Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skammer meg ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-10, 20:18   #1
Sahara83
Juniormedlem
 
Sahara83 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 39
Sahara83 er på en erverdig vei

Skammer meg ...

Jeg syntes jeg var sååå flink når jeg staret på ketolyse. Klarte meg fint i 2 uker og klarte å gå litt ned i vekt. Men når jeg kom til den 3 uka mistet jeg helt kontrollen på meg selv og dietten Så nå må jeg starte helt på nytt igjen... Jeg merker jeg mister motivasjon når det går litt tid.
Er det noen som har tips til meg om hvordan jeg kan holde motivasjonen oppe?? Sånn at jeg ikke tenker, "skal bare smake litt på...." tar jeg en smak så klarer jeg ikke nøye meg med en smak hehe

__________________


Sahara83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 22:06   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Skammer meg...

"skal bare smake på" er det faktisk hjernen din som sier. Den savner karbohydratene, og finner stadig snedige måter å "lure" deg på

Konsekvensen av å "bare smake på" kan være grei å ha tenkt gjennom på forhånd:
- du stopper opp fettforbrenningen - og du forsinker prosessen med flere dager - om du bare "smaker på" EN gang.
- du trigger søtsuget igjen - og det blir vanskelig å bare smake på en gang - "vel har jo allerede smakt så nå er det kjørt for øyeblikket uansett..."
- du saboterer deg selv - og føler deg maktesløs, "skammer deg" som du sier, blir lei deg og sjansen for at du kjører helt ut av veien du har valgt er stor.

så... skal du ned i vekt - må du på forhånd bli enig med deg selv at i den perioden skal du IKKE smake på noe som helst! Du skal finne godkjente alternativer å ha i huset - og kaste resten UT! På denne måten vil du ha mindre sjanse for å ødelegge den gode trenden du er inne i

MIN ting var "jeg har fortjent det fordi jeg har vært så flink". Helt idiotisk - jeg har fortjent å spoile livsomleggingen min?? (Hørtes logisk ut i hodet mitt alle de tusen gangene den kom gitt...)

Nå vet jeg ikke hva det er du smaker på - men sjokolade erstattes med atkins-bar (jada, det er ikke et GODT alternativ men det har lite karbo i seg), øl med lavkarbo øl, vin med tørre varianter med lite karbo, sider med feks grevens sider med jordbær eller skogsbær (under 0,6 g pr 100), potetgull med baconsnacks med 0 karbs, kake med en lavkarbovariant med masse krem med søtningsstoff i ... osv osv osv. (damage-control, hehe)

Det viktigste cluet for MEG har vært å planlegge framover: Skal jeg være hjemme, må jeg ha forskjellige ting tilgjengelige, skal jeg reise bort må jeg planlegge, ha med meg noe, eller spørre de jeg skal til om det er noe spesielt. Jeg prøver tenke gjennom situasjoner som kan oppstå - hehe - har blitt LITT vel mye planlegging i det siste kan du si!

Tenk gjennom hvorfor du har valgt å gjøre dette - og gjør det til en langtidsplan - DETTE KLARER DU!!! Jeg har begynt flere ganger, gitt opp litt - veltet meg i karbohydrater - blitt dårlig og følt meg elendig - men NÅ har jeg holdt på i 9 uker - og det går kjempebra! Takket være den lille praten jeg hadde med meg selv i starten

Åja, du "mister ikke kontrollen" over deg selv - du VELGER det selv... STÅ PÅ!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 22:43   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skammer meg...

Åhh... velkjent

Det er hormonene og avhengigheten som styrer
Les side 10 i Ketolyseboka om akkurat dette

Stå på videre, dette klarer du

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:00   #4
Sahara83
Juniormedlem
 
Sahara83 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 39
Sahara83 er på en erverdig vei

Sv: Skammer meg...

Jeg har vært flink å kutte ut potetgull, sjokolade osv i de få ukene jeg holdt ut. Det jeg sliter mest med er faktisk brød

Når jeg går i butikken og handler MÅ jeg alltid innom brød avdelingen bare for å kjenne den utrolig herlige lukten Jeg vet jo at jeg bare frister meg selv med å gå innom, så når jeg starter igjen nå må jeg velge en annen rute å gå hehe.

Sånn som junk food og sånn har ikke vært noe problem å kutte, jeg er for glad i brød. Også er det den iskaffen da.... Vet det er oppskrifter her inne som jeg kan prøve ut, men tenker liksom at det er ingenting som kan erstarte den i butikken... sikkert teit!!

Ja skal sette meg ned å lese i boka

__________________


Sahara83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:06   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Skammer meg...

Du er med brød, som jeg var med frukt... Måtte bare se på, og "føle" hvordan det smakte


Her er en lavkaro variant av iskaffe... http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=2175
Faktisk veldig god

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 23:39   #6
Sahara83
Juniormedlem
 
Sahara83 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 39
Sahara83 er på en erverdig vei

Sv: Skammer meg...

