ikke gått bra, lissom)

Jeg har som sagt lagt på meg, men det ser ut som om det har stoppet opp nå! Føler ikke så stor trang til erstatte røyken med noe, så nå blir det ketolyse igjen.
Trenger ikke rase ned i vekt, bare den ikke fortsetter oppover!

Boller i ovnen gjør så mangt med en, at man ikke helt kan si hva som er hva! Deilig at du ikke har lagt på deg en masse, da! Det gjorde jeg første gang (25kg). Siste gangen la jeg på meg 12 kg og 3 uker etter fødselen veide jeg 3 kg mindre enn før jeg ble gravid!
(Har lagt på meg igjen etter det, da. Var jo SÅÅÅÅÅÅ hyggelig i permisjon med naboen et helt år!)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 21:13   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har liksom hørt/lært at man ganske så umiddelbart vil merke at det er sååååå bra å slutte å røyke!
Men altså, jeg har lagt på meg drøyt 6 kg, kondisen er ikke noe bedre og jeg merker ingen verdens ting annet!!!
Ikke noe har blitt bedre i det hele tatt!
Skikkelig kjipt!

Jeg trodde også det. Helt til jeg fant ut at folk rundt meg faktisk ikke hadde sluttet å vaske seg og begynt å prompe mer, det var barte luktesansen min som ble sykt mye bedre Men jeg merket det ikke før over tid.
Kodisen syns jeg ble dårligere i starten, men der hjalp ketosen veldig etterhvert. også merker du det på huden, men ikke fra dag til dag. Plutselig en dag det også
Og jeg gikk ikke opp i vekt. Men ikke akkurat ned heller da...
Men det verste for min del er at nå smaker ikke festrøyken godt engang!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:23   #23
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Som svar til trådstarter : om du har gått ned mye på den samme mengden mat en lang stund kan det være at du har blitt mindre og derfor ikke trenger like mye mat mer, og at du trenger å minke på mengden ved hvert måltid. Hva slags knekkebrød spiser du? Så idag på bunnpris at det var kommet et nytt et med bare fullkorn i. Mindre enn 30 kalorier i ett(lite). Jeg tipper altså at det totale kaloriinntaket er for høyt for at du skal gå ned mer.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:26   #24
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går ikke ned mer, hjelp!

Forresten: hva med å innføre daglig gårtur på 45 minutter ganger to? Er det mulig å få til? Kommer til å bli rastløs i kroppen etter å gå tur når du gjør det daglig. Såmm er det med styrketrening også. Musklene verker etter å bli brukt om man hopper over den faste dagen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 15:10   #25
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Går ikke ned mer..hjelp!

Opprinnelig lagt inn av FantasiJenta, her.

Jabba: Tusen takk for den fine tilbakemeldinga. Jeg tror nok også etter og ha tenkt meg om at det er røykeslutten som er problemet. Jeg skal fortsette som jeg har gjort med tanke på mat og trening så får jeg håpe det løsner igjen

Vic80: Akkurat, da skal jeg prøve å kutte ut den

Carisma: Jeg følger ikke Fedon slavisk, men har ett kosthold ala fedon. det passer meg best med to knekkebrødmåltider, derfor har jeg det. Det er ganske viktig å finne "sin greie" Så får det bare være så feil det vil. Grunnen til at jeg spurte her var maten jeg spiser generelt og ikke knekkebrødene. Har prøvd å kutte ut kornprodukter uten hell.

Jeg skjønner hvordan du har det .Har ikke minska et gram jeg heller og har som du slutta å røyke. Slutta å røyke til jul samtidig som jeg la om kostholdet ,men har fremdelse alle kg mine inntakt. Men man kan ikke gi seg for det vi for kromme halsen å gå på igjen så vil sikkert kg forsvinne hos oss også

silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, jeg går ikke ned Viggien Spørsmål og svar 18 27-04-10 17:28
Hjelp til en som ikke har peiling? Snehvit Dr Lindbergs 1 15-04-09 15:12
Går ikke ned i vekt, Hjelp! Nasse Nøff Ketolysekuren 13 19-06-06 09:56
Hjelp... vi går ikke ned!!!! Lennor Ketolysekuren 5 15-07-05 13:18
Hjelp meg jeg tar ikke av Amygdala Induksjonen 7 01-07-04 21:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no