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Du er med brød, som jeg var med frukt... Måtte bare se på, og "føle" hvordan det smakte

Her er en lavkaro variant av iskaffe... http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=2175
Faktisk veldig god

Da skal jeg få prøvd den en dag.. *Håpe den er ille god*

__________________


Sahara83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 00:43   #7
nybegynner85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19
nybegynner85 er på en erverdig vei

Sv: Skammer meg...

Hei!
Jeg slenger meg på her...Jeg har det på samme måten; var flink i noen uker, så greide jeg ikke mer...har hatt eksamener og mye stress i den forbindelse, og da er det typisk meg å backe ut. Nå har jeg veltet meg i karbohydrater i mange uker, og magen står rett ut. Føler meg elendig! Masse luft i magen, uren hud og lite energi. Skal starte med lavkarbo igjen i morgen, og da ønsker jeg å holde meg til lavkarbo. Når jeg bare skal smake litt så ødelegger det jo hele greia. Jeg har en BMI på 26, og ønsker å gå ned 10kg. Det er min trivselsvekt, og der har jeg ikke vært på tre år. Har så mange klær jeg vil inn i! Nå er jeg utrolig lei av å konstant holde inne magen. her om dagen glemte jeg meg, og ble gratulert fordi jeg skulle ha barn!!!!!! Megaflaut å måtte si at nei, jeg er ikke gravid... Jeg finner mye inspirasjon her på forumet, heldigvis! Særlig inspirerende er det med før/etter bilder. Jeg har vurdert å la mannen ta helfigurbilder av meg slik at jeg ser eventuell fremgang, men det er ganske skremmende å tenke på... Nå har jeg ikke veldig mye overvekt, men kroppen min er veldig kvapsete...har celulitter overalt, og så er kroppen så feilproporsjonert siden jeg har lite hode og brystparti i forhold til mage, rumpe og lår. Dette vil jeg forandre på, og siden jeg har ferie nå tenker jeg at dette er tiden for å begynne. Nå har jeg ingen unnskyldninger, for jeg har bare meg selv å tenke på. Masse lykke til Sahara83, så får vi motivere hverandre!

nybegynner85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 00:58   #8
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Skammer meg...

Det er ikke noe man skal skamme seg over. Det å "gå i bøtten" er sikkert ganske vanlig på sånne opplegg. Jeg har gjort det på andre kurer jeg har prøvd. Forskjellen for meg denne gangen er at det er alt eller ingenting.
Jeg var villig til å følge etter beste evne i de fire første ukene for at fettforbrenningen skulle bli optimal og bestemme meg da om dette var noe for meg. Og resultatene kom de.
Jeg bestemte meg også for å klare å stå for enhver fristelse og ikke la meg friste. For av erfaring så er det bare en gang og to og tre og så er det skitt det samme.
Så bare gleden over resultatene og ikke minst hvor mye bedre jeg har det på lavkarbo kunne jeg ikke tenkt meg å la meg friste av noe og ødlegge den fine utviklingen. Så ikke skam deg, tenk bare på at du ikke gir opp. Hiv deg på igjen og gi det mer enn 2 uker. Det er bare så deilig når resultatene kommer. Lykke til!

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 09:48   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skammer meg...

Se for deg at du i en ene hånda har en tykk knivskåret osteskive og i en andre en skive brød. Hva vil du velge å spise?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 11:18   #10
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Skammer meg...

Hva med å kjøpe et skikkelig fullkornbrød, pumpernikkel kanskje. Så bryter du av en bit, og tygger, tygger og tygger og tygger, før du svelger. Var det så godt som du trodde? Ofte er lysten forbundet med minner vi ikke husker så godt. Jeg var "hektet" på te, og kneip med mager nøkkelost. Fordi: Når jeg var liten, var det akkurat det jeg spiste, når mor avsluttet helgevasken, alt var rent og ryddig, og vi satt og så på tippekampen med LIVERPOOl som vant alt, og broren min rev seg i håret over tippekupongen (som ikke gikk inn denne uka heller). FORBINDELSEN kos+mat er det som hodet savner, ikke kroppen.
Dessuten har alle kvinner problem etter 3 uker. Skaldeman nevner det i en av sine bøker.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 11:38   #11
Sahara83
Juniormedlem
 
Sahara83 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 39
Sahara83 er på en erverdig vei

Sv: Skammer meg...

Tusen takk for så mye støtte!! Og det kjennes bra å høre at det ikke bare er meg som sliter og sklir ut innimellom

Masse lykke til, til deg også Nybegynner85

__________________


Sahara83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 03:22   #12
Juno
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9
Juno er på en erverdig vei

Sv: Skammer meg ...

For meg hjelper det og se på bilder av meg selv der jeg ikke ser bra ut. Og da tenker jeg at jeg ALDRI se sånn ut igjen. Så finn frem de minst falterende bildene og se på dem til det går opp for deg at du vinner hvis du ikke smaker på noe du ikke burde. Jeg er også veldig mye inne på forumet her og leser. Det hjelper veldig. Så takk til alle som deler oppskrifter og bilder

Juno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no